Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähtävyys, josta olit vaikuttunut

Vierailija
01.06.2020 |

Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.

Kommentit (793)

Vierailija
581/793 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minimalisti. Kaikki kummut ja kukkulat, kun turha on riisuttu pois!

Vierailija
582/793 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimuistoisin oli Seychellien La Diguen saari häämatkalla. Kannattaa katsoa Googlen kuvahausta. Saari oli jotain niin uskomattoman paratiisimaista ja rantojen kivimuodostelmat olivat jotain mitä en ole nähnyt missään muualla.

Välillä tuntuu jopa unelta, että tuolla on päässyt käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/793 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan terrakotta-armeija. Sitä ei voinut kuvitella etukäteen! Yli kolmekymmentä vuotta sitten kävin siellä. Vieläkin sävähdyttää, kun telkkarista tulee siihen liittyviä dokumentteja.

Vierailija
584/793 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cristiania Tanskan Asutusalue, Miten se erottukin Kööpenhaminan rikkaiden Asuttuna kaupungin osan jossa näky Luxus Taloja lähellä tätä Cristiano kaupungin Osaa ja itse Kööpenhaminan Keskustaa Opas kerto älkää missään nimes laskedutko Linja- autosta älkää lähteekö käveleen sinne on vaarallista.Joku ajattelee mikä ihme toi on ? No mä kerron miten vaikuttavaa oli nähdä moinen Asuinalue. Ja moisia asuinalueita takuulla on Usas ja Missä vaan no

Kuninkaan linnan Vartijat Kööpenhaminan Kuninkaan Linnan Vartijat seisovat siinä hylkeen nahka hattuineen kolmen kymmen asteen helteelläkin moinen hattu päässä! Kaksi tuntia opas kertoi kun olin matkalla Opintomatkalla siellä 2001 toukokuussa ja oli 30 lämmitä että todellakin oli vaikuttavaa kun Vartijat ei pukeudu kevyemmin eli hylkeen nahkainen päähine säällä kun säällä ja valkoiset sormikkaat päähineen alla vauhtosormikkaat kohta oli vaikuttava moi nähtävyys Vartijat enemmän kuin

itse Kuninkaalliset 😄🌡️🌞🤠

Sekä se että Chalberin Oluttehtaan Omistajat Huiskutti parvekkeelta kuin kuninkaalliset turisteille.

Ja vaikuttavin nähtävyys oli Pieni Merenneito patsas.

Ja Suomessa Vaikuttavia paikkoja on muutamia mutta Käydessäni Taivalkoskella Kalle Päätalon kodis siis ihan oikeesti se Leivin uuni on kyllä näös.

Sekä kirjailija Pentti Haanpän kesämökki Lamujärvellä.

Vierailija
585/793 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versaillesin palatsi "pihoineen".

Vierailija
586/793 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeimmat nähtävyydet on mielestäni luonnon itsensä muovaamat ; Foz Do Iguassu putoukset(brasilian,paraguayn ja argentiinan rajalla),Grand Canyon (arizona,usa),Ayers rock(australia),ihmisen rakennelmista teki vaikutuksen Machu Picchu(peru),ja Egyptin pyramidit.

Vierailija
587/793 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cristiania Tanskan Asutusalue, Miten se erottukin Kööpenhaminan rikkaiden Asuttuna kaupungin osan jossa näky Luxus Taloja lähellä tätä Cristiano kaupungin Osaa ja itse Kööpenhaminan Keskustaa Opas kerto älkää missään nimes laskedutko Linja- autosta älkää lähteekö käveleen sinne on vaarallista.Joku ajattelee mikä ihme toi on ? No mä kerron miten vaikuttavaa oli nähdä moinen Asuinalue. Ja moisia asuinalueita takuulla on Usas ja Missä vaan no

Kuninkaan linnan Vartijat Kööpenhaminan Kuninkaan Linnan Vartijat seisovat siinä hylkeen nahka hattuineen kolmen kymmen asteen helteelläkin moinen hattu päässä! Kaksi tuntia opas kertoi kun olin matkalla Opintomatkalla siellä 2001 toukokuussa ja oli 30 lämmitä että todellakin oli vaikuttavaa kun Vartijat ei pukeudu kevyemmin eli hylkeen nahkainen päähine säällä kun säällä ja valkoiset sormikkaat päähineen alla vauhtosormikkaat kohta oli vaikuttava moi nähtävyys Vartijat enemmän kuin

itse Kuninkaalliset 😄🌡️🌞🤠

Sekä se että Chalberin Oluttehtaan Omistajat Huiskutti parvekkeelta kuin kuninkaalliset turisteille.

Ja vaikuttavin nähtävyys oli Pieni Merenneito patsas.

Ja Suomessa Vaikuttavia paikkoja on muutamia mutta Käydessäni Taivalkoskella Kalle Päätalon kodis siis ihan oikeesti se Leivin uuni on kyllä näös.

Sekä kirjailija Pentti Haanpän kesämökki Lamujärvellä.

😂 Christiania on ihan turvallinen paikka turisteille, me viemme vieraitamme aina sinne kävelylle. Siellä järjestetään myös paljon erilaisia tapahtumia.

Vierailija
588/793 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olen nähnyt niin paljon ympäri maailmaa, matkustaminen on minulla veressä. Ehkä kuitenkin kaikkein vaikuttavin on Machu Picchu.

Olin myös hyvin vaikuttunut päästessäni Vatikaanissa Sikstuksen kappelin privaattiesittelyyn juuri restauroinnin jälkeen, kun värit hehkuivat upein oltuaan vuosisatojen ajan alttiina mm. vierailijoiden mukanaan tuomille epäpuhtauksille. Upeaa Michelangelon taidetta ja kerrankin sai aivan rauhassa katsella ilman ihmismassoja.

Vierailija
589/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö jengi oo käynyt Pompeijissa? Mikään Rooman nähtävyys ei vedä vertoja tuolle kaksi tuhatta vuotta vanhalle,  tuhkasta kaivetulle kaupungille. Toinen mieleeni painunut nähtävyys on Pisan torni. Ei siksi, että se on vinossa, vaan se on todella silmiä hivelevän kaunis marmorista veistetty luomus. Kuten myös aukiolla oleva duomo. Ja kolmantena mainittakoon Tukholmasta löytyvä Vasaskeppet. Uskomattoman mielenkiintoinen nähtävyys, sotalaiva 1600-luvulta. Lasivitriinissä jopa laivan mukana uponneiden henkilöiden luurangot.

Vierailija
590/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmoon liikenneympyrä on vaikuttava,

kutsutaan myös nurmoon maailmanpyöräksi.

Ajoin 5 kertaa sen ympäri yhtä soittoa, oli huimat kierrokset.

Vierailija
591/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompei: siellä ihmisen elämä on jättänyt meille arkisen kuvan rikkaista, bordelleista, filosofeista, jätehuollosta, rakkaudesta koiriin, kaupungistumisesta, orjista jne.

Järisyttävän hieno kokemus. 😉

Vierailija
592/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Old man of Storr Skyen saarella:

https://www.outdoorsradar.com/_archive-of/2015/09/summit.jpg

Mittakaavasta, toi terävä kivi on ~70m korkee ja mäki ~700m korkee, kun kävelee ylös merenrannassa kulkevalta tieltä.

Vierailija
593/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Old man of Storr Skyen saarella:

https://www.outdoorsradar.com/_archive-of/2015/09/summit.jpg

Mittakaavasta, toi terävä kivi on ~70m korkee ja mäki ~700m korkee, kun kävelee ylös merenrannassa kulkevalta tieltä.

Pardon, korkeempi korkeus luonnollisesti suoraan tosta alkavassa vuoristossa. Kivi on tosiaan ton seiskent miinus jotai.

Skyellä on myös hylkeitä, valashaita, laavaan säilyneitä dinon jälkiä, kolme vuorijonoa...suur-stadin kokoisella alueella.

Ehkä siistein mesta evö.

Vierailija
594/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on monta! Mutta Kiinan muuri, Forum Romanum ja Adam's Peak Sri Lankassa on varmaan ollut vaikuttavimmat.

Sama täällä, useita vaikuttavia ja Kiinan muuri yksi niistä. Päivän kävely muurilla ja sitä jatkuu silmän kantamattomiin ...

Toinen huikea oli Hanging Monastery, myös Kiinassa, eli pystysuoran kallion rinteessä roikkuva buddhalaismunkkien luostari. Ei korkean paikan kammoisille, myös ylipainoiset vaikeuksissa, ainakaan joka paikkaan ei voi mennä, koska painorajoitus yhdyssiltojen/parrujen väliillä (ei merkitty, mutta oma painokin sai parrut notkumaan).

Vierailija
595/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsukushima-jinja

Vierailija
596/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta upeaa kohdetta tullut nähtyä mutta Pekingin kielletty kaupunki teki suurimman vaikutuksen!

Vierailija
597/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bagan, Burmassa.

Vierailija
598/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fushimi Inari Taisha Kiotossa

Tämä! Itkin jo porttikäytävää kulkiessani.

M47

Vierailija
599/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole vielä tehnyt erityistä vaikutusta. Siksi matkailu ei viehätäkään.

Vierailija
600/793 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priscillan katakombit Roomassa, tippukiviluolat Sloveniassa ja Tsekeissä, Muir Woods -punapuumetsä, onhan näitä. Kokonaisuutena Kioto = täydellisen kaunis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan