Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(

Vierailija
27.05.2020 |

Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..

Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".

Kommentit (919)

Vierailija
221/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös mies ja mulla on (ainakin omasta mielestäni) myös hyvin sulautettu sisustukseen kaikki mööpelit vaikkei mulla niitä viestistä päätellen yhtä paljon olekaan kuin tuolla lainaamallasi.

Olennaisinta on hyvin suunniteltu ja toteutettu kaapelointi.

Ei se keskusyksikkö näytä välttämättä kovinkaan pahalta jos niitä johtoja, kaapeleita tai virranjakajia ei sojota joka puolla ja leviä se johtohelvetti nurkkauksen ulkopuolellekin.

Kannattaa tutkia jotain ihan perus kaapelikouruja, tarrasiteitä, peittäviä kalusteita tai muita vaihtoehtoja.

Jo ihan niputtamalla johtohässäkän yhteen ja laittamalla sen vaikka pöydän alle johonkin erilliseen kaapelikoriin piiloon voi saada ihmeitä aikaan kun ei sojota lonkeroita joka puolelle.

- eri

Mutta kolme erilaista keskusyksikköä, ei ne näytä mitenkään päin kivalta jos ne jättää näkyviin. Ja piilopaikkaa niille ei oikein ole. Mies hikeentyy ja ahdistuu, jos yritän keksiä ehdotuksia miten sitä nykyistä työpöytää saisi laajennettua niin että saisi piilotustilaa niille keskusyksiköille. Pöydästäkään ei raaskisi kokonaan luopua, kun oli ihan kova psyykkaaminen kaupassa, että sain miehen ostamaan itselleen yli 2000€ pöydän :-D Siinä on paksumpi pöytälevy kuin mitä Muuramelta nykyisin voi saada eikä noita pöytälevyjäkään saa enää noin isoina. 

Sitten olisi tietty se mahdollisuus, että teettäisi jollain puusepällä. Mutta jotenkin tämä aine on sellainen, että mies alkaa kiukustua ja tuhista, jos mitään omia ideoita esittelee. Tilanpuute tässä ei ole se juttu, kun miehellä on oma työhuone. Mutta nyt pöytä on tyhmästi keskellä lattiaa ja jotenkin tämä minua vaivaa. Miestä ei tunnu vaivaavan :-)

Kyllä tässä tarvittaisiin jotain IT-sisustussuunnittelijaa, joka tulisi katsomaan paikkoja ja miettimään kikkakolmosia. Tässä ei riitä pelkkä sisustusosaaminen, kun näillä laitteilla on omat tarpeensa, jotka pitää ottaa huomioon. Näitä IT-tyyppejä on nyt siirtynyt paljon kotitoimistoihin ja näillä olis laittaa rahaakin siihen, että saa kotiin toimivat ja fiksunnäköiset systeemit.

Vielä enempi ahdistaa, että hän hankki mökille ruman sähköpöydän Ikeasta. Kun olisi ollut rahaa ostaa vähemmänkin ruma! Eikä hän edes ole sitä seisomapöytänä käyttänyt o_O

Miksi ihmeessä häiritsee, jos miehellä kerra on oma työhuone näille kamoilleen. Itselleen se kai sen huoneen on sisustanut niin kuin hänestä hyvältä tuntuu?

Vierailija
222/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiulii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös mies ja mulla on (ainakin omasta mielestäni) myös hyvin sulautettu sisustukseen kaikki mööpelit vaikkei mulla niitä viestistä päätellen yhtä paljon olekaan kuin tuolla lainaamallasi.

Olennaisinta on hyvin suunniteltu ja toteutettu kaapelointi.

Ei se keskusyksikkö näytä välttämättä kovinkaan pahalta jos niitä johtoja, kaapeleita tai virranjakajia ei sojota joka puolla ja leviä se johtohelvetti nurkkauksen ulkopuolellekin.

Kannattaa tutkia jotain ihan perus kaapelikouruja, tarrasiteitä, peittäviä kalusteita tai muita vaihtoehtoja.

Jo ihan niputtamalla johtohässäkän yhteen ja laittamalla sen vaikka pöydän alle johonkin erilliseen kaapelikoriin piiloon voi saada ihmeitä aikaan kun ei sojota lonkeroita joka puolelle.

- eri

Mutta kolme erilaista keskusyksikköä, ei ne näytä mitenkään päin kivalta jos ne jättää näkyviin. Ja piilopaikkaa niille ei oikein ole. Mies hikeentyy ja ahdistuu, jos yritän keksiä ehdotuksia miten sitä nykyistä työpöytää saisi laajennettua niin että saisi piilotustilaa niille keskusyksiköille. Pöydästäkään ei raaskisi kokonaan luopua, kun oli ihan kova psyykkaaminen kaupassa, että sain miehen ostamaan itselleen yli 2000€ pöydän :-D Siinä on paksumpi pöytälevy kuin mitä Muuramelta nykyisin voi saada eikä noita pöytälevyjäkään saa enää noin isoina. 

Sitten olisi tietty se mahdollisuus, että teettäisi jollain puusepällä. Mutta jotenkin tämä aine on sellainen, että mies alkaa kiukustua ja tuhista, jos mitään omia ideoita esittelee. Tilanpuute tässä ei ole se juttu, kun miehellä on oma työhuone. Mutta nyt pöytä on tyhmästi keskellä lattiaa ja jotenkin tämä minua vaivaa. Miestä ei tunnu vaivaavan :-)

Kyllä tässä tarvittaisiin jotain IT-sisustussuunnittelijaa, joka tulisi katsomaan paikkoja ja miettimään kikkakolmosia. Tässä ei riitä pelkkä sisustusosaaminen, kun näillä laitteilla on omat tarpeensa, jotka pitää ottaa huomioon. Näitä IT-tyyppejä on nyt siirtynyt paljon kotitoimistoihin ja näillä olis laittaa rahaakin siihen, että saa kotiin toimivat ja fiksunnäköiset systeemit.

Vielä enempi ahdistaa, että hän hankki mökille ruman sähköpöydän Ikeasta. Kun olisi ollut rahaa ostaa vähemmänkin ruma! Eikä hän edes ole sitä seisomapöytänä käyttänyt o_O

Miksi ihmeessä häiritsee, jos miehellä kerra on oma työhuone näille kamoilleen. Itselleen se kai sen huoneen on sisustanut niin kuin hänestä hyvältä tuntuu?

Yllättävän monia naisia häiritsee se miehen työhuone, kun "se on niin sekaisin" = miehen näköinen ja hänen makuunsa sopiva. Funktionaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan kämppä ei varmasti voittaisi mitään trendipellejen sisustuskilpailuja, mutta on toimiva mulle ja olen tietysti mies. On mm. vanha minitorni-PC 17" kuvaputkimonitorilla, pelikonsoleita, kuvaputkitelevisiokin vanhempien vehkeiden näyttönä, mm. vhs-videot, littunäyttö uudemmille vehkeille, jne.

Vierailija
224/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderneja tietokoneita ei kannata piilotella minnekkään.

Niistä lähtee käytössä joku 300w+ lämpötehoa.

Räkkikaapeissahan on tuulettimet, jos ne on muuten umpinaiset ja äänieristetyt. Jos eivät ole umpinaisia, niin silloin ne on molemmista päistä auki. Esimerkiksi APC Netshelter eri mallit. Mutta näihin ei saa niitä keskusyksiköitä suoraan ja minulta menee yli hilseen mitä pitäisi tehdä, että saa ne keskusyksiköissä olevat sisuskalut räkkikaappiin. Vai hankitaanko siinä kokonaan uudet laitteet ja siirretään vaan softa? Vävy puhui kovasta rahanmenosta ja johan tuollainen kaappi itsessään maksaisi 1000-5000€. 

Enkä itsekään ajatellut niitä keskusyksiköitä piilottaa. Oma ajatukseni oli molemmista päistä oleva avokaappi, johon ne voisi laittaa. Eli pöydän toisesta päästä laatikosto pois ja sen tilalle avokaappi, jossa ei selkäpuolellakaan ole levyä ja pöydästä tulisi L-muotoinen tämän sivuhaaran kanssa.

Mutta ei kiinnosta miestä nämä asiat, hänelle tuntuu olevan ok että työpöytä on keskellä huoneen lattiaa ja keskusyksiköt ja muut härpäkkeet vyöryy siinä epsilon-ympäristössä.

Vierailija
225/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä noita nurkkia on kaksi. Toinen työ-, toinen nörttinurkka. Yhtä sotkussa molemmat ja työversio vie puolet keittiön ruokapöydästä. Enempi kuitenkin häiritsee se niissä tapahtuva äksöni. Ei vaan auta kuin niellä ahdistus kun elanto niistä tulee. Ei tosin niin hyvä, että saataisi ostettua isompi talo työhuoneella.

Vierailija
226/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiulii kirjoitti:

Ei sitä huonetta ole sisustettu. Sieltä on vasta hiljattain saatu lattia näkyviin, kun itkin miehelle etten halua elää niin ettei ihmiset mahdu olemaan kun tavaraa on kaikki paikat täynnä. Olen omia vähiä tavaroitani karsinut, mutta miehellä ei ole ollut halua tai kiinnostusta karsia omiaan. Ennen kun sain ilmeisesti viestini perille, että ei tässä ole järkeä että joudun odottamaan hänen kuolemaansa että pääsen turhista tavaroista eroon.

Mies sai käytyä niitä aarteitaan läpi ja aika paljon saatiin tavaraa SER-keräykseen ja muutenkin mies sai järjesteltyä lattialla seilaavia tavaroita kaappeihin. Hieman vaiheeseen se jäi, mutta enimmäkseen tavarat on nyt kaapissa ja tuossa huoneessa ei ole nyt muuta kuin se työpöytä. Ja työtuoli. IT-rauta ei ole siellä mitenkään nätisti ja järjestyksessä, johdot on täynnä pölyä ja lähmää (ja epäilemättä koneen sisustat myös). Pöydän toisessa päässä on ne jotkut härpäkkeet ja kasa johtoja, toisella puolella vyöryy kasa tiskejä. Jos en joutuisi käymään tuossa huoneessa, niin ehkä se ei haittaisi. Mutta siellä on säilytyksessä vaatteita ja muuta, joita tuodaan ja viedään. Ja joskus haluan puhua miehelleni, niin joudun sinne huoneeseen menemään. Aina se työpöydän kaaos ja sekasorto häiritsee, ja se, että se töröttää keskellä lattiaa. Ja kirjahyllyä ei saada seinälle kun mies ei tiedä mitä tekee sen pöytänsä kanssa ja millaiseksi meinaa sen huoneen laittaa.

Vierailija
227/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa peililiukuovellinen vaatekaappi ja laittakaa tietokone ym.  toimistoromppeet sinne. 

Itselläni on liukukiskollinen näppäintaso siinä tietokonepöydässä jonka laitoin kaappiin.

Eli käytettäessä näppäintaso tulee kaapista ulos ettei tarvitse kaapissa istua.

Peiliovi taas tietysti heijastaa huolellisesti flowhun suunnitellun ympäristönsä ja muutenkin auttaa vaatekaapin sulauttamisessa tilaan. 

Psykologisesti liukuovi myös erotttaa kotitoimiston työmaailman ja vapaa-ajan toisistaan.

Vierailija
228/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiulii kirjoitti:

Ei sitä huonetta ole sisustettu. Sieltä on vasta hiljattain saatu lattia näkyviin, kun itkin miehelle etten halua elää niin ettei ihmiset mahdu olemaan kun tavaraa on kaikki paikat täynnä. Olen omia vähiä tavaroitani karsinut, mutta miehellä ei ole ollut halua tai kiinnostusta karsia omiaan. Ennen kun sain ilmeisesti viestini perille, että ei tässä ole järkeä että joudun odottamaan hänen kuolemaansa että pääsen turhista tavaroista eroon.

Mies sai käytyä niitä aarteitaan läpi ja aika paljon saatiin tavaraa SER-keräykseen ja muutenkin mies sai järjesteltyä lattialla seilaavia tavaroita kaappeihin. Hieman vaiheeseen se jäi, mutta enimmäkseen tavarat on nyt kaapissa ja tuossa huoneessa ei ole nyt muuta kuin se työpöytä. Ja työtuoli. IT-rauta ei ole siellä mitenkään nätisti ja järjestyksessä, johdot on täynnä pölyä ja lähmää (ja epäilemättä koneen sisustat myös). Pöydän toisessa päässä on ne jotkut härpäkkeet ja kasa johtoja, toisella puolella vyöryy kasa tiskejä. Jos en joutuisi käymään tuossa huoneessa, niin ehkä se ei haittaisi. Mutta siellä on säilytyksessä vaatteita ja muuta, joita tuodaan ja viedään. Ja joskus haluan puhua miehelleni, niin joudun sinne huoneeseen menemään. Aina se työpöydän kaaos ja sekasorto häiritsee, ja se, että se töröttää keskellä lattiaa. Ja kirjahyllyä ei saada seinälle kun mies ei tiedä mitä tekee sen pöytänsä kanssa ja millaiseksi meinaa sen huoneen laittaa.

Onkohan tämä fiktiota, vai faktaa? Yksittäistapaus, jos faktaa.

Vierailija
229/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen pitää pienen nurkkansa. Katselet vaan muuta asuntoa. Jättää sut vielä, kun viet sen viimeisen tilan.

Vierailija
230/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On maailmassa monta ihmeellistä asiaa kirjoitti:

Jo on nipoja.:-) Taitaa olla äijän parempi muuttaa muualle ja valkata itselleen vähemmän nipo hienonpieru.

Mulla on useampi pöytäkone ihan harrastuksen vuoksi. Olen myös ollut alalla töissä.  Pelaan myös silloin tällöin pelejä ja olen vasta 67 vuotta nuori.:-)

Kuuntelen myös musiikkia. Kaiuttimet ovat puiset, toista metriä korkeat, yli puoli metriä leveät ja painavat 80 kiloa kipale. Niitä on vähän hankala piilottaa saati että ne on sijoitettava äänentoiston ehdoilla eikä sisustuksellisesti. Niihin liittyvä elektroniikka vie myös paljon tilaa ja kaikki mustia. Onneksi vaimovainaani  ymmärsi myös hyvän äänentoiston päälle ja kuunteli itsekin paljon omia lempiartistejaan. Meillä oli vähän erilainen musiikkimaku.

Lisäksi harrastan myös autojen ja moottoripyörien rakentelua. Niiden osia eksyy välillä kotiin. Ei semmoisia rasvaisia. Yhtenä talvena seisoi pojan harvinaisen kevarin vasta koottu moottori kaiuttimen päällä odottelemassa paikoilleen asennusta kunnes runko valmistuu. Vaimon naisvieraat sitä kauhistelivat kun taas miesvieraat kävivät sitä aina ihailemassa todeten että upea sisustuselementti, mustaa ja peiliksi kiillotettua alumiinia. Huomattava on että se oli vasta koottu, ei haissut öljylle, bensalle eikä millekään muulle. Pölyjä siitä piti välillä pyyhkiä kun mustassa pinnassa näkyi niin helposti.

Jos toisen harrastuksia ei parisuhteessa salli tai ymmärrä, niin ei siitä yhteiselosta tule mitään. Vaimollani oli omat harrastuksensa ja minulla omani ja molemmille on annettava tilaa.

Minä en ymmärrä tätä nykyistä suvaitsemattomuuden kulttuuria. Kaikkea kauhistellaan  ja väännellään asioita ja tehdään kärpäsestä härkästä. Ovatko ihmiset seonneet vai olenko jo liian vanha tähän omituiseksi muuttuneeseen maailmaan.:-DDD

Olin jo aloittamassa kirjoittamaan, mutta päädyin vilkaisemaan mitä täällä viimeisellä sivulla on, ja olihan täällä. Lähes saman kirjoitit, mitä itsekin olisin kirjoittanut - olen vain pari vuotta nuorempi, joten voin ilmeisesti sanoa sinua boomeriksi? Mutta ihan hyvässä tarkoituksessa.

Minäkin satunnaisesti pelailen, on kaksi PC'tä ja muuta tilpehööriä, kolme näyttöä, isot kajarit PC ympäristössä ja toiset TV/kotiteatterin yhteydessä, edessä isot lattiakaiuttimet ja takana vähän pienemmät. Mustia ovat ja sisustus muutenkin mustaa/tummaa puuta ja paljon valkoista. Ei niihin kiinnitä mitään erityistä huomiota, kun ovat sovitettuja osaksi sisutusta ja muuta toiminallisuutta. Asunto on sisustettu elämistä varten, näyttelytilat ovat sitten erikseen ja niitä meille ei ole toistaiseksi tarvinnut säätää.

Elämä on valintoja, myös sen elämänkumppanin suhteen.

Se elämänkumppani saattaa ehdottaa, että tuo kangaspuut olohuoneeseen. Kivahan siinä on kummankin harrastaa ja viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
231/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi paha rikkomus olohuoneen sisustuksessa on, kun tv-tuolin tai sohvan ja tvn väliin pöydälle laitetaan maljakko tai kukkakimppu, jotka estävät TVn katselun. Naisille tätä on turha selittää. Ei ymmärrä.

Vierailija
232/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap., Peustele miehellesi, että sen tietokonenurkka on ristiriidassa ja rikkoo tilan Feng shuin.

Vierailija
233/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, "tietokoneen voisi maalata" . :D :D :D

Ei hyvänen aika, ei voi. Se häiritsisi tietokoneilun "Flowta"...

Vierailija
234/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tökkäse silmäsi puhki niin saat mielenrauhan

Vierailija
235/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.

Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.

AP

Pelit? Onko miehesi 15-vuotias?

Pelaajien keski-ikä miesten puolella on muistaakseni jossain 32 vuoden hujakoilla.

Järkkyä. Miten jaksatte jotain pelaavia miesvauvoja? Itse deittailen miehiä Tinderistä ja jos profiilissa vaan mikään emoji tai muu antaa ymmärtää, että tyyppi pelaa, niin menee välittömästi vasempaan.

Todella hyvä, että nuo miehet säästyvät pirttihirmulta kontrollifriikiltä, jota ärsyttää toisten harmittomat harrastukset. Tässä vinkki niin miehille kuin naisille: jos kumppani yrittää kontrolloida sitä, mitä sinä saat tehdä vapaa-ajalla ja mitä tavaroita saat omistaa (vaikka et aiheuta muille haittaa) niin sellainen tollo vaihtoon heti. Parempi vaikka yksin, kuin jonkun kotihitlerin kanssa.

Olen samaa mieltä. Parempi yksin kuin pelaavan miehen kanssa.

Hankala se on pelien kanssa kilpailla miehen huomiosta kun pelit ovat paljon mielenkiintoisempia ja palkitsevampia kuin nainen

Apua :D Palkitsevaa(??) hakata ohjainta ja päästä jollekin nextille levelille, joka ei merkitse oikeassa elämässä yhtään mitään :D Aivan yhtä tyhjän kanssa. Aika kuluu, elämä valuu sormien ja peliohjainten välistä hukkaan näitä saavutuksia :DD tahkotessa.

Koodareille pelaaminen on melkein välttämätöntä, jotta aivoihin saadaan tarpeeksi kierroksia koodaamista varten.

Höpö höpö, eikä ole. Olen ohjelmoinut työkseni vuosikymmeniä, ja tietokone pelien pelaaminen ei ole koskaan kiinnostanut minua. Ainoa kiinnostava asia peleissä on niiden toteutuksen miettiminen, ei itse pelaaminen. Toteutuksen keksimiseen menee muutamista minuuteista puoleen tuntiin, sen jälkeen kiinnostus käyttää aikaa siihen on nolla. Omat projektit ja työaikana työprojektit kiinnostaa aina enemmän ja niihin syventyminen. Jollei voi olla täysin rauhassa ja yksin, tasainen hiljainen musiikki joka peittää sivuäänet mutta ei vie ajatuksia muualle on keskittymisessä flown saavuttamisessa avuksi.

Sinun kohdallasi asia voi olla juuri noin.

Vierailija
236/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko hoidon voi peittää jollain kivalla päiväpeitolla tai vastaavalla. Mieskin on sillälailla sitten piilossa. 

Vierailija
237/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se Insta kiinni.

Et koskaan voi saavuttaa sitä unelmahöttöä, koska se ei ole totta.

Elämä sinulla jo on. Nauti.

Oikeastiko haluat kliinisen nykykodin? Oikeastiko?

Mikset keskity laadukkaaseen kokonaisuuteen, joka ei romahda pienestä yksityiskohdasta? Sellaista koko elämän kestävää.

Vierailija
238/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle oma asunto ja äkkiä!

Vaimoke voi sisustella sitten ihan kaikessa rauhassa ja ilman miehen typeriä tavaroita.

Jännää miten nainen yleensä sanelee sen millainen kodin on oltava, ja miehen tavarat on tässä asetelmassa ihan mitättömän arvoisia.

Vierailija
239/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piiulii kirjoitti:

Onkohan tämä fiktiota, vai faktaa? Yksittäistapaus, jos faktaa.

En olisi itsekään uskonut, että mies pystyy laittamaan edes jotain romua SER-keräykseen, mutta totta se on.

Vierailija
240/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi paha rikkomus olohuoneen sisustuksessa on, kun tv-tuolin tai sohvan ja tvn väliin pöydälle laitetaan maljakko tai kukkakimppu, jotka estävät TVn katselun. Naisille tätä on turha selittää. Ei ymmärrä.

Vielä pahempi rikkomus on TV olohuoneessa. Antaa asukkaista erittäin vulgäärin vaikutelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi