Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju
Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia sitten ollut häissä, jossa istuin samassa pöydässä morsiamen muiden ystävien kanssa. Ainoa vain, että nämä muut ystävykset olivat kaikki morsiamen opiskelukavereita, joita en ollut koskaan tavannut. Heille häät olivat varmasti todella mukava kokemus vaihtaessa kuulumisia ja muistellessa menneitä, itse keskityin viinilasilliseeni noin kymmenennen torpatun keskusteluyrityksen jälkeen. Avecittomana on oikeaati tosi ankeaa juhlissa, joissa kaikki muut ovat osa jotain porukkaa, oli se sitten sukulaisia tai kaveripiiriä. En suinkaan ollut ainoa, jolla ei ollut avecia, mutta olin ainoa, joka ei tuntenut morsiusparin lisäksi paikalta ketään.
Mut on joskus myös kutsuttu häihin, joista en tunne muita kuin morsiamen. En mennyt. Ei mitään järkeä.
Mun mielestä häät ovat muutenkin enemmän suvun juhla kuin ystävien. Varsinkin, jos kyse ei ole pitkän ajan lapsuudenystävistä.
En tajua, että kutsutaan häihin jotain työkavereita ja puolituttuja.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Annoin siskolle hääpuvun lahjaksi
Annoin myös kengät, ne tosin piti maksaa takaisin.
No häät oli melko lähellä..
Mies sanoi nyt soitat ja pyydät maksun kengistä.
Sanoin :en halua soittaa..haluan ainoan siskoni häihin.
Mies intti.
Soitin , sisko sanoi: oot rahanahne paska ,häihin ei oo tulemista.
Itkin...mutta toivuin
Sitten koitti ne omat virastohääni ,joista sain teiltä 156 alapeukkua
On se siskot veikeitä:)
Siskon häissä kaasona olessa ihmetytti parin vieraan toiminta. Päivää ennen häitä, kun olimme jo hääpaikalla laittamassa paikka kortteja, tuli viestiä parilta miehen sukulaiselta, että he tuo mukanaan seuralaisen. Toinen oli miehen 17 vuotias serkku, joka oli edellisenä viikonloppuna löytänyt elämänsä rakkauden (Serkun sanoja) ja toinen oli miehen eno, joka toi työkaverinsa, jonka kanssa on kuulemma ollut sutinaa. Siellä kuvissa ne vieraat nyt tököttää, eikä pari nähnyt kumpaakaan häiden jälkeen. Myös tämän ilmoituksen ajankohta oli tökerö. Siskolta tuli itku kun piti miettiä istumajärjestys niin pian uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin siskolle hääpuvun lahjaksi
Annoin myös kengät, ne tosin piti maksaa takaisin.
No häät oli melko lähellä..
Mies sanoi nyt soitat ja pyydät maksun kengistä.
Sanoin :en halua soittaa..haluan ainoan siskoni häihin.
Mies intti.
Soitin , sisko sanoi: oot rahanahne paska ,häihin ei oo tulemista.
Itkin...mutta toivuin
Sitten koitti ne omat virastohääni ,joista sain teiltä 156 alapeukkua
On se siskot veikeitä:)
Siskon häissä kaasona olessa ihmetytti parin vieraan toiminta. Päivää ennen häitä, kun olimme jo hääpaikalla laittamassa paikka kortteja, tuli viestiä parilta miehen sukulaiselta, että he tuo mukanaan seuralaisen. Toinen oli miehen 17 vuotias serkku, joka oli edellisenä viikonloppuna löytänyt elämänsä rakkauden (Serkun sanoja) ja toinen oli miehen eno, joka toi työkaverinsa, jonka kanssa on kuulemma ollut sutinaa. Siellä kuvissa ne vieraat nyt tököttää, eikä pari nähnyt kumpaakaan häiden jälkeen. Myös tämän ilmoituksen ajankohta oli tökerö. Siskolta tuli itku kun piti miettiä istumajärjestys niin pian uusiksi.
Pakko sanoa silti että mun sisko pääsi vähällä kun vertaa ton hirveen tädin siskoon, joka perii rahaa siltä ennen häitä.häpeäisi!
Vierailija kirjoitti:
Lordin vaimon osallistuminen juhlaan yksin herätti hämmästystä, mutta kyllä hänellä oli ihan OMA henkilökohtainen kutsu. Jos sinut kutsuttaisi omalla henkilökohtaisella kutsulla puolisosi tuntemattoman sukulaisen häihin mutta puolisosi ei jonkun esteen vuoksi pääsisi, millaisissa tapauksissa menisit yksin?
En missään tapauksessa, tietenkään! Eihän se avec sinne juhliin yksin voi mennä, jos ei edes tunne hääparia. Haloo nyt.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Minusta outoa, ei varmastikaan muiden mielestä, mutta hyvä ystäväni piti häät toisella paikkakunnalla, n.200km päässä paikassa, jonne ei päässyt kuin autolla. Paikka oli siis niin keskellä metsää kuin voi olla, kukaan sukulainen tai läheinen saati pari itse ei ollut mitenkään sidoksissa tuohon paikkaan esim syntynyt siellä. Sain lopulta kyydin kaverilta ja auton tutulta, ei ollut helpointa ei.
Luulin tuetenkin että paikka olisi jotenkin erityinen mutta ihan tavallinen huvila. Kaikenlisäksi vieraat eivät mahtuneet hääjuhlan ajaksi samaan huoneeseen vaan olivat kolmessa eri tilassa hääjuhlan, mielestäni todella epäkäytännöllistä.
Ei ole toki heidän ongelmansa minun mielipide
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttareissa ylipainoisesta morsiamesta piirrettiin pyytämättä ilkeä karinkatyyripiirros. Piirtäjä oikein korosti morsiamen kaksoisleukaa. Morsian alkoi itkeä :( Eipä siitä jäänyt kenellekään hyvä mieli paitsi varmaan tälle piirtäjälle.
Morsiammen oma vika..pakotettiinko hänet karikatyyriin?
Kuvitteliko morsian että ei ole läski?
Etkö ole ollut koskaan polttareissa? (en tosin ihmettele)
Polttarit järjestää ja ohjelmasta päättää kaaso tai bestman ja morsiusneidot/sulhaspojat.
Eli varmaan tuli yllätyksenä morsiamelle. Ei se minusta oikein kuulu polttareihin että pilkataan päivänsankarin ulkonäköä.
En ole lihava ..ja ystäväni eivät myöskään ole..mutta oletko sinä?
Hoikaltakin voi imeläpussi leuan alta löytyä tai pömppömaha, eikä se varmasti hänestäkään kivaa olisi, että niiitä oikein korostettaisiin ilkeilymielessä.
Minultakin löytyy yksi. Kaverin häissä morsian oli kutsunut häihin 3 ystäväänsä, plus avecit. Jostain syystä meille oli varattu oma pöytä erillään muista häävieraista. Emme siis luontevasti päässeet puhumaan hääparin tai sukulaisten kanssa. Vielä oudompaa oli, kun varoittamatta kaikki muut lähtivät ulos ja meidän pöytäseurueemme jäi sisään. Näimme ikkunasta, että muusta hääseurueesta otettiin kuvia. Meistä ei otettu yhtä ainoaa kuvaa hääparin kanssa ja jouduimme odottamaan tekemättä mitään. Ei ollut tervetullut olo.
Ruoka loppui myös juuri meidän vuorollamme. Ihmettelen kovasti sitä, miksei meille voitu kertoa, että ohjelmassa on seuraavaksi valokuvausta. Oli hieman outoa jäädä sisään istumaan kun muut opastettiin kuviin. Lisäksi mitään ohjelmaa ei ollut, ja lähdimme niin pian kuin mahdollista. Tuli sellainen olo, että meiltä haluttiin vain häälahja rahana kun kuviinkaan ei kelvattu.
Häät eivät yleensä ole kovin kivat juhlat. Ainoastaan yhdet häät olivat rennot ja mukavat, eikä ollut turhia odotteluita tai muita mutkia matkassa.
Yleensä morsian on helvetin kireä. Pelottaa tehdä mitään ja olla mitenkään, ettei saa huutoa ja vuosikausien pituisia moitteita kun istuu kuitenkin tuolillaan väärin tai puhuu väärän ihmisen kanssa. Kaiken pitää mennä niin pilkulleen käsikirjoituksen mukaan, että oikeasti hyvä kun uskaltaa hengittää. En ymmärrä, miksi näen vaivaa ja laitan rahaa osallistuakseni juhliin, joissa en viihdy hetkeäkään.
Ensi kerralla, kun pahin bridezilla menee taas kerran naimisiin, jään suosiolla pois jo polttariporukasta. Kustantakoon ja hoitakoon itse häänsä.
Minusta tuossa juhlien jakamisessa ei lähtökohtaisesti ole mitään väärää, saattaisin itsekin tehdä niin. Mutta tilannetaju ja osallistujien järkevä ja johdonmukainen jaottelu on se tärkeä asia. Mielestäni ei myöskään ole mitään järkeä kutsua vihkimiseen ja sitten vasta iltajuhlaan. Kutsuisi suoraan vain sinne juhlaan, tuosta yhden osion skippaamisesta tulee se B-luokan vieras olo. Mikä pakko muutenkaan sen iltajuhlan on olla juuri samana päivänä?
Itse luultavasti järjestäisin asian niin, että vihkiminen ja illallinen suoritetaan vain ja ainoastaan lähisukulaisten kesken. Sitten "bile" osuus olisi puhtaasti niille kavereille ja muille tarkoitettu osuus, johon vanhemmat (tai muut sukulaiset) eivät lainkaan tulisi. Näin kaikki olisivat samalla viivalla eikä jaoteltu mihinkään parempiin tai huonompiin vieraisiin.
Itse aiheeseen oudoista häistä ei kauheasti ole sanottavaa, kun olen ollut aika nuori viimeksi sellaisissa ollessa, mutta sen haluan minäkin mainita, että useammissa käyneenä IKINÄ en ole nähnyt sitä teennäistä isä saattaa morsiamen alttarille näytelmää. Siksi olenkin aika hämmästynyt, että moni ilmeisesti nykyään luulee sen olevan tapa ja oikein odottavat sitä? Miksi ihmeessä tuollainen ilmeisen sovinistinen tapa on edes viime vuosina tänne haluttu kopioida, en ymmärrä.
Yksistä häistä muistan sellaisen mielenkiintoisen yksityiskohdan, että vihkiminen ja juhla suoritettiin samassa tilassa. Oli kätevää sinänsä ja juhla lähti etenemään heti sujuvasti, kun samoille istumapaikoille, josta vihkimistä seurattiin kannettiin hetken päästä ruoka :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttareissa ylipainoisesta morsiamesta piirrettiin pyytämättä ilkeä karinkatyyripiirros. Piirtäjä oikein korosti morsiamen kaksoisleukaa. Morsian alkoi itkeä :( Eipä siitä jäänyt kenellekään hyvä mieli paitsi varmaan tälle piirtäjälle.
Morsiammen oma vika..pakotettiinko hänet karikatyyriin?
Kuvitteliko morsian että ei ole läski?
Siis morsiammella ei ollut kaksoisleukaa???? mutta karikatyyrissä oli?
Oliko häissä kuvauskielto?
Tiesikö morsian että musta hoikentaa ja vaalea leventää?
Miksi morsiammilla on liian usein huonosti istuva olkaimeton hääpuku, vaikka sellainen ei sovi ja sitä joutuu koko ajan kiusallisesti nostamaan? Tämä on nähty television suomalaisissa hääohjelmissa liian monta kertaa.
Puku istuu huonosti koska morsian on lihava .
No ei tosiaankaan. Ei koko ole syy siihen istuuko puku vai ei, jos ei yritä ahtautua väärän kokoiseen tai malliseen pukuun. Hoikallakin voi olla huonosti istuva puku. Youtubesta muuten löytyy sellainen koukuttava ohjelma, kuin curvy brides botique, joka osoittaa luulosi vääräksi.
Pariskunta järjesti isot ja onnistuneet häät, ei mitään pahaa sanottavaa. Ero tuli kuitenkin alle vuodessa, koska mies oli pettänyt vaimoa jo ennen häitä tämän kaason kanssa. Pari vuotta ensimmäisistä häistä lemmenpari piti yhtä isot ja näyttävät häät, sama sulhasen suku ja osa ystävistä (osa valitsi ex-vaimon puolen eivätkä osallistuneet) ihmettelemässä kun pari hehkuttaa rakkauttaan ja kertoo ihan avoimesti milloin suhde alkoi. Jos kerran oli pakko mennä naimisiin, niin sen olisi voinut hoitaa vähän tyylikkäämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin kuin Ap:lle, että kutsuttiin mukaan vain osaksi aikaa. Miksi ihmeessä hääparit kuvittelevat tuon olevan vieraalle hyvä diili? Tulemalla vihkimiseen ja johonkin iltajuhlaan olet periaatteessa velvollinen hankkimaan hääparille jonkun lahjan, mutta et pääse itse edes syömään ja seurustelemaan hääparin/muiden vieraiden kanssa juhlien ajaksi. Jos ei ole vara kutsua enempää ihmisiä juhliin, niin jättäisin kokonaan kutsumatta.
Minullekin on käynyt sama. Luulin kaverin olevan vain harvinaisen törppö, mutta ilmeisesti tällainen on yleistäkin? En mennyt häihin, olisi mennyt niin hankalaksi.
Tämä on mun mielestä yleistynyt viime vuosina. Ehkä tämän tarkoitus on karsia sellaiset häävieraat, joita ei aidosti haluta mukaan? Ehkä hääpari ajattelee, että tällaiset vieraat eivät haluakaan tulla ollenkaan mukaan ja laskevat sen varaan?
Mä olin tällaisissa häissä jo 30v. sitten. Eli kaikki kirkkoon, mutta vain harvat ja valitut syömään. Illalla avoin kutsu kaikille halukkaille yökerhoon juhlimaan. Mä ajattelin että johtuu rahasta, ei ole varaa kaikille ruokaa tarjota. Yökerhossa jokainen maksoi itse juomansa. Me osallistuttiin koska sulhanen oli mieheni läheinen lapsuudenystävä ja asuttiin lähellä. Käytiin kotona syömässä, sillä aikaa kun muut söi jossain muualla.
Kaikkein parasta olisi kun voisi tulla pelkkiin loppubileisiin. Kirkossa on ankeaa ja ateriallakin yleensä tylsää, vaivaannuttavaa ja ruokakin jäähtynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....
Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.
Jenkkakahvat on lantiolla.
Mä oon aina luullut että vyötärön yläpuolella
Niin minäkin!
Muutama vuosi sitten osallistuin häihin, joiden vihkipari oli alkanut tapailla jo miehen edellisen liiton aikana. Se oli julkinen salaisuus. Vaikka mies oli yrittänyt pitää asiaa salassa ja koko ajan kieltänyt että olisi vaimoaan pettänyt niin kyllä siitä moni tiesi. Häissä mies sitten piti puheen jossa paljasti asian niillekin jotka eivät asiaa vielä tienneet, kuten omille vanhemmilleen. Lisäksi mollasi puheessa exäänsä vaikka oli yhteiset lapsetkin kuulemassa. Hääväki oli aika järkyttynyttä sulhasen käytöksestä. Tuli sellainen olo että ex oli onnekas kun pääsi miehestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kovin tarkkaan etukäteen määriteltyjä istumapaikkoja, jos tulee ties ketä enemmän tai vähemmän tuntemattomia aveceja. Vapaamuotoisemissa juhlissa kyllä käy. Lapsille taas voisi olla jotain omaa ohjelmaa, mutta ei kuitenkaan kutsuttua vierasta lapsia viihdyttämässä.
Lordin vaimon osallistuminen juhlaan yksin herätti hämmästystä, mutta kyllä hänellä oli ihan OMA henkilökohtainen kutsu. Jos sinut kutsuttaisi omalla henkilökohtaisella kutsulla puolisosi tuntemattoman sukulaisen häihin mutta puolisosi ei jonkun esteen vuoksi pääsisi, millaisissa tapauksissa menisit yksin?
Alkoholitarjoilusta voi todella tulla paha ongelma, sillä useimmissa suomalaisissa suvuissa on alkoholisteja ja mikä pahinta, rähinäviinan juojia. Yksi ratkaisu on kohtuullinen tarjoilu, jossa joku pitää huolta siitä, että juomaa on tarjolla riittävästi ja se on sopivan vahvaa. On taitolaji pitää juomaa tarjolla juuri sopivasti, että juopoimmat eivät lähde omien juomien ääreen.
Ei ollut Lordin vaimolla omaa henkilökohtaista kutsua!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa juhlien jakamisessa ei lähtökohtaisesti ole mitään väärää, saattaisin itsekin tehdä niin. Mutta tilannetaju ja osallistujien järkevä ja johdonmukainen jaottelu on se tärkeä asia. Mielestäni ei myöskään ole mitään järkeä kutsua vihkimiseen ja sitten vasta iltajuhlaan. Kutsuisi suoraan vain sinne juhlaan, tuosta yhden osion skippaamisesta tulee se B-luokan vieras olo. Mikä pakko muutenkaan sen iltajuhlan on olla juuri samana päivänä?
Itse luultavasti järjestäisin asian niin, että vihkiminen ja illallinen suoritetaan vain ja ainoastaan lähisukulaisten kesken. Sitten "bile" osuus olisi puhtaasti niille kavereille ja muille tarkoitettu osuus, johon vanhemmat (tai muut sukulaiset) eivät lainkaan tulisi. Näin kaikki olisivat samalla viivalla eikä jaoteltu mihinkään parempiin tai huonompiin vieraisiin.
Itse aiheeseen oudoista häistä ei kauheasti ole sanottavaa, kun olen ollut aika nuori viimeksi sellaisissa ollessa, mutta sen haluan minäkin mainita, että useammissa käyneenä IKINÄ en ole nähnyt sitä teennäistä isä saattaa morsiamen alttarille näytelmää. Siksi olenkin aika hämmästynyt, että moni ilmeisesti nykyään luulee sen olevan tapa ja oikein odottavat sitä? Miksi ihmeessä tuollainen ilmeisen sovinistinen tapa on edes viime vuosina tänne haluttu kopioida, en ymmärrä.
Yksistä häistä muistan sellaisen mielenkiintoisen yksityiskohdan, että vihkiminen ja juhla suoritettiin samassa tilassa. Oli kätevää sinänsä ja juhla lähti etenemään heti sujuvasti, kun samoille istumapaikoille, josta vihkimistä seurattiin kannettiin hetken päästä ruoka :)
Miten tuosta voi joku vetää herneen nenään? onko se jotekin sinulta pois? sovinismia?
Ehdotus: älä osallistu muiden hääjuhliin vaan pysy kotona ja nillitä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Moukkamainen teko
Vierailija kirjoitti:
Häät voi olla perinteiset tai "oman näköiset" mutta täytyy muistaa että kaikenlaisten häiden täytyy olla mukavat hääparin lisäksi vieraille.
Sen verran täytyy ottaa kutsutut vieraat huomioon että järjestää perusjutut kuten istumapaikat, juotavat ja riittävästi ruokaa (joku kertoi huonosta pitopalvelusta-eikö sitä ruokaa maistettu etukäteen?), vessat, musiikkia ja ohjelmaa.
Tosiaan, kuten on todettu useasti, avec kutsutaan enemmänkin vieraan iloksi kuin hääparin, se on vieraan huomioimista. Tosi outoa jos häihin, rakkauden juhlaan jossa juhlitaan yhden parin liittoa ja parisuhdetta, eivät muut saisi ottaa omia kumppaneitaan mukaan. Vähän kuin lapsettomat ristiäiset.
Kutsuttu vieras on vastuussa avecinsa käytöksestä, siitä että avec ei kiinnitä liikaa huomiota itseensä vaan kunniottaa hääparin juhlapäivää. Eli jos avec alkaa esimerkiksi hölöttää liian kovaäänisesti kännissä, rettelöidä tai muuten käyttäytyä törkeästi, avec saatetaan ulos. Tämän pitäisi olla selvää ihan luonnostaan. Eli kannattaa valita aveciksi joku sellainen joka osaa käyttäytyä juhlatilanteissa, etteivät mene omatkin juhlat pilalle.
Lapsiasia on aika yksiselitteinen, jos kutsussa lukee "ei lapsia", lapsia ei paikalle tuoda.
Kaiken kaikkiaan, kun häävieraat yrittävät järjestää olonsa niin, etä he eivät kuormita järjestäjiä ylimääräistä ja niin että pystyvät nauttimaan juhlista, ja järjestäjät niin, että ottavat vieraiden tarpeet huomioon, lopputulos on aika onnistunut. Joustava asenne ja rentous ovat yleensä erittäin hyvä asia. Jos joku asia ei onnistu suunnitellusti niin sitten mennään eteenpäin toisella tyylillä. Yksityikohdat eivät ole ratkaiseva asia häissä vaan hyvä tunnelma ja se rakkaus. Välittäminen, kunnioitus, huomioonottaminen.
Niissä häissä joista vieraat ovat alkaneet tehdä lähtöä kotiin aikaisin, yhdistävänä tekijänä on ollut kylmä, jäykkä ja muodollinen tunnelma. Yleensä vielä huono ruokakin siihen päälle. Kuka jaksaa loputtomasti hymistellä kahvikupin kanssa, seisten, koska istumapaikkoja ei ole varattu tarpeeksi. Ilman kakkua, koska hääpari oli säästänyt ja ostanut liian pienen kakun väkimäärälle. Kylmissään koska on haluttu juhlia ulkona säästä riippumatta, mutta sitten paikalle ei ole hoidettu lämmittimiä. Joku valokuvausseinä ei siinä vaiheessa paljoa lohduta kun perusasiat ovat pielessä.
Tiivistettynä, jos haluat että kutsutut viihtyvät häissäsi, pidät huolen että häät ovat viihtyisät.
Tolkun ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo lasten pöytä, johon monet on plaseerattu, joku alueellinen tapa? Kaikissa häissä, joissa olen itse ollut niin lapsena kuin aikuisenakin, lapset ovat istuneet vanhempiensa kanssa samassa pöydässä. Mitään lasten pöytiä en ole nähnyt kuin Frendeissä.
Meillä on lähisuvun juhlissa yleensä lasten pöytä. Toisilleen tutut serkukset, jotka osaavat syödä itse, saavat olla omassa pöydässään vähän sivummalla, aikuisia taas mahtuu samaan pöytään enemmän ja voivat vaihtaa kuulumisia muun suvun kanssa. Nämä on kyllä sellaisia juhlia, missä jokainen voi istua missä haluaa, myös lapset vanhempiensa kanssa jos siltä tuntuu. Sitä että käytännössä varastoidaan pikkulapset eri huoneeseen jonkun lennosta lapsenvahdiksi laitetun teinin kanssa, en minäkään ymmärrä.
Jos et ymmärrä miten sinun toivotaan käyttäytyvän, älä mene. Se on hääparin juhla, ei sinun.
En ole lihava ..ja ystäväni eivät myöskään ole..mutta oletko sinä?