Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jota rajoitukset eivät haittaa

Vierailija
27.05.2020 |

Joka et käy ravintoloissa syömässä, baareissa juomassa, uimahalleissa, Linnanmäillä, teattereissa, oopperoissa, konserteissa jne. Miten vietät vapaa-aikasi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvaa, kotona tietysti.

Vierailija
2/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen, leivon, laitan ruokaa, käyn ystävien luona. Uimahallissa ja leffassa käyn kyllä mutta niiden puuttuminenkaan ei haittaa, niin ja käyn töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilemalla, mökillä, keväällä ja kesällä on paljon pihatöitä, luen, teen käsitöitä, katson elokuvia, kirjoitan, piirrän ja maalaan sekä tapaan läheisiäni ja ystäviäni. 

Vierailija
4/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No arvaa, kotona tietysti.

Joskus tuli tietenkin käytyä uimahallissa ja elokuvissa ja se oli spesiaalia jännää. Nyt en kyllä ole niitä kaivannut.

Vierailija
5/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rajoitukset ei haittaa" käsitän minä eri tavalla kuin "arkeni ei muutu". Ei minua rajoitukset haittaa, vaikka arkeen onkin tullut paljon muutoksia mm. harrastusten ollessa tauolla tai siinä, että tosiaan ravintolat ovat kiinni (vaikka niissä suht. harvakseltaan muutenkin tulee syötyä).

Mutta meillä vietetään vapaa-aikaa kotona, kotipihalla, luonnossa, kävelylenkeillä myös kaupungissa (harrastetaan esim. sitä, että ajetaan toiseen kaupunginosaan, jätetään auto parkkiin jonnekin ja lähdetään kävelylenkille). Onneksi säät on suosineet, mitä nyt välillä lumi- tai raekuuro yllätti kesken jonkun lenkin.

Vierailija
6/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän vapaa-aikani uimalla luonnon vesissä, liikkumalla luonnossa (metsästys, kalastus, marjastus, sienestys, eräily). Talvella hiihtäen. Lisäksi luen paljon kirjoja, joita tilaan verkkokaupoista sekä koodaan omia projekteja, joita ei voi työaikana tehdä.

Vierailija
7/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen kauniissa kesäisessä luonnossa. Luen. Katson telkkaa, olen netissä, laitan ruokaa jne. Ei haittaa pätkääkään että ravintolat,baarit jne ovat olleet kiinni! 

Vierailija
8/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun kotona, kuopin maata ja käyn metsässä ihmettelemässä puita. Jos oikein villiksi rupean saatan jopa rykäistä kyykkypas*at sinne metsään.

Vierailija
9/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä kahviloissa ja välillä leffassa normaalisti mutta ei minua haittaa että nyt niihin ei pääse. Olen introvertti ja viihdyn kotona mainiosti. Käyn koiran kanssa pitkillä kävelylenkeillä ja soittelen pianoa ja meillä on myös remontti meneillään. Ei mitään ongelmaa!

Vierailija
10/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ulkoilen, teen pihatöitä, touhuan koiran kanssa, näen ystäviä yleensä esim lenkillä. Asun yksin ja viihdyn vallan hyvin kotihommissa ja yksikseni. Minulla oli harrastuksena yksi kansalaisopiston kurssi, joka loppui maaliskuussa kesken. Muutoin rajoitukset ei juurikaan ole kyllä haitanneet minun elämistäni. Ravintoloissa ja elokuvissa käyn joskus, mutta hyvin harvoin eikä nyt kevään aikana ole kyllä tullut sellaista tarvetta että pitäisi päästä. Nyt alkaa tulla kelien ja kesän myötä sellaisia "olispa kiva käydä terassilla" mutta sekin toki on ensi viikosta alkaen ihan mahdollista.

Vierailija
11/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät rajoitukset haittaa, koska ymmärrän niiden pakollisuuden. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö nauttisi kovasti mainitsemistasi aktiviteeteista. Nyt olen kotoa käsin katsonut esim. konsertteja, virtuaalisia museokierroksia, osallistunut etäsuklaamaisteluun jne.

Vierailija
12/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän vapaa-aikani uimalla luonnon vesissä, liikkumalla luonnossa (metsästys, kalastus, marjastus, sienestys, eräily). Talvella hiihtäen. Lisäksi luen paljon kirjoja, joita tilaan verkkokaupoista sekä koodaan omia projekteja, joita ei voi työaikana tehdä.

Juuri näin. UImassa voi käydä vuoden ympäri luonnonvesissä, elokuvia näkee kotona (isolta näytöltä) ilman, että porukka vieressä metelöi, viskoo roskia ja syö koko ajan, ooppera on jo kauan tullut piuhoja pitkin kotiin, kuntosali on saman katon alla kuin koti. Lisäksi voi harrastaa ompelemista, yksinlaulua, pianonsoittoa, suunnistusta, geokätköilyä... Ei kaikessa tarvitse olla isossa porukassa.

Vierailija
13/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt

perhe

kotonaolo; ruuanlaitot, rempat, siivoukset, pihan laittaminen, löhöily, Pihasaunassa saunominen puolison/kavereiden kanssa, leffojen/ sarjojen katsominen, lemmikit, ystävät tulee kahville, käsityöt(maalaaminen, villasukat, ompeleminen jne)

Ulkoilu; luontopolut 200km säteellä, muut luontokohteet, laavuilla käyminen makkaraa paistamassa, frisbeegolf, soutuveneily, rannalla oleilu, pyöräretket eväiden kanssa jne.

Muualla olo;  Vanhemmilla käyminen pikkuhommia tekemässä, aikuisen lapsen luona kyläily, kavereilla kahvilla käyminen, asiolilla koäymiset, eli kauppa, tk, apteekki, kirppari, remppakaupat jne.

En kertakaikkiaan ymmärrä missä vaiheessa kerkeäisin ravintoloihin ja oopperoihin, kun muutenkin tuntuu aika loppuvan päivissä kesken.

Vierailija
14/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn normaalisti ulkona syömässä, teattereissa ja leffassa muutaman kerran kuukauteen, salilla pari kertaa viikossa, baareissa satunnaisesti. Ja matkustelen pari kertaa vuodessa. Mutta ei minua rajoitukset haittaa mitenkään, pääasia että taudin leviämistä ehkäistään. Itse jatkaisin rajoituksia pidempäänkin, enkä ajatellut heti maanantaina rynnätä ensimmäiseen vastaantulevaan ravintolaan. 

Rajoitusten aikana olen vaihtanut salin juoksumaton ulkona lenkkeilyyn, ravintolat Wolttiin ja kokkaamiseen, drinkit ja viinit kykenen juomaan kotonani ja seuraa saa kavereista Skypen välityksellä. Matkustamista en mitenkään erityisesti kaipaa. Vapaa-aikaa on ihan yhtä vähän kuin ennenkin, töitä ja opiskeluhommia pukkaa. 

Vierailija
15/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona katson telkkua. Mainitsemiisi asioihin ei ole varaa.

Vierailija
16/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen, teen käsitöitä, katson elokuvia omasta telkkarista, luen, mökkeilen, surffaan netissä, uin ja saunon.

Siinä nyt joitakin.

Ravintoloissa käyn oikeastaan vain matkaillessani ja aika harvoin silloinkaan. Ostan monesti mieluummin ruokaa ja viiniä majapaikkaan ja syön siellä. Kyllästyttää odotella ruokaa ravintolassa.

Milloinhan olen viimeksi baarissa käynyt? Siitä on varmaan kohta kolme vuotta.

Uimahalleissa en käy, uin järvessä ihan ilmaiseksi.

Teattereita ja oopperoita en harrasta, ei kiinnosta.

Konsertteja maltan odottaa, käyn aika harvoin niissäkään. Musiikkiahan voi kuunnella muutenkin.

Matkustusrajoitteetkaan ei haittaa, kun on kesämökki jossa tykkään olla. Olen mökillä nytkin.

Vierailija
17/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti entinen opettaja, kun kasvatusvaihde on juuttunut päälle.

Vierailija
18/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, etten pärjäisi ilman noita aktiviteetteja. Käyn uimahallissa, kahviloissa, ulkona syömässä. Joskus myös konserteissa tai teatterissa. En ole parin viikon jälkeen juurikaan kaivannut näitä. Yllätyin tästä itsekin. En ole edes yhtäkään vaatekappaletta itselleni ostanut näiden kuukausien aikana.

Vapaa-aika on silti kulunut ihan mukavasti laittaen kotia ja nyt pihaa, lapsen kanssa touhuten ja luonnosta nauttien.

Ja on muuten rahaakin enemmän kuin aikoihin :D

Vierailija
19/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrän, maalaan, kirjoitan, lenkkeilen, katson leffoja... onhan elokuvissa ja ravintolassa käyminen kivaa, mutta ei kyllä ole mitään tarvetta alkaa itkupotkuraivaroida jos niistä pitää luopua joksikin aikaa.

Vierailija
20/26 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruokaa, leivoin, kokeilen kaikkia uusia reseptejä ja teen enemmän itse, laitan sellaista mihin ei ennen ollut aikaa. Sitten teen käsitöitä, neulomiseen ja virkkaamiseen menee aika paljon aikaa. Leffoja katson aika harvoin, mutta johonkin hyvään tv-sarjaan on kiva koukuttua välillä. Kirjojen lukeminen on hyvää ajankulua ja puutarhan laitto samaten tähän aikaan vuodesta. Myös lenkillä käynti on mukavaa. Kävin kyllä ennen uimassa, elokuvissa aina välillä, ulkona syömässä jne. Nyt vaan jää sekin aika kaikkeen muuhun ja käyn kyllä sitten kun taas saa ja se on turvallista.