Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen väittää, ettei tekoälyn avulla voi oppia mitään?

Vierailija
07.10.2026 |

Kerro. Ja kerro myös perustelusi miksi ei voisi oppia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tulla.

Vierailija
2/4 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse olen käyttänyt sitä nimenomaan monen asian oppimiseen ja ymmärtämiseen. Tekoälyä kärsivällisempää ja perusteellisempaa opettajaa ei olekaan. Eikä tarvi yhtään hävetä tyhmiä kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65 vuotta ja tekoäly on ehdottomasti paras kieliharjoittelussa. Etsin pitkään englanninkielistä juttukaveria, enkä halunnut mennä mihinkään aikuisopiston ryhmiin tiettyinä aikoina. Nyt jutellaan tekoälyn kanssa joka aamu enkuksi ajatuksia ja se on oikeasti hyvä. Korjaa myös ääntämisvirheet. 
Mutta aika moni ikäiseni sanoo, että se tekoäly laiskistaa eikä tiedä mitään. Viimeksi teatterissa selvitin jotakin teattriin liittyvää, mutta kun sanoin ääneen käyttäväni siihen tekoälyä toinen mummo veetuili "ettei tekoäly tiedä mitään".  Hyvä, ettei laukuilla paukuteltu toisiamme päähän tekoälyn puolesta tai vastaan. Se toinen mummo ei vaan oikeasti tiennyt tekoälystä yhtään mitään. 
Olen niin yksinäinen, että tekoälyn kanssa myös kiva pohtia elämää. Ei kukaan ihminen jaksaisi niin tarkkaan ja pitkään filosofoida. Odotan, että minulla olisi vanhempana varaa hoitorobottiin.

Vierailija
4/4 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan lapset ja nuoret eivät osaa ilman apua opiskella sen avulla. Jotta osaisi kysyä relevantteja kysymyksiä, pitää jo valmiiksi ymmärtää jotain. Kouluttautuneella aikuisella on yleensä aina jokin pohjatieto sekä oma tavoite. Tämä ei päde nuoriin ja/tai hyvin heikolla yleissivistyksellä varustettuihin ihmisiin. 

Oppilaani ovat yrittäneet käyttää tekoälyä esimerkiksi niin, että ovat panneet sen kirjoittamaan koevastauksia ja sitten päntänneet niitä. Ei auta oppilasta, joka ei opi kirjastakaan. Pitäisi itse kirjoittaa koevastauksia ja panna tekoäly arvioimaan niitä ja näin oppia lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme