Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapas kokemuksia vainoharhaisesta mustasukkaisuudesta

Vierailija
02.06.2020 |

Vertaistukena muille.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex arvosteli ulkonäköäni, painoani ja vaatteitani. Kun sitten vähän ryhdistäydyin - aloin laihduttaa liikkumalla, kävin kampaajalla ja ostin muutaman uuden vaatteen - ei sekään ollut hyvä. Eksän mielestä kaikki ulkonäön parantamisyritykset olivat merkki siitä, että yritin vikitellä muita miehiä. Kuulemma kävin uimahallissa vain esittelemässä itseäni... vaikka siis olinkin hänen mielestään ruma läski ja kaikin tavoin vastenmielinen. Ristiriitaista.

Eräs toinen miesystävä vuosien takaa tenttasi joskus, millaisia unia olin nähnyt. Minähän olin saattanut vaikkapa pettää häntä unessa muiden miesten kanssa. 

Molemmat siat on jätetty jo aikapäiviä sitten. 

Sama. Mies haukkui lihavaksi, vaatteet oli rumat, alusvaatteet oli rumat, en kuulemma pitänyt itsestäni huolta. Laihdutin pari kiloa, ostin uusia vaatteita, ja hankin kuntosalikortin. Mies raivostui heti kuntosali kortista, ja parin kk. päästä jouduinkin lopettamaan, vaikka olin maksanut puolesta vuodesta. Uudet vaatteet ja laihdutus olivat myös kuulemma vain uutta miestä varten. Palauduin sitten parissa kuukaudessa vanhaan kuosiini, kun ei uusi kelvannut. Mies haukkui mun taas lihoneen.

Vierailija
42/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskaltanut tervehtiä edes naapureita. Mies oletti minulla olevan suhde jokaisen kanssa jota tervehdin. Luuli että on suhde appiukkoonkin ja omaan isääni. Kaikki miehet siis panivat minua ja minä hyväksyin ihan jokaisen miehen.

Exäni kanssa luuli, että kelpuutan suhteeseen ihan kenet tahansa. Siis ihan kenet vain. Se oli kyllä melkoisen loukkaavaakin kaiken muun lisäksi. Hän oli kuitenkin itse mies, josta oli hyvin vaikea keksiä ulkoisia virheitä. Harmi, että sisin oli mätä.

Ihmettelen miten nää ihmiset pysyttelee suhteessa, jos ovat sitä mieltä että toinen panee kaikkea mikä liikkuu. Eikö se tekis siitä itsestäkin ala-arvoisen kun toinen hänetkin kelpuuttaa.

Ja huhhuh mitä vaaroja ja uhkia ne joutuu päivittäin torjumaan kun joka toinen vastaantulija sattuu olemaan potentiaalinen saalistaja, jolle kumppani muitta mutkitta antautuu. Luulisi olevan kovin väsyttävää kun postinjakaja tulee ovelle asti vaanimaan ja talonmieskin laahuaa pihalla muka haravoimassa sopivaa tilaisuutta kyyläten. Kaupan kassa antaa"bonuksia" vilauttamalla ja luoja sentään se työ/koulukaveri on vain sitä yhtä asiaa vailla tai taatusti saanut jo.

Tuleeko siitä uhittelusta ja syyttämisestä miehekäs olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskaltanut tervehtiä edes naapureita. Mies oletti minulla olevan suhde jokaisen kanssa jota tervehdin. Luuli että on suhde appiukkoonkin ja omaan isääni. Kaikki miehet siis panivat minua ja minä hyväksyin ihan jokaisen miehen.

Exäni kanssa luuli, että kelpuutan suhteeseen ihan kenet tahansa. Siis ihan kenet vain. Se oli kyllä melkoisen loukkaavaakin kaiken muun lisäksi. Hän oli kuitenkin itse mies, josta oli hyvin vaikea keksiä ulkoisia virheitä. Harmi, että sisin oli mätä.

Ihmettelen miten nää ihmiset pysyttelee suhteessa, jos ovat sitä mieltä että toinen panee kaikkea mikä liikkuu. Eikö se tekis siitä itsestäkin ala-arvoisen kun toinen hänetkin kelpuuttaa.

Ja huhhuh mitä vaaroja ja uhkia ne joutuu päivittäin torjumaan kun joka toinen vastaantulija sattuu olemaan potentiaalinen saalistaja, jolle kumppani muitta mutkitta antautuu. Luulisi olevan kovin väsyttävää kun postinjakaja tulee ovelle asti vaanimaan ja talonmieskin laahuaa pihalla muka haravoimassa sopivaa tilaisuutta kyyläten. Kaupan kassa antaa"bonuksia" vilauttamalla ja luoja sentään se työ/koulukaveri on vain sitä yhtä asiaa vailla tai taatusti saanut jo.

Tuleeko siitä uhittelusta ja syyttämisestä miehekäs olo?

Hyvä kysymys - miksi mustis jää suhteeseen, jos arvelee kumppanin panevan kaikkia muita? Ne syytökset ovat niin älyttömiä, että ei se mustis voi niihin aidosti uskoa. Uskoakseni syytösten taustalla on syvä epävarmuus, kontrollin tarve (johon liittyy jopa pyrkimys kontrolloida toisen ajatuksia ja mielenliikkeitä) ja ihan silkka v*ttumaisuus. 

Vierailija
44/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex arvosteli ulkonäköäni, painoani ja vaatteitani. Kun sitten vähän ryhdistäydyin - aloin laihduttaa liikkumalla, kävin kampaajalla ja ostin muutaman uuden vaatteen - ei sekään ollut hyvä. Eksän mielestä kaikki ulkonäön parantamisyritykset olivat merkki siitä, että yritin vikitellä muita miehiä. Kuulemma kävin uimahallissa vain esittelemässä itseäni... vaikka siis olinkin hänen mielestään ruma läski ja kaikin tavoin vastenmielinen. Ristiriitaista.

Eräs toinen miesystävä vuosien takaa tenttasi joskus, millaisia unia olin nähnyt. Minähän olin saattanut vaikkapa pettää häntä unessa muiden miesten kanssa. 

Sama. Mies haukkui lihavaksi, vaatteet oli rumat, alusvaatteet oli rumat, en kuulemma pitänyt itsestäni huolta. Laihdutin pari kiloa, ostin uusia vaatteita, ja hankin kuntosalikortin. Mies raivostui heti kuntosali kortista, ja parin kk. päästä jouduinkin lopettamaan, vaikka olin maksanut puolesta vuodesta. Uudet vaatteet ja laihdutus olivat myös kuulemma vain uutta miestä varten. Palauduin sitten parissa kuukaudessa vanhaan kuosiini, kun ei uusi kelvannut. Mies haukkui mun taas lihoneen.

Niin. Se olikin jännää, kun olin miehen mielestä ruma, läski, tyhmäkin kuulemma ja kaikin puolin vastenmielinen olento - ja silti hän halusi olla kanssani ja kuvitteli minun panevan muita miehiä. Ihmettelen vähän tuota logiikkaa: miksi kaikki miehet haluaisivat panna kaltaistani vastenmielistä rumaa läskiä? Ja ennen kaikkea, miksi hän itse halusi olla vastenmielisen ruman läskin kanssa, jota hän halveksi? En ole onnistunut ratkaisemaan tätä arvoitusta vieläkään. 

- Tuo, jolle vastasit

Vierailija
45/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kaverin baarissa ja hän esitteli minut kaverilleen. Me kättelimme, huom, kättelimme. Seuraavaksi näen, kun tämän kättelylumppanini tyttöystävä tulee paikalle, vetää miestä turpaan ja kataa kaljat päälle.

Vierailija
46/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien perinteisten juttujen (kyselyt, tenttaamiset, menojeni kontrollointi ym.) mies oli mustasukkainen, jos luin sanomalehteä tai otin päivätorkut yksin. Ihan totta. Meidän olisi pitänyt vain nyhjätä koko ajan sohvalla kylki kyljessä ja nukkua yöt saman peiton alla, samalla tyynyllä. Mitähän tuollaisen taustalla voi olla, jokin varhaislapsuuden trauma? Ongelma äitisuhteessa, ehkä kiintymyssuhteessa? Mies tuntui jollain tavalla vertaavan minua äitiinsä tai rinnastavan minut häneen.

Kaiken huippu oli se, kun silitin kissaa (miehen oma kissa vieläpä!) ja mies oli tästäkin mustasukkainen. Ihme kun ei syyttänyt minua salasuhteesta kissan kanssa.

Sairas ja häiriintynyt tyyppi oli kyseessä. 

Vierailija
47/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukoilla näyttää olevan rajaton mielikuvitus, miten ne edes pystyy keksimään noita epäilyjään!

Tätä samaa olen ihmetellyt, ja aina puhutaan että naiset keksivät ja löytävät piilomerkityksiä kaikesta.

Esim. itse olin kerran unohtanut sakset keittiön pöydälle (normaalisti niiden paikka oli tietyssä laatikossa). Tämähän tietenkin tarkoitti sitä, että olin paketoinut lahjan salaiselle rakastajalle, ja ”kiimapäissään” unohtanut että missä saksien normaali säilytyspaikka on.

Vierailija
48/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Mun exäni näki unta, jossa petin häntä, ja murjotti ja äyski koko päivän sen jälkeen.

Vierailija
49/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon kommenttia miehistä. Olisi kiinnostava tietää, onko sairaalloisen mustasukkaisista naisista enemmän juttuja?

Olen itse nainen ja tunnistanut itsessäni mustasukkaisuutta varsinkin uusissa suhteissa. Oon silti työstänyt asiaa päässäni ja ymmäo, että kyseessä on vain huono itsetunto ja hylkäämisen kokemukset. Nyt pidemmässä suhteessa en enää epäile turhia koska luotan.

Mutta mussa on vielä jotain pimeää puolta tässä asiassa. Välillä mielikuvitus saattaa lentää jos olen vaikka muualla päivän tai kaksi niin mietin että mitä jos mies elääkin jotain kaksoiselämää. Tiedän että näin ei ole ja mies on muutenkin introvertti ja paljon vaan kotona.

Ja toinen asia joka sai minut joskus tolaltaan oli, kun kuulin että mies oli joskus ennen minua ollut hieman ihastunut erääseen opiskelutoveriin, mutta tämä ilmeisesti ei ollut molemminpuolinen tunne koska mikään ei edennyt. Vaikka en ollut edes kuvioissa silloin niin tunsin kauheaa mustasukkaisuutta siitä. Katselin naisen sometilejä ja pelkäsin että olen paljon huonompi kuin hän. Pelko tästä naisesta on muuten turha koska hän ei asu Suomessa enää ja tästä ihastumisesta oli jo vuosia silloinkin kun kuulin.

Kyllä ihminen on joskus ollut hassu. Eniten siinä pelkää sitä että jotenkin kusetetaan tai nöyryytetään mutta eihän kenenkään mustasukkaisuus ole estänyt ennenkään sitä jos joku päättää pettää. Eihän se pelko auta mitään, päin vastoin voi olla itseään toteuttava ennuste. Kontrolloiva puoliso vie vastapuolen vain kauemmaksi itsestään.

Vierailija
50/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa lukea tätä ketjua, koska niin monessa kohtaa löydän yhtäläisyyksiä entiseen miesystävääni. Näin jälkikäteen ajatellen tunnen joskus vihaa itseäni kohtaan, kun siedin moista hulluutta.

Hassua koko jupakassa oli se, että kaikki miehet yhtä työkaveriani lukuunottamatta olivat uhka exän mielestä. Tämä työkaveri oli kuulemma liian ruma "jopa minulle", joten hänestä ei ollut harmia. Viikko siitä, kun olin päässyt eroon exästä (tai no eroon ja eroon, tappouhkauksia tuli vielä pitkään) päädyin tuon työkaverin kanssa sänkyyn. Nyt olemme olleet hänen kanssaan hyvässä, tasapainoisessa, luottamukseen perustuvassa parisuhteessa jo seitsemän vuotta.

Vierailija
51/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, jos lääkärin vaimo/mies on mustasukkanen? Lääkäri on tietysti vaitiolovelvollinen ym. mutta kun joutuu esim tutkia potilaita.

Miten hlvetissä kellään on aikaa ja mielenkiintoa sellaseen sairaaseen kyttäämiseen, en tajua. Joku aivosolu nyrjähtäny.

Vierailija
52/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä puolison mustasukkaisuudessa on pahinta? Millaisia tunteita saa aikaan?

Tyrmistys. Sitten kauhu: tuo tyyppi (jonka olin kuvitellut tuntevani ja johon olin itse luottanut siihen asti) oikeasti uskoo harhoihinsa. Siis on sillä hetkellä täysin vakuuttunut uskottomuudesta ja löytänyt (tulkinnut) merkkejä jo pitempään.

Kyllähän tuo pelottavinta on ollut omalla kohdalla. Kohtaukset ovat kyllä menneet ohi eli jotain realiteetteja mies hyväksyi mutta jotain sairasta mielihyvää hän tuosta uskottomuus/huo”ittelushowsta sai, koska ei voinut siitä luopuakaan, ja vakavamman fyysisen väkivallan uhka kasvoi jatkuvasti.

Vasta myöhemmin on noita kokemuksia pystynyt työstämään. Siinä hetkessä ikäänkuin kivettyy ja koettaa vaan selvitä tilanteesta joko poislähtemällä tai järkeä puhumalla. Jotenkin turtuu.

Surullista, että tämä pano ja prnokeskeinen aika rikkoo monia miehiä. Olen täysin vakuuttunut siitä. Et naisena oikein voi olla muuta kuin l”tka.

Sanomattakin selvää että kaikki entiset suhteet piti penkoa ja kaivaa juurtajaksain (mihin typeränä suostuin kun en voinut aavistaa seurauksia).

Vierailija
53/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon kommenttia miehistä. Olisi kiinnostava tietää, onko sairaalloisen mustasukkaisista naisista enemmän juttuja?

Olen itse nainen ja tunnistanut itsessäni mustasukkaisuutta varsinkin uusissa suhteissa. Oon silti työstänyt asiaa päässäni ja ymmäo, että kyseessä on vain huono itsetunto ja hylkäämisen kokemukset. Nyt pidemmässä suhteessa en enää epäile turhia koska luotan.

Mutta mussa on vielä jotain pimeää puolta tässä asiassa. Välillä mielikuvitus saattaa lentää jos olen vaikka muualla päivän tai kaksi niin mietin että mitä jos mies elääkin jotain kaksoiselämää. Tiedän että näin ei ole ja mies on muutenkin introvertti ja paljon vaan kotona.

Ja toinen asia joka sai minut joskus tolaltaan oli, kun kuulin että mies oli joskus ennen minua ollut hieman ihastunut erääseen opiskelutoveriin, mutta tämä ilmeisesti ei ollut molemminpuolinen tunne koska mikään ei edennyt. Vaikka en ollut edes kuvioissa silloin niin tunsin kauheaa mustasukkaisuutta siitä. Katselin naisen sometilejä ja pelkäsin että olen paljon huonompi kuin hän. Pelko tästä naisesta on muuten turha koska hän ei asu Suomessa enää ja tästä ihastumisesta oli jo vuosia silloinkin kun kuulin.

Kyllä ihminen on joskus ollut hassu. Eniten siinä pelkää sitä että jotenkin kusetetaan tai nöyryytetään mutta eihän kenenkään mustasukkaisuus ole estänyt ennenkään sitä jos joku päättää pettää. Eihän se pelko auta mitään, päin vastoin voi olla itseään toteuttava ennuste. Kontrolloiva puoliso vie vastapuolen vain kauemmaksi itsestään.

Itse lopetin mustasukkaisuus kohtaukset juuri siksi, että pelkäsin miehen ajautuvan niistä suuttuneena/loukkaantuneena suhteisiin. Kävikin päinvastoin, eli hän käytti tilannetta hyväksi ja petti oikein olan takaa, kun en kytännyt hänen menemisiään. Eli siinä taas käytettiin hyväksi toisen hyvää tarkoitusta.

Vierailija
54/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin mustasukkaisuus kohtaukset juuri siksi, että pelkäsin miehen ajautuvan niistä suuttuneena/loukkaantuneena suhteisiin. Kävikin päinvastoin, eli hän käytti tilannetta hyväksi ja petti oikein olan takaa, kun en kytännyt hänen menemisiään. Eli siinä taas käytettiin hyväksi toisen hyvää tarkoitusta.

Petti varmaan silloinkin kun kyttäsit, ja nautti vain haasteesta. Ei mustasukkainen vahtiminen ja pettäminen juuri liity toisiinsa, molemmat ovat olemassa toisistaan riippumatta ja muista syistä.

Vierailija
55/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tupakalla etupihalla, niin silloinen mieheni sanoi, että käyn siellä katsomassa naapurin minua 15v nuorempaa miestä samalla. Ja kysyi oonko käyny panemassa sitä. Sillä miehellä oli omanikäinen tosi kaunis vaimo. Eka nauratti, mutta sit alkoi suututtaa jo noin vainoharhainen käytös.

Vierailija
56/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuoto pikkupöksyissä pyykkikorissa oli sisältäni valunutta spermaa. Muutenhan ne likaiset pöksyt olisi voinut jättää näkyville :D

Vierailija
57/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex sanoi jättävänsä jos en vaihda työpaikkaa missä oli muutama mies 😁 Ei tarvinut jättää minua ,jätin itse hänet.

Oli sairaalloisen mustasukkainen ja jopa miespuolisista näyttelijöistä joista pidin 🙈😰

Vierailija
58/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kerto et tuntee naisen joka haistaa miehensä vehjettä aina kun on ollut firman bileissä 🤢😱

Vierailija
59/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri kerto et tuntee naisen joka haistaa miehensä vehjettä aina kun on ollut firman bileissä 🤢😱

Oltiin miehen kaverin kanssa istumaan iltaa ja kaveri jäi sohvalle nukkumaan, nukuttiin miehen kanssa sängyssä. Aamulla mies lähti käymään jossain. Olin sillä aikaa herännyt. Kaverin lähtiessä teki pllutarkistuksen kun olimme varmasti panneet, olin kuulemma omituinen ja syyllisen oloinen. Joo, olin kommunikoinut sen verran että kysyin haluaako kahvia.

Vierailija
60/93 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se olikin jännää, kun olin miehen mielestä ruma, läski, tyhmäkin kuulemma ja kaikin puolin vastenmielinen olento - ja silti hän halusi olla kanssani ja kuvitteli minun panevan muita miehiä. Ihmettelen vähän tuota logiikkaa: miksi kaikki miehet haluaisivat panna kaltaistani vastenmielistä rumaa läskiä? Ja ennen kaikkea, miksi hän itse halusi olla vastenmielisen ruman läskin kanssa, jota hän halveksi? En ole onnistunut ratkaisemaan tätä arvoitusta vieläkään. 

- Tuo, jolle vastasit

Hän halveksii itseään joten miksi kukaan haluaisi hänenlaistaan ääsholea. Tämän ymmärtäminen auttoi minua, siis tuollainen tyyppi ei voi käsittää miten kukaan haluaisi olla hänen kanssaan. Että joku salaliittohan siinä on oltava.

Kyllä nuo ihmiset (naisiakin on seassa) ovat oikeasti titityy. Oma arvio että omaa menneisyyden tunkiota (tai nykyisiä salaisuuksia) ei pystytä käsittelemään mitenkään. Eli projektion kautta kaikki saasta ulkoistetaan jotta itse voidaan pysyä viattomana uhrina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi