Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (793)
Sagrada Familia ulkoa katsottuna oli upea. Valtavan kokoinen ja niin täynnä yksityiskohtia. Koska kirkko on niin hieno ulkoa niin olisin olettanut että se on sisältäkin, mutta muistaakseni se oli suurimmaksi osaksi yhtä valtavaa tilaa eikä kovin koristeellinen vaikka sinällään paljon yksityiskohtia sielläkin.
Tre blinka oli muuten paitsi että siellä ei ollut mitään mukavia souvenir kauppoja.
Joku paikallinen teki sukututkimista tuhkakupissa myös.
Suomessa Aulangon näköalatorni ja maisemat tasanteelta.
Hatšepsutin temppeli Egyptissä.
Auschwitzin keskitysleiri Puolassa on ylittämätön ihmisen pahuuden muisto- ja varoitusmerkki.
Huka Falls myös oma suosikkini. Oikeastaan koko Uusi-Seelanti on uskomaton kokonaisuudessaan, olen matkustellut paljon mutta NZ vie ehdottomasti ykkössijan.
Llavi Perkiömäen talo. Jokioinen. Herkisti.
Angkor Wat. Ihan uskomatonta että tuollainen on käsin rakennettu, sitten unohdettu ja hautautunut viidakkoon ja jälleen löydetty. Upea ja uskomaton nähtävyys.
Vierailija kirjoitti:
Devils pool
Mulle riittää kun katson youtubesta, menee siitäkin jo maha kuralle.
Hienoin kokemus on luonnonvaraisten delfiinien ja valaiden näkeminen.
Corcovado ja huipulla oleva kristuspatsas nähtynä Rion lahdelta
Rio de Janeirossa aamulla auringonnousun aikaan vuonna 1975
ollessani ensimmäistä kertaa etelä- amerikan rannoilla
FÅA:n ms Pallaksessa jungmannina.
Julma Ölkky. Siellä tuli pala kurkkuun. 1
Vierailija kirjoitti:
Kölnin tuomiokirkko
Louhisaaren linnakartano
Raatteentien sotamuseo ja juoksuhaudatMoni muukin, mutta nuo tulivat nyt ekana mieleen.
Kyllä Kölnin tuomiokirkko iltavalaistuksessa sykähdytti
Puolan suolakaivokset oli nähtävyys, joka oikeasti yllätti ja jäi mieleen. Jostakin syystä tämä erityisesti. Olen nähnyt pyramidit ja eiffelit sekä oopperatalot. Ei tuntunut missään riemukaaret tai Colosseumit tai muutkaan turistirysät.
Pattaya, 22 vuotiaana ja taskut täynnä rahaa.
Oli melkoinen juhla,se kesti 3kk , joka aamu ja päivä ja ilta.
Raisio. Suomen suurin risteys. Häikäisevä.
Bengtskärin majakka ja sen kalliot
Notre Dame oli sellainen, missä sielu lepäsi, kun muutkin vierailijat käyttäytyivät rauhallisesti, vaikka siellä porukkaa olikin. Kävin juuri ennen sitä isoa tulipaloa.
Itsekin itkin kun ajattelin kaikkia niitä pikkupoikia.