Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(

Vierailija
27.05.2020 |

Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..

Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".

Kommentit (919)

Vierailija
241/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on, kun mies ahdistetaan nurkkaan. Sisustakaa hänelle oma työhuone, jossa on ovi.

Vierailija
242/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otetaan huonekalukauppaan rekvisiitaksi ja katsotaan, sopiiko hän sohvan väriin ja malliin ja sitten tietysti nuo tietokonehärpäkket pois silmistä vaikka komeroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/919 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt vimmaisessa sisustamisessa sitä, miksi yhteinen koti harvoin saa olla yhteisen näköinen?

Vierailija
244/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäänkunnioittava mies sisustaisi nurkkaustaan vähän enemmän ja laajemmalle ja näyttäisi puoliskolleen että hänellä on oikeus ja velvollisuus sisustaa ja varustaa kotiaan sellaiseksi kuin haluaa. Jos se ei naiselle sovi niin muuttakoot valkoiseen unelmaansa yksinään. :)

Vierailija
245/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.

Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.

AP

Pelit? Onko miehesi 15-vuotias?

Niin, ja itse et varmaan katso mitään ala-arvoista höttöviihdettä tv:stä ja netflixistä päivät pitkät, etpä tietenkään. Mutta sehän onkin niin paljon aikuisempaa ja järkevämpää ajanvietettä kuin pelaaminen

Vierailija
246/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerossa parasta oli se, että pääsi miehen pelivehkeistä eroon. Nyt mulla on kaunis koti missä on ihana flow.

Vierailija
247/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt vimmaisessa sisustamisessa sitä, miksi yhteinen koti harvoin saa olla yhteisen näköinen?

Se, että koti on yhteisen näköinen, ei tarkoita sitä, että molemmilla on joku kamala romu-ja pölykasa olohuoneessa. Minun harrastuksiin kuuluu neulominen, mutta ei puhettakaan, että neulontakamat olisi pitkin pöytiä ja lattioita olkkarissa. Niillä on oma paikka, josta e otetaan esiin, kun harrastetaan. Samalla tavalla tietokonepöytä (joka on ilmeisesti tuhat kertaa tärkeämpi olla, kuin pöytä minun harrastukselle) voi olla kaunis, jossa kone ja näyttö piilossa kaapissa. Ei se montaa minuuttia vie kaivaa ne hiiret sun muut esiin ja viritellä näytöt. Minulla on työpiste tällä tavalla ja joka aamu sen avaan ja illalla suljen.

Jostain syystä se miehen peliharrastus on aina niin tärkeä, ettei sen esteettisyyteen voi kiinnittää huomiota, mutta muu perhe saa harrastaa hiljaa jossain nurkassa ja välineet pitää kerätä aina käytön jälkeen pois.

Vierailija
248/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös mies ja mulla on (ainakin omasta mielestäni) myös hyvin sulautettu sisustukseen kaikki mööpelit vaikkei mulla niitä viestistä päätellen yhtä paljon olekaan kuin tuolla lainaamallasi.

Olennaisinta on hyvin suunniteltu ja toteutettu kaapelointi.

Ei se keskusyksikkö näytä välttämättä kovinkaan pahalta jos niitä johtoja, kaapeleita tai virranjakajia ei sojota joka puolla ja leviä se johtohelvetti nurkkauksen ulkopuolellekin.

Kannattaa tutkia jotain ihan perus kaapelikouruja, tarrasiteitä, peittäviä kalusteita tai muita vaihtoehtoja.

Jo ihan niputtamalla johtohässäkän yhteen ja laittamalla sen vaikka pöydän alle johonkin erilliseen kaapelikoriin piiloon voi saada ihmeitä aikaan kun ei sojota lonkeroita joka puolelle.

- eri

Mutta kolme erilaista keskusyksikköä, ei ne näytä mitenkään päin kivalta jos ne jättää näkyviin. Ja piilopaikkaa niille ei oikein ole. Mies hikeentyy ja ahdistuu, jos yritän keksiä ehdotuksia miten sitä nykyistä työpöytää saisi laajennettua niin että saisi piilotustilaa niille keskusyksiköille. Pöydästäkään ei raaskisi kokonaan luopua, kun oli ihan kova psyykkaaminen kaupassa, että sain miehen ostamaan itselleen yli 2000€ pöydän :-D Siinä on paksumpi pöytälevy kuin mitä Muuramelta nykyisin voi saada eikä noita pöytälevyjäkään saa enää noin isoina. 

Sitten olisi tietty se mahdollisuus, että teettäisi jollain puusepällä. Mutta jotenkin tämä aine on sellainen, että mies alkaa kiukustua ja tuhista, jos mitään omia ideoita esittelee. Tilanpuute tässä ei ole se juttu, kun miehellä on oma työhuone. Mutta nyt pöytä on tyhmästi keskellä lattiaa ja jotenkin tämä minua vaivaa. Miestä ei tunnu vaivaavan :-)

Kyllä tässä tarvittaisiin jotain IT-sisustussuunnittelijaa, joka tulisi katsomaan paikkoja ja miettimään kikkakolmosia. Tässä ei riitä pelkkä sisustusosaaminen, kun näillä laitteilla on omat tarpeensa, jotka pitää ottaa huomioon. Näitä IT-tyyppejä on nyt siirtynyt paljon kotitoimistoihin ja näillä olis laittaa rahaakin siihen, että saa kotiin toimivat ja fiksunnäköiset systeemit.

Vielä enempi ahdistaa, että hän hankki mökille ruman sähköpöydän Ikeasta. Kun olisi ollut rahaa ostaa vähemmänkin ruma! Eikä hän edes ole sitä seisomapöytänä käyttänyt o_O

Kyllä tuossa pikemminkin tarvitaan sitä että pysyt pois miehesi työhuoneesta.

Sait myös miehesi hankkimaan "itselleen" mieleisesi pöydän, jota hän ei nyt esittele (pidä tyhjänä) mieleiselläsi tavalla.

Älkää herran tähden mikromanageroiko miestenne elämää ja ahdistelko heitä nurkkaan omassa kodissaan.

N57

Vierailija
249/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin niin että heivasin kiukkuisen akan ulos ja ostin isomman pelikoneen :-D

Vierailija
250/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on auttanut ymmärtämään, miksi kolmekymppinen poikani ei hevin halua muuttaa naisen kanssa asumaan. Tähän asti olen ajatellut hänen liioittelevan nuorten naisten höyryämistä.

Vierailija
251/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies kohta tajuaa että sinulle on sisustustavarat ja kodin ulkoasu miestä tärkeämpiä. Hän pakkaa tavarat, muuttaa omaan kämppään ja saat sisustaa aivan rauhassa sielusi kyllyydestä. Mieskin huomaa miten helppoa on elää ilman komentelua ja vaatimuksia.

Vierailija
252/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerossa parasta oli se, että pääsi miehen pelivehkeistä eroon. Nyt mulla on kaunis koti missä on ihana flow.

Eli aivomieskin oli vain osa sinun sisustusta? Hienoa, että mammat ovat oikealla asenteella avioliitossa.

Vierailija
253/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että koti on yhteisen näköinen, ei tarkoita sitä, että molemmilla on joku kamala romu-ja pölykasa olohuoneessa. Minun harrastuksiin kuuluu neulominen, mutta ei puhettakaan, että neulontakamat olisi pitkin pöytiä ja lattioita olkkarissa. Niillä on oma paikka, josta e otetaan esiin, kun harrastetaan. Samalla tavalla tietokonepöytä (joka on ilmeisesti tuhat kertaa tärkeämpi olla, kuin pöytä minun harrastukselle) voi olla kaunis, jossa kone ja näyttö piilossa kaapissa. Ei se montaa minuuttia vie kaivaa ne hiiret sun muut esiin ja viritellä näytöt. Minulla on työpiste tällä tavalla ja joka aamu sen avaan ja illalla suljen.

Jostain syystä se miehen peliharrastus on aina niin tärkeä, ettei sen esteettisyyteen voi kiinnittää huomiota, mutta muu perhe saa harrastaa hiljaa jossain nurkassa ja välineet pitää kerätä aina käytön jälkeen pois.

Et voi olla tosissasi?! Että kone pitäisi joka ainut kerta viritellä, kiinnittää johdot ym? 😂 Siihen ei tule ainutkaan mies suostumaan, eikä moni nainenkaan.

Vierailija
254/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko niin, että sinun sisustusflowsi tuhoaa miehesi peliluolan. Sinä olet sisustanut koko kämpän, saisiko miehesi pitää tietokonenurkkansa? Neuvotelkaa vaikka tuolin uudesta verhoilusta, mutta että tietokoneen maalaaminen :D Meneekö vähän yli. Yritä mielummin sisällyttää musta näyttö sisustukseen ja lisää itse mustia elementtejä tms. että flow säilyy.

Vierailija
255/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi?! Että kone pitäisi joka ainut kerta viritellä, kiinnittää johdot ym? 😂 Siihen ei tule ainutkaan mies suostumaan, eikä moni nainenkaan.

Tätä en ole sisustusvimmaisien päähänpistoissa ymmärtänyt, että miksi tavarat, jotka on joka päivä käytössä monta kertaa, pitää jemmata kolmen oven taakse. Selvää on että jos sitä käytetään päivittäin, se pitää saada osaksi sisustusta. Ne koristenorsut sen sijaan voi viedä varaston kautta kierrätykseen.

Vierailija
256/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma huone koneille ja tietotekniikkarojuille. Muun kämpän sisustusflow:n sotkee ihan toiset asiat.

Vierailija
257/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusohjelmia katsoessa aina ihmetellyt mihin mies päänsä kallistaa. 

Minulla on oma huone jossa ajosimulaattori, tietokonenurkkaus ja keskellä huonetta videotykki ja pleikkari.

Jostain syystä muksut viihtyy minun kanssani :D

Vierailija
258/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan myös pukea miehenne sävy sävyyn oman instagram-fiidinne kanssa.

Vierailija
259/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin niin että heivasin kiukkuisen akan ulos ja ostin isomman pelikoneen :-D

Näin tekisin minäkin.

Eikö se asunto kuitenkin ole molempien yhteinen. Mikä yksinoikeus naisella on päättää, miltä asunto näyttää.

Vierailija
260/919 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotus tähän on, että muutetaan koko koti miehen mieleiseksi ja miehen makuun ja harrastuksiin sopivaksi. Sitten nainen saa laittaa omat kamansa johonkin nurkkaan pienelle pöydälle ja kuunnella koko ajan siitä, miten ne eivät sovi sisustukseen. Ehkä omakohtainenkokemus valottaisi hieman sitä, miltä tuntuu kun ei ole oikeutta olla olemassa ja näkyä omassa kodissaan.

Mä monesti esittelen miehelleni näitä tapausesimerkkejä siitä, miten yleistä on se ettei kodeissa olla ollenkaan tasa-arvoisia, eikä edes samanarvoisia olemassaolon oikeutukseltaan. Diktaattorinaiset ja -äidit sanelevat koko perheen pukeutumisen, kaikkien huoneiden sisustuksen, siisteystason ym.

Meillä on jokaisella tasan tarkkaan samanlaiset oikeudet olla olemassa ja näkyä. Jokainen lapsista on saanut itse päättää huoneensa sisustuksen ja saavat päättää myös siisteystason siihen pisteeseen saakka ettei se kuitenkaan aiheuta ongelmia tai hajuhaittoja. Mulla ja miehellä on yhteinen jaettu työhuone ja puoliskot näyttävät varsin erilaisilta. Makuuhuoneessa sit mä levittelen vaatteitani ym. enemmän, sekä valtaan kylppäristä isomman alan kamoilleni. Musta on ihan jees, että se saa näkyä, että kodissa asuu muitakin kuin minä. Ja mun mielestä on tärkeää osoittaa perheenjäsenille, että he ovat kaikki yhtä arvokkaita ja oikeutettuja olemaan ja elämään sellaisina kuin ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi