Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1101/1474 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten alapeukuttajat. Oletteko tajunneet, kuinka paljon näitä kaikenmaailman aveceja on? Eri asia vakiintuneet pariskunnat, jotka ovat ihan kunnolla yhdessä ja tuntevat hääparin. Kavereilta oon saanu kuulla ja omien häiden kohdalla nähdä, kuinka paljon tulee kyselyitä aveceista kutsujen saapumisen jälkeen:

"Meidän Emma 14 v:llä on poikaystävä Jape, jonka kanssa Emma haluais tulla häihin." (=teinin kumppani, joka tuskin on kuvioissa enää parin vuoden päästä)

"Serkku: Oon nyt tapaillut viimeisintä Tinderdeittiä kaksi viikkoa, voinko ottaa mukaan?" (=ties monesko deitti viimeisen vuoden aikana)

Työkaveri: "Voiko kumppani tulla mukaan, kun oisin muuten juhlissa yksin?" (=mietin jo sinunkin kutsumista budjetin kannalta ja nyt pitäisi saada vielä mies mukaan?)

A) Miksi hääpari haluaisi kutsua häihin jonkun lyhytaikaisen seurustelukumppanin, jota ei ole koskaan tavannutkaan? Ei huvita maksaa kallista ruokailua ym. seuralaiselle, joka ei ole hääparin juhlan kannalta olennainen.

B) Jos jokainen halukas saa tuoda seuralaisen, niin tiesitkö henkilömäärän äkkiä paisuvan suureksi? Jos haluaisin kutsua 10 kaveria, pitäisi varautua 20 vieraaseen avecien tullessa mukaan.

Samaa mieltä. Mut eräs puolituttu ihastunut mies pyysi avecikseen ystävänsä häihin. Oli ihmeissään, kun en suostunut...

En ikinä kehtaisi mennä vieraiden ihmisten häihin, ja varsinkaan miehen kanssa, jonka olen juuri vasta tavannut!

Samasta syystä linnan juhliin kutsutaan avecina vain avo- ja aviopuolisot.

Muistatteko Lordin vaimon? Tuli juhliin yksin, kun mies ei halunnut. Mun kaaliin ei mene, kuinka kehtasi.

Muistan vielä senkin ajan kun linnaan kutsuttiin vain avioparit. En nyt muista milloin tämä muuttui. Sukupuolivähemmistöjä siellä kyllä on ollut aiemminkin. Tove Jansson puolisonsa kanssa oli vakiovieras. Sen mahdollisti se että saivat omat kutsut kun hänen puolisonsakin oli kuuluisa taiteilija tms.

Vierailija
1102/1474 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikoina tein lisätöitä kesäviikonloppuisin juhlapalvelussa. Näin useamman kerran kuinka morsiusparin vanhemmat juhlimisen ja niihin osallistumisen sijaan pyörivät keittiössä ylijäämäruokia pakasterasioihin dilkkaillen.

Kuka ne maksetut, syömättä jääneet ruoat sitten pakkaisi kotiin vietäväksi, jos eivät morsiusparin läheiset, jotka muutenkin huolehtivat häiden sujuvuudesta kulisseissa? Ei pitopalvelukaan pakkauspalvelua yleensä tarjoa.

Aika usein morsiusparin vanhemmat ovat vielä se osapuoli, joka on maksanut tai ainakin osallistunut pitopalvelukustannuksiin. Toki heitä kiinnostaa, mitä maksamalleen ruoalle tapahtuu.

Kyllä jotkut pitopalvelut pakkaavat ja,vielä pyytämättä. Nyt oli kylläkin kyse hautajaisista. Ainoana lapsena järjestin äitini hautajaiset ja tilasin syötävät. Kaikkea oli riittävästi ja en edes ajatellut siinä oliko jotain jäänyt yli. Kun olimme lähdössä minulle kiikutettiin useampi laatikko ylijääneitä ruokia ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34547 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hääpari salli vain sellaiset avecit, jotka olivat kihloissa/naimisissa. Tyttö/poikaystävät eivät voineet tulla mukaan.

Tällaisten alapeukuttajat. Oletteko tajunneet, kuinka paljon näitä kaikenmaailman aveceja on? Eri asia vakiintuneet pariskunnat, jotka ovat ihan kunnolla yhdessä ja tuntevat hääparin. Kavereilta oon saanu kuulla ja omien häiden kohdalla nähdä, kuinka paljon tulee kyselyitä aveceista kutsujen saapumisen jälkeen:

"Meidän Emma 14 v:llä on poikaystävä Jape, jonka kanssa Emma haluais tulla häihin." (=teinin kumppani, joka tuskin on kuvioissa enää parin vuoden päästä)

"Serkku: Oon nyt tapaillut viimeisintä Tinderdeittiä kaksi viikkoa, voinko ottaa mukaan?" (=ties monesko deitti viimeisen vuoden aikana)

Työkaveri: "Voiko kumppani tulla mukaan, kun oisin muuten juhlissa yksin?" (=mietin jo sinunkin kutsumista budjetin kannalta ja nyt pitäisi saada vielä mies mukaan?)

A) Miksi hääpari haluaisi kutsua häihin jonkun lyhytaikaisen seurustelukumppanin, jota ei ole koskaan tavannutkaan? Ei huvita maksaa kallista ruokailua ym. seuralaiselle, joka ei ole hääparin juhlan kannalta olennainen.

B) Jos jokainen halukas saa tuoda seuralaisen, niin tiesitkö henkilömäärän äkkiä paisuvan suureksi? Jos haluaisin kutsua 10 kaveria, pitäisi varautua 20 vieraaseen avecien tullessa mukaan.

A) se kumppani voi olla sama vielä 10 vuoden päästäkin. Et sinä sitä tiedä,etkä ole oikeutettu arvioimaan toisen ihmisen sitoutumisen tasoa

Miksi edes juhlia häitä, jos on niin tiukkaa rahallisesti ja eihän sitä ole pakko kutsua? Vai häälahjojen takiako kutsut?

B) Kannattaa laskea se kutsuvieraiden kokonaismäärä ennen kutsujen lähettämistä. Jos kutsuu 10 pariskuntaa, silloin se tarkoittaa vähintään 20 vierasta (ja todennäköisesti enemmän jos on avoimen suhteen perheitä tai moniavioisia.. ja sitten vielä jos lapset tervetulleita)

Tietysti kaikki laskee kutsuvieraiden määrän etukäteen. Eli jos kutsutaan 20 ihmistä ilman avecia, niin on kutsuttu 20 vierasta. Jos taas halutaan jättää puolet kavereista pois ja kestitä mieluummin niitä aveceja, niin sitten tehdään sinun tapaasi. Tai sitten kutsutaan ne kaikki kaverit ja maksetaan juhlat 40 hengelle jos budjetti ja tilat riittää - nämä on kaikki hääparin omia päätöksiä. Minusta on varsin ymmärrettävää, että joku haluaa suunnata juhlabudjettinsa niihin omiin läheisiinsä eikä puolituttuihin seurustelukumppaneihin.

Kaveriporukka pärjää hyvin ilman aveceita.

Mutta jos olet viettänyt elämässäsi vaikka pari vuotta jossain ihan muualla ja sieltä on jäänyt ystävä jonka haluat kutsua häihisi. Hän ei tunne häistäsi ketään muuta kuin sinut. Kutsutko vain hänet vai avecin myös?

Minä kutsuisin avecin myös eikä siinä tulisi kuin yksi henkilö lisää .

Jos joku pahoittaisi mielensä tästä epätasa- arvoisuudesta että yhdelle on nyt avec kutsuttu myös , niin eiköhän normaali ihmiselle tuo selitys kelpaa.

Ja tuossakin tilanteessa hääpari saa kutsua ketä haluaa.

Ei pärjää. Jos haluaa saada aikaiseksi vuosisadan riidan siitä ettei toista osapuolta kutsuttu niin kyllä pärjää mutta paska maku siitä jää suuhun ja tekee mieli repiä tuon itsekkään paskiaisparin kutsu kappaleiksi.

Vierailija
1104/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestmanina oli nuori mies joka oli höylännyt sekä morsianta, että tämän pikkusiskoa.

Vierailija
1105/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34547 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hääpari salli vain sellaiset avecit, jotka olivat kihloissa/naimisissa. Tyttö/poikaystävät eivät voineet tulla mukaan.

A) se kumppani voi olla sama vielä 10 vuoden päästäkin. Et sinä sitä tiedä,etkä ole oikeutettu arvioimaan toisen ihmisen sitoutumisen tasoa

Miksi edes juhlia häitä, jos on niin tiukkaa rahallisesti ja eihän sitä ole pakko kutsua? Vai häälahjojen takiako kutsut?

B) Kannattaa laskea se kutsuvieraiden kokonaismäärä ennen kutsujen lähettämistä. Jos kutsuu 10 pariskuntaa, silloin se tarkoittaa vähintään 20 vierasta (ja todennäköisesti enemmän jos on avoimen suhteen perheitä tai moniavioisia.. ja sitten vielä jos lapset tervetulleita)

Tietysti kaikki laskee kutsuvieraiden määrän etukäteen. Eli jos kutsutaan 20 ihmistä ilman avecia, niin on kutsuttu 20 vierasta. Jos taas halutaan jättää puolet kavereista pois ja kestitä mieluummin niitä aveceja, niin sitten tehdään sinun tapaasi. Tai sitten kutsutaan ne kaikki kaverit ja maksetaan juhlat 40 hengelle jos budjetti ja tilat riittää - nämä on kaikki hääparin omia päätöksiä. Minusta on varsin ymmärrettävää, että joku haluaa suunnata juhlabudjettinsa niihin omiin läheisiinsä eikä puolituttuihin seurustelukumppaneihin.

Kaveriporukka pärjää hyvin ilman aveceita.

Mutta jos olet viettänyt elämässäsi vaikka pari vuotta jossain ihan muualla ja sieltä on jäänyt ystävä jonka haluat kutsua häihisi. Hän ei tunne häistäsi ketään muuta kuin sinut. Kutsutko vain hänet vai avecin myös?

Minä kutsuisin avecin myös eikä siinä tulisi kuin yksi henkilö lisää .

Jos joku pahoittaisi mielensä tästä epätasa- arvoisuudesta että yhdelle on nyt avec kutsuttu myös , niin eiköhän normaali ihmiselle tuo selitys kelpaa.

Ja tuossakin tilanteessa hääpari saa kutsua ketä haluaa.

Ei pärjää. Jos haluaa saada aikaiseksi vuosisadan riidan siitä ettei toista osapuolta kutsuttu niin kyllä pärjää mutta paska maku siitä jää suuhun ja tekee mieli repiä tuon itsekkään paskiaisparin kutsu kappaleiksi.

Vain poikaystäväni kutsuttiin häihin ja jääpari tiesi seurustelustamme eikä silti tullut avec-kutsua. Ei ollut hauska jäädä ulkopuolelle kun siellä oli kunnon jatkobileetkin. Vieläkin olen katkera tästä toiminnasta ja eivät ole tervetulleita meille.

Vierailija
1106/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että häät olisi järjestetty morsiaimen kotikaupungissa etelä-suomessa (jossa hän ja suurin osa häävieraista asui) niin häät järjestettiin pohjois-suomessa sulhasen kotipaikkakunnalla. Tämä kaiketi siksi, etteivät morsiaimen alkoholistivanhemmat pääsisi paikalle riehumaan häissä, mikä on vielä ymmärrettävää. Pohjoisen pikkupaikkakunnalla ei kuitenkaan ollut muita tiloja vuokrattavaksi kuin vanha kivinavetta, jossa oli lokakuisena viikonloppuna vetistä, kosteaa, homeista ja jäätävän kylmää. Minä ja pari muuta vierasta saimme viikkokausien flunssan sieltä mukaamme.

Vierailija
1107/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari oli jo vuotta aikaisemmin käynyt salaa vihillä, morsian oli sulhasta 25 vuotta iäkkäämpi, mutta onhan näitä.

Sitten he päättivätkin uusia vihkilupauksensa ja kutsuivat ystäviä ja tuttavia nimenomaan etään perälle ja lahjatoiveena oli rahaa remonttirahastoonsa.

Sanoin heti, että en tule, sillä tiesin, että eroavat kuitenkin. Nuorella miehellä oli maksettu omakotitalo, kauniisti sisustettu, mitään ei puuttunut. Vaimo hoiti kaiken pois, sisusti omalla tyylillään, ja kun noin tuhat ja yksi yötä oli kulunut, kuulin sivulauseessa, että ero oli tosiasia ja että vaimo sai puolet omaisuudesta. Niinhän se menee - ja niinhän se meni kuin olin jo sanonut, mutta sain vain vihat päälleni. Ei pariskunta sitä koskaan saanut tietää, ellei joku erityisesti halunnut kannella. No, jokainen maksaa oppirahat, mutta on se merkillistä, kun kukaan muu ei halunnut tunnistaa, mikä oli rouvan tavoite. 

Vierailija
1108/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni, jonka kanssa minulla on sama isä, ei lähettänyt minulle omaa kutsua häihinsä, mutta kutsui "isänsä perheineen". Liekkö kuuluin kutsuun, mutta menin silti. Olin tapahtuma-aikana 32v ja asuin vanhempieni naapurissa. Harmitti kovasti, koska olisin halunnut ottaa miesystäväni aveciksi, mutta hän totesi, että eihän se käy päinsä, koska en ole saanut itse kutsua. En paljastanut harmitustani siskolleni, vaikka häissä purinkin hammasta kun siskoni sukulaiset voivottelivat minulle kun en ole vielä löytänyt itselleni kumppania.

Tämä. Tätä on tapahtunut omassakin suvussa. Minä ja veljeni olemme olleet reippaasti yli kaksikymppisiä ja asuneet omillamme jo useita vuosia, mutta silti meidät on liitetty vanhempiemme kutsuun kuin olisimme jotain teinejä. Jokaiselle täysi-ikäiselle (tai ainakin kotoa muuttaneelle) pitäisi lähtökohtaisesti lähettää oma kutsu.

Vierailija
1109/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sit keräsit dataa kaikilla näillä aloituksilla asiasta ilmoittamatta. Kiva homma. https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000007977744.html

Ensi kerralla reilusti vaan laitat, että miksi aloituksen teet.

Vierailija
1110/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En periaatteessa haluaisi mollata kenenkään häitä, mutta olen ollut todella ikävystynyt häissä, joissa ei ollut mitään alkoholitarjoilua, sisälsivät loputtoman määrän hääleikkejä, eikä ollut mitään musiikkia hääparin häävalssin lisäksi. Ruokaa oli runsaasti, mutta sekin oli kuin koulussa, 150 vierasta jonotti karjalanpaistia, joka ei ollut hyvää. Sitten sama homma hääkakulle ja kahville. Harmitti jälkikäteen, että menin, parin sadan km ajomatka pienelle paikkakunnalle. Tietysti aina haluaa osallistua juhliin jos kutsutaan, mutta mielestäni kutsujalla pitäisi myös ottaa huomioon vieraiden viihtyminen.

Jos rahaa on vähän niin eikö kannattaisi karsia vieraiden määrää, että saisi tarjota hyvän ruoan, viihdykettä ja paremmat puitteet kuin joku koulun jumppasali?

Vierailija
1111/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy epäsuorasti häihin. Kaverini ei kutsunut minua häihinsä, mutta sattumalta sitten myöhemmin nähtiin toisiamme baarissa. Hän totesi, että meidän pitäisi pitää sellaiset "jälkihää-bailut". Mainitsi minun lisäkseni erään toisen kutsumatta jääneen kaverin, jonka näihin jälkibailuihin voisi myös kutsua. Minusta oli jotenkin naurettava paikkailuyritys. Olisi suoraselkäisempää jättää vaikka koko aihepiiri nostamatta esille.

Olen saanut kutsun häihin viime tipassa, koska oli tullut peruutuksia ja ruoka oli jo maksettu. Kutsu esitettiin ryhmälle, ”jos joku teistä haluaa tulla”.

Vierailija
1112/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole aika laaja skaala, edes tiettyä mallistoa ei ollut valittu. Esim Iittalalla on satoja vaihtoehtoja astioita, maljakkoa, koriste ja käyttöesineitä. Varmasti jokaisen helppo ostaa vaikka marketista ja löytää omaan hintaluokkaan sopiva. Olen kyllä nähnyt listoja joissa yksilöity tietyt Villeroy Boch astiaston osat ja listalta pitänyt valita. Ei olekaan joka kaupassa myynnissä näitä. Mitä olisit halunnut ostaa jos Iittalakin liikaa? Tokmanni vai Ikea ?

Vierailija
1113/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En periaatteessa haluaisi mollata kenenkään häitä, mutta olen ollut todella ikävystynyt häissä, joissa ei ollut mitään alkoholitarjoilua, sisälsivät loputtoman määrän hääleikkejä, eikä ollut mitään musiikkia hääparin häävalssin lisäksi. Ruokaa oli runsaasti, mutta sekin oli kuin koulussa, 150 vierasta jonotti karjalanpaistia, joka ei ollut hyvää. Sitten sama homma hääkakulle ja kahville. Harmitti jälkikäteen, että menin, parin sadan km ajomatka pienelle paikkakunnalle. Tietysti aina haluaa osallistua juhliin jos kutsutaan, mutta mielestäni kutsujalla pitäisi myös ottaa huomioon vieraiden viihtyminen.

Jos rahaa on vähän niin eikö kannattaisi karsia vieraiden määrää, että saisi tarjota hyvän ruoan, viihdykettä ja paremmat puitteet kuin joku koulun jumppasali?

Jos tylsyys iskee, koulun jumppasalissa saisi helposti kaikenlaista jännää ohjelmaa aikaiseksi. Onhan siellä sählymaaleja, paljon erilaisia jumppapatjoja ja trampoliineja ja katosta roikkuvat köydet jne…

Voisi ottaa vaikka mittaa siitä, kumpi anoppi kiipeää nopeammin.

Vierailija
1114/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....

Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.

Juu, tätä samaa yritinkin itsekin kuvitella, mutta en sieluni silmiin saanut kuvaa esille.

Muistatko, miltä siiderin turvottamat naisihmiset näyttivät parisenkymmentä vuotta sitten, kun heillä oli tiukat lantiofarkut? Hyvä. kuvittele nyt niiden farkkujen tilalle stringit ja niiden päälle tiukka hame.

Vierailija
1115/1474 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni, jonka kanssa minulla on sama isä, ei lähettänyt minulle omaa kutsua häihinsä, mutta kutsui "isänsä perheineen". Liekkö kuuluin kutsuun, mutta menin silti. Olin tapahtuma-aikana 32v ja asuin vanhempieni naapurissa. Harmitti kovasti, koska olisin halunnut ottaa miesystäväni aveciksi, mutta hän totesi, että eihän se käy päinsä, koska en ole saanut itse kutsua. En paljastanut harmitustani siskolleni, vaikka häissä purinkin hammasta kun siskoni sukulaiset voivottelivat minulle kun en ole vielä löytänyt itselleni kumppania.

Tämä. Tätä on tapahtunut omassakin suvussa. Minä ja veljeni olemme olleet reippaasti yli kaksikymppisiä ja asuneet omillamme jo useita vuosia, mutta silti meidät on liitetty vanhempiemme kutsuun kuin olisimme jotain teinejä. Jokaiselle täysi-ikäiselle (tai ainakin kotoa muuttaneelle) pitäisi lähtökohtaisesti lähettää oma kutsu.

Minä sain vielä kolmekymppisenä sinkkuna yhteiskutsun vanhempieni kanssa, perheellinen sisarus sai oman kutsun, samoin pariutuneet/perheelliset serkut. Jätin menemättä, vaikka oli tosi läheisen sukulaisen häät, ja ihan siksi että olin loukkaantunut.

Vierailija
1116/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan joka kerta ihmetellä näitä, jotka valittavat kun juhlia ei ole mietitty juuri heidän näkökulmastaan. Haloo, ei yhdet hääjuhlat voi olla samaan aikaan sekä pikkulasten/teinien/aikuisten/ikäihmisten mieleen. Häät on mun mielestä ennen kaikkea hääparia varten ja heidän näköiset eikä juhlien ole tarkoitus olla muiden miellyttämistä varten. Jos hääpari haluaa hääpäivänä tarjota suosikkejaan pizzoja ja artesaanioluita, niin miksi vieraiden pitäisi siitä valittaa?

Jos ei ole aikomustakaan edes puolta ajatusta uhrata vieraiden viihtymiseen, niin sitten ei pidä niitä vieraita kutsua. Pizzat varmasti kelpaavat suurimmalle osalle, mutta esim joku hyvin tulinen ruoka on monelle mahdoton paikka.

Vierailija
1117/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vielä kolmekymppisenä sinkkuna yhteiskutsun vanhempieni kanssa, perheellinen sisarus sai oman kutsun, samoin pariutuneet/perheelliset serkut. Jätin menemättä, vaikka oli tosi läheisen sukulaisen häät, ja ihan siksi että olin loukkaantunut.

Oot loukkaantunut siitä, että nimesi oli väärässä kuoressa ?

Meillä tapahtui pieni vesivahinko ja 10 kutsuun kaatui kokista. 30 oli minimitilaus, vai 25. Kastoin kutsut ja yritin pelastaa vahinkoa.

Soitin 10 kutsun saaneelle ystävälleni pahoittelen ulkonäköä ja näistäkin loukkaannuttiin, kun olla 2 luokan kansalaisia. Ystävä suuttuu siksi, että paperin päälle on tippunut kokista .

Sinä et mene häihin, koska sinä et saanut omaa kutsua, vaan nimesi oli laitettu toiseen korttiin. Voi hyvää päivää !

Vierailija
1118/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kutsuttu mun parhaan ystävän häihin ollenkaan, koska hänen miehensä ei tykännyt musta yhtään. Oli aika loukkaavaa, mutta myös erikoista ettei morsian saanut tosiaan kutsua kuin omat äidin ja isän. Myöhemmin erosivat. Ei ollut yllätys. :D

Omissa häissä erikoisinta oli se, että meillä oli tosi laaja kattaus erityisruokavalioille ja se ei muka riittänyt yhdelle tädille. Että olisi pitänyt saada myös maistaa niitä ns. normaaleja ruokia. Sitä ihmettelen siis edelleen.

Vierailija
1119/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kutsuttu mun parhaan ystävän häihin ollenkaan, koska hänen miehensä ei tykännyt musta yhtään. Oli aika loukkaavaa, mutta myös erikoista ettei morsian saanut tosiaan kutsua kuin omat äidin ja isän. Myöhemmin erosivat. Ei ollut yllätys. :D

Omissa häissä erikoisinta oli se, että meillä oli tosi laaja kattaus erityisruokavalioille ja se ei muka riittänyt yhdelle tädille. Että olisi pitänyt saada myös maistaa niitä ns. normaaleja ruokia. Sitä ihmettelen siis edelleen.

Erikoisruokavaliota syöjät ovat rasittavia !

Vierailija
1120/1474 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy epäsuorasti häihin. Kaverini ei kutsunut minua häihinsä, mutta sattumalta sitten myöhemmin nähtiin toisiamme baarissa. Hän totesi, että meidän pitäisi pitää sellaiset "jälkihää-bailut". Mainitsi minun lisäkseni erään toisen kutsumatta jääneen kaverin, jonka näihin jälkibailuihin voisi myös kutsua. Minusta oli jotenkin naurettava paikkailuyritys. Olisi suoraselkäisempää jättää vaikka koko aihepiiri nostamatta esille.

Mut on myös kutsuttu jämäristiäisiin ja jämäsynttäreihin.

En ymmärtänyt kummassakaan miksi. Synttäreihin oltiin menossa. Ovella kukaan ei tullut avaamaan. Soitin, kerrottiin ollaan vielä kaupassa. Odotettiin hetki, äiti kertoi ekana syödään, sitten juhlitaan.

Juhlat olivat olleet edellisenä päivänä, kaikki koristeet oli otettu pois, täytekakun jämä oli kauniisti sanottuna ruma.

Syömisen jälkeen sankari meni leikkimään eilen saamillaan lahjoilla.

Perheen isä tuli kotiin, kysyi miksi me ollaan kylässä, kiukutteli vaimolleen taas on vieraita.

Meni vuosi, meidät kutsuttiin jämäristiäisiin. Kysyin äidiltä onko samat, kuin viimeksi. Äiti sanoi en tiedä mistä puhut. Jämäsynttäreille tietenkin tuli lahjatoive, mutta kun tarjolla oli muut edellisenä päivänä annetut lahjat, oli meidän lahja huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi