Kun töissä ei ole tekemistä, mitä teette jos pitää kuitenkin näyttää siltä että tekee töitä?
Periaatteessa näytölle ei näe ketään mutta en mä voi alkaa mitään elokuvaa siinä katsomaan. Iltalehteä ei jaksa kauaa lukea.
Kommentit (43)
Oisko joku lyhyt koulutus, tutkinto? Joku merkonomi, logistikko, it perustutkinto tms jota vois tehdä etänä? Näyttäis ainakin hyvältä cvssä että on ollut ahkera.
Intrasta voi löytyä jotain luettavaa johon saa kulutettua aikaa
Harrastan niin sanottua teollisuuskävelyä.
Siitä hyvä työ, että voi opetella muiden töitä, kun on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Jos saisikin olla rauhassa, niin voisi vaikka opiskella jotain. Meillä kuitenkin on "pakko" olla sosiaalinen ja jutella työkavereille. Ei tule siis tehtyä mitään järkevää.
Pelasin aina tilaisuuden tullen yhtä online roolipeliä netissä. Aika pitkään kesti se kesti, kunnes eräänä päivänä meidän työpaikan IT-vastaava tuli sanomaan että lopeta se pelaaminen. Eli olivat tarkkailleet ja nähneet millasia nettiyhteyksiä työpaikalta otettiin. Ei siinä vielä mitään, nimittäin päätin sitten käyttää meidän vieras-wlania jatkaakseni pelaamista. Ei menny kauaa, kun sama jätkä tuli sanomaan, että heidän on ilmeisesti suljettava se, jollen lopeta pelaamista. - Olin kyllä käärmeissäni mutta toisaalta kiitollinen hänelle, että ei kertonut asiasta mitään pomolleni, vaan varoittivat minua, joku mulkku olis marssinut suoraan kantelemaan johdolle.
Surffailen, tarkistelen mukamas jotain exceleitä tai kirjottelen meilejä, tutkin firman verkkokauppaa tms
Pomo kahmii mun työt kun haluaa tehdä kaikki itse ja mulle ei jää oikein mitään tekemistä. Teen usein parissa tunnissa päivän työt ja muu aika on ihan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi tuollaista "työtä" hetkeäkään.
Meillä on töissä just näitä jotka suureen ääneen uli sevat, että on tylsää jos ei oo töitä joka hetki!1 Sitten kun niitä töitä on, niin suih vaan kun nämä katoaa tupakalle, lähtee syömään, uppoutuu tutkimaan puhelintaan (yleensä jotain peliä tai whatsappia) tai keskittyvät ihan kaikkeen muuhun paitsi siihen työntekoon.
Pelasin miinaharavaa (vaikeimmalla tasolla) keskittyneellä ilmeellä.
Vierailija kirjoitti:
Joku paperi tai mappi kannattaa aina olla auki pöydällä ja rullakko tms. auki jotta työpiste näyttää siltä että töitä tehdään. Puhun kokemuksesta. Jos oikein tehokkaasti tekisin työt, menisi ehkä kaksi tuntia päivässä. Neljä menee kun tekee hitaasti. Siihen ruokis ja pari kertaa kahvihuoneessa ja joka päivä 2-3 tuntia vaan luppoaikaa. Luen paljon ja mulla on työssä ipad myös ja siinä kirjoja.
Minulla oli tuollainen työ ja pidin tilannetta kammottavana.
Mieluummin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Joku paperi tai mappi kannattaa aina olla auki pöydällä ja rullakko tms. auki jotta työpiste näyttää siltä että töitä tehdään. Puhun kokemuksesta. Jos oikein tehokkaasti tekisin työt, menisi ehkä kaksi tuntia päivässä. Neljä menee kun tekee hitaasti. Siihen ruokis ja pari kertaa kahvihuoneessa ja joka päivä 2-3 tuntia vaan luppoaikaa. Luen paljon ja mulla on työssä ipad myös ja siinä kirjoja.
Ja sitten itketään kun opettajilla on niin lyhyet työpäivät? Ehkäpä kaltaisesi opetusalan työntekijät vain hilpsasevat heti kotiin kun nuo muodolliset pari tuntia on tehty, kellokortteja kun ei opetusalan TES onneksi tunne.
Siivoan yleensä kaappini. Tätä ei kyllä yleensä kovin usein tapahdu.
Mulla tuli tänään pitkästä aikaa sellainen tilanne, nyt alkaa korona näkyä. Mä kyllä sanoin esimiehelle, että ei oo. Esimies käski etsiä yhdet kuvat ja ruveta työstämään uutta projektia, mutta ei meillä niitä ollut, joten en päässyt työstämään. Mä siivosin työpöytäni, poistelin turhia sähköposteja ja järkkäsin vähän arkistoa. Huomiseksikaan ei ole mitään tekemistä, en vielä tiedä mitä teen. Ehkä järjestelen dokumenttikansiot ja opiskelen jotain alaan liittyvää. Loppuviikosta mulle joka tapauksessa tulee uutta hommaa.
Järjestelen serveriä, digitaalista suunnittelukirjastoa, tai omia kansioitani. Normaalin työn ohessa ei ole aikaa ylläpitää noita kunnolla, niin luppoaikana olen luonut ja järjestellyt mm. kunnon kokoelmat 3D-huonekaluja ja maisemaelementtejä, vektorigrafiikoita, siluetteja, puita, nurmikoita, kasveja yms. Käänsin pikkuhiljaa firman viralliset RGB+CMYK värimallit Adoben ohjelmiin sopivaksi väritietokannaksi. Järjestelin jaetut tussit värikokoelmien mukaan.
Jos oikeasti ei ole tekemistä niin teen vanhoista projekteista julkaisupiirustuksia tai yritän löytää tapoja automoida usein esiintyviä työtehtäviä. Viime työssä automoin mm. makron jolla pystyi parilla klikkauksella leimaamaan kymmeniä/satoja vaikka someen meneviä kuvia firman logolla. Nyt olen väkertänyt skriptejä jotka generoivat julkisivuja, kuvioita ja rakenteita. Yritän automoida kaikki tylsät rutiinihommat, nämä luppoajan tuotokset ovat itse asiassa säästäneet aika paljon oikeaa työaikaa.
Tv. Laiska arkkitehti
Ei ole tietokonetta, jolla surffata mutta silloin kun on hiljaista töissä, siivoilen paikkoja. Paskasta on vaikka minne katsoo. Firman omistaja on nuuka, eikä siellä käy siivoajaa koskaan. Kaikki vessan pesut ja muut onnistuvat tuolloin
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama 😁 Pomoa varoen
Etätöissä kukaan ei kysele vaikka katsoisin jynkkyä koko päivän ja vetäisin käteen. Tietty jos proggis alkaa kyseleen niin kantsii olla jotain mitä vastaa...