Normaaleja ihmisiä -sarja Ylellä
Joko olette ehtineet katsoa? Mitä piditte? Mielestäni erittäin koukuttava ja liikuttava sarja, jonka jaksoi katsoa alusta loppuun. Nuorten päähenkilöiden haparoivassa rakkaudessa on monille jotain tuttua. Kritisoitavaakin sarjasta kyllä löytyy.
Kommentit (127)
Mä nelikymppinen nainen katsoin sarjan yhdeltä istumalta ja elin samalla nuoruuteni uudelleen. Aivan samanlaista säätöähän se oli. En oikein tuntenut itseäni saati sitä toista, pelkäsin hirmuisesti päästää lähelle, mutta samalla kärvistelin mustasukkaisuudessa. Kiukuttelin ja mökötin, kun en saanut sanottua kaipaavani. Väritin toisen sanat oman epävarmuuteni sävyillä. Mutta läheisyys tuntui aina niin hyvältä ja sen jälkeen oli hetken hyvä olla.
Hyvä ettei tämä laskelmoitu, parisuhdedraamaksi naamioitu seksirahastus kuitenkaan noussut Suomessa suosituksi. Ei ole päässyt yhdelläkään viikolla edes kanavan 20 katsotuimman ohjelman listalle.
Onko kukaan katsonut Keskusteluja ystävien kesken -sarjaa Yleltä? Onko siitä olemassa omaa ketjua (google ei löytänyt)?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan katsonut Keskusteluja ystävien kesken -sarjaa Yleltä? Onko siitä olemassa omaa ketjua (google ei löytänyt)?
Katsoin Yle Areenasta sarjan. Olisi kiinnostavaa tietää mitä mieltä kirjan lukeneet oli siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Yle Areenasta sarjan. Olisi kiinnostavaa tietää mitä mieltä kirjan lukeneet oli siitä.
Kirjassa Bobbi ei ole tummaihoinen amerikkalainen eikä Melissa britti, vaan kaikki päähenkilöt ovat valkoihoisis irlantilaisia. Yhteydenpito (ne keskustelut) käydään kirjassa pääasiassa pitkillä e-maileilla (ja välillä messenger-viesteillä) ja käsitellään paljon enemmän politiikkaa, uskontoa, korostetaan enemmän ikä- ja luokkaeroja. Kirjassa Nick auttaa Francesia myös taloudellisesti.
En ole katsonut sarjaa vielä loppuun asti, mutta myös minulla on ristiriitainen fiilis sarjasta. Jollakin tavalla kyllä koukuttava, mutta jotkut jutut ärsyttää suunnattomasti.
Nykyään joka sarjassa on kiusallisen pitkiä panokohtauksia, joita en soisi draamasarjalta, sillä kyllä niitä löytyy netistä muualtakin. Ei siinä mitään, jos annettaisiin katsojan päätellä vihjauksista, mitä päähenkilöt hommailevat ja millaisessa tunnelmassa, mutta nyt mitään ei jätetä mielikuvituksen varaan ja en oikeastaan uskalla katsoa mitään sarjoja esim. perheen kesken, ettei tarvi kiemurrella nolona ja odottaa, koska tää nylkytys loppuu :D kutsukaa mua vanhanaikaseks, mut en haluu kattoo seksikohtauksia ihan joka seurassa.
Toinen juttu, Marianne vaikuttaa aivan helvetin raskaalta tyttöystävältä/tapailukumppanilta. Koko ajan jankkasi mustasukkaisena Connellille millon Rachelista, millon Helenistä, vaikkei ollut syytäkään. Syyllistää ja käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti "ei mua mikään vaivaa" ja murhaava katse päälle. Ei jeesus, kuinka vaikee ihminen, enkä ymmärrä mitä Connell siinä näki :D
Connel on symppis, normaaleilla small-talk-taidoilla varustettu ja hyväkäytöksinen, ja mielestäni häntä sheimattiin liikaa siitä, ettei puolustanut Mariannea koulussa, toiset vaan välttelee konflikteja viimeiseen asti. Marianne esittelee Jamieta erikoisine seksimieltymyksineen Connellille tämän nenän edessä, ja kun Connel kertoo tapailevansa lääkistyttöä, M purskahtaa dramaattiseen itkuun, vaikka itse seurustelee.
En samaistu cool-vihainen-feministi-särjetty Marianne-raukkaparkaan.