Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Huomasin olevani täti, kun kävelen teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Miehet katselivat tytärtäni, eivätkä minua :-0
Mulla on tuon kassiasian kanssa käynyt toisinpäin! En tarvitse enää kortteja kun kaikki on puhelimessa (vain ajokortti). En viitsi korjailla hiuksia tai meikkiä tien päällä, ne kamat siis jääneet pois (tämä alkoi siitä kun en enää jaksanut katsella peiliin kesken työpäivän tai ravintolaillan).
Työkassissa on työkamat ja vapaa-aikana on pikkuruinen olkalaukku jossa puhelin ja avaimet, jotain muuta ihan pientä, ehkä nenäliina.
Harmi, mulla on useampi ns luksuslaukku jotka on nyt ihan käyttämättä, kun en viitsi lähes tyhjää veskaa raahata mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.
Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää.
N51
Noi naiset on mun inspiraatio. Ei kukaan heistä näytä naamastaan parikymppiseltä (eikä siihen ole tarvetta), mutta heillä kaikilla on todella upeat kropat.
Upeita naisia! Itsellä Halle Berry on ollut inspiraationa, vaikka olen reilu 10v nuorempi. Toivon, että olisin yhtä hyvässä kunnossa saman ikäisenä. Kolmen kympin jälkeen alkoi kropassa näkyä liikkumattomuus ja huonot elintavat, kun ennen pystyin syömään lähes mitä vaan. Liikkunutkin olen lähinnä satunnaisesti aiemmin. Tänä vuonna otin ryhtiliikkeen, tsekkasin ruokavalion kuntoon (ei mitään diettiä vaan ruuan laatuun panostaminen) ja otin säännölliset salitreenit ja ulkoilun mukaan. Olo tuntuu muutaman kk jälkeen paremmalta ja kroppa tuntuu ”nuoremmalta”, jos näin voi sanoa. Ja mikä parasta, karkin ym herkkujen himo on poissa täysin!
Elintapoihin kannattaa panostaa eikä vaan tyytyä siihen, että pullukoituminen kuuluu vanhenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuon kassiasian kanssa käynyt toisinpäin! En tarvitse enää kortteja kun kaikki on puhelimessa (vain ajokortti). En viitsi korjailla hiuksia tai meikkiä tien päällä, ne kamat siis jääneet pois (tämä alkoi siitä kun en enää jaksanut katsella peiliin kesken työpäivän tai ravintolaillan).
Työkassissa on työkamat ja vapaa-aikana on pikkuruinen olkalaukku jossa puhelin ja avaimet, jotain muuta ihan pientä, ehkä nenäliina.
Harmi, mulla on useampi ns luksuslaukku jotka on nyt ihan käyttämättä, kun en viitsi lähes tyhjää veskaa raahata mukana.
Joo sama.. Siksi kyselinkin mitä ihmettä ihmiset raahaa mukana. Yhdessä esimerkissä oli suunnilleen saman verran kamaa kuin itse otan mukaan viikonloppureissulle 😄.
Taidan olla vähän pelottava pervo-täti. Huomaan kyylääväni komeita nuorukaisia kuntosalilla käydessäni. Oma mies on setiytyessään tullut vähän väsyneeksi, enkä kotona saa enää sitä lajia tarpeeksi. Olen lopettanut vonkauksen ja hormonihuuruisena tuijottelen ympäristöäni kiiluvin silmin. Lähestyä en tietenkään tohdi, mutta katsoa saanen.
Armeijapoikiin en koske, heitä kohtaan koen äidillistä suojelunhalua. Ovat oman poikani kanssa kohta samaa ikäluokkaa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.
Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää.
N51
Noi naiset on mun inspiraatio. Ei kukaan heistä näytä naamastaan parikymppiseltä (eikä siihen ole tarvetta), mutta heillä kaikilla on todella upeat kropat.
Joo.. ei ole helppoa olla nainen, mun mielestä nimittäin nuo oli aika kurjan näköisiä laiheliineja, joilla silikonit ja botoxit. Noh, kaikkia ei voi miellyttää, hyvä jos ovat tyytyväisiä itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätimäisyys ei haittaa ollenkaan, kunhan pitää itsestään huolta. Eikä haittaa ne nelikymppiskilot, jotka tulee ja jämähtää. Määrähän riippuu mitä suuhusi mätät. Pitää vaan ihosta huolta, hiukset siisteinä ja läskit kiinteinä.
Kunhan ei koskaan, siis koskaan, ala pukeutua trikoisiin. Niihin caprileggareihin ja trikootunikaan. Luoja meitä niiltä varjelkoon.
Tämä! Caprileggarit ja trikootunikat pitäis polttaa roviolla, hyi helkkari. Niitä ei mun päällä nähdä ikinä, se on varmaa se.
N45
Never say never
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri mietin, että en edes muista, milloin olen viimeksi laittanut tukkaani edes sen vertaa että olisin sen föönannut. Eikä ole mikään luonnonkaunis paksu kuontalo, vaan ihan perus ohuehko maantienharmaa, jota pidän hapsottavalla nutturalla tai niskassa ponnarilla, että mahtuu pyöräilykypärän alle.
Käytän lenkkareita, sukkahousuja, kaapumallisia mekkoja, tuulitakkia... Meikkiä sen sijaan en, paitsi joskus juhlissa (joita nyt ei ole). Ennen meikkasin edes vähän joka päivä ja ainakin töihin. Enää en sinnekään.
Ostin parvekekukkia ja siemailen parvekkeella drinkkejä. Vielä hetki sitten join vain olutta ja viiniä, nykyään ostan Alkosta rommia ja giniä. Kohta varmaan sherryä...
Ikää ei ole vielä edes 30, mutta näytän vähintään 10v vanhemmalta, joten enköhän solahda sujuvasti tätikerhoon.
Tervetuloo vaan ! Mä täällä nauraa kikattelen itsekseni, kun luen näitä tätiytymisen tarinoita ( ekan luettuani tajusin, että hei - ihan kun mä ja nää loputkin tuntuu sopivan muhun kuin nenä päähän! Ei se mitään, elämä on ihanaa ja ihanaa, kun ei tartte ottaa itseensä niin vakavasti eikä välitä siitä, mitä muut ajattelee tai katsoo ! Täti 54 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassialma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te kuljetatte niissä kasseissa ja pussukoissa? En ole ilmeisesti tarpeeksi täti ymmärtääkseni. Itsellä on mukana aina avaimet ja kännykkä, jos esim pidempään jossain ulkona, niin ehkä lisäksi huulipuna/rasva ja kampa. Kuumalla säällä vesipullo. Nämä menee joko taskuissa tai pienessä laukussa.
Mulla on olkakassissani sellainen selviytymispack:
- lompakko kaikkine kortteineen
- avaimet
- nenäliinoja
- kännykkä
- pikku peili
- huulirasva
- hiusharja
- käsivoidetta
- käsidesi
- almanakka
- varakassi ostoksia varten
- vesipullo helteellä/sateenvarjo sateella
- myslipatukka hätänälkään
- ksylitolipurkkaa tai -pastilleja
- pieni pussukka hätätilanteita varten, jossa: laastaria, neula ja lankaa, hakaneula, kosteuttava silmätippapipetti, Savett-liina, side, hajuvesitesteri, lasinen kynsiviila, kuulakärkikynäKuinka usein tarvitset esim käsirasvaa, laastaria, almanakkaa (!!!) tai hajuvettä kävellessäsi kaupungilla 🤔?
Ky-yllä sitä vaan välillä tulee tarvittua, tai joku muu seurueesta tarvitsee.
Kädet ovat inhottavan tuntuiset kuivana ja varsinkin nyt, kun käsidesillä lotrataan kaikkialla. Laastaria on tarvittu mm. Kantapään rakkoon, joka tuli uusista kengistä kaverilleni. Hajuvesi on varalta, jos kävisi niin, että huomaisi deodorantin pettäneen tms. Harvoin kylläkin. Almanakka (sellainen pieni kirjanen) on parempi kuin kännykän Googlet, siitä näkee heti kaiken tarvittavan. Voi kirjoittaa muistiin kaikkea tarpeellista myös, kun on puhelimessa samalla.
Ai niin, särkylääke unohtui listastani. Sekin on hyvä olla varalta, jos vaikka tarvii tai kaveri tarvii.
:-)
Paitsi jos deodorantti pettää, ei hajuvesi auta asiaa, vaan päin vastoin, pahentaa sitä. Hien ja hajuveden yhdistelmä on kamala, pelkkä hien hajukin on parempi.
Tästä ketjusta tullaan näkemään Iltiksessä juttu:
Tätirooli - nykyinen tähtirooli
Keski-ikäisyys on tämän hetken trendikkäintä aikaa.
Onko sinulla kaapissasi mukavia kenkiä, trikoota ja suvulta peritty kansallispuku mahdollisia juhlia varten? Saatko kicksejä rockfestareiden sijaan nykyisin puutarhanhoidosta, joogasta, kansalaisopiston kursseista ja lintujen bongailusta? Oletko työpaikan vastuunkantaja ja kanaemo, joka suojelee kesätyötyttösiä siltä kaikkia lähentelevältä talousosaston Niljake-Jarilta? Rakastatko viiniä, villasukkia, kokkailua, suklaata ja rauhaisaa koti-iltaa hyvän kirjan tai TV-sarjan ääressä? Kannatko kassissasi koko maailman tarpeet mukanasi - jos vaikka jotakin sattuu jollekin? Jäätkö jo tyttäresi varjoon naisellisessa huomiossa? Asetutko reilusti elämän mukavuusalueen puolelle ja pidät kiinni siitä?
Onneksi olkoon - olet täti - ja rohkeasti sitä!
En ole tämmästynyt yhtään. En tunnusta. Räväkän punaiseksi toki hiukset värjäsin ja paljon leimaa on tatuoijilta hakenut, mut sehän just todistaa etten oo tämmästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä te jotkut olette etuajassa! Olette ottaneet ihan varaslähdön.
En mä vielä nelikymppisenä täti ollut. Nyt vasta viisikymppisenä se alkaa olla ajankohtaista.
Yritän vieläkin ajoittain sinnitellä korkkareissa yms. mutta kyllähän pehmeät lenkkarit on paljon mukavammat. Etenkin ostosreissuilla kun tulee juostua kaupasta kauppaan.Ostosreissuthan ne vasta tätimäisiä ovatkin (ne eksponentiaalisesti kasvavat nyssykät tulevat juuri niistä). Nuoremmat täsmäshoppaavat verkossa. Ihan teinit sitten pörräävät kaupoilla sosiaalisen aspektin vuoksi, joka tädiltä taas puuttuu.
Tjaa. No mä olen aina tykännyt kierrellä kaupoissa. Minusta se on paljon kivempaa kuin netistä tilaaminen. Tilaamisesta puuttuu kokonaan se visuaalinen ja elämyksellinen kokemus, josta nautin.
Onnistunutkaan ostos ei tunnu miltään jos sen paketin vaan hakee postista, tai mikä pahinta, se vaan putkahtaa kotiin postin mukana. Ei siinä ole mitään jiitä.
Lisäksi palauttaminen on kovin vaivaloista. Helpompi katsoa jo kaupassa, että tuote on hyvä.
Hmm, reisitaskuhousut on muotia, niin eikös silloin sellaiset retkeilyhousu-tyyppiset capripituisetkin oo? Meinaan löysin kaapista ja ne näyttää hyvältä päällä. Uskokaa tai älkää :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä te jotkut olette etuajassa! Olette ottaneet ihan varaslähdön.
En mä vielä nelikymppisenä täti ollut. Nyt vasta viisikymppisenä se alkaa olla ajankohtaista.
Yritän vieläkin ajoittain sinnitellä korkkareissa yms. mutta kyllähän pehmeät lenkkarit on paljon mukavammat. Etenkin ostosreissuilla kun tulee juostua kaupasta kauppaan.Ostosreissuthan ne vasta tätimäisiä ovatkin (ne eksponentiaalisesti kasvavat nyssykät tulevat juuri niistä). Nuoremmat täsmäshoppaavat verkossa. Ihan teinit sitten pörräävät kaupoilla sosiaalisen aspektin vuoksi, joka tädiltä taas puuttuu.
Tjaa. No mä olen aina tykännyt kierrellä kaupoissa. Minusta se on paljon kivempaa kuin netistä tilaaminen. Tilaamisesta puuttuu kokonaan se visuaalinen ja elämyksellinen kokemus, josta nautin.
Onnistunutkaan ostos ei tunnu miltään jos sen paketin vaan hakee postista, tai mikä pahinta, se vaan putkahtaa kotiin postin mukana. Ei siinä ole mitään jiitä.
Lisäksi palauttaminen on kovin vaivaloista. Helpompi katsoa jo kaupassa, että tuote on hyvä.
Niin. Elämyksellisyys shoppailussa. Täti. Se ei ole loukkaus! Oikeastihan noissa ei ole mitään vaikeaa tai vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tullaan näkemään Iltiksessä juttu:
Tätirooli - nykyinen tähtirooli
Keski-ikäisyys on tämän hetken trendikkäintä aikaa.
Onko sinulla kaapissasi mukavia kenkiä, trikoota ja suvulta peritty kansallispuku mahdollisia juhlia varten? Saatko kicksejä rockfestareiden sijaan nykyisin puutarhanhoidosta, joogasta, kansalaisopiston kursseista ja lintujen bongailusta? Oletko työpaikan vastuunkantaja ja kanaemo, joka suojelee kesätyötyttösiä siltä kaikkia lähentelevältä talousosaston Niljake-Jarilta? Rakastatko viiniä, villasukkia, kokkailua, suklaata ja rauhaisaa koti-iltaa hyvän kirjan tai TV-sarjan ääressä? Kannatko kassissasi koko maailman tarpeet mukanasi - jos vaikka jotakin sattuu jollekin? Jäätkö jo tyttäresi varjoon naisellisessa huomiossa? Asetutko reilusti elämän mukavuusalueen puolelle ja pidät kiinni siitä?Onneksi olkoon - olet täti - ja rohkeasti sitä!
Varmasti muuten joku Iltasanomien Jonna-Petteri -toimittaja nappaa tämän jutunaiheen. Kopsaa tekstit niin ei tarvi edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, reisitaskuhousut on muotia, niin eikös silloin sellaiset retkeilyhousu-tyyppiset capripituisetkin oo? Meinaan löysin kaapista ja ne näyttää hyvältä päällä. Uskokaa tai älkää :P
Joku nuori siellä kyselee, aito täti ei kursaile käyttää vaatekaappinsa löytöjä. Vuodesta 1990 on vain vuosikymmen aikaa ja vaatekaappi on klassinen. Tai jos ei ole, on vain nuorekkaan räväkkää pukeutua samoin kuin teininä tai parikymppisenä. Harmillisesti vain harva edes viime kesän vaatteista on välttänyt kutistumisen.
Mistä mahtaa johtua tätituoksu, sellanen tunkkainen tuoksu joka tuulahtaa ohimenevästä tädistä.
Se on jonkin hajuveden ja lievän hienhajun karsea yhdistelmä. Hajuveden merkkiä en tunnista, mutta itsestäni tiedän, että hajuvedet eivät enää sovi minulle, vanhojen suosikkien haju muuttuu ihollani tunkkaiseksi.
Käytän tuoksutonta dödöä vain.
Itselläni on niin syvällä jo kotoa iskoistettu tietyt naiseuteen liittyvät asiat, että en pysty tätiytymään. Esim. Jatkuva painontarkkailu lihoa ei saa, ihonhoito niin hyvillä aineella kuin suinkin on varaa, jatkuva liikunta, kynsien hoito yms. En vaan pysyy hellittämään rutiineista. Kotona oli äidin ihanteena urheilullinen, hoikka ja hoidettu nainen ja hän kasvatti minut tähän muottiin väkisin ,olisin luonnostani ollut varmaan hippityyliä.
Vaatteet ja meikit ei niinkään mulla tähän kuulu.
Oma laukun koko pienenee kuin pyy maailmanlopun eellä, mitä pienempi sitä parempi. Käytössä pieni crossbody vain.
Mulla kassit vähentyneet tätiyden edetessä. Ei niitä näy makkarissa eikä kauppareissuilla. Kun ulkonäkö repsahtanut niin sitä ei voi eikä halua millään pikkukikoilla tyyliin puuteri kohennella Alepa-reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä!
Laukuksi riittää pelkkä pikkulaukku. Siellä on rahapussi, kännykkä, pieni kampa, nenäliinoja, laastareita, muutama desinfiointipyyhe. Näillä varusteilla pärjään nykyisin.
Nuorempana raahasin mukana isoa kassia, jossa oli kaikkea mahdollista vauvanvaipoista alkaen.
Ky-yllä sitä vaan välillä tulee tarvittua, tai joku muu seurueesta tarvitsee.
Kädet ovat inhottavan tuntuiset kuivana ja varsinkin nyt, kun käsidesillä lotrataan kaikkialla. Laastaria on tarvittu mm. Kantapään rakkoon, joka tuli uusista kengistä kaverilleni. Hajuvesi on varalta, jos kävisi niin, että huomaisi deodorantin pettäneen tms. Harvoin kylläkin. Almanakka (sellainen pieni kirjanen) on parempi kuin kännykän Googlet, siitä näkee heti kaiken tarvittavan. Voi kirjoittaa muistiin kaikkea tarpeellista myös, kun on puhelimessa samalla.
Ai niin, särkylääke unohtui listastani. Sekin on hyvä olla varalta, jos vaikka tarvii tai kaveri tarvii.
:-)