Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(
Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..
Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".
Kommentit (919)
Vierailija kirjoitti:
Heivaa ukko ja kone8 kellariin. Problem solved.
Ei riitä.
Kellarista ukko vintille. Vintiltä autotalliin ja sieltä ulkoruokintaan. Vasta tällöin problem solved.
Näin se menee, miehen tila ( fyysinen, henkinen tilahan on jo alussa olematon ) toisensa jälkeen vallataan.
Sitten nainen itkee ja ihmettelee, että miten tässä näin kävi, ja että mistä löytyisi mies joka ymmärtää.
Ihmettelen tämänkin ketjun konsensusta joka näyttäisi olevan ettei tietokonenurkkaukset ole rumia ja tiellä.
Itse olen it-alalla kumppanini kanssa ja todellakin ärsyttää että meillä kummallakin on hirveä liuta rumaa tietsikkarojua pilaamassa kodin feng shuita. Ongelma ei siis ole siinä tietokoneessa itsessään: se on tärkeä työ- ja harrastusväline ja pitää toki sopia kotiin. Ydinongelma on sen ulkonäkö.
Jostain hemmetin syystä tietokoneita/näyttöjä/näppäimistöjä/tietsikkatuoleja ei valmisteta muuhun sisustusmakuun kuin 16v amisjonnelle. Eli mustaa muovia, kirkkaita formularaitoja, ledivalaistuksia, jne. Ei vain millään sovi meidänkään antiikkisisustukseen mitenkään nätisti. Ei minun eikä kumppanin mielestä.
Tarvitsen työhöni mukavan työtuolin, mutta tämmöisiä on tarjolla (voitte kuvitella tuon antiikkihuonekalujen keskelle - ei ole nätti):
https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/167940/tegc-3030001-c1/thunderx3-y…;
Näytöt ovat sentään nykyään litteitä, mutta eivät nekään hökötykset kaunista kotia. Näppäimistöt ovat lisäksi hirveitä pölynkerääjiä ja vaikeasti putsattavia.
Käyn töissä ja maksaisin mielelläni ylimääräistä rahaa siitä ettei tarvitse katsoa yököttäviä hökötyksiä, mutta kun kaunista laatutavaraa ei vain tehdä tällä alalla!
Kaksi vuotta vanha aihe. Mikä lie tilanne kirjoittajan kodissa nyt. Että asuuko yksin vai kaxin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.
Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.
AP
Pelit? Onko miehesi 15-vuotias?
Pelaajien keski-ikä miesten puolella on muistaakseni jossain 32 vuoden hujakoilla.
Järkkyä. Miten jaksatte jotain pelaavia miesvauvoja? Itse deittailen miehiä Tinderistä ja jos profiilissa vaan mikään emoji tai muu antaa ymmärtää, että tyyppi pelaa, niin menee välittömästi vasempaan.
Todella hyvä, että nuo miehet säästyvät pirttihirmulta kontrollifriikiltä, jota ärsyttää toisten harmittomat harrastukset. Tässä vinkki niin miehille kuin naisille: jos kumppani yrittää kontrolloida sitä, mitä sinä saat tehdä vapaa-ajalla ja mitä tavaroita saat omistaa (vaikka et aiheuta muille haittaa) niin sellainen tollo vaihtoon heti. Parempi vaikka yksin, kuin jonkun kotihitlerin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, pitkässä parisuhteessa ja mua kyllä raivostuttaa lukea näitä kommentteja miten miehen tavarat ja harrastukset ärsyttää ja häiritsee naisen sisustusta ja jotain "tyyliä". Oikeesti? Oletteko tulleet ajatelleeksi, että se on sen miehenkin koti?
Ihan sääliksi käy miehiä, jotka eivät omassa parisuhteessaan saa edes kodista mitään omaa tilaa vaan naisen pitää saada määrätä kaikki. Ei voi olla parisuhdekaan kovin kummoisella tolalla henkisesti, jos nainen vaan justiinana määrää jokaikisen tavaran paikan ja värin, tai sen millainen kone miehellä saa olla. Tuohan on ihan sairasta.
Vai olisko teistä ok jos kuvio ois toisinpäin, että mies määräisi teille millaisia tavaroita tai huonekaluja teillä saisi olla? Omat harrastusvehkeenne hän "heittäisi pihalle" niin kuin täällä jotkut naiset kehuskelevat tehneensä miehen tietokoneelle, ja perusteluksi riittäisi että "ei sopinut sisustukseen". Voi jumalauta oikeasti, älkä olko parisuhteessa jos olette täysin kykenemättömiä ottamaan huomioon ketään muuta kuin oman itsenne ja omat mieltymyksenne.
Kyllähän nyt sen pissis prinsessan tulee saada kalkita se koti sairaalan väriseksi.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut vasta kuin n. 5 ensimmäistä viestiä, mutta jos ap joskus näet tämän, niin ajattelen kanssasi ihan samoin. Asun yksin, mutta jos vielä joskus asuisin yhdessä jonkun miehen kanssa, niin en suostuisi siihen, että tietokone on paikassa, jossa joudun katselemaan sitä. Kotonani ei ole telkkaria eikä tietokonetta. En todellakaan halua kotiini mitään tummia (tai muunkaan värisiä) elektroniikkamöhkäleitä! Jos miehellä on varaa laittaa asumiseen kiinni sen verran ekstraa, että saadaan lisähuone, niin voin harkita, että olisi yksi huone työhuoneena, jonne ruma elektroniikka olisi piilotettu.
Yksin on hyvä olla.
No usein naisilla on kanssa tietokonenurkka, mä olen yksinasuva nainen ja mulla on olohuoneen nurkassa ihan pöytäkone kaikkine lisukkeineen. Pakko olla, kun opiskelen ja tykkään myös pelata. Sisustus kärsii, mutta ei auta. Vihaan kannettavia tietokoneita, niiden kanssa kunnollinen ergonomia on aivan haaveunta ja lisäksi akunkesto aivan surkea (pitää olla koko ajan pistoke seinässä). Kannettavassa myös näyttö on aivan surkean pieni. Kaavailen pöytäkoneelleni juuri entistä isompaa näyttöä.
169 jatkaa...
Yritin vielä etsimällä etsiä kauniita laatulaitteita, mutta löysin ainoastaan valkoisia moderniin sisustukseen sopivia. Olkaat hyvät jos joku tämmöisiä etsii
Valkoinen pelituoli https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/175274/gam-096-w/deltaco-gaming-ga…
Harmaa sirompi pelituoli https://www.verkkokauppa.com/fi/product/654202/Arozzi-Enzo-Fabric-Gamin…
Valkoinen pelinäppis https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/175274/gam-096-w/deltaco-gaming-ga…
Valkoiset pelikuulokkeet https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/164172/jblquantum100wht/jbl-quantu…
Tää aihe viiltää liian läheltä omalla kohdalla joten otan peikon aloituksesta kopin.
Se PC/Pelinurkkaus on usein miehellä ainoa paikka kodissa minkä on itse suunnitellut ja sisustanut. Ei tietenkään aina, mutta usein näin. Nainen sitten valitsee huonekalut ja kankaat tai korkeintaan kysyy mieheltä kahden vaihtoehdon välillä, että "kumpi valitaan?".
Jättäkää ne miehienne pelinurkkaukset, tietokoneet ja harrastusvälineet rauhaan. Kodin harmonia kyllä säilyy jatkossakin vaikka siellä yhdessä nurkassa olisi joku isompi pöytä ja tietokone.
PS: Tuokin oli varmaan peikon tekosia tuolla alussa, mutta heitän vielä huomautuksena loppuu, että älkää hyvät ihmiset heittäkö ulos tai mihinkään muuallekaan niitä pöytäkoneita. Parhaimmillaan monen tuhannen euron laatikosta kyse, eli voi tulla suru puseroon kun töistä palatessa huomaa möhkön etupihan nurmikolla sään armoilla ja peruuttamattomasti hajalla.
Juuh kirjoitti:
Olen yksin asuva mies ja koti on sisustettu tyylillä jota aloittajakin kodiltaan todennäköisesti toivoo. Löytyy myös pöytätietokone ja pelikonsoleita useampia sekä äänentoistoa. Kaikki on piilotettu tai sulautettu sisustukseen soveltuvasti. Se onnistuu kyllä kun käyttää vähän ajatusta ja rahaa. Ja ei, ratkaisu ei ole hankkia kivan näköisiä käyttökelvottomia laitteita.
Kerrotko miten olet tämän ratkaissut?
Meillä mies tekee töitä kotona ja työpöydän ympäristö on täynnä ties sun mitä piuhoja. Hänellä on yksi keskusyksikkö töitä varten ja toinen pelaamista varten. Ja kolmas on statuksella "se pitäis korjata". Työpöydän alle nämä eivät mahdu ainakaan nykyisellään. Työpöytänä on perus Muurame, jossa lipastot molemmissa päissä. Työpöydän ja seinän välissä on siis rumasti kolme keskusyksikköä. Työpöydällä on kasa jotain, jonka päälle en edes ymmärrä. Jotain on sitä varten, että voi vaihtaa näytöllä näkyvän tietokoneen. Ja kuulemma keskusyksikkö ei saisi olla monitorista liian kaukana (en ymmärrä miksi, mutta tietäjät tietää).
Verkkokaupasta katselin jotain muutaman tonnin kaappeja, mutta ilmeisesti ei riitä, että ostaa sen muutaman tonnin kaapin, vaan siihen pitäisi ostaa ihan omanlaisensa sisukset. En ollenkaan keksi minne saa tungettua kolme keskusyksikköä ja pöydällä olevat laitteet ja jäätävän kasan piuhoja.
Ongelma ei ratkea sisustamalla vaan ulostamalla se mies pelinurkkineen hemmettiin.
Hmm, ymmärrän, mitäs jos kysyisit voisiko miehesi upgreidata laitteistonsa cooliutta, jolloin se olisi päinvastoin koko kodin ylpeys?
Tällä tarkoitan sitä, että hankkii tilalle 80-luvun vintagea olevan Commodore 64 tietokoneen, sille näytöksi reippaan kokoinen putkitelkkari, oheislaitteiksi levyke- ja kasettiasemat, ja pöydän kulmalle vino pino c-kasetteja ja diskettejä. Siinä, olisi Tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pelit? Onko miehesi 15-vuotias?
Pelaajien keski-ikä miesten puolella on muistaakseni jossain 32 vuoden hujakoilla.
Järkkyä. Miten jaksatte jotain pelaavia miesvauvoja? Itse deittailen miehiä Tinderistä ja jos profiilissa vaan mikään emoji tai muu antaa ymmärtää, että tyyppi pelaa, niin menee välittömästi vasempaan.
Todella hyvä, että nuo miehet säästyvät pirttihirmulta kontrollifriikiltä, jota ärsyttää toisten harmittomat harrastukset. Tässä vinkki niin miehille kuin naisille: jos kumppani yrittää kontrolloida sitä, mitä sinä saat tehdä vapaa-ajalla ja mitä tavaroita saat omistaa (vaikka et aiheuta muille haittaa) niin sellainen tollo vaihtoon heti. Parempi vaikka yksin, kuin jonkun kotihitlerin kanssa.
Olen samaa mieltä. Parempi yksin kuin pelaavan miehen kanssa.
Hankala se on pelien kanssa kilpailla miehen huomiosta kun pelit ovat paljon mielenkiintoisempia ja palkitsevampia kuin nainen
Vierailija kirjoitti:
Juuh kirjoitti:
Olen yksin asuva mies ja koti on sisustettu tyylillä jota aloittajakin kodiltaan todennäköisesti toivoo. Löytyy myös pöytätietokone ja pelikonsoleita useampia sekä äänentoistoa. Kaikki on piilotettu tai sulautettu sisustukseen soveltuvasti. Se onnistuu kyllä kun käyttää vähän ajatusta ja rahaa. Ja ei, ratkaisu ei ole hankkia kivan näköisiä käyttökelvottomia laitteita.
Kerrotko miten olet tämän ratkaissut?
Meillä mies tekee töitä kotona ja työpöydän ympäristö on täynnä ties sun mitä piuhoja. Hänellä on yksi keskusyksikkö töitä varten ja toinen pelaamista varten. Ja kolmas on statuksella "se pitäis korjata". Työpöydän alle nämä eivät mahdu ainakaan nykyisellään. Työpöytänä on perus Muurame, jossa lipastot molemmissa päissä. Työpöydän ja seinän välissä on siis rumasti kolme keskusyksikköä. Työpöydällä on kasa jotain, jonka päälle en edes ymmärrä. Jotain on sitä varten, että voi vaihtaa näytöllä näkyvän tietokoneen. Ja kuulemma keskusyksikkö ei saisi olla monitorista liian kaukana (en ymmärrä miksi, mutta tietäjät tietää).
Verkkokaupasta katselin jotain muutaman tonnin kaappeja, mutta ilmeisesti ei riitä, että ostaa sen muutaman tonnin kaapin, vaan siihen pitäisi ostaa ihan omanlaisensa sisukset. En ollenkaan keksi minne saa tungettua kolme keskusyksikköä ja pöydällä olevat laitteet ja jäätävän kasan piuhoja.
Olen myös mies ja mulla on (ainakin omasta mielestäni) myös hyvin sulautettu sisustukseen kaikki mööpelit vaikkei mulla niitä viestistä päätellen yhtä paljon olekaan kuin tuolla lainaamallasi.
Olennaisinta on hyvin suunniteltu ja toteutettu kaapelointi.
Ei se keskusyksikkö näytä välttämättä kovinkaan pahalta jos niitä johtoja, kaapeleita tai virranjakajia ei sojota joka puolla ja leviä se johtohelvetti nurkkauksen ulkopuolellekin.
Kannattaa tutkia jotain ihan perus kaapelikouruja, tarrasiteitä, peittäviä kalusteita tai muita vaihtoehtoja.
Jo ihan niputtamalla johtohässäkän yhteen ja laittamalla sen vaikka pöydän alle johonkin erilliseen kaapelikoriin piiloon voi saada ihmeitä aikaan kun ei sojota lonkeroita joka puolelle.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuleekin mieleeni, kun suunnittelin ex-tyttöystävän kanssa yhteen muuttoa. Olen aina rakastanut tietokoneharrastusta ja pelaamista. Ainoa sisustustoiveeni oli että saan pitää tietokonepöytäni ja tietokoneen. Hän suuttui ja uhkasi erolla, koska oli suunnitellut että mulle tulee vain läppäri johonkin pieneen sopukkaan verhon taakse piiloon. Siinä vaiheessa aloin itsekin ensimmäistä kertaa miettiä haluanko pysyvää suhdetta hänen kanssaan. En halunnut.
Tuossa on yksi syy minkä takia itsellä on suhteet päättyneet yhteen muuton jälkeen. Minua kiinnostaa käytettävä tekniikka eikä ihanat sisustus härpäkkeet millä ei tee muuta kuin katselee niitä
Pysykää vaan itsellenne uskollisina! Kyllä niitä pelaavia tyttöjäkin on, toivottavasti löydätte omanne.
Minullakin on tuollainen pelaava tytär, taitaa välillä pelata enemmän kuin miehensä. Ikinä ei heillä ole tullut riitaa siitä, saako olla pöytäkone vai ei (kummallakin on omansa) ja minkä värinen se saa olla tai minne ne kaikki saadaan mahtumaan. Työkoneille ja pelikoneille on aina järjestetty paikka ja tilaa ja siihen päälle konsolit ja muut hupilaitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mac... ei ei.
A--ple tuotteet on paholaisesta.
Vierailija kirjoitti:
No usein naisilla on kanssa tietokonenurkka, mä olen yksinasuva nainen ja mulla on olohuoneen nurkassa ihan pöytäkone kaikkine lisukkeineen. Pakko olla, kun opiskelen ja tykkään myös pelata. Sisustus kärsii, mutta ei auta. Vihaan kannettavia tietokoneita, niiden kanssa kunnollinen ergonomia on aivan haaveunta ja lisäksi akunkesto aivan surkea (pitää olla koko ajan pistoke seinässä). Kannettavassa myös näyttö on aivan surkean pieni. Kaavailen pöytäkoneelleni juuri entistä isompaa näyttöä.
Kiva, että pöytäkoneesi ei sitten tarvitse olla verkkovirrassa kiinni, kun sitä käytät. Tiesitkö muuten, että myös kannettavaan voi kiinnittää erilliset näytöt ja näppäimistön?
Asenteellasi ja nipottaja luonteellasi , sinun tulisi ehdoitta ::ASUA TÄYSIN YKSIN KORVESSA. Seuraavaksi varmaankin naapurista tuleva haju häiritsee.Nipo, mikä nipo !
Asia nyt vaan on niin, että kodin pitää olla molempien puolisoiden koti - ihan riippumatta flowsta, eye-soresta tai feng shuista.
Molempien pitää saada tuoda itselleen tärkeät tavarat. Muuten se ei ole yhteinen koti. Jos miehen tietokone tai vaimon neulekone häiritsee, niin se oikeastaan on vain ilmentymä jostain isommasta. Oikeasti ei se musta tietokone ja tuoli häiritse vaan häiritsee koko ihminen ja sen tavat ja tavarat.
Liitto säilyisi pidempään jos molemmille olisi omat tilat mihin hautautua koneineen. Mutta ei sekään ikuista ole.
Miksi miehen pitäisi olla kuin vieras omassa kodissaan?