Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinkertainen laihdutuskeino

Vierailija
27.05.2020 |

Jos haluat laihtua, laske kalonrinkulutus tavoitepainossasi. Sitten ryhdyt syömään tavoitepainosi mukaisen kalorimäärän päivässä. Laihdut tavoitepainoosi ja samalla opettelet sitä, millä tavalla sinun täytyy loppuelämäsi ajan syödä ollessasi tavoittelemassasi painossa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ehdotuksia johonkin hyvään sovellukseen, jolla voisi tuon laskea? Mieluusti ilmainen.

Fatsecret on hyvä ja helppokäyttöinen sovellus.

Olen muuten kuunnellut viikon verran iltaisin laihduttamisen tueksi tarkoitettua hypnoosiäänitettä, eikä koskaan ole ollut näin helppoa syödä maltillisesti. Ihan ihmeellistä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, vaikka epäilyttäisikin.

Vierailija
22/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän ihmisiä tyhminä jotka yrittävät laskea ja sumplia kaloreitaan, koska eivät ymmärrä että kalorin kulutus vaihtelee päivittäin, tunnettain ja minuuteittain. Pitäisi pitää kirjaa joka ikisestä liikkeestä ja pieraisusta. Pitäisi laskea kaikki ympäristön lämpötilat ja hormoonit ja niiden vaikutus aineenvaihduntaan.

Ei tule ikinä onnistumaan.

Pahiten metsässä naiset jotka luulevat pelkän vaakalukeman kertovan tarkan kulutuksen, rasvaprosentin ollessa 20% oletettua suurempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä normipainoiselle.

Olen nyt 7 vkoa syönyt koomakulutuksen 1280kcal/pvä verran ja laihtunut 200-300g viikossa. Tälläviikolla vain 100g mutta huomenna vasta näen koko vkon tuloksen

Kirjaan kaiken ylös yasioon, todella näppärä sovellus. Ja syön samaa ruokaa kuin aina, vain vähemmän

Vierailija
24/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

My fitness pal on tosi hyvä sovellus painonhallintaan. Ja kun alkaa laskea kaloreita, kannattaa ostaa tarkka keittiövaaka. My fitness palilla voi suoraan skannata tuotteiden viivakoodit mitä syö niin dieetin seuranta on todella helppoa.

"Tuotteiden" sijaan kannatta syödä ihan ruokaa.

No voi hlvetin näsäviisastelija.

Esim jos laitat ruokaan öljyä, voita , keität makaronia, syöt ruisleivän, leikkaat juustoviipaleen, käytät pakastevihanneksia tai mitä tahansa ruokaa missä on viivakoodi, sovellus skannaa sen ja täyttää ravintoarvot suoraan. Muokkaat itse vain määrän mitä olet syönyt. Suurin osa ihmisistä kuitenkin syö muutakin kuin irtomyynnissä olevia vihanneksia ja hedelmiä joissa ei ole valmista viivakoodia.

Sovelluksella voi seurata myös kuidun, sokerin, proteiinin ja hiilihydraattien, vitamiinien yms saantia.

Jos on 15km ylipainoa kuten minulla, kyllä se sovellus auttaa kun siihen laittaa alemman kalorimäärän ja aktiivisuustason , lisäksi sovellukseen voi syöttää liikunnan ja se laskee myös askeleet ja muokkaa kaloritarpeita sen mukaan.

Minulla on lähtenyt nyt 2,5kg pääsiäisen jälkeen sovellusta käyttämällä. Tavoite on se 15 ja sitä kohti mennään. Paino myös kannattaa aina mitata aamulla tyhjällä vatsalla samaan kellon aikaan ja vain kerran viikossa samana päivänä.

Kun laihdutin niin mulla lähti viikossa aina tuo kaksi kiloa ilman mitään kalorien laskemisia. Ei ole aikaa punnita ja laskea joka hemmetin murua mitä syö.

Vierailija
25/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvion peruskulutuksesta ja eri urheilujen kulutuksesta voi tehdä. Työläämpää on minusta päivän ruokien kalorien selvittely. En jaksa käyttää aikaani punnitsemiseen ja mittailuun. Liikuntaa ja katsoo mitä syö. Ajan kanssa varmasti parempi ratkaisu kuin punnailu.

Vierailija
26/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sitä kalorinkulutusta ei pysty mittaamaan kuin sairaalassa valvotuissa olosuhteissa. Näin juuri dokkarin, jossa yksi tv:n laihdutuskilpailun voittaja testattiin ja hänen perusaineenvaihdunta oli jotain vain 800 kcal luokkaa. Siis aikuinen normaalikokoinen mies. Oli alkanut lihoa taas ja halusi tietää miksi.

Ongelma on se, ettei tyypillä ole paljoakaan lihaksia.

Olen nainen, 53kg ja minulla on suht paljon lihasta. Perusaineenvaihduntani on 1250 kcal. Syön 2100-2200 kcal päivässä ja pysyn näissä mitoissa.

Vierailija
27/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että yksinkertaisin laihdutuskeino on syödä usein sitä, mitä tekee mieli - niin että hyvä olo säilyy, ja mieliteot tulevat juuri ja juuri tyydytetyksi. Eli SALLIVA MINIMIPERIAATE.

Söin äsken pari kypsää banaania, ja kohta otan kaakaojauhetta sokerin kanssa. Jos haluaisin aamiaiseksi suklaata, söisin sitä. Mutta tuskin oloni pysyisi hyvänä kovin pitkään, jos ateriani olisi usein pelkkää suklaata... Mutta jälleen, kokonaisuus ratkaisee.

Mitään eltaantuneita rasvoja ja ylisuolaista en edes himoitse.

Täytyy vain löytää ne ruuat, jotka TYYDYTTÄVÄT omat mielihalut ja luovat HYVÄN OLON. Nämä kriteerit kun pitää mielessä, päivä kerrallaan, ei voi mennä pieleen. 

Jos syö paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja (kun niiden sesonki on), elimistöön voi kertyä nesteitä ja se voi hämätä pulskemman olon, mutta turvotus laskee, kun ravitsemus tasapainoittuu. Mitään ei kannattaisi syödä suhteellisesti liikaa, mutta joskus voi vetää vaikka kilon mansikoita tms.

Mielihalut vaihtelevat päivän mukaan. Mutta jokainen päivä ansaitsee omat mielihalunsa uutena päivänä.

Minulla laihtumiseen auttaa suuresti, jos on joku fyysinen, lähes päivittäinen ulkoilma-projekti. Syy liikkua.

Kaloreita voi laskea 2 ensimmäisen viikon aikana mutta lähinnä seuraten, ei määräten. Eli syöt pitääksesi nälän loitolla, ja suunnittelet vain, ellei energiansaanti tunnu pysyvän kohtuudessa. Elimistö tottuu kahdessa viikossa uuteen ruokavalioon, kunhan se on sille järkevä. 1500 kcal/vrk voi olla sellainen, mikä on hyvä ottaa suosiolla alusta alkaen. Nuorena pystyy hajoittamaan elimistöään vähemmälläkin, mutta se kostautuu. Kävely- tai pyöräilylenkeillä kannattaa nostaa kulutusta. Syömällä ja liikkumalla, ei paastoamalla ja näivettymällä.

Vierailija
28/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla siinä että moni arvioi syömänsä kalorimäärän alakanttiin ja kulutuksensa yläkanttiin.

Vierailija
29/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kalorinkulutusta kun ei pysty mitenkään laskemaan. Eikä mitkään appitkaan sitä voi tietää.

no ap tarkoitti kalorimäärää jonka SYÖ. EI vaan ymmäärrä eroa niin kuin ei moni muukaan ikilaihuttaja ymmärrä. Siksitoisekseen, se kalorimäärä pitää säätää PIENEMMÄKSI kuin se tavoitepainon syömä, koska laihuttaessa painon pitää pudota, ja mitä vähemmän syö sitä nopeammin se tippuu siihen tavoitepainoon, sit kun on siinä, voi syödä vähän enenmmän ja se pysyy siinä.

Vierailija
30/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne väliä, mistä kalorit koostuvat? Siis voisiko syödä päivittäin kahvin kanssa jonkun herkun, jos vain pysyy sallituissa kaloreissa?

On sillä tietenkin väliä, mistä ruoka koostuu.

Miten niin jos kalorit pysyy sallitussa? Eihän keho katso onko viineri vai joku terveellisempi, ottaa kalorit ja täts it. Vai osaako joku kumota ja perustella toisin? Haluan tietää👍

Kalorit on hankala saada pidettyä sallitussa, jos syö herkkuja joissa on paljon kaloreita, mutta jotka ei pidä nälkää. Tietenkin noin voi laihtua, mutta sitten on nälkä.

Vierailija
31/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne väliä, mistä kalorit koostuvat? Siis voisiko syödä päivittäin kahvin kanssa jonkun herkun, jos vain pysyy sallituissa kaloreissa?

Ei voisi, koska siinä pullassa on puolet päivän kaloreista ja jos selkäranka on jo niin pehmeö että herkkuja tekee mieli niiin millään ilveellä et tule leikkaamaan puolia päivän muista syömisistä.

Parempi kun et syö mitään herkkuja milloinkaan. Parissa viikossa tuohon tottuu. Älä pidä mitään tuollaisia myöskään käsillä kotona.

Vierailija
32/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

My fitness pal on tosi hyvä sovellus painonhallintaan. Ja kun alkaa laskea kaloreita, kannattaa ostaa tarkka keittiövaaka. My fitness palilla voi suoraan skannata tuotteiden viivakoodit mitä syö niin dieetin seuranta on todella helppoa.

Esim jos laitat ruokaan öljyä, voita , keität makaronia, syöt ruisleivän, leikkaat juustoviipaleen, käytät pakastevihanneksia tai mitä tahansa ruokaa missä on viivakoodi, sovellus skannaa sen ja täyttää ravintoarvot suoraan. Muokkaat itse vain määrän mitä olet syönyt. Suurin osa ihmisistä kuitenkin syö muutakin kuin irtomyynnissä olevia vihanneksia ja hedelmiä joissa ei ole valmista viivakoodia.

Sovelluksella voi seurata myös kuidun, sokerin, proteiinin ja hiilihydraattien, vitamiinien yms saantia.

Jos on 15km ylipainoa kuten minulla, kyllä se sovellus auttaa kun siihen laittaa alemman kalorimäärän ja aktiivisuustason , lisäksi sovellukseen voi syöttää liikunnan ja se laskee myös askeleet ja muokkaa kaloritarpeita sen mukaan.

Minulla on lähtenyt nyt 2,5kg pääsiäisen jälkeen sovellusta käyttämällä. Tavoite on se 15 ja sitä kohti mennään. Paino myös kannattaa aina mitata aamulla tyhjällä vatsalla samaan kellon aikaan ja vain kerran viikossa samana päivänä.

Kun laihdutin niin mulla lähti viikossa aina tuo kaksi kiloa ilman mitään kalorien laskemisia. Ei ole aikaa punnita ja laskea joka hemmetin murua mitä syö.

Tosi hyvä! Olen onnellinen puolestasi !

Kaikilla paino ei lähde samalla tavalla ja itselläni kun pudotus on 80 -> 65 kiloon, ne on sitkeitä kiloja. Ja osa ihmisistä tarvii jotain tukea painon pudotukseen ja sovellus motivoi. Ensimmäiset 8 kg lähti minulla nopeasti viime vuonna mutta joulun jälkeen painon lasku pysähtyi mistä syystä otin sovelluksen samalla kun sain kunto-ohjelman arkeen.

Pääasia että päästään eteenpäin, kukin tavallaan 😊

Vierailija
33/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazio on myös tosi hyvä. Ilmainen versio riittää.

Vierailija
34/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä! Olen onnellinen puolestasi !

Kaikilla paino ei lähde samalla tavalla ja itselläni kun pudotus on 80 -> 65 kiloon, ne on sitkeitä kiloja. Ja osa ihmisistä tarvii jotain tukea painon pudotukseen ja sovellus motivoi. Ensimmäiset 8 kg lähti minulla nopeasti viime vuonna mutta joulun jälkeen painon lasku pysähtyi mistä syystä otin sovelluksen samalla kun sain kunto-ohjelman arkeen.

Pääasia että päästään eteenpäin, kukin tavallaan 😊

Mulla sama juttu, että painonpudotus tyssäsi hyvän alun jälkeen. Tosin minulla oli käytössä koko ajan sovellus. Ylipainoa 33 kg. Ekat 6 kg lähti kolmessa kuukaudessa. Sitten neljän kuukauden aikana tippui yhteensä vain kilo. Nyt on taas lähtenyt kuukaudessa 2 kg. Laihduttaminen ei ole helppoa, vaikka jotkut niin väittävät.

Vierailija
35/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sitä kalorinkulutusta ei pysty mittaamaan kuin sairaalassa valvotuissa olosuhteissa. Näin juuri dokkarin, jossa yksi tv:n laihdutuskilpailun voittaja testattiin ja hänen perusaineenvaihdunta oli jotain vain 800 kcal luokkaa. Siis aikuinen normaalikokoinen mies. Oli alkanut lihoa taas ja halusi tietää miksi.

Joo aivan varmasti. Ja vaikka olisikin totta, niin kyse on 1 miljoonasta. Tohtori Nowin sanoin: Vaaka ei valehtele, ihmiset valehtelevat.

Vierailija
36/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskeho ei ole kone, vaan hyvin pitkällä aikajänteellä kehittynyt kokonaisuus, jossa on erinomaiset säätelyjärjestelmät, jotka tosin nykyaikainen elämänmeno sekoittaa herkästi. On vaikeaa tai mahdotonta taistella evoluutiota vastaan, jonka vuoksi laihduttaminen usein epäonnistuu, etenkin, kun puhutaan painon pitämisestä vuosikymmeniä samoissa lukemissa.

Suosittelen tutustumaan ihmisen metaboliaan kattavasti, mikäli on jostakin syystä välttämätöntä laihduttaa. Jos ei ymmärrä, mitä ja miksi kehossa tapahtuu, voi helposti aiheuttaa itselleen huomattavissa määrin lisää/ muitakin terveysongelmia. Laihtuminen halutaan joka käänteessä aina tiivistää hokemaan "syö vähemmän, kuin kulutat", vaikka se on biologian kannalta täysin luonnonvastaista toimintaa.

Henkilöt, jotka pysyvät "luonnostaan" normaalipainossa, luulevat, että lihavuus on pelkkää tahdonvoiman puutetta, valintakysymys, piittaamattomuutta, tai muuta negatiivisella ilmaisulla määriteltävää heikkoutta. Tätä porukkaa löytyy niin moraalisaarnaajista kuin terveydenhuollon henkilökunnastakin. Ensisijainen asia olisi saada nämä tyypit vaiennettua, ja suunnata valuuttaa sekä tarmoa kunnollisten tutkimusten tekemiseen, sekä lihavuuden stigman poistamiseen.

Vierailija
37/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä. Laihduttaa voit vaikka suklaalla jos syöt sitä hyvin vähän. Terveellisyys on sitten asia erikseen.

Tai voit syödä vaikka pelkkää suklaata päivän kaloritarpeen verran, mutta tervettä se ei ole. Tai vaikka yksi pizza päivässä eikä mitään muuta. Ei elimistö katso mistä ne kalorit tulee, mutta tuollaisesta elämäntyylistä tulee p*ska olo ja jatkuva väsymys eikä jaksa mitään.

Vierailija
38/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te, jotka olette aina verhoamassa painosta kuittailun "huoleksi terveydestä", tumpatkaa läpeenne. Ette te mistään muista läheistenne, tuttavienne tai ystävienne terveysongelmista kanna murhetta, mutta läskistä jaksatte paasata, koska "se on terveysriski". Ottakaa ensin selvää, mikä kaikki ylipainon kehittymiseen vaikuttaa, auttakaa poistamaan nämä tekijät lihavien elämästä, ja tulkaa sitten julistamaan hurskasta huoltanne. Jos läski lähtisi v*ittuilemalla, kaikki olisivat normaalipainoisia.

Vierailija
39/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te, jotka olette aina verhoamassa painosta kuittailun "huoleksi terveydestä", tumpatkaa läpeenne. Ette te mistään muista läheistenne, tuttavienne tai ystävienne terveysongelmista kanna murhetta, mutta läskistä jaksatte paasata, koska "se on terveysriski". Ottakaa ensin selvää, mikä kaikki ylipainon kehittymiseen vaikuttaa, auttakaa poistamaan nämä tekijät lihavien elämästä, ja tulkaa sitten julistamaan hurskasta huoltanne. Jos läski lähtisi v*'*tuilemalla, kaikki olisivat normaalipainoisia.

Vierailija
40/86 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahinta on alkoholi! Se on niin salakavalaa, kun se menee nesteenä alas ja ihan hirveästi kaloreita. Itsellä riitti laihtumiseen jo se, että jätin kaikki turhat saunasidukat ja rentoutusviinilasilliset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi