Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1381/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet ruuat jotka on olleet pöydässä tarjolla, ei voi enää käyttää.  Kylmät ruuat ovat lämmenneet ja lämpimät jäähtyneet.  Lisäksi catering ruuat ovat heidän tarjoiluastioissaan.  Astiat tiskataan ja pakataan mukaan seuraavaa keikkaa varten.  Jos on sovittu, että jämäruuat jätetään, hääpari voi tuoda paikalle kippoja joihin ne pakataan.  Yleensä ruokaa jää vain vähän, mutta jos on tilattu esim. 50 ruokailijaa ja 10 jää pois niin kyllä jää.

Vierailija
1382/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häitä sanoivat erikoisiksi. Saattaa olla jo tässä ketjussa... pahoittelut jos toistoa. Oltiin kutsuttu kavereita appivanhempien mökille. Yhteensä parikytä ihmistä, siis kamut, me ja kummankin vanhemmat.

Siellä me sitten mökkeiltiin ja vietettiin hauskaa aikaa, syötiin hyvin ja oli kaikenmaailman leikkejä ja telmimistä, pihapelejä - turnausta. Oli vähän hää- ja me aiheista enemmän seuraavana päivänä, että joku sitten hoksaskin, että ollaanko tässä nyt teidän häissä? KYLLÄ! Oltiin käyty maistraatissa ennen lähtöä..

Jälkeenpäin alkoi kuulua, että oli erikoisimmat häät ikinä. Hauskaa oli ollut ja viihtyneet, joka oli tarkotuskin.

Miksi 4 alapeukkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buffet ruuat jotka on olleet pöydässä tarjolla, ei voi enää käyttää.  Kylmät ruuat ovat lämmenneet ja lämpimät jäähtyneet.  Lisäksi catering ruuat ovat heidän tarjoiluastioissaan.  Astiat tiskataan ja pakataan mukaan seuraavaa keikkaa varten.  Jos on sovittu, että jämäruuat jätetään, hääpari voi tuoda paikalle kippoja joihin ne pakataan.  Yleensä ruokaa jää vain vähän, mutta jos on tilattu esim. 50 ruokailijaa ja 10 jää pois niin kyllä jää.

Miksi tätä ei kerrota asiakkaalle?

Vierailija
1384/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksissa ruoka & tanssihäissä, joissa häävieras saa sydärin ja kuolee. Tapahtuman vaikutusta häiden ilmapiirin täydelliseen muuttumiseen ei osaa kuvata, se on tyrmistyttävä, kaikenkattava ja kokonaisvaltainen, kun ratkiriemukkaat häät keskeytyvät elvytyksiin, ambulanssin tuloon ja sitten ruumisauton odotteluun.

Vierailija
1385/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molin pohojalaasis häis eikä viälä loppuehtoostakaa ollu rumihia porraspäis, Sulhaane ja appiukko olivatkyllä jo, vanhan tavan mukahan, ryypännehet, tapellehet ja sopinehekki. Ja ryypännehet lisää. Morsian lähti keskekaiken körttikokouksehe. Elikkä loppuviimmeeksi aika normaalit häät, paitti se rumihien puutes

Vierailija
1386/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystävien häissä joissa vihkiminen ja juhlat olivat matkan päässä. Hääpaikka oli yhdessä paikassa ja sitten iltajuhla ja majoittuminen toisessa. Ei siinä mitään mutta majoittuminen olisi ollut omakustanteinen. Minusta huonoa suunnittelua eli jos varaa iltajuhlille paikan kaukaa ja haluaa vieraiden jäävän yöpymään niin täytyy olla varaa tarjota se myös. Poistuimme sitten illemmalla taksilla mikä sekin maksoi aika tavalla. Häät ovat usein jollain lailla itsekkäät juhlat.

Vierailija
1387/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ystävien häissä joissa vihkiminen ja juhlat olivat matkan päässä. Hääpaikka oli yhdessä paikassa ja sitten iltajuhla ja majoittuminen toisessa. Ei siinä mitään mutta majoittuminen olisi ollut omakustanteinen. Minusta huonoa suunnittelua eli jos varaa iltajuhlille paikan kaukaa ja haluaa vieraiden jäävän yöpymään niin täytyy olla varaa tarjota se myös. Poistuimme sitten illemmalla taksilla mikä sekin maksoi aika tavalla. Häät ovat usein jollain lailla itsekkäät juhlat.

Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan voi oikeasti valittaa siitä että joutuu kustantamaan oman majoituksensa. :D

Vierailija
1388/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaksissa ruoka & tanssihäissä, joissa häävieras saa sydärin ja kuolee. Tapahtuman vaikutusta häiden ilmapiirin täydelliseen muuttumiseen ei osaa kuvata, se on tyrmistyttävä, kaikenkattava ja kokonaisvaltainen, kun ratkiriemukkaat häät keskeytyvät elvytyksiin, ambulanssin tuloon ja sitten ruumisauton odotteluun.

Ruumisauton odotteluun?

Eikö se ambulanssi vienyt kuollutta ihmistä sairaalaan kuolinsyyn todentamista varten?

Vierailija
1389/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni muistelee aina opiskelukaverinsa häitä joskus 15 v sitten. Morsiamella oli ollut kunnia-asia pitää häät lapsuudenkodin pihalla. Pahaksi onneksi kyseinen päivä oli vain sattunut olemaan kesän sateisin, joten tarjoilua ei voitukaan järjestää pihalla, joten se oli siirretty talon olohuoneeseen.

Vieraita oli kutsuttu kuitenkin niin paljon, etteivät kaikki mahtuneet taloon sisälle. Mies ja muut opiskelukaverit olivat saaneet haettua jotain ruokaa sisältä ja olivat sitten viettäneet häitä autotallissa. Joku serkkuporukka oli majaillut saunakamarissa ja saunassa, osa oli pitänyt sadetta räystäiden alla ja halkovajassa.

Vierailija
1390/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumisauton odotteluun?

Eikö se ambulanssi vienyt kuollutta ihmistä sairaalaan kuolinsyyn todentamista varten?

Ambulanssit eivät kuljeta vainajia. Kaupunki/kunnat ovat tehneet sopimuksen jonkun yrittäjän kanssa, joka kuljettaa vainajat ruumiinavaukseen.

Vainajiahan voi löytyä mistä vaan, kotia, vesistöstä. Nämä kuljetusmiehet mustissaan tulevat tummalla/mustalla pakettiautolla.

Vierailija
1391/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumisauton odotteluun?

Olisipa harmi jos joku ambulanssia tarvitseva kuolisi sen takia, että lanssi kuskaa kuollutta johonkin.

Vierailija
1392/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa olleet muistelot huonosti valituista hääpaikoista toivat mieleen vuosia sitten esitetyn Satuhäät/Unelmahäät (?) jakson. Siinä oli pari, joka vihittiin Helsingin tuomiokirkossa. Tämän jälkeen häävieraiden piti ajaa joku 4-5h ajomatka tiettyyn kartanohotelliin Itä-Suomeen jossa pidettiin juhlavastaanotto. Taisi vielä olla niin, että tuntikausia autossa istuneet vieraat odottelivat juhlapaikalla pitkään hääparia joka oli jossain valokuvauksessa.

Itsellä ei olisi pokkaa ajattaa vieraita puolta päivää vihkipaikan ja juhlapaikan välillä. Ja jos itse saisin kutsun häihin joihin liittyy satojen kilometrien autoilu (meno- ja tulomatkojen lisäksi), vastaisin kiitos, mutta ei kiitos. Lahjan ja muiden kustannusten päälle vielä järkyttävät bensakulut. 

Vierailija
1393/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen viikko sitten oli tarinaa häistä. Oli kas kummaa ns. kirkkohäät. Vieraita tuli anoppikin tuli kovassa etumyötäisessä, pyöri salissa ympäriinsä ja rojahti alttarin kaiteelle. Saatiin kannettua ulos. Lopulta anoppi oksensi hääpöytään siihen tarjoiluiden oheen. Ainakin ei ollut tylsää jää hyvin mieleen tempaus.

Vierailija
1394/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumisauton odotteluun?

Ei ambulanssi ota koskaan kuollutta kyytiin.

Ruumisauto vie.

Vierailija
1395/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa olleet muistelot huonosti valituista hääpaikoista toivat mieleen vuosia sitten esitetyn Satuhäät/Unelmahäät (?) jakson. Siinä oli pari, joka vihittiin Helsingin tuomiokirkossa. Tämän jälkeen häävieraiden piti ajaa joku 4-5h ajomatka tiettyyn kartanohotelliin Itä-Suomeen jossa pidettiin juhlavastaanotto. Taisi vielä olla niin, että tuntikausia autossa istuneet vieraat odottelivat juhlapaikalla pitkään hääparia joka oli jossain valokuvauksessa.

Itsellä ei olisi pokkaa ajattaa vieraita puolta päivää vihkipaikan ja juhlapaikan välillä. Ja jos itse saisin kutsun häihin joihin liittyy satojen kilometrien autoilu (meno- ja tulomatkojen lisäksi), vastaisin kiitos, mutta ei kiitos. Lahjan ja muiden kustannusten päälle vielä järkyttävät bensakulut. 

Satuhäissä oli tämä. Järjetöntä. Puolisen tuntia kirkosta juhlapaikalle on vielä kohtuullinen, vielä parempi jos vihitään juhlapaikalla.

Vierailija
1396/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menimme 30 vuoden yhteisen elon jälkeen virastossa naimisiin.

Olimme n20 min ennen vihintää.

Vilaukselta näin nuoren kauniin naisen moesiuspuvussa yhdessä huoneessa.

Menimme tiskile

Happaman näköinen virkailija: oletteko tullut todistamaan?

Minä (itkua pidätellen) : olen morsian.

Virkailija :menkää tonne odottamaan.

Istun muovituolilla ja tärisen..mutta en sano mitään miehelleni

Vihkiminen tehtiin pitkällä kaavalla..puhuttiin pskaa "todistajalle"=minä..miten avioliiton saa kestämään

MISSÄ TEIN VÄÄRIN?

moesiuspuvussa   oikeinkirjoituksessa?

Moebiuspuku voisi olla aika cool!!!

1397/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumisauton odotteluun?

Ambulanssi ei ota kyytiin, jos kyydin kohde todetaan kuolleeksi. Tilataan Mononen. Jos hän on elossa, mutta kuolee matkalla sairaalaan, on eri asia.

Papparainen-45

Vierailija
1398/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kiellettyä, että vasta vihitty aviopari lähtee valokuvattavaksi heti vihkimisen jälkeen ja vieraat jäävät odottamaan. Sinä aikana ei tapahdu mitään. Yleensä kuumaa ja ahdasta, jano mutta ei juotavaa. Ja voi mennä yli tuntikin. Parit tällaiset häät kokenut.

Niinpä. En tajua miksi kuvauksessa ei voi käydä ennen vihkimistä. Tai sitten niin, että kuvaaja tulee juhlapaikalle ja kuvat otetaan siellä. Vieraat saavat istua ja seurustella ja saavat juotavaa.

Moni pitää edelleen kiinni siitä, että ovat yön erossa ja näkevät vasta vihkimisessä. He jotka eivät pidä, käyvät todennäköisesti kuvattavana ennen vihkimistä. Olen itse kuvannut sekä että. Juhlapaikalla kuvaaminen ei aina onnistu, juhlapaikkoja on esim keskellä kaupunkeja ja aurinkoisena päivänä on tuskaa etsiä valon puolesta sopivaa paikkaa, joka olisi vielä rauhallinen, ettei pari olisi ihan jäykkinä kuvissa.

Mikä idea siinä on, että ollaan yö erossa ja nähdään vasta vihkimisessä? Jos joku asian ymmärtävä osaisi kertoa.

Joku taikauskojuttu. Tuo huonoa onnea, jos mies näkee morsion ennenkuin kirkossa. Tai että mennään hääkuvaan ennen vihkimistä , laitetaan kuviin sormukset , otetaan ne sitten pois ja laitetaan taas takaisin vihkimistilaisuudessa. 

Onko tämä jotain kansanperinnettä, vai jenkkityylistä hölynpölyä. 

Pitäisi pistää vallalle sellainen uskomus, että tuo erinomaisen huonoa onnea, jos hääparia joudutaan odottamaan häiden missään vaiheessa yli 20 minuuttia.

Avioliitot (ainakin paremmissa piireissä) oli sovittuja eikä sulhanen ja morsian useinkaan edes nähneet toisiaan aiemmin.

Vierailija
1399/1474 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan omat hääni.

Menimme ns. salaa naimisiin ollessani pitkällä raskaana. Jälkikäteen häistä kuullessaan moni irvaili hau.likkohäistä ja kommentoi, että taisi olla pakko mennä naimisiin raskauteni takia. En käsitä, miten vielä 2020-luvulla voi olla näin vanhanaikaista ajattelumallia. Lapsi oli kovin toivottu ja tehty. Haluttiin olla naimisissa ennen lapsen syntymää. En voi käsittää, miten vielä nykyään monella istuu niin tiukassa ajattelu "ensin naimisiin ja vasta naimisissa ollessa voi yrittää raskautta". Eikä siis asuta missään korvessa, vaan pk-seudulla.

Vierailija
1400/1474 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tosi onnistuneissa häissä, joten sinänsä ei ole kerrottavaa, mutta olen miettinyt paljon tuota alkoholin tarjoilua. Haaveilen naimisiinmenosta mieheni kanssa lähiaikoina, mutta juomapuoli pitäisi miettiä tosi tarkkaan.

Jos saisin päättää, niin häissäni olisi alkumalja ja ruuan kanssa muutama lasi viiniä ja siinä se. Vieraiden mielestä häät olisi varmasti umpisurkeat, mutta mieheni sukulaisista varmaan yli puolet ovat jäätäviä alkoholinkäyttäjiä, varsinkin jos tarjolla on ilmaista viinaa niin sitä pitää vetää niin paljon kuin sielu sietää. Joka juhlissa monen hänen sukulaisensa aivan pakko vetää perseet, alkaa riehumaan tai sammua johonkin. Jos he muistelevat perheen kesken jotain juhlia, niin ensimmäinen kommentti on tyyliin ”muistatkos kun Pentti-eno sammui sinne puskaan Maikun 50v juhlilla hehhehhehh” eli heillä tämä jotenkin on aivan normaalia juhlissa käyttäytymistä, itse en missään nimessä haluaisi tällaista häihini ja tiedän että oma sukunikin olisi tällaisesta menosta järkyttyneitä :D

Varmaan parempi kun mennään vaan maistraatissa naimisiin niin säästytään paljolta...

Minäkin olen paljon pohtinut, että tullaanko meidän tulevissa häissä tarjoilemaan alkoholia, ja minkä verran. Minä ja mieheni emme kumpikaan käytä alkoholia ollenkaan. Ei olla mitään raivoraittiita nillittäjiä, ei meitä muiden alkoholinkäyttö missään juhlissa haittaa, mutta tavallaan tuntuisi hassulta tehdä meidän juhlista ryyppyjuhlat, kun emme itse sellaista harrasta. Toisaalta täysin alkoholittomat häät on monelle vieraalle sitten ehkä kauhistus. Tällaisillakin keskustelupalstoilla, jos kysytään ihmisten kauheita hääkokemuksia, niin moni kertoo alkoholittomien häiden olleen tylsiä.

Häät lounasaikaan? Vihkiminen klo 11/12, sen jälkeen juhlava lounas ja vaikka lopuksi hääkakun kanssa lasillinen kuohuvaa. Ihmiset tietävät päivän ajasta, että nyt ei ole tiedossa pitkää illallita, boolia tai biletystä aamuun asti.

Loistoidea! Mikä estäisi kertomasta jo kutsussa, että tilaisuus päättyy esim. klo 15. Tai ainakin hyvin selkeästi se että kyse on juhlalounaasta pelkästään.

Minä menisin oikein mielelläni kohtuullisen mittaiselle häälounaalle. On tullut istuttua aika hitokseen monta pitkää ja tylsää iltaa nuorisoseurantaloilla, jopa kymmenen tuntia kestävissä hääjuhlissa.

Ja siinäkin on aika iso riski (tuonne ylimpiin lainauksiin liittyen), että vaikka itse tarjoaisit lasillisen tai kaksi, on tuon tyyppisillä vierailla omat pullot mukana. Varsinkin maalaishäissä se on ollut menneinä vuosina ihan tapana, mikä nyt kuulostaa aivan typerältä.