Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saitte tietää poikanne homoudesta?

Vierailija
03.06.2020 |

Olen aika varma, että poikani (15v) tykkää pojista. Haluaisinkin kuulla muilta äideiltä, että miten ja milloin saitte tietää poikanne homoudesta vai arvasitteko sen? Minkä ikäinen poika oli silloin? Miten suhtauduitte asiaan? Onko pojalla ollut poikaystävää?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi ei ole meidän pojat homoja. En olisi onnellinen vaikka minkä sille sitten voisi.

Mikähän tätä ihmiskuntaa vaivaa että ihmiset muuttuu ihan epänormaaliksi.

Eli jos sun poikasi olisi homo, et olisi iloinen hänen puolestaan???

Miksi siitä pitäisi olla jotenkin erityisen iloinen jos joku on homo?

No kyllä minä ainakin olisin iloinen poikani puolesta, oli hän sitten mikä tahansa, sillä itselleni ainakin on tärkeintä se, että lapseni on onnellinen.

Tekeekö homous ihmisestä automaattisesti onnellisen?

Jos olet hetero ja joku kieltää sinua olemasta hetero. Oletko onnellinen?

Vierailija
42/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli lapset sitten homoja tai heteroita, niin miksi olisin kummastakaan vaihtoehdosta iloinen? He ovat mitä ovat. Harvempi poksauttelee shampanjapulloja kuullessaan lapsen heteroudesta. Miksi homouteen pitäisi suhtautua yhtään erilailla? 

En usko tänä päivänä suuntautumisen olevan lapselle mikään riski tai elämää haittaava asia, joten en koe tarvetta lapsen erityisemmin julistaa suuntaan tai toiseen. Tuo seurustelukumppanin näytille, kun kokee tarpeelliseksi. Suhtaudun tähän kumppaniin kuin ihmiseen.

Voihan olla iloinen siitä, että toinen uskaltaa olla oma itsensä avoimesti. Siihenhän homopridekin perustuu. Kun ennen sitä on pitänyt hävetä ja piilotella, ja edelleenkin on ihmisiä joiden mielestä homous on häpeä. Niin ettei suostu siihen vaan on ennemminkin ylpeästi homo (vaikkei synnynnäinen/luontainen ominaisuus itsessään tietenkään ole ylpeilyn aihe).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi ei ole meidän pojat homoja. En olisi onnellinen vaikka minkä sille sitten voisi.

Mikähän tätä ihmiskuntaa vaivaa että ihmiset muuttuu ihan epänormaaliksi.

Ihan oikea suhtautuminen. Homous on taakka, vaikka siinä on myös hyviä puolia. Jos mulla olisi lapsi joka on homo, niin hyväksyisin tämän surullisen asian kuitenkin. Homon elämä on haastavampaa kuin heteron. Alkaen jo siitä, että on paljon ihmisiä jotka ei hyväksy sinua. Toinen merkittävä asia on parisuhde. Kun muista ihmisistä vain 3% on potentiaalisia ehdokkaita seurustelukumppaniksi jää siinä helposti yksin. Jos heteroiden on vaikea löytää suhde, niin homoilla se on lähes mahdotonta. Joo tähän tulee nyt moni sanomaan miten niiden tuntema homo seurustelee juujooh se ei tarkoita mitään suuressa mittakaavassa. 

Vierailija
44/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani toi poikaystävänsä meille ja esitteli hänet "tässä on x, mun poikaystävä". Hyväksyttiin asia heti, juteltiin pojan kanssa myöhemmin.

Vierailija
45/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani toi poikaystävänsä meille ja esitteli hänet "tässä on x, mun poikaystävä". Hyväksyttiin asia heti, juteltiin pojan kanssa myöhemmin.

Meillä lähes sama tilanne, mutta poika kertoi ennen poikaystävän tuloa, että seurustelee ja että poikaystävä tulee tänään kylään. Siinä ehdittiin hetki puhua asiasta ennenkuin hän tuli, oli kyllä ihana poika. Asia tuli täysin puskista, alkuhämmennyksen jälkeen tajusin jotenkin tienneeni asian jo aiemmin, mutta en vain ollut miettinyt sitä enempää.

Vierailija
46/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi seurustelevan pojan kanssa.

Vierailija
47/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vanhemmille vinkiksi. Kannattaa puhua lapsilleen ainakin joskus positiiviseen sävyyn homoudesta, jotta jos se oman lapsen kohdalle sattuu, niin hänen on helpompi tulla vanhemmilleen kaapista.

Vierailija
48/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vanhemmille vinkiksi. Kannattaa puhua lapsilleen ainakin joskus positiiviseen sävyyn homoudesta, jotta jos se oman lapsen kohdalle sattuu, niin hänen on helpompi tulla vanhemmilleen kaapista.

Olin joskus poikani (olikohan silloin 14v) kanssa kahdestaan kotona. En muista missä, mutta näin jonkun uutisen jossa käsiteltiin homoutta. Poikanikin luki sen ja siinä vähän puhuttiin asiasta. Taisin mainita että minulle jonkun homous olisi ihan normaali asia elämässä. Siinä sitten yhtäkkiä poika kertoikin olevansa homo. Tämä tuli 100% yllätyksenä. Hämmennyin vähäsen asiasta, mutta en näyttänyt sitä pojalle, sillä olinhan juuri sanonut homouden olevan minulle ok, mitä se oikeastikin oli. Jatkoimme asiasta puhumista, kysyin varovasti mahdollisesta poikaystävästä, mutta poika sanoi että ei vielä ole mitään. Nyt on kulunut pari vuotta ja juuri viime syksynä hän toi ensimmäisen poikaystävänsä näytille, edelleen ovat yhdessä♡

Vierailija
49/120 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tulla sanomaan ihan samaa, mutta olitkin jo ehtinyt ensin. Lapselle ei myöskään kannata sanoa mitään "homous on hirveää", sillä jos se oma rakas onkin homo, voi hän ahdistua siitä, eikä uskalla tulla kaapista ulos.

Vierailija
50/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika itse kertoi, kun oli 13-vuotias. Mutta se ei tullut meille vanhemmille yllätyksenä, vaan epäilys oli ollut jo useampia vuosia. Yleensä nämä asiat aavistaa. Varsinkin jos lapsi itse on asian kanssa sujut, eikä erityisemmin yritä olla jotain muuta.

Vierailija
51/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epänormaaliudessa ei ole mitään positiivista.

Vierailija
52/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies voi ihastua toiseen mieheen?

Ei tuo ole muuta ihastumista kuin seksuaalisessa mielessä. Tuon takia myös ns. Bi suhteet on kasvussa. Pelkkää seksiä.

Vierailija
53/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v, kertoi ihan itse eikä ole ollut mikään ongelma, ei miehelle eikä minulle.

Sanoi minun kuulteni isovanhemmalle myös, jotka ei ihan ymmärtäneet asiaa, eli vaihtavat sujuvasti puheenaihetta ja kyselevät yhä tyttöystävistä tai kun asia tulee sattumalta esiin. Esim. Jos on joku sateenkaarikoru tms ja isovanhempi kysyy mikä / mistä tuo on ja nuori selittää sen mitä se edustaa / tarkoittaa niin keskustelu loppuu siihen. Olemme tämän nuoren kanssa keskustelleet että on ihan oma itsensä, mutta muistaa että isovanhemmat ovat eri aikakauden kasvatteja ja siksi eivät näe asiaa samalla tavalla. Hyvät välit nuorella heihin edelleen.

No, meidän suvussa onkin yleensä kaihdettu kaikkea erilaisuutta. Mitä enemmän sulaudut tapettiin tilaisuuksissa sen parempi,eikä itseään saa tuoda julki. Minä olen tässä suhteessa se "musta" lammas kun en ole elänyt samoin kuin vanhempani, vaikken mikään keskipisteenä kukkoilija ole koskaan ollutkaan.

Miehen kulttuurisuvulle ja kulttuurialalla yleensä homo on yhtä normaali kuin hetero.

Vierailija
54/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika varma että poikani on homo jo hänen ollessaan melko pieni. Odotin milloin kertoo asiasta, ja hänen ollessaan 18v kertoi vihdoin tykkäävänsä pojista. Oltiin mieheni kanssa täysin sinut asian kanssa, kun sen oli jo jotenkin tiennyt niin pitkään.

Vierailija
55/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sanoi vain ihan ohimennen yksi ilta että oon muuten homo. Siinä hetken hämmennyksen jälkeen sain sanottua vain että "okei". Poika meni huoneeseensa ja menin juttelemaan hänelle. Hän kertoi vain että pitää pojista. Hetken siinä sai toipua järkytyksestä, kun olin luullut pojan olevan täysin hetero, mutta sen jälkeen olen ollut ihan sinut asian kanssa. Ja poika oli silloin 14v.

Vierailija
56/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi 20v olevansa homo, minkä kyllä olin arvannut jo lähes 10v ennemmin.

Vierailija
57/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin joskus kotiin kaupasta, poika oli jonkun pojan kanssa meillä. Kysyin sitten kuka tuo poika on, jolloin omani kertoi hänen olevan poikaystävänsä. Jätin heidät rauhaan ja myöhemmin kysyin pojalta asiasta lisää. Itse otin asian hyvin, mutta miehelleni se tuntuu yhä näin 5 vuotta myöhemmin olevan ongelma. Isänsä siis kyllä on aina ihan kohtelias poikaystävälle, mutta muuten aiheesta ei suostu puhumaan/kuuntelemaan mitään. Poika on nyt 19v.

Vierailija
58/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin joskus kotiin kaupasta, poika oli jonkun pojan kanssa meillä. Kysyin sitten kuka tuo poika on, jolloin omani kertoi hänen olevan poikaystävänsä. Jätin heidät rauhaan ja myöhemmin kysyin pojalta asiasta lisää. Itse otin asian hyvin, mutta miehelleni se tuntuu yhä näin 5 vuotta myöhemmin olevan ongelma. Isänsä siis kyllä on aina ihan kohtelias poikaystävälle, mutta muuten aiheesta ei suostu puhumaan/kuuntelemaan mitään. Poika on nyt 19v.

Eikö se riitä että on kohtelias poikaystävälle jne, mitä jauhamista asiassa pitäisi olla?

Vierailija
59/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani kertoi asiasta viime vuoden priden jälkeen. Hän tuli kotiin pieni perhonen poskeen maalattuna kun minä ja mieheni eli pojan isä kahvittelimme keittiössä. Kertoi asiasta siinä sitten. Minä olin asian jo aavistanut äitinä, mutta mieheni ei ilmeisesti. Hän sai hepulin ja heitti tuolin seinään. Pakeni sen jälkeen pihaliiteriin juomaan olutta. Menin miehen perään ja siellä hän istui puupölkyn päällä kaljaa juoden. Vietti koko yön siellä ja nukkui liiterin lattialla. Nykyään hyväksyy asian, mutta kiusoittelee poikaamme kun hän tulee käymään.

Vierailija
60/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lapseni joten olin tiennyt jo pitkään ennen kuin kertoi minulle ja isälleen 15-vuotiaana. Ei siis ollut yllätys, aavistelin jo kun oli ihan pikkupoika (tykkäsi aina naisellisimmista jutuista, oli herkempi kuin monet muut pojat, ei tykännyt muiden poikien "rajuista" leikeistä yms.) ja teini-ikään tullessa olin jo varma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä