Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen 40+ naisen pitää olla, jotta voisi saada fiksun seurustelukumppanin?

Vierailija
02.06.2020 |

Ilmeisesti normaalin tai fiksun kumppanin löytäminen ei juurikaan edes ole mahdollista yli 40-vuotiaille naisille, mutta yritän tässä vielä: millainen naisen tulisi olla, jotta olisi edes pienehköt mahdollisuudet löytää kumppania?

Olen siis 40+, hoikka, pitkähiuksinen, siisti, oikeasti hieman ikäistäni nuoremman näköinen, koulutettu ja työssäkäyvä. Mulle kelpaisi asiallinen ja fiksu mies (tai mahdollIesti nainenkin) ikäväliltä 35-65 vuotta. Millaiseksi minun pitäisi muuttua, jotta naimaonneni paranisi nykyisestä huomattavasti? Tällä hetkellä flaksini on todella huono; ei ole tullut aloitteita suuntaani muutamaan vuoteen lainkaan. En halua irtosuhteita, vaan elämänkumppanin. Lisäksi haluaisin ainakin yrittää vielä saada jälkikasvuakin, jos mahdollista.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin ihmettelemään tuota aloitteita ei ole tullut kohtaan. Mistä olet aloitteita etsinyt eli missä sinut olisi voinut tavata. 

Olen itse 40+ mies, enkä nyt varsinaisesti ole enää kumppania edes hakenut (ja tuskin täytän sinun kriteerejä muutenkaan), mutta olisin kuitenkin utelias tietämään, missä sinä olet kuvitellut miehen tapaavasi? 

Tarkoitan, että työpaikalla, kotikaupunginosassa, keskustassa, liikennevälineissä, kirjastossa jne. ei ole tullut aloitteita. Ei ole myöskään Facebookin ja muiden somealustojen kautta tullut mitään potentiaalisia aloitteita (esim. kaverikutsuja tai viestittelyjä tuntemattomilta).

T. Ap

Jotain tällaista odotonkin. Tällä palstalla toistuu toisinaan tämä, että miehet tekevät aloitteita julksisissa kulkuvälineissä tai kirjastossa. Ei meinaan tulisi mielenkään tai ruveta jossain Facebookissa vonkaamaan tuntemattomia (tai edes tuttuja). 

Työpaikoilla toki romansseja syntyy, mutta kuinka monta edes teoriassa potentiaalista kumppaniehdokasta keskivertotyöpaikalta löytyy? Meinana, en itse tiedä töistä yhtään vapata ikäistäni naista (+/- 5 vuotta), joka olisi vapaa. Jos nainen pitäisi löytää, niin aika vaikeaa olisi löytää. 

Onko teillä naisilla yleistäkin odottaa, että miehet tulee iskemään keskeltä katua? Jos on, niin uskon, että vaikeaa on. 

No ei ole! Luulisi, etteivät ihmiset edes haluaisi mitään iskuyrityksiä kadulla. Koska en minä ainakaan itse kiinnostuisi tuosta vaan sekuntissa jostain ventovieraasta ihmisestä vain sillä perusteella, että hän tekee aloitteen - siis tarkoitan kiinnostuksella sitä, että haluaisin ruveta tutustumaan. Enhän tiedä ihmisestä mitään.

Minulle on kerran käynyt niin, että joku tuntematon mies liikennevaloissa suojatiellä kysyi, lähtisinkö hänen kanssaan oluelle. Vastasin vain "kiitos, ei nyt". En toki tiedä, mitä hänellä oli mielessä. Ensimmäinen ajatukseni oli, että hän olisi halunnut maksullista seksiä. Tai yleensä seksiä. Voihan olla, että se oli iskuyritys, mutta ei tuollainen toimi. Ensinnäkin olin menossa jonnekin, enkä todellakaan olisi siirtänyt muita menojani mennäkseni jonkun täysin randomin kanssa oluelle. Ja eipä minun kiinnostukseni vielä siinä herää, että joku haluaa tarjota oluen.

Joten ei, en halua iskuyrityksiä kadulla, busseissa tai kaupan kassajonossa. Eri asia toki olisi, jos bussissa sattumalta tapaisi jonkun - istuisi vaikka vastakkain ja juteltaisiin ja siinä kumpikin huomaisi, että juttu luistaa ja toisen kanssa synkkaa. SILLOIN olisi luontevaa ehdottaa, että nähdäänkö uudestaan. Mutta jos joku vain näkee minut jossain ja ehdottaa tapaamista (ulkonäön perusteella), niin en itse näe mitään syytä tavata. Minullehan se toinen olisi vain satunnainen ohikulkija, johon en ole edes kiinnittänyt huomiota.

Näin odotonkin. Tämä teema vain toistuu todella usein. Milloin se oikean pitäisi löytyä kaupasta/ kirjastosta, milloin lenkkipolulta. Olen jäänyt miettimään, käykö näin joskus tai onko muut miehet tässä jotenkin aktiivisempia. 

Siis tietenkin juttuja kuulee näistä tapauksista, jotka tulee kadulla tai julkisissa ehdottelemaan, mutta nämä ovat jotenkin epätoivoisia ja sosiaalisesti rajoittuneita, mahdolisesti syrjäytyneitä. 

Niinhän se toistuu, olen huomannut saman. Luultavasti se on vain klisee, jota toistellaan. Samalla lailla kuin toistellaan sellaisia kliseitä kuin "kaikille löytyy kyllä joku", "Se Oikea tulee kyllä, kun lakkaa etsimästä", "kaikki ovat kauniita omalla tavallaan" tai "löydät kyllä kumppanin kun olet vaan oma itsesi" tai "asioilla on tapana järjestyä". Näitä vaan toistellaan vaivautumatta ajattelemaan, pitävätkö ne paikkansa ja auttaako tuollaisten kliseiden toistelu ketään. Samanlainen klisee on se "Sen Oikean voi kohdata missä vain, vaikka kassajonossa, lenkkipolulla, kirjastossa tai kadulla". Oikeastihan lähes kukaan ei ole tavannut kumppaniaan noissa mainituissa paikoissa.

Sitten taas se on normaalia ja yleistä, että muuten vaan vaihdetaan pari sataa tuntemattomien kanssa vaikka noissa mainituissa paikoissa. Ne ovat näitä: "Meniko bussi nro 8 jo?", "Meneekö tästä bussi keskustaan?", "Kylläpä nyt sataakin kovasti", "Hei, sulta meinaa jäädä tänne kassalle hanskat", "Oletko jonossa tuohon lainausautomaatille?" jne. Ja jotkut sitten kuvittelevat näiden kaikkien olevan iskuyrityksiä, jos sanoja on miespuolinen henkilö. Samoin, jos joku kohteliaasti päästää kassajonossa edelle tai pitää kirjastonovea auki, kuvittelevat jotkut sen olevan flirttiä ja iskuyritys. Ja he sitte ylläpitävät käsitystä siitä, että iskuyrityksiä tulee jatkuvasti kaikkialta, ja että heitä yritetään koko ajan iskeä joka paikassa. Kun heistä on niin kiva ajatella, olevansa niin haluttuja ja että vientiä kyllä olisi.

Kun jostain syystä heistä olisi kurjaa ajatella, että ihmiset voivat olla ihan vaan mukavia ilman mitään taka-ajatuksia.

Vierailija
142/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin ihmettelemään tuota aloitteita ei ole tullut kohtaan. Mistä olet aloitteita etsinyt eli missä sinut olisi voinut tavata. 

Olen itse 40+ mies, enkä nyt varsinaisesti ole enää kumppania edes hakenut (ja tuskin täytän sinun kriteerejä muutenkaan), mutta olisin kuitenkin utelias tietämään, missä sinä olet kuvitellut miehen tapaavasi? 

Tarkoitan, että työpaikalla, kotikaupunginosassa, keskustassa, liikennevälineissä, kirjastossa jne. ei ole tullut aloitteita. Ei ole myöskään Facebookin ja muiden somealustojen kautta tullut mitään potentiaalisia aloitteita (esim. kaverikutsuja tai viestittelyjä tuntemattomilta).

T. Ap

Jotain tällaista odotonkin. Tällä palstalla toistuu toisinaan tämä, että miehet tekevät aloitteita julksisissa kulkuvälineissä tai kirjastossa. Ei meinaan tulisi mielenkään tai ruveta jossain Facebookissa vonkaamaan tuntemattomia (tai edes tuttuja). 

Työpaikoilla toki romansseja syntyy, mutta kuinka monta edes teoriassa potentiaalista kumppaniehdokasta keskivertotyöpaikalta löytyy? Meinana, en itse tiedä töistä yhtään vapata ikäistäni naista (+/- 5 vuotta), joka olisi vapaa. Jos nainen pitäisi löytää, niin aika vaikeaa olisi löytää. 

Onko teillä naisilla yleistäkin odottaa, että miehet tulee iskemään keskeltä katua? Jos on, niin uskon, että vaikeaa on. 

Minä olen myös ihmetellyt tuota töistä naisen löytämistä, onko yleistäkin kun itse en ikinä ole sellaisessa työpaikassa ollut, missä olisi oman ikäisiä sinkkuja.

M37

Mä löysin mieheni töistä. Oli sisäisen kuljetuksen hommissa sairaalassa. Varmaan naisvaltaisin työpaikka mitä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Minä olen myös ihmetellyt tuota töistä naisen löytämistä, onko yleistäkin kun itse en ikinä ole sellaisessa työpaikassa ollut, missä olisi oman ikäisiä sinkkuja.

M37

Sehän riippuu tosi paljon työpaikasta. Kyllä minä tunnen ihmisiä, jotka ovat löytäneet kumppaninsa työpaikalta. Mutta onhan siinä eroa, onko töissä paikassa, jossa on viisi työkaveria, vai onko töissä jossain isossa talossa, jossa väkeä on paljon. Myös se vaikuttaa, kuinka paljonb työkavereita näkee työn ulkopuolella, eli järjestetäänkö yhteisiä, vapaamuotoisia tilaisuuksia, jne.

Vierailija
144/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi kadulla/julkisissa iskeminen on ihan validi vaihtoehto, mutta se vaatii mieheltä hieman loivempaa lähestymiskulmaa kuin kysyä heti kärkeen, että lähdetkö kaljalle tms. Itse miehenä sanoisin vinkkinä naisille, että jos aloitteita miehiltä toivoo julkisilla paikoilla, niin kannattaa vain katsoa kiinnostavannäköistä miestä niin pitkään silmiin kuin vain kehtaa ja ehkä hymyillä, sitä parempaa vinkkiä ei voi antaa. Niin, ja aurinkolaseja ei kannata pitää, se ei ole mikään katsekontakti, jos niiden takaa vilkuilet.

Vierailija
145/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesbo.

Tai onko niitä fiksuja lesboja? No fiksua miestä et ainakaan saa.

Onko ikäni niin paha turn-off?

Parasta ennen -päivämäärä meni jo. Sori.

Aloittaja etsiikin fiksua kumppania joten sinun mielipiteelläsi ei ole merkitystä.

Ihan sama mitä te naiset yritätte toisillenne uskotella.

Tuon ikäiset fiksut miehet menee naisen kanssa yksiin jos ne haluaa perheen, eikä nelikymppinen nainen ole oikeassa ikähaarukassa. Kaveria ei naisesta saa, sen tietää kaikki miehet.

Tuon ikäiset fiksut miehet ovat jo hankkineet lapsensa.

YH- tai yhteishuoltajaisäkin kävisi, mutta unelmanani olisi jopa ihan suurperhe, jos vielä tärppäisi.

T. Ap

Jos ap haluaa lapsen, niin kiireesti vaan hedelmöityshoitoihin. Yksin. Parisuhteen ja lapsen saamisen yhdistäminen on aika mahdoton ajatus tässä aikaikkunassa. Varsinkin, jos odotat passiivisesti oikeaa ihmistä ilmestyväksi.

Vierailija
146/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33400 kirjoitti:

Ulkonäön trimmaaminen on typerää ja turhaa, jos haluat fiksun miehen. Niitä barbien ystäviä tuskin edes haluat. Siistit vaatteet ja hiukset riittävät. Tuskin itsekään etsit mitään miesnukkea.

Olen itse ihan tavallinen, nätti mutta vähän pullukka 40+ nainen. Kuvittelin erottuani, ettei minua enää kukaan huoli. Laitoin juuri tuollaisen ehdottamani täysin rehellisen kuvauksen nettiprofiiliin, ja löysin todella kivoja ja älykkäitä, kivannäköisiä miehiä. Joissakin deittipalveluissa voi suoraan kysymysten avulla karsia idiootit pois.

Mieheni oli muun muassa laittanut painokkaasti, että hänestä älykkyys on seksikästä. Sama vastaus oli minulla. Mieheni on minua 7 vuotta nuorempi. Hän on söpö, älykäs, sivistynyt, herkkä ja hauska mies. Hän kuvailee minua söpöksi ja älykkääksi.

Jackpot.

Mikä deittipalvelu?

Vierailija
147/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi kadulla/julkisissa iskeminen on ihan validi vaihtoehto, mutta se vaatii mieheltä hieman loivempaa lähestymiskulmaa kuin kysyä heti kärkeen, että lähdetkö kaljalle tms. Itse miehenä sanoisin vinkkinä naisille, että jos aloitteita miehiltä toivoo julkisilla paikoilla, niin kannattaa vain katsoa kiinnostavannäköistä miestä niin pitkään silmiin kuin vain kehtaa ja ehkä hymyillä, sitä parempaa vinkkiä ei voi antaa. Niin, ja aurinkolaseja ei kannata pitää, se ei ole mikään katsekontakti, jos niiden takaa vilkuilet.

Tämä kyllä toimisi minuun, naiset ei kyllä tee näin edes baarissa itselle joten tuskimpa tapahtuu.

M37

Vierailija
148/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

An' mä kerron sulle karun faktan: saat sellaisen miehen kun vain haluat, mikäli sun ulkonäkö riittää. Karua ehkä, mutta jos sulla on naama & kroppa kuin vaikkapa Sofialla, niin just niin fiksun tai sporttisen saat, kuin mitä haluat. Rikasta et välttis saa, sillä niillä on niin kova kysyntä. Mutta tällaisista ihmiseen itseensä liittyvistä ominaisuuksista voit valita listalta mitä vain.

Laihduta, meikkaa, pukeudu naisellisesti ja käyttäydy naisellisesti... siinä se pitkälti on. Jonoa on oven takana heti.

Vierailija
149/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

An' mä kerron sulle karun faktan: saat sellaisen miehen kun vain haluat, mikäli sun ulkonäkö riittää. Karua ehkä, mutta jos sulla on naama & kroppa kuin vaikkapa Sofialla, niin just niin fiksun tai sporttisen saat, kuin mitä haluat. Rikasta et välttis saa, sillä niillä on niin kova kysyntä. Mutta tällaisista ihmiseen itseensä liittyvistä ominaisuuksista voit valita listalta mitä vain.

Laihduta, meikkaa, pukeudu naisellisesti ja käyttäydy naisellisesti... siinä se pitkälti on. Jonoa on oven takana heti.

Ei kyllä ole kysyntää vaikka on rikas ja normaali kokoinen ja ehkäpä ihan hyvän näköinen. Turhaan jauhat asiaa josta sinulla ei ole tietoa, ihan samassa veneessä ollaan kaikki! ("yllättäen" vientiä olisi ulkomaalaisten kanssa mutta ei suomalaisten naisten).

Vierailija
150/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole kysyntää vaikka on rikas ja normaali kokoinen ja ehkäpä ihan hyvän näköinen. Turhaan jauhat asiaa josta sinulla ei ole tietoa, ihan samassa veneessä ollaan kaikki! ("yllättäen" vientiä olisi ulkomaalaisten kanssa mutta ei suomalaisten naisten).

Taisi kirjoittaa naisen näkökulmasta, ei miehen. Naisten näkökulma on erilainen, koska nainen saa aina miehen tosta noin vaan. Naiset ei vain kelpuuta niitä miehiä mitä saisivat. Nainen tarvii aina parasta. Naisen elämä ei ole mitään jos ei saa parasta jolla voi leveillä muille.

Vierailija
151/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi kirjoittaa naisen näkökulmasta, ei miehen. Naisten näkökulma on erilainen, koska nainen saa aina miehen tosta noin vaan. Naiset ei vain kelpuuta niitä miehiä mitä saisivat. Nainen tarvii aina parasta. Naisen elämä ei ole mitään jos ei saa parasta jolla voi leveillä muille.

Ok.

Vierailija
152/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löydän säännöllisesti potentiaalista seuraa töistä (kv rahoitusala), siis niin että ehdottavat suoraan mullepäin kahveja/drinkkejä tai tekevät tikusta asiaa ja haluavat selvästi olla paljon yhteydessä.

Olen 40+, ihan miellyttävän näköinen (en kaunis kuitenkaan) ja normaali/hoikka kroppa, eronnut ja lapset tehty. Näitä ehdotuksia tuli välillä jo silloin kun en ollut vapaa.

Nyt kun oikein mietin asiaa niin missään muualla mua ei ikinä lähestytä, harvoin baareissa tms. käyn

Muuten voisi kuulostaa vähän rajoittuneelta itsestänikin, mutta nää tyypit on järjestäen ns. tasokkaita ulkonäön, elämänhallinnan, varallisuuden ja aseman suhteen. Tyypillisesti pykälää, paria ylempänä kuin minä

Vierailija
153/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin Tinderistä 40+ miehen, jolla lapset jo tehty, hyvä asema, fiksu ja mukava. Hänellä meni muutama kuukausi tulla toisiin ajatuksiin lapsiasiasta kanssani. Ikäni takia mentiin suoraan hoitoihin. Nyt olen raskaana ja teemme yhteistä kotia. Saa ihmetellä, niin teen itsekin.

N43

Vierailija
154/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittajan kirjoituksesta paistaa selvästi vastaus. Hän nimittäin luettelee itsestään ominaisuuksia, joilla ei ole juurikaan mitään tekemistä pariutumisen kanssa! Vai mitä luulet so, miksi minä, koulutettu, hyvässä ammatissa oleva, pitkähiuksinen nainen olen ihan mahtavan miehen puoliso? Aivan. Ei noilla asioilla ole mitään tekemistä minkään kanssa!

Asiat jotka vaikuttaa parinvalintaan ovat paljon tärkeämpiä jo kiinnostuksen heräämisen vaiheessa:

- miellyttävä käytös, kiinnostuksen osoittaminen toista kohtaan ihmisenä.

- miellyttävä ulkonäkö

- miellyttävä luonne, johon kuuluu hyvä itseluottamus eli tietty rentous ja pingotuksen puute.

- sosiaaliset taidot

- ulospäinsuuntautuneisuus ainakin riittävässä määrin

- huumori

Kukaan ei halua seurustella juuri sinun kanssasi, koska sinulla on työ tai pitkät ruskeat hiukset.

Negatiivisia asioita voivat olla esim kaikenlainen pelaaminen ja laskelmointi, että ei olla luontevasti ja aidosti toisen kanssa vaan kohdellaan miehiä jotenkin epäillen, pitkin nenänvartta tai muuten ihmeellisellä sukupuolittuneella asenteella. Tällaista näen tiettyjen ystävieni käytöksessä ja uskon että se tekee heistä todella vaikeastilähestyttäviä.

Vierailija
155/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löydän säännöllisesti potentiaalista seuraa töistä (kv rahoitusala), siis niin että ehdottavat suoraan mullepäin kahveja/drinkkejä tai tekevät tikusta asiaa ja haluavat selvästi olla paljon yhteydessä.

Olen 40+, ihan miellyttävän näköinen (en kaunis kuitenkaan) ja normaali/hoikka kroppa, eronnut ja lapset tehty. Näitä ehdotuksia tuli välillä jo silloin kun en ollut vapaa.

Nyt kun oikein mietin asiaa niin missään muualla mua ei ikinä lähestytä, harvoin baareissa tms. käyn

Muuten voisi kuulostaa vähän rajoittuneelta itsestänikin, mutta nää tyypit on järjestäen ns. tasokkaita ulkonäön, elämänhallinnan, varallisuuden ja aseman suhteen. Tyypillisesti pykälää, paria ylempänä kuin minä

No ovatko he vapaita vai kokeilevatko vain tärppääkö?

Vierailija
156/156 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloittajan kirjoituksesta paistaa selvästi vastaus. Hän nimittäin luettelee itsestään ominaisuuksia, joilla ei ole juurikaan mitään tekemistä pariutumisen kanssa! Vai mitä luulet so, miksi minä, koulutettu, hyvässä ammatissa oleva, pitkähiuksinen nainen olen ihan mahtavan miehen puoliso? Aivan. Ei noilla asioilla ole mitään tekemistä minkään kanssa!

Asiat jotka vaikuttaa parinvalintaan ovat paljon tärkeämpiä jo kiinnostuksen heräämisen vaiheessa:

- miellyttävä käytös, kiinnostuksen osoittaminen toista kohtaan ihmisenä.

- miellyttävä ulkonäkö

- miellyttävä luonne, johon kuuluu hyvä itseluottamus eli tietty rentous ja pingotuksen puute.

- sosiaaliset taidot

- ulospäinsuuntautuneisuus ainakin riittävässä määrin

- huumori

Kukaan ei halua seurustella juuri sinun kanssasi, koska sinulla on työ tai pitkät ruskeat hiukset.

Negatiivisia asioita voivat olla esim kaikenlainen pelaaminen ja laskelmointi, että ei olla luontevasti ja aidosti toisen kanssa vaan kohdellaan miehiä jotenkin epäillen, pitkin nenänvartta tai muuten ihmeellisellä sukupuolittuneella asenteella. Tällaista näen tiettyjen ystävieni käytöksessä ja uskon että se tekee heistä todella vaikeastilähestyttäviä.

Millaisia vaikeastilähestyttävät ystäväsi ja heidän miesjuttunsa ovat? Miten he käyttäytyvät miesten seurassa jos olet ollut läsnä?