Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(
Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..
Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".
Kommentit (919)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille tuntuu olevan tämä aina kompastuskivi että miehet usein hankkii tavaran, yms asian käytännöllisyys edellä ja ulkonäkö tulee toisena, oli kyse sitten vaikka siitä tietokonepöytä/tietokonekoppa/näyttö/tuoli hommasta?
Miehet itse sitä korostavat, miten miehet ovat visuaalisia ihmisiä ja ulkonäkö on heille kaikkein tärkein asia. Hmm.
Olet ilmeisesti niitä joiden mielestä kaikki miehet on samanlaisia joten parin miehen puheet määrittää kaikki?
Varmaan näitä samoja, jotka naisista ajattelee, että ovat kaikki samanlaisia.
Meillä talo on täynnä tavaraa, suhdeluku 80/20 miehen hyväksi, ihan sama, puhutaanko vaatteista, koriste-esineistä vai mistä. Ja lisää kantaa. Äitinsä tekee kuolinsiivousta niin sieltä viimeistään ja kuka sitä voi toisen lapsuuden tärkeät muistot kieltää.
Sinä. Siis jos uskaltaisit.
Niinhän mä voisin. Onneksi on iso talo, kyllä tänne vielä mahtuu. Onneksi itseäni ei mikään tavara kiinnosta, mulla on kaikkea, mitä tarvin, joten ei siinä.
Mutta pointti toi nyt ei muuten ollut kuin siten, että ei se nyt aina niin mene, että naiset kantaa kotiin kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille tuntuu olevan tämä aina kompastuskivi että miehet usein hankkii tavaran, yms asian käytännöllisyys edellä ja ulkonäkö tulee toisena, oli kyse sitten vaikka siitä tietokonepöytä/tietokonekoppa/näyttö/tuoli hommasta?
Miehet itse sitä korostavat, miten miehet ovat visuaalisia ihmisiä ja ulkonäkö on heille kaikkein tärkein asia. Hmm.
Olet ilmeisesti niitä joiden mielestä kaikki miehet on samanlaisia joten parin miehen puheet määrittää kaikki?
Meillä talo on täynnä tavaraa, suhdeluku 80/20 miehen hyväksi, ihan sama, puhutaanko vaatteista, koriste-esineistä vai mistä. Ja lisää kantaa. Äitinsä tekee kuolinsiivousta niin sieltä viimeistään ja kuka sitä voi toisen lapsuuden tärkeät muistot kieltää.
Niinhän mä voisin. Onneksi on iso talo, kyllä tänne vielä mahtuu. Onneksi itseäni ei mikään tavara kiinnosta, mulla on kaikkea, mitä tarvin, joten ei siinä.
Mutta pointti toi nyt ei muuten ollut kuin siten, että ei se nyt aina niin mene, että naiset kantaa kotiin kamaa.
Sun pointti taisi itse asiassa sittenkin olla se, että pääsit kehumaan, miten teillä on valtavasti tavaraa, mutta lisää mahtuu vielä enemmän, koska on niin iso talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pointti taisi itse asiassa sittenkin olla se, että pääsit kehumaan, miten teillä on valtavasti tavaraa, mutta lisää mahtuu vielä enemmän, koska on niin iso talo.
No sun pointtisi kyllä tuli selväksi, erittäin, myös. On se oikeasti hyvä juttu, että tää palsta menee kiinni 23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun pointtisi kyllä tuli selväksi, erittäin, myös. On se oikeasti hyvä juttu, että tää palsta menee kiinni 23.
Sorruit tyypilliseen "annat ymmärtää, muttet ymmärrä antaa"-kortin pelaamiseen. Yritit siis vihjailemalla antaa kuvan, että ymmärsit joitain syvällisempää, vaikka näin ei suinkaan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
No aika rumiahan kaikki tietokoneisiin liittyvät asiat on, laite itsessään ja johdot ja tuolitkin.
Et siis kehtaa myöntää edes itsellesi, että käytit juuri tietotekniikkaa kirjoittamaan mielipiteesi palstalle, jota kaikki muutkin lukevat tietoteknisten laitteiden avulla?
Nyt miehet kasvattakaa p allit, jos sulla on itselle mieluisa set up kotona niin siihen ei Justiinalla ole asiaa nalkuttaa. Se joka sillä koneella pelaa päättää itse pöydästään, pelituolistaan, monitorien määrästä ja koosta, vastaa johtojen niputtamisesta jne. Jokaisella oma harrastuksensa.
Jospa ongelma onkin se sinun geneerinen ja mauton "Live, love, laugh, valkoista valkoisen päällä" -sisustuksesi, joka ei sovi siihen miehen pelinurkkaan?
Kyllähän ne jättimäiset rgb-valot ja 32 tuuman näytöt on ongelma. Vaihtoehtona hillitympi setup tai oma miesluola ja naisluola. Panee miettimään että meneekö kaikki rahanne krääsään kun asutte ahtaasti?
Oot saanut sisustaa melkein KOKO kämpän, ilman että ukko on sanonut mitään ja nyt ruikutat jostain yhdestä nurkkauksesta joka on se ainoa hyvä asia mitä ukolla on enään elämässä jäljellä. Nää hommat saa sovittua sillä et molemmilla on paikat mitä itse saa sisustaa, just niin hienoksi/hirveäksi kui haluaa. Tosin ero nyt ois helpoin vaihtoehto, oli kakaroita tai ei.
Olen nainen ja on tuo oma peli setuppi sen verran tärkeä etten ainakaan ilahtuisi jos joku keksisi tulla vaatimaan jotain "valkoista ja harmonista" pelihuoneeseen ja vaatia pelikoneideni tilalle jotain läppäriä tai räppänää omppukonetta jolla ei sitten mitään tee. Löytyy pelitietokoneita, pelipöytää, isot monitorit, pari pelituolia, iso telkkari ja pleikkarikin löytyy, on led valot ja pimennysverhot, mustaa ja vähän punaista mutta puhdasta ja siistiä. En suostuisi vaihtamaan mitään mihinkään valkoiseen ja ankeaan, ei pelitilan ole tarkoituskaan olla mikään valkoinen ja vaalea.
Miksi olisi hyväksyttävää naiselle jonka puoliso pelaa, vaatia päästä tässäkin asiassa päsmäröimään ja saada päättää se kuuluisa kaapin paikka? Tietokoneen "maalaaminen ja koristelu", oletteko ihan hulluja jos edes ajattelette tärvelevänne monen tonnin laitteita jonkun sisustushömpän takia? Ja ennen kaikkea siinä samassa tärvelevänne peruuttamattomasti parisuhteenne?
Miksi naisten pitäisi aina saada sisustaa koti? Kun katsoo näitä koteja, sisustuslehtiä, persoonattomia somekoteja ja Ilta-Sanomien sisustusjuttuja niin tuntee jopa hilpeyttä ja huvittuneisuutta, miten osa naisista voikin olla niin massan ja trendien vietävissä ja sitten ylpeänä esitellään sitä persoonatonta valkoista tusinakämppää. Ukko pihalle tai vähintäänkin kellariin tai autotalliin.
Älkää miehet suostuko ihan kaikkeen, korjaan älkää suostuko mihinkään tällaiseen. Kai ymmärrätte ettei kyseessä ole vain se sisustus vaan valtapeli ja kuka määrää kaapin paikan? Jos luovuttaa päätäntävalta kokonaan naiselle, nainen päättää pian sinunkin vaatekaapin sisällön, siivoaa kaapistasi rakkaat pelipaidat kierrätykseen, päättää miten sinä saat hiuksesi leikata, saako olla partaa ja minkä mittaista partaa ja saako istua farkuissa sohvalla ja minkä värinen sohva saa olla ja missä se sohva seisoo. Saatko syödä vanukasta ja saatko juoda Pepsiä. Miten saat pukeutua juhliin ja mitä saat harrastaa. Siinä vaiheessa sinulla miehenä ei ole enää sananvaltaa sanoa mitään, olet täysin pompoteltavana naisen tossun alla vailla oikeutta ilmaista omaa tahtoa. Itse et puolestasi voi esittää vaikka toivetta että nainen pitäisi hiuksensa pitkänä ja pukeutuisi naisellisesti, ei jos nainen haluaa hän leikkaa lyhyen tätitukan tai tusinapolkan ja sinä olet se sika kun edes kehtaat ehdottaa muuta, hän päättää itse, no oikeastaan naistenlehtien, somen influenssereiden ja trendien ohjailemana.
Kämppä mustaksi, problem solved.
Tai muutatte erilleen. Todennäköisesti mahdollisuus paeta pelimaailmaan on ainoa syy miksi mies jaksaa katsella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja on tuo oma peli setuppi sen verran tärkeä etten ainakaan ilahtuisi jos joku keksisi tulla vaatimaan jotain "valkoista ja harmonista" pelihuoneeseen ja vaatia pelikoneideni tilalle jotain läppäriä tai räppänää omppukonetta jolla ei sitten mitään tee. Löytyy pelitietokoneita, pelipöytää, isot monitorit, pari pelituolia, iso telkkari ja pleikkarikin löytyy, on led valot ja pimennysverhot, mustaa ja vähän punaista mutta puhdasta ja siistiä. En suostuisi vaihtamaan mitään mihinkään valkoiseen ja ankeaan, ei pelitilan ole tarkoituskaan olla mikään valkoinen ja vaalea.
Miksi olisi hyväksyttävää naiselle jonka puoliso pelaa, vaatia päästä tässäkin asiassa päsmäröimään ja saada päättää se kuuluisa kaapin paikka? Tietokoneen "maalaaminen ja koristelu", oletteko ihan hulluja jos edes ajattelette tärvelevänne monen tonnin laitteita jonkun sisustushömpän takia? Ja ennen kaikkea siinä samassa tärvelevänne peruuttamattomasti parisuhteenne?
Miksi naisten pitäisi aina saada sisustaa koti? Kun katsoo näitä koteja, sisustuslehtiä, persoonattomia somekoteja ja Ilta-Sanomien sisustusjuttuja niin tuntee jopa hilpeyttä ja huvittuneisuutta, miten osa naisista voikin olla niin massan ja trendien vietävissä ja sitten ylpeänä esitellään sitä persoonatonta valkoista tusinakämppää. Ukko pihalle tai vähintäänkin kellariin tai autotalliin.
Älkää miehet suostuko ihan kaikkeen, korjaan älkää suostuko mihinkään tällaiseen. Kai ymmärrätte ettei kyseessä ole vain se sisustus vaan valtapeli ja kuka määrää kaapin paikan? Jos luovuttaa päätäntävalta kokonaan naiselle, nainen päättää pian sinunkin vaatekaapin sisällön, siivoaa kaapistasi rakkaat pelipaidat kierrätykseen, päättää miten sinä saat hiuksesi leikata, saako olla partaa ja minkä mittaista partaa ja saako istua farkuissa sohvalla ja minkä värinen sohva saa olla ja missä se sohva seisoo. Saatko syödä vanukasta ja saatko juoda Pepsiä. Miten saat pukeutua juhliin ja mitä saat harrastaa. Siinä vaiheessa sinulla miehenä ei ole enää sananvaltaa sanoa mitään, olet täysin pompoteltavana naisen tossun alla vailla oikeutta ilmaista omaa tahtoa. Itse et puolestasi voi esittää vaikka toivetta että nainen pitäisi hiuksensa pitkänä ja pukeutuisi naisellisesti, ei jos nainen haluaa hän leikkaa lyhyen tätitukan tai tusinapolkan ja sinä olet se sika kun edes kehtaat ehdottaa muuta, hän päättää itse, no oikeastaan naistenlehtien, somen influenssereiden ja trendien ohjailemana.
Paras naisen kirjoittama teksti palstalla koskaan.
Aika säälittävä on aikuinen ihminen joka ylipäänsä pelaa tietokoneella.
"Kato vaimo, nyt se mario hyppää tuonne putkeen, jahuu! Kato nyt kun sain monta pistettä! Lisää sipsiä ja kokistaaa!"
Osta sille nahkainen valkoinen Martela logic 400. Maksaa kyllä yli 1000€, mutta onhan se nyt ihan eri näkönen kun joku pelituoli.
Vierailija kirjoitti:
"Kato vaimo, nyt se mario hyppää tuonne putkeen, jahuu! Kato nyt kun sain monta pistettä! Lisää sipsiä ja kokistaaa!"
Aika säälittävää tuhlata elämäänsä johonkin kirjoihin tai sarjoihin. Aivan sama asia.
Ps. Mario ei ole hypännyt putkeen yli 26v joten...
Onneksi olen sinkku enkä missään tekemisissä naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole yhtään sen säälittävämpi kuin sisustusohjelmia tuijottava ja niistä elämälleen tarkoitusta etsivä tyhjä kuori. Niissä pelihahmoissakin on enemmän luonnetta kuin tahdottomissa sisustustrendien orjissa.
On siis olemassa vaikkakin vähemmistönä, aidosti itsenäiseen ajatteluun kykeneviä ja älykkäitä naisia jotka ei ole kaiken turhan hömpän ja aaltojen vietävissä, kuten tuossa yllä kommentoinut ilmeisesti pitkätukkainen peliprinsessa peli setupinsa kanssa. Ihailtavaa. Mistä sitä tavallinen nörtti löytäisi itselleen tällaisen timantin vaimoksi?
Koneen omistaminen on arvokkaampaa kuin sinun ruma sisustuksesi en ihmettele miehesi valintaa!