Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1141/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmettelin, kun morsiamen äiti ei osallistunut lainkaan järjestelyihin tai kustannuksiin. Hän ei ottanut mitään roolia juhlissa, esimerkiksi puhunut. Hän saapui paikalle arkivaatteissa ja lähti ensimmäisten joukossa.

Pari maksaa bileensä itse. Nykyään siis. Ei se vanhemmille kuulu.

Jaa. Minä olin sulhasen sisko ja osallistuin kuluihin ja järjestelyihin. Pointti oli, että kyseinen nainen käyttäytyi kuin olisi ollut vain joku rivivieras. Se oli varsin outoa, kun esimerkiksi itse tein jos vaikka mitä asian eteen. Olisi edes kahvia kaatanut kun ei tosiaan mitään ostopalveluja ollut. Apu olisi kelvannut. Mutta ei.

T. Sama

Vierailija
1142/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni piti sellaiset vähän pieniä häitä suuremmat häät.

Joten häihin ei kutsuttu aveceja, vaan ainostaan sellaisille sukulaisille pistettiin avecit mukaan jotka olivat eläneet avoliitossa pitkään.

Mieletöntä kutsua kaikkien sukulaispoikien ja - ja tyttöjen avecit mukaan häihin, hehän voivat olla vain pelkkiä kertakäyttö kavereita.

Jos siis kaukana asuvat häiden pitäjä kutsuu tietämänsä sinkku sukulaisen mukaan, niin hän tarkoittaa vain sitä yhtä ihmistä.  Jos hän tarkoittaisi sen hetkistä seurustelukumppania, se olisi kutsussa mainittu.

Häiden pitäjä päättää itse kenet haluaa häihinsä kutsua.Ja nekin jotka valittavat, ettei heitä muka kutsuttu, vaikka olivat parhaimpia ystäviä, ovat väärässä.

Kutsujan mielestä he eivät olleet parhaimpia ystäviä, joten se jota ei kutsuttu vain luuli olevansa paras ystävä.  Kun niin kismitti kun kutsua ei tullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni piti sellaiset vähän pieniä häitä suuremmat häät.

Joten häihin ei kutsuttu aveceja, vaan ainostaan sellaisille sukulaisille pistettiin avecit mukaan jotka olivat eläneet avoliitossa pitkään.

Mieletöntä kutsua kaikkien sukulaispoikien ja - ja tyttöjen avecit mukaan häihin, hehän voivat olla vain pelkkiä kertakäyttö kavereita.

Jos siis kaukana asuvat häiden pitäjä kutsuu tietämänsä sinkku sukulaisen mukaan, niin hän tarkoittaa vain sitä yhtä ihmistä.  Jos hän tarkoittaisi sen hetkistä seurustelukumppania, se olisi kutsussa mainittu.

Häiden pitäjä päättää itse kenet haluaa häihinsä kutsua.Ja nekin jotka valittavat, ettei heitä muka kutsuttu, vaikka olivat parhaimpia ystäviä, ovat väärässä.

Kutsujan mielestä he eivät olleet parhaimpia ystäviä, joten se jota ei kutsuttu vain luuli olevansa paras ystävä.  Kun niin kismitti kun kutsua ei tullutkaan.

Aivan samaa mieltä.

Kukaan ei jätä kutsumatta häihinsä sitä luotettavinta ja / tai parasta ystäväänsä.

Moni luulee olevansa hyväksin ystävä jonkun ihmisen kanssa, mutta puhuu hänestä silti täyttä paskaa takana päin muille ihmisille sekä arvostelee pahasti.

Nähtävästi näille kutsumattomille  "ystäville" ystävyys merkitsee eri asiaa kuin kutsujalle.

Vierailija
1144/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kutsutuista julisti kovaan ääneen boikotoivansa serkkuni häitä, haukkuivat hääparia minkä ehtivät ja yrittivät värvätä muita kutsuttuja (minua mukaanlukien) mukaan tähän boikottijengiin, kuulemma ei olisi tarvinnut kenenkään mennä niin kamalan itsekkään parin häihin.

Syy boikotille? Se, ettei hääpari halunnut juhliin lapsia :D

Itse ainakin ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua häihinsä pieniä lapsia, varsinkin, kun meidän suvussa niitä on todella paljon, ja jos yhden kutsuisi, niin pitäisi tasapuolisuuden nimissä kutsua kaikki. Mutta tämäpä oli osalle todella kova pala ja syy haukkua hääpari itsekkäiksi, kylmiksi ihmisiksi jotka ei ansaitse häävieraita sitten ollenkaan.

Vierailija
1145/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin miehen kavereita, heitä tuli yhtensä 6henkeä ja toivat kirjekuoren..lahjaksi oltiin toivottu häämatkaan rahaa, osa pistii suoraa tilille ja osa toi kuoressa kortin kera. Nuo 6 eivät antaneet mitään..tiedän, että jotkut pitävät rahan toivomista töykeänä, mutta itse en kehtaisi kenenkään häihin mennä ilman lahjaa..

Vierailija
1146/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kutsutuista julisti kovaan ääneen boikotoivansa serkkuni häitä, haukkuivat hääparia minkä ehtivät ja yrittivät värvätä muita kutsuttuja (minua mukaanlukien) mukaan tähän boikottijengiin, kuulemma ei olisi tarvinnut kenenkään mennä niin kamalan itsekkään parin häihin.

Itse ainakin ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua häihinsä pieniä lapsia, varsinkin, kun meidän suvussa niitä on todella paljon, ja jos yhden kutsuisi, niin pitäisi tasapuolisuuden nimissä kutsua kaikki. Mutta tämäpä oli osalle todella kova pala ja syy haukkua hääpari itsekkäiksi, kylmiksi ihmisiksi jotka ei ansaitse häävieraita sitten ollenkaan.

Mun tutulla on 3 lasta. Meidät pyydettiin lapsettomiin häihin. Tää äiti oli häät ovat koko perheen juhla ja nyyh nyyh.

Kokoonnuttiin kaikki mun luona, otettiin skumppaa, mentiin porukassa kirkkoon. Häissä istuttiin samassa pöydässä, tanssittiin loppuun asti. Toisin sanoen oli tosi kivaa.

Seuraavana päivänä mentiin vielä sunnuntaibrunssille ja sattumoisin hääparikin liittyi seuraamme.

Kaikki vaan oltiin iloisia, niin kivat kekkerit olivat olleet. Lapsiperhe olisi joutunut lähtemään 5 h aikaisemmin, brussissa olisi ollut tappelua, nahistelua, häihin olisi pitänyt ostaa vaatteita jne jne.

Positiiviset puolet ekana

Vierailija
1147/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä hääkokemus, vaan häiden puuttuminen.

Yksi ystäväni järjesteli innoissaan häitään ja kyseli minulta ideoita. Jäin odottamaan asian edistymistä ja kutsua, mutta kun mitään ei kuulunut, arvelin että olivatko tulleet toisiin ajatuksiin.

Sitten kuukausia myöhemmin selvisi, että tämä ystävä olikin miehensä kanssa käynyt vihillä ulkomaanmatkallaan melkein samantien. Asia tuli ilmi siitä, kun hän muutti Facebookin profiilissa sukunimensä.

Välit viilenivät moneen suuntaan aika tehokkaasti, sulhasen sukulaiset olivat aivan raivona. Ei se salavihkiminen mitään, mutta se ettei kertonut siitä kuukausiin kenellekään ja sitten tällainen käy ilmi jostain hiton facebookista.

Ja vielä ihmetteli miksi toiset suuttuivat.

Vierailija
1148/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin miehen kavereita, heitä tuli yhtensä 6henkeä ja toivat kirjekuoren..lahjaksi oltiin toivottu häämatkaan rahaa, osa pistii suoraa tilille ja osa toi kuoressa kortin kera. Nuo 6 eivät antaneet mitään..tiedän, että jotkut pitävät rahan toivomista töykeänä, mutta itse en kehtaisi kenenkään häihin mennä ilman lahjaa..

Siis mitä, toivat tyhjän kirjekuoren?

Vierailija
1149/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta pakko kommentoida tuota odottelua kuvauksen ajan. Itse oon ollu varmaan 20-30 häissä, joista yksissäkään ei ole kuvausta järjestetty vasta vihkimisen jälkeen. Jotenkin koomista jos sitä perustellaan sillä, että on tärkeää että hääpari ei näe toisiaan ennen vihkimistä, kun kumminkin valtaosin ne parit on asunu yhdessä, nähny toisensa joka kulmasta vaatteilla ja ilman vaatteita. Sit yhtäkkiä häitä edeltävä yönä ollaan niiiiiin ujoja ja tarkkoja siitä, ettei nähdä. 

Jännä huomata, miten nämä järjestelyt vaihtelevat. Itse olen ollut aikuisällä kahdeksissa häissä, ja aivan jokaisissa hääkuvat on otettu vasta vihkimisen jälkeen. Kaikissa näissä häissä kuvaus on kyllä hoidettu ihan asiallisesti: yksissä häissä vieraille järjestettiin turistibussiajelu kuvausten ajaksi, ja useimmissa on ollut vähintäänkin jonkinlainen cocktail-tilaisuus, jossa on ollut tarjolla pientä purtavaa ja juotavaa, ja juhlatilaan on jo päässyt esimerkiksi vessaan. Koskaan en ole nähnyt tilannetta, jossa vieraat odottelisivat tuntitolkulla ulkona kuivin suin, kun pari käy kuvattavana.

Noinhan se fiksusti pitäis hoitaakin, mutta se ulkona kuivin suin odottelu tuntuu edelleen olevan vallitseva normi, varmaan siksi, että turistibussiajelu tai cocktail-tilaisuus maksaa...

Vierailija
1150/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystäväni järjesteli innoissaan häitään ja kyseli minulta ideoita. Jäin odottamaan asian edistymistä ja kutsua, mutta kun mitään ei kuulunut, arvelin että olivatko tulleet toisiin ajatuksiin.

Sitten kuukausia myöhemmin selvisi, että tämä ystävä olikin miehensä kanssa käynyt vihillä ulkomaanmatkallaan melkein samantien. Asia tuli ilmi siitä, kun hän muutti Facebookin profiilissa sukunimensä.

Välit viilenivät moneen suuntaan aika tehokkaasti, sulhasen sukulaiset olivat aivan raivona. Ei se salavihkiminen mitään, mutta se ettei kertonut siitä kuukausiin kenellekään ja sitten tällainen käy ilmi jostain hiton facebookista.

Alapeukkuja tullut ja olen itsekin sitä mieltä ettei tuosta suorastaan suuttua tarvi.

Mutta kyllähän se niin on että tuollainen salaperäisyys ( kun puhutaan läheisistä ystävistä ja sukulaisista) etäännyttää helposti välejä.

Se kannattaa ottaa huomioon kun sitä harrastaa.

Vierailija
1151/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin hääjuhla on pelkkää teatteria. Ihmiset kilpailee huomiosta juhlissa. Aina joukko/ joku haluaa pilata juhlan.

Hääpari itsekkäästi käyttää ystäviä eli ilmainen työvoima juhliin kelpaa ilman korvausta ja vieraat eriarvoistetaan, luokitellaan. Sahaavat omaa nilkkaansa. Ei kiinnosta kyseinen juhla.

Aitous puuttuu, vieraiden ja ystävien arvostus ja sana KIITOS.

Vierailija
1152/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni, jonka kanssa minulla on sama isä, ei lähettänyt minulle omaa kutsua häihinsä, mutta kutsui "isänsä perheineen". Liekkö kuuluin kutsuun, mutta menin silti. Olin tapahtuma-aikana 32v ja asuin vanhempieni naapurissa. Harmitti kovasti, koska olisin halunnut ottaa miesystäväni aveciksi, mutta hän totesi, että eihän se käy päinsä, koska en ole saanut itse kutsua. En paljastanut harmitustani siskolleni, vaikka häissä purinkin hammasta kun siskoni sukulaiset voivottelivat minulle kun en ole vielä löytänyt itselleni kumppania.

Tämä. Tätä on tapahtunut omassakin suvussa. Minä ja veljeni olemme olleet reippaasti yli kaksikymppisiä ja asuneet omillamme jo useita vuosia, mutta silti meidät on liitetty vanhempiemme kutsuun kuin olisimme jotain teinejä. Jokaiselle täysi-ikäiselle (tai ainakin kotoa muuttaneelle) pitäisi lähtökohtaisesti lähettää oma kutsu.

Minä sain vielä kolmekymppisenä sinkkuna yhteiskutsun vanhempieni kanssa, perheellinen sisarus sai oman kutsun, samoin pariutuneet/perheelliset serkut. Jätin menemättä, vaikka oli tosi läheisen sukulaisen häät, ja ihan siksi että olin loukkaantunut.

Oot loukkaantunut siitä, että nimesi oli väärässä kuoressa ?

Meillä tapahtui pieni vesivahinko ja 10 kutsuun kaatui kokista. 30 oli minimitilaus, vai 25. Kastoin kutsut ja yritin pelastaa vahinkoa.

Soitin 10 kutsun saaneelle ystävälleni pahoittelen ulkonäköä ja näistäkin loukkaannuttiin, kun olla 2 luokan kansalaisia. Ystävä suuttuu siksi, että paperin päälle on tippunut kokista .

Sinä et mene häihin, koska sinä et saanut omaa kutsua, vaan nimesi oli laitettu toiseen korttiin. Voi hyvää päivää !

Tottakai tuosta on aiheellista loukkaantua, että aikuista ihmistä kohdellaan kuin lasta. Vain siksi että ei ole parisuhdetta. Uskomattoman törkeää.

Ja sinun ongelmaasi on yksinkertainen ratkaisu. Jos muistat vielä mitä ovat kynä ja paperi, kirjoita käsin uudet kutsut. Kuka ihme lähettelee kokiksen tahrimia kutsukortteja ihmisille :D Ja sitten vielä soittaa perään. Tuskin kutsun saajat loukkaantuivat. Jäivät vaan ihan sanattomaksi.

Kaikki ihmiset eivät tunne etikettiä.

Tai kutsut ovat voineet loppua kesken.

Olisi kiva tietää mitä muut sanoivat, kun kerroit tämän syyksi, miksi et tule läheisesi häihin.

Pointti on, onko sukulainen tehnyt sen näpäyttääksesi vai tahattomasti. Jos tahattomasti, sitten on iso vahinko tapahtunut.

Eihän tuo ole mikään etikettikysymys, kai nyt tyhmempikin tajuaa, että jokaisen kutsu lähetetään kutsutun omaan osoitteeseen. Jotkut parikymppiset opiskelijanuoret voi vielä laittaa vanhempien kutsuun, kolmekymppiselle se on pelkkää vittuilua. Jos kutsut loppuvat kesken, niitä tilataan tai tehdään lisää että kaikille riittää.

Mutta jos hääpari on ollut tyhmempi ja ovat ymmärtäneet kaikki kutsutut osaavat lukea.

Itse tykkään kovasti häistä ja olisin korkeintaan ihmetellyt.

Saahan jotkut kutsun tekstiviestilläkin. Kai siitäkin voi joku suuttua.

On hyvin vaikea ymmärtää joku ei mene häihin väärin kirjoitetun kirjekuoren vuoksi.

No kysehän on siitä, että sitä kirjekuorta ei ole ollut ollenkaan, kun aikuisen, omassa kodissaan asuvan nimi on lisätty hänen vanhempiensa kuoreen.

Vierailija
1153/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja tullut ja olen itsekin sitä mieltä ettei tuosta suorastaan suuttua tarvi.

Mutta kyllähän se niin on että tuollainen salaperäisyys ( kun puhutaan läheisistä ystävistä ja sukulaisista) etäännyttää helposti välejä.

No kai sitä nyt ihmiset saa siviilisäätynsä vaihtaa niin, että se ei kenellekkään kuulu.

Itse olen näit salaa vihittyjä. Meille se ei ollut mikään suuri juttu ja maistraatissa kävimme kahden kesken ulkopuolisten todistajien läsnäollessa. 

Olisin ollut todella hämmästynyt, jos joku olisi suuttunut. Tämä nyt oli meistä vain meidän kahdenkeskinen asia päättää, asummeko avo-vai avioliitossa.

Vierailija
1154/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin häissä, jossa morsiuspari lähti kirkosta kuvattavaksi. Kun he tulivat takaisin, niin toivat kuvaajan mukanaan, joka otti koko porukasta yhteiskuvan. Siihenkin meni lähes tunti, kuvaaja järjesteli vieraita kuinka sattui.

Lisäksi olen ollut 60 v. syntymäpäivillä, jossa loppui kaikki muu ruoka kesken, paitsi perunat ja salaattiin tarkoitettu ananas. Täytekakku ja pullakin loppui, Lidlin kaurakeksejä riitti. Miksi kutsua niin paljon vieraita, ettei heille pysty tarjottavia tarjoamaan?

Vaikea oli kummassakaan tapauksessa päästä tunnelmaan. 

Vierailija
1155/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä nyt ihmiset saa siviilisäätynsä vaihtaa niin, että se ei kenellekkään kuulu.

Itse olen näit salaa vihittyjä. Meille se ei ollut mikään suuri juttu ja maistraatissa kävimme kahden kesken ulkopuolisten todistajien läsnäollessa. 

Olisin ollut todella hämmästynyt, jos joku olisi suuttunut. Tämä nyt oli meistä vain meidän kahdenkeskinen asia päättää, asummeko avo-vai avioliitossa.

Ilman muuta saat tehdä ihan niin kuin parhaaksi näet

Tarkoitan vaan sitä että jos läheisesi näkevät asian facebookista , niin kuin tuossa esimerkissä oli ( eli kuitenkin jollain tavalla asia on siellä nähtävissä) niin älä ihmettele jos joku loukkaantuu( eri asia kuin suuttua).

Eihän muut tiedä ettet todella ole kertonut kenellekään vaan saattaa ajatella että ( joillekin) muille on kerrottu mutta minä en ole sen arvoinen ystävä/ sukulainen että kerrottaisiin.

Ja vetää siitä hiljaa omat johtopäätöksensä.

Vierailija
1156/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutulla on 3 lasta. Meidät pyydettiin lapsettomiin häihin. Tää äiti oli häät ovat koko perheen juhla ja nyyh nyyh.

Kokoonnuttiin kaikki mun luona, otettiin skumppaa, mentiin porukassa kirkkoon. Häissä istuttiin samassa pöydässä, tanssittiin loppuun asti. Toisin sanoen oli tosi kivaa.

Seuraavana päivänä mentiin vielä sunnuntaibrunssille ja sattumoisin hääparikin liittyi seuraamme.

Kaikki vaan oltiin iloisia, niin kivat kekkerit olivat olleet. Lapsiperhe olisi joutunut lähtemään 5 h aikaisemmin, brussissa olisi ollut tappelua, nahistelua, häihin olisi pitänyt ostaa vaatteita jne jne.

Positiiviset puolet ekana

Tuli tästä omat kokemukset mieleen. Miehen sukulainen järjesti häät, ja nätisti ilmaisi mulle, että ajattelivat partnerinsa kanssa lapsettomia häitä. Mulle, useamman alle kouluikäisen lapsen äidille, asia oli enemmän kuin ok ja ajattelin että asia oli loppuunkäsitelty. Sen sijaan osa miehen sukulaisista sai hirveät kilarit siitä vääryydestä, että näitä kullannuppuja ei saanut ottaa mukaan häihin ja ilmoittivat jäävänsä pois, jos juuri nämä muksut eivät pääse. Hirveän väännön ja tappelun jälkeen mun oli vähän niinkuin pakko ottaa ne lapset mukaan, kun vain tällä tavoin puolet suvusta saatiin leppymään ja kaiken kukkuraksi mieskin niin toivoi. Kukaan muu vieras ei sen sijaan saanut lupaa tuoda lapsiaan mukanaan tähän hyvin eleganttiin juhlaan.

Lopputulos: sain yksin leikkiä lasten kanssa hääpaikan pihalla ja lähipuistoissa kun muut juhlivat sisällä. Mutta pakko oli saada lapset mukaan!

Vierailija
1157/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmettelin, kun morsiamen äiti ei osallistunut lainkaan järjestelyihin tai kustannuksiin. Hän ei ottanut mitään roolia juhlissa, esimerkiksi puhunut. Hän saapui paikalle arkivaatteissa ja lähti ensimmäisten joukossa.

Pari maksaa bileensä itse. Nykyään siis. Ei se vanhemmille kuulu.

Jaa. Minä olin sulhasen sisko ja osallistuin kuluihin ja järjestelyihin. Pointti oli, että kyseinen nainen käyttäytyi kuin olisi ollut vain joku rivivieras. Se oli varsin outoa, kun esimerkiksi itse tein jos vaikka mitä asian eteen. Olisi edes kahvia kaatanut kun ei tosiaan mitään ostopalveluja ollut. Apu olisi kelvannut. Mutta ei.

T. Sama

Se on jokaisen oma valinta nykyään. Mitäs maksoit, ei ollut pakko.

Ennen oli että saatiin tytär miehelään tuottamasta kustannuksia.

Vierailija
1158/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kritisoitte sitä onko avec tai lapset kutsuttu on syynä usein raha ja tilanpuute. Ei ole moniakaan yli 100 henkilön juhlapaikkoja kohtuuhintaan. Meillä suku molemmin puolin melko iso ja jouduimme todellakin tarkkaan rajata ja nuorena kaveripiirikin oli melko laaja. lapsia oli paikalla kummilapset ja morsiustyttö (8v ja hänen veli 13 v) Nämä häät vielä siihen aikaan kun puhelinluettelosta etsin pitopaikkoja minulle melko vieraalla paikkakunnalla. Netti teki tuloaan.

Sukulaistäti aikoi ottaa lapsensa (aikuisia + perhettä) mukaansa vaikkei oltu kutsuttu. Molempien vanhemmat eronneet aikoinaan ja kireät välit ex puolisoihin. Haastavaa oli tehdä istumajärjestystä ja riitahan siitä sitten tuli ja välit meni moneksi vuodeksi faijaani.

Puolison kummitäti halusi välttämättä ottaa mukaan aikuisen lapsensa ja hänen puolison (en ollut koskaan heitä tavannut) heille järkättiin paikat ja sitten jättivät tulematta, eivätkä peruneet kutsua.

Läheisin serkkuni soitti 2 pv ennen ettei jaksanut tulla kun oli kotipaikkakunnalla lomalla, täti ja muutkaan serkut ei tulleet 5 hlöä perui.  kirpaisi maksaa turhasta pitopalvelulle.

yhdelle allergiselle ei ollut mitään jälkkäriä, meille ei ilmoitettu meille allergiasta.

Yksi ystävä perui tulonsa kun sanoi minun olevan rasisti, olimme viettäneet mukavan reissun yhdessä ja itki exänsä perään ja tietty tuin häntä surussa ja sitten asia kääntyikin hänen mielessään niin, että olen rasisti ja en tykkää hänen nykyisestä miesystävästä. Meni välit.

Tiiviin ystäväporukkamme kaksi naispuolista daamia ei halunneet? tulla polttareihini? kävelivät kadulla polttareideni aikana vastaan, kun olivat menossa baariin miespuolisten kavereidemme luo. Ihmettelin tätä, häihin halusivat välttämättä änkeä, vaikka toinen olikin tässä vaiheessa eronnut puolisosta (olivat siis miehen läheisimpien kavereiden naisystäviä) Eikä tämän jälkeen oltu missään tekemisissä.

Morsiuskimpusta oli tarkoitus tehdä taulu ja kukkakauppias oli erikoinen, kysyi tarkkaan häistä ja mm. huulipunani väriä ym. kummallista ja kuitenkaan ei osannut tehdä minun näköistä kimppua, lopuksi sain todella raskaan sydänkimpun punaisia ruusuja. joka ei sopinut mitenkään tyyliini tai värimaailmaan.  (värimaailma oli siniharmaa, hopea ja huulipunakin oli lilahko) Tykkäsin enemmän heittokimpusta, en teettänyt taulua.

Unohdettiin tilata tilataxit tai niitä ei tullut kirkon eteen ja  kauempaa tulleet sukulaiset joutuivat odottelemaan ja etsimään kyydin itse juhlapaikalle.

Olin tehnyt humoristisen lahjalistan, äitiemme oli tarkoitus jakaa ne sukulaisille, miehen suku ei moisesta tiennyt mitään ja oli noloa kun jossain leikissä kysyttiin minkä eläimen morsian toivoisi tulevan käymään. (haikara)

Hääyö vietettiin samassa hotellissa kuin miehen sisko, siskon huone oli koristeltu hääkuntoon.

jatkuu kommenteissa

Vierailija
1159/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason eka kysymys oli kun kysyin kaasoksi, että millaisen puvun hän saa. Hääpukuliikkeissä surkea palvelu, teetin puvun, helma liian pitkä ja vaikea tanssia.

Olin kutsunut osan ystävistäni/työkavereista ilman avecia, tilanpuutteen takia ja sain kuulla kuinka tylsät häät oli kun ei ollut ketään ketä olisi tanssittanut.

Häävalssin keskeytti miehen isovanhemmat kun halusivat tanssia meidän kanssa.

Silloin oltiin nuoria ja en ollut mitään tällaisia järjestänyt, häälehtiä luin ja häämessuilla kävin, mutta ei ollut ketään ken olisi auttanut ja tarkkaan piti laskea mihin raha riittää.  monta pientä mokaa, pahaa mieltä, stressiä ja ikinä en ollut niin väsynyt kuin häiden jälkeen.

Me yritettiin tehdä perinteiset häät ja miellyttää sukua, kaikkia, mutta taito ja rahat ei riittäneet kaikkeen eikä omia kokemuksia häistä juurikaan ollut kertynyt.

Loppuillasta kännättiin ja varmaan lopuksi vähän kinattiin, eikä menty jatkopaikalle miehen kanssa vaan hotelliin nukkumaan ja siitäkin osa ystävistä suuttui.

Naimisissa oltu  nyt kuitenkin neljännesvuosisata ja olen muita onnistuneita juhlia onnistunut järjestämään.

Vierailija
1160/1474 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni, jonka kanssa minulla on sama isä, ei lähettänyt minulle omaa kutsua häihinsä, mutta kutsui "isänsä perheineen". Liekkö kuuluin kutsuun, mutta menin silti. Olin tapahtuma-aikana 32v ja asuin vanhempieni naapurissa. Harmitti kovasti, koska olisin halunnut ottaa miesystäväni aveciksi, mutta hän totesi, että eihän se käy päinsä, koska en ole saanut itse kutsua. En paljastanut harmitustani siskolleni, vaikka häissä purinkin hammasta kun siskoni sukulaiset voivottelivat minulle kun en ole vielä löytänyt itselleni kumppania.

Tämä. Tätä on tapahtunut omassakin suvussa. Minä ja veljeni olemme olleet reippaasti yli kaksikymppisiä ja asuneet omillamme jo useita vuosia, mutta silti meidät on liitetty vanhempiemme kutsuun kuin olisimme jotain teinejä. Jokaiselle täysi-ikäiselle (tai ainakin kotoa muuttaneelle) pitäisi lähtökohtaisesti lähettää oma kutsu.

Minä sain vielä kolmekymppisenä sinkkuna yhteiskutsun vanhempieni kanssa, perheellinen sisarus sai oman kutsun, samoin pariutuneet/perheelliset serkut. Jätin menemättä, vaikka oli tosi läheisen sukulaisen häät, ja ihan siksi että olin loukkaantunut.

Oot loukkaantunut siitä, että nimesi oli väärässä kuoressa ?

Meillä tapahtui pieni vesivahinko ja 10 kutsuun kaatui kokista. 30 oli minimitilaus, vai 25. Kastoin kutsut ja yritin pelastaa vahinkoa.

Soitin 10 kutsun saaneelle ystävälleni pahoittelen ulkonäköä ja näistäkin loukkaannuttiin, kun olla 2 luokan kansalaisia. Ystävä suuttuu siksi, että paperin päälle on tippunut kokista .

Sinä et mene häihin, koska sinä et saanut omaa kutsua, vaan nimesi oli laitettu toiseen korttiin. Voi hyvää päivää !

Tottakai tuosta on aiheellista loukkaantua, että aikuista ihmistä kohdellaan kuin lasta. Vain siksi että ei ole parisuhdetta. Uskomattoman törkeää.

Ja sinun ongelmaasi on yksinkertainen ratkaisu. Jos muistat vielä mitä ovat kynä ja paperi, kirjoita käsin uudet kutsut. Kuka ihme lähettelee kokiksen tahrimia kutsukortteja ihmisille :D Ja sitten vielä soittaa perään. Tuskin kutsun saajat loukkaantuivat. Jäivät vaan ihan sanattomaksi.

Kaikki ihmiset eivät tunne etikettiä.

Tai kutsut ovat voineet loppua kesken.

Olisi kiva tietää mitä muut sanoivat, kun kerroit tämän syyksi, miksi et tule läheisesi häihin.

Pointti on, onko sukulainen tehnyt sen näpäyttääksesi vai tahattomasti. Jos tahattomasti, sitten on iso vahinko tapahtunut.

Eihän tuo ole mikään etikettikysymys, kai nyt tyhmempikin tajuaa, että jokaisen kutsu lähetetään kutsutun omaan osoitteeseen. Jotkut parikymppiset opiskelijanuoret voi vielä laittaa vanhempien kutsuun, kolmekymppiselle se on pelkkää vittuilua. Jos kutsut loppuvat kesken, niitä tilataan tai tehdään lisää että kaikille riittää.

Mutta jos hääpari on ollut tyhmempi ja ovat ymmärtäneet kaikki kutsutut osaavat lukea.

Itse tykkään kovasti häistä ja olisin korkeintaan ihmetellyt.

Saahan jotkut kutsun tekstiviestilläkin. Kai siitäkin voi joku suuttua.

On hyvin vaikea ymmärtää joku ei mene häihin väärin kirjoitetun kirjekuoren vuoksi.

On hyvin vaikeaa ymmärtää miksi teeskentelet tyhmää. Kirjekuorta ei kirjoitettu väärin. Hääpari ilmaisi kantansa että sinkku ei heidän mielestään ole itsenäinen aikuinen ihminen, vaan vanhempiensa jatke kuten lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän