Normaaleja ihmisiä -sarja Ylellä
Joko olette ehtineet katsoa? Mitä piditte? Mielestäni erittäin koukuttava ja liikuttava sarja, jonka jaksoi katsoa alusta loppuun. Nuorten päähenkilöiden haparoivassa rakkaudessa on monille jotain tuttua. Kritisoitavaakin sarjasta kyllä löytyy.
Kommentit (127)
Tykkäävät, oletteko tosi nuoria?
Vierailija kirjoitti:
38 ja rakastan
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v. Tykkäsin kyllä. Kirjaa en ole lukenut, joten ei ollut ennakko-odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
39 ja tykkäsin, ihmisillä voi olla eri maku iästä riippumatta
Normaaleja ihmisiä on kyllä sellainen sarja että jos on kiinnostunut vauhdikkaista juonenkäänteistä, siihen varmasti pettyy. Kirjan lukeneet tietävät jo valmiiksi miten tarina päättyy, joten sarjan tunnelmaan on helpompi uppoutua ja tavallaan vaan nauttia matkasta :)
Katsoin kolme ensimmäistä osaa eilen. Minusta pojan näyttelijä on liian vanhan näköinen teinipojaksi, näyttää n. 30 vuotiaalta. Ihan kuin olisi äitinsä kanssa samanikäinen, jos en tietäisi niin luulisin pariskunnaksi. Connellin äiti näyttää muuten tajuttoman nuorelta mielestäni. Mitään hirveätä vau- elämystä en kokenut, sarjaahan on kehuttu valtavasti, mutta itse en sanoisi sitä miksikään mestariteokseksi. Ihan ok, ainakin alkuosat. Minun mielestäni Marianne oli kaunis tyttö, en ymmärrä miksi hänen ulkonäköään haukuttiin.
Mielestäni sarja oli hyvin tehty, ja jollain tapaa realistinenkin ja samaistuttava, mutta henkilöistä en tykännyt. En ymmärrä miksi kaiken piti olla niin vaikeaa koko ajan ja miksi se naispäähenkilö meni suhteeseen suunnilleen jokaisen kohtaamansa miehen kanssa, jotka eivät henkilöinä olleet yhtään sympaattisia tai mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sarja oli hyvin tehty, ja jollain tapaa realistinenkin ja samaistuttava, mutta henkilöistä en tykännyt. En ymmärrä miksi kaiken piti olla niin vaikeaa koko ajan ja miksi se naispäähenkilö meni suhteeseen suunnilleen jokaisen kohtaamansa miehen kanssa, jotka eivät henkilöinä olleet yhtään sympaattisia tai mukavia.
Koska ei ollut saanut koskaan kotona rakkautta perheenjäseniltään ja piti itseään siksi jotenkin kelvottomana?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kolme ensimmäistä osaa eilen. Minusta pojan näyttelijä on liian vanhan näköinen teinipojaksi, näyttää n. 30 vuotiaalta. Ihan kuin olisi äitinsä kanssa samanikäinen, jos en tietäisi niin luulisin pariskunnaksi. Connellin äiti näyttää muuten tajuttoman nuorelta mielestäni. Mitään hirveätä vau- elämystä en kokenut, sarjaahan on kehuttu valtavasti, mutta itse en sanoisi sitä miksikään mestariteokseksi. Ihan ok, ainakin alkuosat. Minun mielestäni Marianne oli kaunis tyttö, en ymmärrä miksi hänen ulkonäköään haukuttiin.
Eikös äiti sarjan loppupuolella vitsaillut pojalleen nuoruuden virheistä ja heittänyt, että sinä olit se minun. Eli on varmaan tullut nuorena raskaaksi.
Minuakin häiritsi lukiojaksoissa Connellin näyttelijän vanhahko ulkonäkö, mutta yliopistojaksoissa se ei enää samalla tavalla tavalla häirinnyt. Pääsin asian yli.
Yllätyin muuten, että tarinan luoja Sally Rooney on s. 1991 eli vasta 29-vuotias. Kuvien perusteella luulin kymmenen vuotta vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ajattelin, että teinejä voi kiinnostaa tematiikka, kun ei ole omaa kokemusta. Todella vaikeaa ymmärtää, mitä aikuinen sarjasta saa.
Ei noin karviaisia naisia ole kuin pääosanainen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni Marianne oli kaunis tyttö, en ymmärrä miksi hänen ulkonäköään haukuttiin.
Samaa ihmettelin. Olikohan Marianne myös kirjassa kauniiksi kuvailtu jo lukioaikoina? Ehkä kauneus ja terävä kieli koettiin uhkana. Pojat koki hänet liian saavuttamattomaksi ja siksi haukkuivat ulkonäköä. Tytöistä jotkut ehkä kadehti. Ehkä häntä pidettin muuten vain omituisena. Myös rikas perhe saattoi olla syy miksi muut työläisperheen lapset vieroksuivat.
Miksi Connell ei halunnut näyttäytyä Mariannen seurassa? Connell oli ujoudesta ja epävarmuudesta huolimatta saavuttanut hyvän sosiaalisen aseman koulussa, koska oli hyvä urheilija ja mukavan oloinen tyyppi. Ehkä hän pelkäsi menettävänsä asemansa, jos muut saisivat tietää hänen tykkäävän tytöstä, jota muut hyljeksivät? Connell tuntui pelkäävän huomion keskipisteeksi joutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ajattelin, että teinejä voi kiinnostaa tematiikka, kun ei ole omaa kokemusta. Todella vaikeaa ymmärtää, mitä aikuinen sarjasta saa.
Onneksi itse pystyn katsomaan sarjoja ja elokuvia kaiken ikäisistä ihmisistä enkä vain itseni ikäisistä. Ei ole myöskään väliä kertovatko ne aiheista, joista minulla on omaa kokemusta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös äiti sarjan loppupuolella vitsaillut pojalleen nuoruuden virheistä ja heittänyt, että sinä olit se minun. Eli on varmaan tullut nuorena raskaaksi.
Minuakin häiritsi lukiojaksoissa Connellin näyttelijän vanhahko ulkonäkö, mutta yliopistojaksoissa se ei enää samalla tavalla tavalla häirinnyt. Pääsin asian yli.
Yllätyin muuten, että tarinan luoja Sally Rooney on s. 1991 eli vasta 29-vuotias. Kuvien perusteella luulin kymmenen vuotta vanhemmaksi.
Minäkin luulin kuvan perusteella, että Sally Rooney on paljon vanhempi. Näyttää n 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni Marianne oli kaunis tyttö, en ymmärrä miksi hänen ulkonäköään haukuttiin.
Samaa ihmettelin. Olikohan Marianne myös kirjassa kauniiksi kuvailtu jo lukioaikoina? Ehkä kauneus ja terävä kieli koettiin uhkana. Pojat koki hänet liian saavuttamattomaksi ja siksi haukkuivat ulkonäköä. Tytöistä jotkut ehkä kadehti. Ehkä häntä pidettin muuten vain omituisena. Myös rikas perhe saattoi olla syy miksi muut työläisperheen lapset vieroksuivat.
Miksi Connell ei halunnut näyttäytyä Mariannen seurassa? Connell oli ujoudesta ja epävarmuudesta huolimatta saavuttanut hyvän sosiaalisen aseman koulussa, koska oli hyvä urheilija ja mukavan oloinen tyyppi. Ehkä hän pelkäsi menettävänsä asemansa, jos muut saisivat tietää hänen tykkäävän tytöstä, jota muut hyljeksivät? Connell tuntui pelkäävän huomion keskipisteeksi joutumista.
Marianne oli paljon erilaisempi kirjassa, rumempi ja kömpelömpi. Eräässä kohtauksessa Connell jopa ajattelee, että hänessä on jotakin vikaa kun tykkää hänenkaltaisesta tytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorraine oli 17 tullessaan raskaaksi.
Häiritsiko jotakin muitakin, miten Connell ei ollenkaan suojellut koulussa Mariannea, vaikka kaverinsa haukkuivat häntä rumasti. En itse ainakaan olisi suostunut moiseen, vaikka olisin kuinka tykännyt pojasta.
Hei te, jotka tykkäsitte sarjasta: osaisitteko suositella muita sarjoja, joissa samankaltainen tunnelma?
Vierailija kirjoitti:
Hei te, jotka tykkäsitte sarjasta: osaisitteko suositella muita sarjoja, joissa samankaltainen tunnelma?
Sarjaa en osaa sanoa, mutta itselläni tuli mieleen kaksi elokuvaa, jotka molemmat perustuvat Ian McEwanin romaaneihin eli Sovitus ja Rannalla. Näistä tosin puuttu Normaaleja ihmisä-sarjan lopun toiveikkuus.
Pari jaksoa vielä katsomatta ja kyllä tykkään, kirja ei ole tuttu mutta olin lukenut odotuksia sarjalle joten tiesin että haluan katsoa heti. Sarja on outo koska siinä ei tavallaan ole mitään juonta mutta kuitenkin on.