Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
421/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten olin sukulaisen häissä.

Heillä oli kauniseen kutsukirjeeseen liitetty lahjatoivelista, jossa oli hyvin yksityiskohtaisesti hintoineen kaikkineen lueteltu toiveet: 4 kappaletta Arabian Ruusu-kahvikuppia ja asetteja, h. 38,90e / kpl. Yksi Sininen Aalto-maljakko, keskikoko, h. 94,50e. Marimekon Kevätriemu-lakanasetti, päällyslakana ja tyynyliina, 2 kpl, h. 104,20e / kpl. Ja niin edelleen. Lista oli aika pitkä ja lähes kaikki vaihtoehdot ainakin minun silmääni aika hintavia merkkituotteita.

Ideana oli, että jokainen vieras tästä valitsi lahjan, jonka ostaa ja sitten se piti ilmoittaa kaasolle, joka ruksasi listasta sen yli ja piti samalla huolen, että ei tullut päällekkäisyyksiä ja vaikka kahta Aalto-maljakkoa. Ensin piti siis varata ja sitten vasta sai ostaa, kun oli saanut kaason hyväksynnän.

Lahjatoiveet ovat mielestäni hyvä ja järkevä asia, ettei tule kuutta leivänpaahdinta, mutta ehkä asian voisi toteuttaa vähän hienovaraisemmin. En ole tällaiseen hintalistaan törmännyt ennen enkä jälkeen.     

Minun tyttärelläni oli juuri tällainen lahjalista , siellä oli kylläkin hyvinkin halpoja vaihtoehtoja.

Sen lisäksi rivien välissä vinkki että kimpassakin voi hankkia.

Jotkut noudattivat listaa , jotkut eivät.

Minun korviin ei tullut moitteita, mutta arvaan etteivät kaikki pitäneet tästä tyylistä.

Ehkä se näkyi siinä että tuli jonkin verran ihan muita lahjoja.

Tyttäreni haluaa olla hyvin ekologinen ja siksi tämä lista että tulisi vain sellaista mille on käyttöä.

Mene ja tiedä mutta toiveet olivat 5 - 100 euron hintaisia.

Vierailija
422/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kiellettyä, että vasta vihitty aviopari lähtee valokuvattavaksi heti vihkimisen jälkeen ja vieraat jäävät odottamaan. Sinä aikana ei tapahdu mitään. Yleensä kuumaa ja ahdasta, jano mutta ei juotavaa. Ja voi mennä yli tuntikin. Parit tällaiset häät kokenut.

Niinpä. En tajua miksi kuvauksessa ei voi käydä ennen vihkimistä. Tai sitten niin, että kuvaaja tulee juhlapaikalle ja kuvat otetaan siellä. Vieraat saavat istua ja seurustella ja saavat juotavaa.

Moni pitää edelleen kiinni siitä, että ovat yön erossa ja näkevät vasta vihkimisessä. He jotka eivät pidä, käyvät todennäköisesti kuvattavana ennen vihkimistä. Olen itse kuvannut sekä että. Juhlapaikalla kuvaaminen ei aina onnistu, juhlapaikkoja on esim keskellä kaupunkeja ja aurinkoisena päivänä on tuskaa etsiä valon puolesta sopivaa paikkaa, joka olisi vielä rauhallinen, ettei pari olisi ihan jäykkinä kuvissa.

Mikä idea siinä on, että ollaan yö erossa ja nähdään vasta vihkimisessä? Jos joku asian ymmärtävä osaisi kertoa.

Vanha uskomus että ennen vihkimistä näkeminen tuottaa huonoa onnea

Suomessahan kuitenkin perinteisesti morsiuspari on kävellyt kahdestaan alttarille, eli sama kai se on, näkeekö ennen vihkimistä kirkon ovella vai jo tuntia-paria ennen valokuvauksessa. Eivät nämä muualta matkitut perinteet ainakaan erotilastojen valossa ole parantaneet avio-onnea...

Ai mitä, kyllä niissä häissä joissa minä olen ollut on isä saattanut morsiamen. Sulhanen "ottanut kopin" vasta käytävän päässä lähellä alttaria.

Ja ei kai kukaan normaaliälyinen kuvittele, että hääperinteet jotenkin avio-onnea parantaa. Eiköhän se puoli ole enemmän kiinni parinvalinnasta, kommunikaatiosta ja kyvystä tehdä kompromisseja. Se sitten taas on ihan toinen asia, että ne parisuhteeseen sitoutumista yli 10 k kemuilla juhlistavat haluavat tehdä niistä elämänsä kalleimmista juhlista oman näköiset ja valita hääperinteistä ne jotka kivalta tuntuu. Ei sillä nykyaikana ori enää taikauskon kanssa mitään tekemistä.

Tuo, että isä saattaa ,on muualta aika hiljattain napattu tapa.

Ei se perinteinen suomalainen tapa ole.

Vielä 80- luvulla niissä häissä joissa itse olin vieraana ( + omani) kaikki kävelivät parina eikä isä tai kukaan saattanut.

Siinä on vähän sellainen maku että nainen ei ole itsenäinen vaan isä luovuttaa tulevalle aviomiehelle.

Ihan kaunis tapa on se että isä saattaa mutta jos nyt ei kerran takauskolla ole enää mitään tekemistä näiden perinteiden kanssa, niin miksi kiusata häävieraita , eikö voisi käydä kuvassa ennen vihkimistä?

Sehän tässä nyt oli se pointti.

Olin 32 v, kun menin naimisiin. Olin vuosia aikaisemmin muuttanut pois kotoa. Yli 10 v aikaisemmin.

Isäni saattoi minut. Tämä oli hänelle tärkeä asia ja mielelläni sen hänelle sallin.

Jos joku tuntematon asiaa paheksuu, sillä ei ole merkitystä.

Puhut aidan vierestä etkä aidasta.

Odotutitko häävieraita pitkään vihkimisen jälkeen ?

Ellet ,asiat ovat hyvin, jos odotutit , niin murinaa on saattanut olla vaikka ei olisi sinun korviisi tullutkaan, se oli tässä se POINTTI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tätä morsiamen luovuttamista mieheltä toiselle. Ei istu jotenkin ollenkaan pohjoismaalaiseen hääperinteeseen ja kulttuuriin. Viime kesänä olin häissä, joissa morsian oli kolmikymppinen kahden lapsen äiti. Niin vain isä talutteli alttarille ja luovutti sulhaselle papin silmien edessä. Lähinnä huvittavaa, ei millään lailla koskettavaa.

Vierailija
424/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kiellettyä, että vasta vihitty aviopari lähtee valokuvattavaksi heti vihkimisen jälkeen ja vieraat jäävät odottamaan. Sinä aikana ei tapahdu mitään. Yleensä kuumaa ja ahdasta, jano mutta ei juotavaa. Ja voi mennä yli tuntikin. Parit tällaiset häät kokenut.

Niinpä. En tajua miksi kuvauksessa ei voi käydä ennen vihkimistä. Tai sitten niin, että kuvaaja tulee juhlapaikalle ja kuvat otetaan siellä. Vieraat saavat istua ja seurustella ja saavat juotavaa.

Moni pitää edelleen kiinni siitä, että ovat yön erossa ja näkevät vasta vihkimisessä. He jotka eivät pidä, käyvät todennäköisesti kuvattavana ennen vihkimistä. Olen itse kuvannut sekä että. Juhlapaikalla kuvaaminen ei aina onnistu, juhlapaikkoja on esim keskellä kaupunkeja ja aurinkoisena päivänä on tuskaa etsiä valon puolesta sopivaa paikkaa, joka olisi vielä rauhallinen, ettei pari olisi ihan jäykkinä kuvissa.

Mikä idea siinä on, että ollaan yö erossa ja nähdään vasta vihkimisessä? Jos joku asian ymmärtävä osaisi kertoa.

Vanha uskomus että ennen vihkimistä näkeminen tuottaa huonoa onnea

Suomessahan kuitenkin perinteisesti morsiuspari on kävellyt kahdestaan alttarille, eli sama kai se on, näkeekö ennen vihkimistä kirkon ovella vai jo tuntia-paria ennen valokuvauksessa. Eivät nämä muualta matkitut perinteet ainakaan erotilastojen valossa ole parantaneet avio-onnea...

Ai mitä, kyllä niissä häissä joissa minä olen ollut on isä saattanut morsiamen. Sulhanen "ottanut kopin" vasta käytävän päässä lähellä alttaria.

Ja ei kai kukaan normaaliälyinen kuvittele, että hääperinteet jotenkin avio-onnea parantaa. Eiköhän se puoli ole enemmän kiinni parinvalinnasta, kommunikaatiosta ja kyvystä tehdä kompromisseja. Se sitten taas on ihan toinen asia, että ne parisuhteeseen sitoutumista yli 10 k kemuilla juhlistavat haluavat tehdä niistä elämänsä kalleimmista juhlista oman näköiset ja valita hääperinteistä ne jotka kivalta tuntuu. Ei sillä nykyaikana ori enää taikauskon kanssa mitään tekemistä.

Joillakin on kuvitelma, että morsiamen saattaminen on kopioitu ulkomailta ihan viime vuosina.

Kyseessä ON uusi tapa, joka yleistyi Suomessa vasta amerikkalaisten romanttisten elokuvien myötä 80-90-luvuilla. Pohjoismaissa pari on perinteisesti kävellyt alttarille yhdessä.

Vanhoissa suomalaisissa häissä morsiamen tyttökaverit saattoivat morsiamen sulhaselle.  Näin ainakin luin yhdestä perinnetietokirjasta, jossa kerrottiin itäkarjalaisista ja inkeriläisistä häistä.  Muutenkin näillä ystävillä oli suuri merkitys tapahtumassa, tulivat jo päivää tai paria ennen morsiamen kotiin viettämään morsiamen viimeisiä tyttöpäiviä.  

Kyllä tuo, että isä saattaa morsiamen alttarille, on tosiaan tullut amerikkalaisten elokuvien myötä meille.  En muista sellaista olleen edes 80-luvulla, kun olin useissa oikein isoissa häissä.  90-luvulla tätä sitten jo oli ja nythän siitä on tehty ihan vakio.  Onhan se ihan kaunis tapa, enkä sitä yhtään moiti.  Mutta ehkä kannattaisi miettiä niissä ns. aikuisten häissä, joissa jo vanhemmat ihmiset menee naimisiin, että onko oikein älykästä sen iäkkään isän enää taluttaa alttarille toista tai kolmatta kertaa naimisiin menevää 50+ morsianta.

Nythän on telkkarissa nähty näitä usalaishäitä, joissa morsiamen voi taluttaa papin eteen kuka tahansa, vaikka lapset tai isoäiti.  Tai sitten morsian astelee  sinne ihan itse  kenenkään taluttamatta. 

Muistan itse yhdet häät, joissa olin vieraana, ja jotka oli aika omituiset.  Kirkossa meni kaikki niin kuin pitikin, mutta sen jälkeen oli kaikki hirveän sekavaa.  Juhlat oli tarkoitus pitää kerrostalon alakerrassa olevissa kerhotiloissa.  Siellä hiippaili milloin ketäkin, talon ihmiset tuli ja meni, ei ollut riittävästi istumapaikkoja, morsiusparia ei näkynyt pitkään aikaan ollenkaan,  ilmeisesti hääpari oli mennyt omaan asuntoonsa ja sinne kerääntyi lähimmät sukulaiset, me muut yritimme saada aikamme kulumaan siellä pohjakerroksessa.  Sitten sinne viimein alkoi joku kantaa pöytiä ja tuoleja, termospulloja ilmestyi pöytään mutta ei kuppeja.  Jne.  Varmaan kaksi tuntia meni siinä sähläyksessä, sitten viimein ilmestyi haitarinsoittaja ja hääpari tuli tanssimaan häävalssin.   Saatiin kahviakin viimein ja hääkakkukin kannettiin pöytään, se oli siinä vaiheessa jo aloitettu.  Ruokaa ei tarjoiltu, se oli kyllä mainittu jo kutsussa, joten emme kukaan sitä odottaneetkaan.   Hääpari katosi taas jonnekin, niin että en päässyt ilmoittamaan, että olen lähdössä.  Tulin kotiin ja ajattelin, että olin häissä.  Tavallaan, nuohan oli ne ns. rennot häät.

Vierailija
425/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin siskolle hääpuvun lahjaksi

Annoin myös kengät, ne tosin piti maksaa takaisin.

No häät oli melko lähellä..

Mies sanoi nyt soitat ja pyydät maksun kengistä.

Sanoin :en halua soittaa..haluan ainoan siskoni häihin.

Mies intti.

Soitin , sisko sanoi: oot rahanahne paska ,häihin ei oo tulemista.

Itkin...mutta toivuin

Sitten koitti ne omat virastohääni ,joista sain teiltä 156 alapeukkua

Vierailija
426/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....

Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.

Jenkkakahvat on lantiolla.

No ei ole, jenkkakahvat on vyötäröllä, nimenomaan vyötärön yläkolmanneksella, jonne ei stringit ulotu!

Kyllä näin on, jenkkakahvat on vyötärön yläpuolella, rintaliivit alla, siellä mistä tanssiessa mies ottaa kiinni. Ei missään lantiolla. Piste. Lukko ja avain taivaassa.

Vierailija
427/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä oikeasti paljonko häät maksavat? Kyse ei ole mistään eurosta vai parista, vaan siitä että jotkut parit haluaisivat päästä esimerkiksi viidellä tonnilla ja sekin vaatii jo todellista pihistelyä. Ihme kyllä, myös pienituloiset ja jopa köyhät parit saattavat haluta pitää hääjuhlia. Nytkö sekin pitäisi kieltää? Voithan itse vetää linjauksen, että suostut menemään vain rikkaiden ökyhäihin. Problem solved.

Omat häät maksoi 15 000, mutta olen ollut paljon pienemmän budjetin juhlissakin. Jotenkin tuntuu ihan pimeältä valittaa pienestä hääbudjetista. Jokainen kykynsä ja halunsa mukaan. Minusta on ihan okei, vaikka joku haluaisi juhlia pelkällä puistopiknikillä nyyttärimeiningillä.

Vierailija
428/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies intti.

Itkin...mutta toivuin

En ole vielä koko ketjua lukenut läpi, mutta tästä on se hyöty, että voin mahdollisia mokia yrittää välttää näitä tarinoita lukiessa kunhan meidän häät koittavat.

Vierailija
429/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies intti.

Itkin...mutta toivuin

Minua ei olisi tämän erityislapsen vanhempana tämän jälkeen kiinnostanut sukujuhlat, joihin ei koko perhe ole tervetullut.

Vierailija
430/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies intti.

Itkin...mutta toivuin

Tämä oli yksi syy, miksi menimme miehemme kanssa naimisiin maistraatissa ja juhlia ei järjestetty ollenkaan. Tosin ongelma ei ollut miehen suku, vaan oma sukuni. Onhan niitä juhlia jo nähty, omistani en sellaisia halunnut.

Vierailija
431/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies intti.

Itkin...mutta toivuin

ok..ja nyt tulee 200..yritätkö enkkoja..kerjäätkö sääliä?

Vierailija
432/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rahastaa siskoltaan rahaa kengistä just ennen häitä...kaikkee sitä kuuleekin..

Vierailija
433/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hääpari nuukailuineen on jäänyt mieleen. Varasivat hyvistä hääkuvistaan tunnetun kuvaajan, johon menivät suurieleisesti kuvattaviksi. Kuvaaja kuvasi hääparia tuntitolkulla pihalla ja sisällä ja eri asennoissa. Kuvaaja ilmeisesti ajatteli saavansa suurtilauksen. No mitä tekee hääpari kun vedokset saapuvat. Teettävät yhden ainoan kuvan hyllyn päälle. Hääpari ei tilannut edes kiitoskortteja. Kuvaaja oli ihmetellyt ja päivitellyt vähäistä tilausta, sillä kuvat olivat todella hyviä ja kuvaaja oli käyttänyt niihin paljon aikaa.

Vierailija
434/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pariskunta halusi kirkossa naimisiin ja yrittivät vaatia ei-kristillisiä häitä. Ei olisi saanut tilaisuus alkaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eikä olla avioparin siunaamista. Siis mitä ihmettä!? Kukin uskokoon miten tahtoo, mutta en mä alkaisi menisi öuonnonsuokelijoiden kokoukseen ja vaatisi luonnonsuojelijalta puhetta muovijätteen heittämisestä mereen. Siis oikeesti.. mitä vittua!?

Vierailija
435/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pariskunta halusi kirkossa naimisiin ja yrittivät vaatia ei-kristillisiä häitä. Ei olisi saanut tilaisuus alkaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eikä olla avioparin siunaamista. Siis mitä ihmettä!? Kukin uskokoon miten tahtoo, mutta en mä alkaisi menisi öuonnonsuokelijoiden kokoukseen ja vaatisi luonnonsuojelijalta puhetta muovijätteen heittämisestä mereen. Siis oikeesti.. mitä vittua!?

Inhottaa tommoinen alapään viljely puheessa:(

Vierailija
436/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs hääpari nuukailuineen on jäänyt mieleen. Varasivat hyvistä hääkuvistaan tunnetun kuvaajan, johon menivät suurieleisesti kuvattaviksi. Kuvaaja kuvasi hääparia tuntitolkulla pihalla ja sisällä ja eri asennoissa. Kuvaaja ilmeisesti ajatteli saavansa suurtilauksen. No mitä tekee hääpari kun vedokset saapuvat. Teettävät yhden ainoan kuvan hyllyn päälle. Hääpari ei tilannut edes kiitoskortteja. Kuvaaja oli ihmetellyt ja päivitellyt vähäistä tilausta, sillä kuvat olivat todella hyviä ja kuvaaja oli käyttänyt niihin paljon aikaa.

No tämähän ei ole kummaltakaan pois. Pari halusi vain yhden kuvan ja sen saivat. Kuvaaja ottaa maksun kuvauksesta, sama se montako kuvaa tilataan tai ollaan tilaamatta. Kuvaus veloitetaan erikseen ja kuvien viimeistely/ tuotteet erikseen ja silloin taksa vastaa tehtyä työtä.

Vierailija
437/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....

Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.

Jenkkakahvat on lantiolla.

No ei ole, jenkkakahvat on vyötäröllä, nimenomaan vyötärön yläkolmanneksella, jonne ei stringit ulotu!

Kyllä näin on, jenkkakahvat on vyötärön yläpuolella, rintaliivit alla, siellä mistä tanssiessa mies ottaa kiinni. Ei missään lantiolla. Piste. Lukko ja avain taivaassa.

Entisenä lavatanssiharrastajana on pakko minunkin puuttua tähän ikilämpimään soppaan. Jenkkaa tanssittaessa ensin askelletaan parin kanssa rinnakkain, pidetään kättä toisen vyötäröllä, voi myös pitää kädestä. Sitten tulee ympäri tanssimisvaihe, jolloin pari pitää kiinni toistensa vyötäröstä tai lantion yläosasta, ei lapaluista, ei keuhkoista, ei muistakaan ulokkeista.

Ihan sama ote on polkassa. Kukaan ei tietysti kiellä muunlaista otetta mutta tämä on se tavallisin. Jenkkakahvat ovat ne jotka pursuavat liian tiukkojen matalavyötäröisten housujen vyötärökaitaleen yläpuolella, ne siis helluvat siinä lonkkaluiden yläpuolella. Niistä voi ottaa kiinnikin jos pari on niillä varustettu ja vauhti on hurjaa .

Niille läskeille jotka kertyvät selkään lapaluiden alle voisikin joku kehittää nimen. Allit taas heiluvat kyynärvarressa, kyynärpään ja olkapään välimaastossa käsivarren takapuolella. Katsokaa kuvia allien kantaäidistä Alli Paasikivestä.

Vierailija
438/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo lasten pöytä, johon monet on plaseerattu, joku alueellinen tapa? Kaikissa häissä, joissa olen itse ollut niin lapsena kuin aikuisenakin, lapset ovat istuneet vanhempiensa kanssa samassa pöydässä. Mitään lasten pöytiä en ole nähnyt kuin Frendeissä.

Meillä on lähisuvun juhlissa yleensä lasten pöytä. Toisilleen tutut serkukset, jotka osaavat syödä itse, saavat olla omassa pöydässään vähän sivummalla, aikuisia taas mahtuu samaan pöytään enemmän ja voivat vaihtaa kuulumisia muun suvun kanssa. Nämä on kyllä sellaisia juhlia, missä jokainen voi istua missä haluaa, myös lapset vanhempiensa kanssa jos siltä tuntuu. Sitä että käytännössä varastoidaan pikkulapset eri huoneeseen jonkun lennosta lapsenvahdiksi laitetun teinin kanssa, en minäkään ymmärrä.

Vierailija
439/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin häät järjestettiin kauniissa vanhassa kartanossa järven rannalla. Upea paikka. Tarjolla oli pari kaatoa viiniä ruoan kanssa ja sitten oli baari auki, josta ostaa juotavaa omaan piikkiin. Tietysti perinteiseen tapaan pihalla illan hämärtyessä seisoskeli porukoita, joissa jollakin oli taskumatti tai skumppapullo. Monet vieraista olivat tulleet paikalle asuntoautolla tai vuokranneet majoitukseen mökin läheltä. Mieleen jäi, että pihalla ja puutarhassa kierteli paikan omistajien palkkaama järjestysmies, joka tuli tiukasti vieraille huomauttamaan, että omien juomien juominen on kielletty. Hyvä ettei kerännyt taskimatteja talteen vanhoilta miehiltä.  

Vierailija
440/1474 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin häät järjestettiin kauniissa vanhassa kartanossa järven rannalla. Upea paikka. Tarjolla oli pari kaatoa viiniä ruoan kanssa ja sitten oli baari auki, josta ostaa juotavaa omaan piikkiin. Tietysti perinteiseen tapaan pihalla illan hämärtyessä seisoskeli porukoita, joissa jollakin oli taskumatti tai skumppapullo. Monet vieraista olivat tulleet paikalle asuntoautolla tai vuokranneet majoitukseen mökin läheltä. Mieleen jäi, että pihalla ja puutarhassa kierteli paikan omistajien palkkaama järjestysmies, joka tuli tiukasti vieraille huomauttamaan, että omien juomien juominen on kielletty. Hyvä ettei kerännyt taskimatteja talteen vanhoilta miehiltä.  

Ko. paikka saattaa menettää anniskeluoikeutensa jos siellä ryyppäillään omia viinoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi