Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
381/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä tätiytymistä vai mummoutumista... olen 44 ja on nykyisin lehmän hermot. En ärsyynny enkä suutu oikein millään. Aina vaan kärsivällinen, rauhallinen, ystävällinen ja hyväntuulinen. En edes muista koska viimeksi olisin mistään yhtään menettänyt malttiani, edes pikkuisen. Ei vaan irtoa.

Mitä tämä oikein on? Olo kuin sellaisella höpsöllä kiltillä kukkahattutädillä. Mitä mulle tapahtuu, auttakaa?

Vierailija
382/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaks kaupassa huomasin nostavani silmälaseja, jotta näen lukea tuoteselosteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi täti-ihminen. Allit heiluu ja säärikarvat tursuaa. Sisältä oon silti nuori. :)

Vierailija
384/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä mikään ei ole niin kamala luonnehdinta itsestä kuin "nuorekas".

Minun korviini se kuulostaa: "Tiedän kyllä olevani vanha kääkkä ja näyttäväni vanhalta kääkältä, mutta kovasti koitan matkia nykynuorisoa sen minkä kykenen, siinä toivossa että olisin maailmanhistorian ensimmäinen ihminen joka niin tehdessään ei näyttäisi säälittävältä vaan tosi coolilta."

Minusta voi siis tulla täti, mutta "nuorekasta" ei ikinä! :D

Jos tulee täti, niin sitten semmoinen tomera mikä pistää asiat toimimaan jä järjestykseen, ei jätä ketään hätää kärsimään, tietää aina miten jokin tilanne pitää hoitaa oli kyse sitten tahranpoistoniksistä tai markkinointistrategian päivityksestä, jolla on tilanteessa kuin tilanteessa opettavainen esimerkki omasta elämänkokemuksesta kerrottavana. 

Päällä minulla on jotakin käytännöllistä mutta pirteää -varmaan se kirjava trikootunika sitten ja punasankaiset silmälasit. Kävelen pää pystyssä sauvakävelylenkillä koska harrastusteni ei ole pakko olla cooleja vaan riittää että itse tykkään. Koitan elää terveellisesti, mutta jos huvittaa niin syön leivoksen koska perä leviää muutenkin. Minulla on nuorempi rakastaja ja ex-mies joka haaveilee turhaan saavansa minut takaisin.

Vierailija
385/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole tätimäistynyt, erakoitunut ja laiskistunut vain mutta ei että miten symppis aloituspostaus jotenkin :D <3 Maatalon rintavaksi pehtoorinnaksi itseään kutsuva täti kuulostaa semmoiselta tyypiltä johon haluaisin ehdottomasti tutustua.

t. 28v aloitteleva täti

Vierailija
386/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kaks kaupassa huomasin nostavani silmälaseja, jotta näen lukea tuoteselosteet.

Mutta kun menet optikolle, hän myy sinulle nuorisomonitehot. :DDD

Ovat kyllä oikeasti tosi hyvät linssit!

Vierailija
387/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus vaatteita kirpparilta. Mielestäni kivoja ja edullisia. Kotona 19v palauttaa mut maan pinnalle sanomalla niiden olevan noloa 2000-lukua. No eikö ihan just ollut 2000-luvun alkua? Vai mihin on kadonnut yhtäkkiä 20v? Olen tantta täti.

Me käytetään mun 19v tyttären kanssa paljon samoja vaatteita. Lainaillaan toisiltamme 😎

N45

Selvästi tyttäresi tätiintynyt ennen aikojaan.

Vierailija
388/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni ole tätimäistynyt, erakoitunut ja laiskistunut vain mutta ei että miten symppis aloituspostaus jotenkin :D <3 Maatalon rintavaksi pehtoorinnaksi itseään kutsuva täti kuulostaa semmoiselta tyypiltä johon haluaisin ehdottomasti tutustua.

t. 28v aloitteleva täti

Mä aloitin tätiurani noilla main, kun tätimäisesti tiedustelin puolisoni serkkupojan lakkiaisissa juhlakalulta onko hänellä tyttöystävää. Kyllä oli jo 2 vuotta ollut ja 10 vuotta myöhemmin olimme heidän häissään. :)

Vierailija
389/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätiys ilmenee fyysisessä kunnossa ja ulkomuodossa, elämänasenteessa ja kiinnostuksen kohteissa.

Olen aina ollut liikunnallinen ja urheilullinen. Olen huomannut kehoni tulleen jäykemmäksi, ei auta venyttely eikä oikein hierontakaan. Liikunta on lähinnä siedettävän painon ja kunnon ylläpitoa, taistelua painovoimaa vastaan.

Iho on ohentunut, kuivettunut, suupielet roikkuvat alaspäin ellen erikseen vedä niitä ylöspäin. Meikkityyli on ollut sama jo vuosikymmenet, en jaksa alkaa uutta opettelemaan.

En juurikaan jaksa välittää mitä muut minusta ajattelevat. Ei haittaa mennä pieruverkkareissa alepaan, jos ei jaksa vaihtaa vaatteita. Osaan kyllä pukeutua tilanteen mukaan, mutta aina ei jaksa. Tunnen suurta hellyyttä ja suojelunhalua nuoria naisia kohtaan, minusta on ihanaa kun saan työssäni kohdata nuoria perheitä ja tulevia vanhempia. Mietin, tuleeko minusta isovanhempi (oma lapsi täytti juuri 18).

Harrastan sauvakävelyä, joogaa, tykkään liikkua luonnossa ja lukea. Suomen lähihistoria on alkanut vasta viime vuosina kiinnostamaan.

Kaiken kaikkiaan minusta on mukavaa olla täti. Turhat suoritus- ja ulkonäköpaineet ovat jääneet pois, tiedän mistä pidän ja mikä tekee minulle hyvää. En haikaile nuoremman itseni perään, tämä elämänvaihe on oikein hyvä.

Tunnetko siis hellyyttä (ym pos tunteita) vain nimenomaan nuoria naisia kohtaan? Entä tällaiset liki nelikymppiset naiset?

Nuoret naiset herättävät minussa sellaista suojelunhalua. Oman ikäisteni tätien kanssa tulee olo, että me hoidetaan liittolaisina yhdessä hommat kuntoon, elämänkokemuksella ja huumorilla.

Vierailija
390/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tämmästynyt yhtään. En tunnusta. Räväkän punaiseksi  toki hiukset värjäsin ja paljon leimaa on tatuoijilta hakenut, mut sehän just todistaa etten oo tämmästynyt.

Juu! Oletkin tätien ylenkatsottua alalajia - suttutäti! Haiset varmaan myös tupakalle ja äänesi on iän ja elämänkokemuksen myötä möristynyt.

:D Tätitaksonomiassa laji: marginaalitäti, alalaji suttutäti.

Vierailija
391/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus vaatteita kirpparilta. Mielestäni kivoja ja edullisia. Kotona 19v palauttaa mut maan pinnalle sanomalla niiden olevan noloa 2000-lukua. No eikö ihan just ollut 2000-luvun alkua? Vai mihin on kadonnut yhtäkkiä 20v? Olen tantta täti.

Me käytetään mun 19v tyttären kanssa paljon samoja vaatteita. Lainaillaan toisiltamme 😎

N45

Selvästi tyttäresi tätiintynyt ennen aikojaan.

Helppo se on siellä huudella näkemättä, okei jos sä oot sitä mieltä. Mistä toi negatiivisuus kumpuaa? 😎

Vierailija
392/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätinä uskaltaudun vaikka keskikaupungille talvisin toppahousuissa ja Kuomissa. Nuorena en olisi kilon kappaleinakaan tätä tehnyt! Samassa asukokonaisuudessa marssin hienoon kauppakeskittymään kosmetiikkaosastolle ostamaan itselleni hajuvettä. Pyysin paketoimaan sen kauniisti ja kerroin että se tulee minulle itselleni lahjaksi (eräs tätikaverini oli tehnyt näin aikaisemmin). Tuntui hyvälle! Teen toistekkin!

Vierailija
393/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys alkoi siinä vaiheessa, kun sidoin hiukseni ponnarille ja hankin silmälasit.

Vierailija
394/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehtoorinna yritti käynnistää kepeää ja hauskaa keskustelua, mutta muut tätit ryhtyivät heti moralisoimaan ja riitelemään. 😄

Ja sä tulit uikuttamaan muiden tekemisistä. Uik uik uik uik.

You must be fun at parties.

Vierailija
395/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tämmästynyt yhtään. En tunnusta. Räväkän punaiseksi  toki hiukset värjäsin ja paljon leimaa on tatuoijilta hakenut, mut sehän just todistaa etten oo tämmästynyt.

Juu! Oletkin tätien ylenkatsottua alalajia - suttutäti! Haiset varmaan myös tupakalle ja äänesi on iän ja elämänkokemuksen myötä möristynyt.

:D Tätitaksonomiassa laji: marginaalitäti, alalaji suttutäti.

Haluan kuulla lisää tätitaksonomiasta! 

Vierailija
396/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olihan tämä ketju vielä täällä.

Vierailija
397/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten sairastuin  loppuikäni kestävään seurantaa vaativaan tautiin. Silloin lääkärit sinuttelivat ja olimme mielestäni niin saman ikäisiä. 

Sitten seurasi vaihe jossa samalla käynnillä lääkäri sekä vuoroin sinutteli ,että teititteli minua, se herätti minut, olin siis ulkopuolisen mielestä epämääräisen ikäinen nuorivanha.

Tänään kävin jälleen kontrollissa ja lääkäri kehotti nousemaan rauhassa tutkimuspöydältä ylös, ettei huimaa ja etten kaatuisi. Pah, minuahan voi sopivassa valaistuksessa luulla vielä 45v.

Vierailija
398/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään aikaan tämä ketju! Juuri katsoin itsestäni tuoretta kuvaa ja kukas kukas se siellä! Täti bongattu!

Tykkään pillifarkuista olenhan kasarin kasvatti. Täältä lukenut etten niihin saa enää pukeutua. Niinku miksi en? Mekot ei tunnu omalta. Tai tämä leggins muoti muutoinkaan. Kuomat toki omistan kylmille ilmoille ja toppahousut.

Joku mainitsikin jo ettei hermostu enää mistään. Niin totta.

Ihanaa olla täti. Rakastan makkaroitani jotka vähän häiritsee vaan minkäs teet. Tarkkailen syömisiäni ja liikun 4krt viikossa. Haluan käyttää nauhakenkiä ja käydä festareilla kunhan tää tilanne taas sallii.

Elämä tuntuu ihan parhaalle nyt!

N48

Vierailija
399/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minua ei enää tituleerata kaupoissa jne. mademoiselleksi, vaan madameksi. N49 Ranskassa.

Vierailija
400/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, reisitaskuhousut on muotia, niin eikös silloin sellaiset retkeilyhousu-tyyppiset capripituisetkin oo? Meinaan löysin kaapista ja ne näyttää hyvältä päällä. Uskokaa tai älkää  :P

Joku nuori siellä kyselee, aito täti ei kursaile käyttää vaatekaappinsa löytöjä. Vuodesta 1990 on vain vuosikymmen aikaa ja vaatekaappi on klassinen. Tai jos ei ole, on vain nuorekkaan räväkkää pukeutua samoin kuin teininä tai parikymppisenä. Harmillisesti vain harva edes viime kesän vaatteista on välttänyt kutistumisen.

anteeksi vaan mutta vuosi 1990 oli 30v sitten :DD

Tottahan tuo on, miksi alapeukut? Eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi