Kun töissä ei ole tekemistä, mitä teette jos pitää kuitenkin näyttää siltä että tekee töitä?
Periaatteessa näytölle ei näe ketään mutta en mä voi alkaa mitään elokuvaa siinä katsomaan. Iltalehteä ei jaksa kauaa lukea.
Kommentit (69)
Mulla oli työ missä paljon luppoaikaa. Ja ajatella ei ollut nettiä silloin! Ei kännyjä!
Luin joka ikisen lehden mitä käsiini sain alkaen Financial timesista Kaks Plussaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli työ missä paljon luppoaikaa. Ja ajatella ei ollut nettiä silloin! Ei kännyjä!
Luin joka ikisen lehden mitä käsiini sain alkaen Financial timesista Kaks Plussaan
Joo mutta siihen aikaan tylsyyttä kestettiin paremmin.
Enpä kyllä koskaan ole ollut sellaisessa työpaikassa, jossa ei olisi ollut mitään tekemistä, eikä edes keksittävissä mitään järkevää hommaa. Olen ollut onnekas.
Ei ole sellaista tilantessa töissä, hyvä jos ehtii edes vartissa syömään (koulu).
Mä sanon että menen palaveriin mutta usein menen puistoon istuksimaan tai sit menen johonkin all-you-can-eat sushi paikkaan ja syön oikein kunnolla. Tai sitten menen salille treenaamaan. 90% käy niin etten enää edes jaksa mennä töihin enää takaisin vaan lähden kotiin.
Tämän ketjun ekat viestit on koronavuodelta -20. Taitaa olla tehostusta tapahtunut monilla työpaikoilla, ettei enää luppoaikaa jää niin paljon kuin taannoin...
Taksia ajaessa yleensä nukuin jos ei ollut töitä. Onneksi oli kunnollinen vanhan ajan taksikoppi, siellä oli sängytkin.
Nykyisessä työpaikassa kyllä riittää tekemistä, jos ei muuta niin vilkaisee vähän ympärilleen niin alkaa löytyä.
Kyllä sitä luppoaikaa jää tänäkin päivänä. Itse tehnyt viimeiset reilu parikymmentä vuotta ensin kunta-alalla ja sitten valtiolla. Molemmissa ihan sama - ei mitään tekemistä parin tunnin jälkeen. Kaikki tiimissä uikuttaa pomoille kuinka kiire on, mutta samalla itse pyörittelen määräaikaisena peukaloita ja ihmettelen, miksi olen siellä.
En ymmärrä, miksi esim. hyvinvointialueille kaadetaan miljoonia rahaa, kun siellä on niin paljon tiristettävää eli siellä on hallinnossa porukkaa, jotka ei tee vuosiin mitään muuta kuin nostaa palkkaa - ja omaa palkkatasoaan.
Sen sijaan siitä duunista, jota soten oikeasti pitäisi tehdä, karsitaan koko ajan. Mulla on tästä niin paljon tietoa, mutta ketään ei kiinnosta, vaikka olen yrittänyt kertoa päättäjille. Sekä ensin kunta-sektorilla, että sitten hyvinvointialueilla ja myös eduskunnan päättäjille. Ketään ei oikeasti kiinnosta, koska saavutetut rakenteet halutaan säilyttää.
Aikoinaan olin päättävässä asemassa valtion viraston osastolla. Tein päätöksiä, joilla budjetti putosi seuraavalle vuodelle eli karsin turhuuksia. Jouduin puhutteluun. Ei saa karsia, budjetin pitää kasvaa joka vuosi vähintään 10 prossaa... ihan sairasta.
Vielä nopeammin työ loppuu, jos sanoo itsensä irti.