Oma teinielämäsi vs. oman teinisi elämä
Millaista elämää teini-ikäinen(15v-18v) lapsesi viettää? Millaista elämää itse vietit samassa iässä?
Kommentit (208)
Aika lälläriporukkaa nykyään. Ne ei juo viinaa tai poltatupakkia. Puhelin kouras kuljetaan ja hajuvesien kaas jätkäkki läträä. Aivan hom ojen touhua. Tytökkää ei käytä mikrohousuja tai minimekkoja. Ollaan ku nunnia :(
Toista se oli meillä ! Viinaa juatiin ja tapeltiin. Likatki oli tiinenä ennen ripille pääsyä. Osattiin olla nuoria ja onnellisia ! Elettiin lujaa !
Vierailija kirjoitti:
Aloitin seksin ja alkoholin ja tupakan 14-vuotiaana, olin siis tyttö 70-luvulla. Ei mun tyttäret tosiaankaan niin tehneet 2000-luvun alussa, valvoin huolella, sattuneesta syystä..
Vaikka kyllä ihan kivaakin mulla oli, ja elämän tumma puoli kiinnosti. Mutta silti en halunnut samaa tytöilleni.
Itse nautit nuoruudesta, mutta haluat kieltää sen muilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin seksin ja alkoholin ja tupakan 14-vuotiaana, olin siis tyttö 70-luvulla. Ei mun tyttäret tosiaankaan niin tehneet 2000-luvun alussa, valvoin huolella, sattuneesta syystä..
Vaikka kyllä ihan kivaakin mulla oli, ja elämän tumma puoli kiinnosti. Mutta silti en halunnut samaa tytöilleni.
Itse nautit nuoruudesta, mutta haluat kieltää sen muilta?
Onhan se eri asia. Ihan eri asiaXD
En ollut koskaan kotona. Aina kavereiden kanssa jossain.
Nyt minun teini-ikäiset lapset nysvää vaan kotona eikä käy missään "kylillä".
Sain kohtuullisen vapaan kasvatuksen, kuten äitini sai omilta vanhemmiltaan. Olen pyrkinyt samaan omieni kanssa. Ei me kukaan olla kerrottu vanhemmillemme esim. kbiksen käytöstä, vaikka varmasti teinini on jo kolmas sukupolvi joka sitä vähän polttelee.
Pirkkalan keskustassa oli erilaista käydä koulua 30 vuotta sitten kuin nyt, vaikkei se mikään lintukoto ole ollut. :( Koko alue on mennyt uusiksi, rakennukset ja muut.
Olin teininä täysin nörtti ja viihdyin kotona. Oli kavereitakin, mutta meidän harrastukset oli sellaisia rauhallisia ja ns. tervehenkisiä. Ekan kännin otin vasta ylioppilasjuhlissani, ja eka poikakaveri löytyi vasta kolmantena opiskeluvuonna. En koe jääneeni mistään paitsi, opiskeluaikana sitten tuli biletettyä ihan tarpeeksi.
Oma poika seurailee mun jälkiä. Ei näytä kiinnostavan seurustelut eikä kylillä hilluminen. Isänsä kun ottaa viikonloppuisin alkoholia, niin antaa pojallekin, täällä ihan kotona, mutta koskaan en ole nähnyt pojan päihtyvän räyhä- tai kaatokuntoon. Isänsä myös aloitti sänkyhommelit jo varhain teini-iässä, mutta näyttää poika tulevan minuun tässäkin suhteessa. Yksi iso ero 30 vuoden takaiseen on ilman muuta tekniikan kehittyminen. Enhän minä tiedä, missä maailmoissa poika seikkailee netissä, meillähän ei sellaista ollut. Luettiin vain kirjoja ja katsottiin elokuvia.
Paikallinen poliittinen yhdistys piti kesäisin rantalavaa, ja niinhän ne opettivat kaikki teinit juomaan. Ja kun syksy koitti, niin paikallinen urheiluseura jatkoi opetusta omalla bileareenallaan. Kaikki joivat, paitsi uskikset. Notta kaikkeen tähän olisi ollut rahoitusta, niin töitä piti tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. Ja tietysti kesät. Kotoa ei paljon ylimääräisiä rahoja jaeltu. Meillä teinit tekevät pakollisen, eivät tarvii bilerahoja, ja aika käytetään pelaamiseen. Kaiken hyödyllisen tekemisen välttely, on suorastaan taidetta. Ei oikein yritetä edes siitä matalimmasta kohdasta, vaan mennään suoraan aidan ali.