Kertokaapas kokemuksia vainoharhaisesta mustasukkaisuudesta
Kommentit (93)
Lapsen syntymäpäiville olimme kutsuneet erään tuttavapariskunnan. Synttärien aattona mies sai päähänsä että minulla on suhde tuon miehen kanssa. Hän kehitti suuren draaman aiemmasta vierailusta , kun olin halannut tuota miestä ( ja hänen vaimoaan). Nyt kun hän oli varma että minulla on seksisuhde miehen kanssa niin häntä ei voinut kutsua synttäreille. Nolona soitin vaimolle ja peruin kutsun. Sen jälkeen ei paljon olla tekemisissä oltu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen syntymäpäiville olimme kutsuneet erään tuttavapariskunnan. Synttärien aattona mies sai päähänsä että minulla on suhde tuon miehen kanssa. Hän kehitti suuren draaman aiemmasta vierailusta , kun olin halannut tuota miestä ( ja hänen vaimoaan). Nyt kun hän oli varma että minulla on seksisuhde miehen kanssa niin häntä ei voinut kutsua synttäreille. Nolona soitin vaimolle ja peruin kutsun. Sen jälkeen ei paljon olla tekemisissä oltu.
Miksi nolona?
Itse olisin kertonut ihan rehellisesti syyn että "tään meidän Pekan mielestä mulla ja miehelläsi on seksisuhde koska kerran halattiin, ette voi tulla koska saatammehan mennä sänkyyn lapsen syntymäpäivillä".
Älä hyvä ihminen ala valehtelemaan tai saat valehdella lopun elämää, vähän kuten juopon ohareita selvitellään että "se on vaan väsynyt".
Se oli kieltämättä paha, kun avovaimon (nyk. jo pitkään ex-) kanssa ei voinut edes ruokakaupassa käydä: Jos kohteliaasti sanoin kassalla kiitos tai peräti hymyilin, niin se oli merkki suhteesta.
Kaikille mustasukkaisille parasta olisi jos heille sattuisi joku "pieni onnettomuus". Tiedättehän . . .
Käyttäjä32155 kirjoitti:
Se oli kieltämättä paha, kun avovaimon (nyk. jo pitkään ex-) kanssa ei voinut edes ruokakaupassa käydä: Jos kohteliaasti sanoin kassalla kiitos tai peräti hymyilin, niin se oli merkki suhteesta.
Itse en enää suhteen loppumetreillä uskaltanut edes puhua saati hymyillä kaupan kassalle samasta syystä. Tai ylipäätään kenellekään.
Huh, onneksi siitä on päästy.
Vierailija kirjoitti:
Saunan pukuhuoneen ikkunankarmin maali oli vuosien mittaan kulunut. Syy:vaimon salarakastaja oli kulkenut ko. katonrajassa olevasta ikkunasta sisään taloon akkaa panemaan niin usein ettö maali oli rapissut...
Apua 😂
Vierailija kirjoitti:
Tapailin muita ja petin kuin eläin jos keskustelin, katsoin tai edes olin samassa tilassa kenenkään miehen kanssa ilman häntä. Koski myös esim YouTubea. Kyllä siinä riehumista riitti.
Exällä oli tapana nukahtaa television ääreen. Kerran lueskelin kirjaa siinä vieressä kun nukahti. Herätessään vilkaisi televisioon ja alkoi yhtäkkiä huuto "mitä hlvettiä sä katot, tommostako sä haluut?!?" Ihmettelin ja huomasin televisiossa olevan joku rakastelukohtaus jossa oli musta mies, oli vielä sama ohjelma mitä itse oli katsellut :D
Mukava oli siinä koittaa rauhottua nukkumaan vielä.
Minä en uskaltanut tervehtiä edes naapureita. Mies oletti minulla olevan suhde jokaisen kanssa jota tervehdin. Luuli että on suhde appiukkoonkin ja omaan isääni. Kaikki miehet siis panivat minua ja minä hyväksyin ihan jokaisen miehen.
Ihailen entisaikojen ampiaisvyötäröitä ja käytin jossain vaiheessa itsekin päivittäin vaatteiden alla teräsluista korsettia. Mieskin ihaili tätä alkuun ja oli jopa ylpeä.
Jossain vaiheessa sai päähänsä että haen sillä työpaikan miesten huomiota. Selitin että ei se edes näy kenellekään kun pidän aina kaksi kokoa liian isoja työvaatteita vaatteita päällä.
Vastaus "ei se auta kun se puristaa sun prseen tarjolle niin että kaikki kuolaa" :D
Harmittaa että taivuin ja luovuin käytöstä, nyt vyötärö on levinnyt 20cm.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli joskus varma että mun luona oli ollut joku mies kun olin unohtanut parvekkeen oven auki.
Asun viidennessä kerroksessa.
Turha varmaan sanoa Facebookin, somen ja puhelimen ratsaamisesta, ne on jokaiselle peruskuraa.
Kerran odottelin exää kaupasta kaupan ulkopuolella ja joku 60v juoppo tuli pummimaan tulta. Ex alkoi huutamaan hullunkiilto silmissään, oli varma että mä 25v olin joskus pannut sitä ja siksi tuli juttelemaan.
Huoh, tämä on liian tuttua. Minulla terassi, eli kun pistin ovea kiinni läpivedon takia, niin päästin tietenkin jonkun äijän ulos, juuri kun hän tuli etuovesta. Miksi se oli minunkin kohdalla, juuri se kaikista hirvein joku vanha äijä kaupan edessä, jota minunkin kohdalla epäili. Riitti, kun tämä äijä oli kuulemma katsonut miestäni vihaisen näköisesti.
Erehdyin sanomaan 60-vuotiaasta ja sairaalloisen ylipainoisesta silloisesta opettajastani että "se on ihan lupsakka tyyppi". Ex veti siitä johtopäätöksen, että mulla 26v on suhde hänen kanssaan tai jos ei ole niin ainakin himoitsen ja koulussa käyn vain panemassa milloin kenenkin kanssa.
Jos erehdyin mainitsemaan kenen tahansa muun kuin veljeni nimen, niin alkoi kuulustelu. Mulla oli kuulemma suhde vähän kaikkien kanssa paitsi veljeni, ja veljestäkin olin kuulemma itse sairaalloisen mustasukkainen :D
Mies siis petti itse ja oli väkivaltainen, kumpa olisin uskonut vaistojani heti alkuun.
Ex oli aivan järkyttävän luulosairas. Kun menin vanhemmillenikin, niin menin tietenkin pettämään. Jouduin lähes lopettaa kyläilyt heidän luonaan, koska en kestänyt sitä henkistä väkivaltaa, mitä siitä seurasi. Myönsi kerran humalassa, että oli itse mennyt aina tuolloin (kin) pettämään minua kostoksi, koska kuljin toisen luona....
Vierailija kirjoitti:
Käski minun käydä puolestaan kaupassa, koska oli itse sairaana. Kauppareissun jälkeen tuotuani ostokset hänelle kotiin hän huusi minulle, että olin panoreissulla, koska en ollut vastannut puhelimeen.
Itsellä lähes sama kävi. Menin ostamaan miesystävälle hänen leikkauksen jälkeistä kotiinpaluutaan varten ruokia ja muuta tarvittaavaa kaupasta. Puhelimestani oli pimentynyt tietenkin akku, kun hän oli yrittänyt soittaa. Hän huusi, raivosi ja haukkui, että olin ollut vaan huoraamassa, vaikka minulla oli 2 isoa pussillista ostoksia tullessani, ja viivyin korkeintaan 30 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli reissussa ja ajattelin tehdä kivan yllätyksen ja tein perusteellisen suursiivouksen sillä aikaa, on ihana tulla puhtaaseen ja raikkaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.
Jokuhan oli kuulemma käynyt panemassa mua ja mällien takia piti petivaatteet vaihtaa ja kaikki pyykätä, ruokaa tein huonosta omatunnosta.
Loppu yllätykset siihen. Myöhemmin selvisi että oli itse pettänyt tuolla reissulla.
Itse kanssa sain todeta sen, että siivota ei kannattanut, vaikka kuinka mies olisi valittanut sotkuista. Petivaatteet sai mennä vaihtoon korkeintaan kerran vuodessa. Syy kun oli aina se sama siivoamiselle Hänen mielestään. Eli toisen miehen jälkien tuhoaminen ja minun syyllisyysyyden tunne.
Ex arvosteli ulkonäköäni, painoani ja vaatteitani. Kun sitten vähän ryhdistäydyin - aloin laihduttaa liikkumalla, kävin kampaajalla ja ostin muutaman uuden vaatteen - ei sekään ollut hyvä. Eksän mielestä kaikki ulkonäön parantamisyritykset olivat merkki siitä, että yritin vikitellä muita miehiä. Kuulemma kävin uimahallissa vain esittelemässä itseäni... vaikka siis olinkin hänen mielestään ruma läski ja kaikin tavoin vastenmielinen. Ristiriitaista.
Eräs toinen miesystävä vuosien takaa tenttasi joskus, millaisia unia olin nähnyt. Minähän olin saattanut vaikkapa pettää häntä unessa muiden miesten kanssa.
Molemmat siat on jätetty jo aikapäiviä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä puolison mustasukkaisuudessa on pahinta? Millaisia tunteita saa aikaan?
Minussa sai aikaan turhautumista ja ahdistumista. Oli äärimmäisen raskasta vastailla kerta toisensa jälkeen samoihin kysymyksiin ja käydä läpi samankaltaisia tilanteita. Minusta tuntui, että minuun, harkintakykyyni ja kykyyni tehdä päätöksiä ei luotettu yhtään. Se tuntui loukkaavalta ja aliarvioivalta. Ex oikeasti oletti, että lähden kenen tahansa matkaan.
En osaa sanoa, mikä tuossa oli pahinta. Sanoisin, että ihan kaikki. Hirveää on sekin, millä tavalla se suoranainen henkinen kidutus vaikutti omaan psyykeeni. Jotenkin vinksahdin siitä, en luota enää ihmisiin, ja suhtautumiseni ihmisiin on varovaista ja kyynistä.
Oma kokemukseni on se, että vainoharhainen mustasukkaisuus tuhoaa suhteessa kaiken. Suhteen alun mahdolliset hyvät asiat katoavat hyvin nopeasti, ja toisen hyviä puolia on enää mahdotonta nähdä. Jäljelle jää vain turhautuminen, väsynyt inho, halveksunta ja suoranainen raivo. Vielä nykyäänkin kaikki tuosta ihmisestä muistuttava aiheuttaa inhonväristyksiä, ahdistusta ja puistatuksia.
Vierailija kirjoitti:
En olisi saanut pitää yhteyttä mun miespuoliseen ystävään, vaikka oltiin tunnettu jo vuosia ja mies vieläpä homo. Jos kävi ilmi, että olen tavannut hänet, olin tietysti "ottanut häneltä suihin".
Luulisi muuten, että siinäkin tapauksessa, että mies olisi ollut hetero, että vuosien tuntemisen aikana tuttavuus olisi jo virinnyt joksikin muuksi, jos siinä sellaiseen olisi ollut ainekset:)
Oma teini-iän poikaystäväni ilmenikin homoksi, ja arvatenkin niin seksiä meillä ei ollut ikinä ollut. Hän oli kuitenkin mukavaa seuraa. Ex mieheni mielestä petin kuitenkin häntä juuri muka hänen kanssaan, ja joka käänteessä. Vaikka en edes tavannut vuosiin koko ihmistä exän pakkomielteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli tapana kadota ryyppäämään. Aina takaisin tullessaan alkoi huutokysely "ketä täällä on ollut, kenen kanssa oot pannut, kenelle oot jutellut". Yleensä lähinnä itkuilin yksinään kun mies teki taas mulle oharit ja alkoholi tuntui olevan tärkeämpi. Jos nessu johon niistin nenää oli unohtunut sängyn tai sohvan vierelle niin siihen oli pyyhitty vieraan miehen spermat.
Huoooooh. Lienee turha sanoa ettei itse ollut luotettavimmasta ja uskollisimmasta päästä.
Mikähän näillä on että pitää aina syytellä ja epäillä muita kun on oma lehmä ojassa? Sama tarina eksäni kanssa.
Sama juttu täällä. Aina poikkeuksetta itkin yksin kotona miehen menoja, mutta hän kuvitteli että olin onneni kukkuloilla ja panin kaikkia maailman miehiä. Ilmeisesti hän oli aina onnensa kukkuloilla ja pani muita, niin luuli minunkin tekevän samoin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskaltanut tervehtiä edes naapureita. Mies oletti minulla olevan suhde jokaisen kanssa jota tervehdin. Luuli että on suhde appiukkoonkin ja omaan isääni. Kaikki miehet siis panivat minua ja minä hyväksyin ihan jokaisen miehen.
Exäni kanssa luuli, että kelpuutan suhteeseen ihan kenet tahansa. Siis ihan kenet vain. Se oli kyllä melkoisen loukkaavaakin kaiken muun lisäksi. Hän oli kuitenkin itse mies, josta oli hyvin vaikea keksiä ulkoisia virheitä. Harmi, että sisin oli mätä.
Miehen kaveri ei saanut tulla meille istumaan iltaa, kun vaimonsa oli töissä ja paikalla olin sekä minä, nainen, että sinkkukaverini, myös nainen.