Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uuden kumppanin täytyisi tietää suhdehistoriani

Vierailija
25.05.2020 |

Oletuksena että minulla ei ole sp-tauteja. Pitääkö taudeista nykyään esittää joku todistus kumppaniehdokkaalle? Vai kortsullako pelataan alkajaisiksi?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka useimmat tuntuvat olevan jonkinlaisen avoimmuuden kannalta, niin ehkä uutena tietona miehenä tulee se, että naiselta on turvallisempaa olla kysymättä historiasta. 

Tämä udella kaikki asenne on myös outo. Miten kukaan voi puhua historiastaan ja sivuuttaa samalla parisuhteet. Tyyliin "kävimme sukelluskurssin Barcelonassa" "Ai, kiva, minkäin olen ajatellut, että voisi sukeltaa. Kenen kanssa sukelsitte". "Älä utele, sinä omistushaluinen hullu". 

Ja sitten ihmetellään, miksi miehet eivät halua puhua. 

Vierailija
42/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se kertoo sitoutumiskyvystäsi ja ihanteistasi.

no eikyllä kerro mitään :.D

Jos nainen ei kerro suhdehistoriastaan, niin oletan lähtökohtaisesti että nainen on nus-sinut niin hel-vetin monen miehen kanssa ja ihan missä tahansa ja persettä on annettu ja ryhmäseksiä harrastettu.

aaaand NEEEEEEEEEXXTT!!

m36

Juu... Ex oli aikalailla tätä mieltä ja järjesti mittavia kuulusteluista entisistäni. Minulla oli ollut yksi ennen häntä ja tämän alussa jo kerroinkin, mutta kuulusteli ja kuulusteli sähisten, ettei ole mahdollista että olisi vain yksi.

Ahdistaa edes muistella. Suhde päättyikin lopulta sairaalloiseen miehen mustasukkaisuuteen ja kontrolloimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei kerro suhdehistoriastaan, niin oletan lähtökohtaisesti että nainen on nus-sinut niin hel-vetin monen miehen kanssa ja ihan missä tahansa ja persettä on annettu ja ryhmäseksiä harrastettu.

aaaand NEEEEEEEEEXXTT!!

m36

Juu... Ex oli aikalailla tätä mieltä ja järjesti mittavia kuulusteluista entisistäni. Minulla oli ollut yksi ennen häntä ja tämän alussa jo kerroinkin, mutta kuulusteli ja kuulusteli sähisten, ettei ole mahdollista että olisi vain yksi.

Ahdistaa edes muistella. Suhde päättyikin lopulta sairaalloiseen miehen mustasukkaisuuteen ja kontrolloimiseen.

Mustasukkaiset nyt ovat luku erikseen.

Vierailija
44/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suhde meni naisen mielestä pilalle kun mies sanoi olleensa ensikertalainen. Tätä ennen siis oli kaikki hyvin...

Vierailija
45/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisasia. Miksi niitä pitäisi raportoida sen enempää kuin mitään muutakaan tekemisiä, ehkä poislukien vankilatuomiot ja steriliteetti.

Pidän melko pimeänä miestä, joka näitä kyselee. Hän kun ei tule yleensä ajatelleeksikaan, että avoimuuskin edellyttää vastavuoroisuutta.

Miksi vankilatuomiot ei ole yksityisasia? Nehän ovat menneisyydessä, eikä menneisyydellä ole väliä.

Ai jaa, no miksi työantajat kyselee rikosrekisteriotteita, jos se on yksityisasia.

Vierailija
46/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisasia. Miksi niitä pitäisi raportoida sen enempää kuin mitään muutakaan tekemisiä, ehkä poislukien vankilatuomiot ja steriliteetti.

Pidän melko pimeänä miestä, joka näitä kyselee. Hän kun ei tule yleensä ajatelleeksikaan, että avoimuuskin edellyttää vastavuoroisuutta.

Miksi vankilatuomiot ei ole yksityisasia? Nehän ovat menneisyydessä, eikä menneisyydellä ole väliä.

Ai jaa, no miksi työantajat kyselee rikosrekisteriotteita, jos se on yksityisasia.

Rikoskeriskteri puhdistuu 5 vuodessa, jos tuomio alle 2 vuotta, 10 vuodessa, jos yli. Turha siis kysellä menneisyydestä, sen kun odottaa muutaman vuoden, niin sitä ei ole.

Vierailija
47/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikoskeriskteri puhdistuu 5 vuodessa, jos tuomio alle 2 vuotta, 10 vuodessa, jos yli. Turha siis kysellä menneisyydestä, sen kun odottaa muutaman vuoden, niin sitä ei ole.

No minua ei kiinnosta kumppanien määrä, mutta olisi kyllä kiva tietää onko kyseessä tappaja tai pedofiili. 

Vierailija
48/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi alussa itsestäänselvyys, ja testit, jos jompikumpi haluaa.

Puolisoni kanssa kerroimme heti alussa molemmat olleemme naimisissa ja mainitsin ohimennen myös edellisen seurustelusuhteeni päättyneen vuosia aikaisemmin. Muuta ei ole kumpikaan kokenut tarpeelliseksi kysellä.

Vierailija
49/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä uteleminen kertoo kyllä myös aika paljon.

Jos kerran kysäsee, että minkälainen se parisuhdehistoria on? Mitä se sulle kertoo ihmisestä?

Se, jolle vastasit, puhui utelemisesta. Sinä puhut kysäisemisestä. Ovatko ne mielestäsi sama asia?

Jos puolisoni kysäisisi (ja sen kaltainen keskustelu on käyty), toteaisin että olen ollut kerran avioliitossa, jossa kasvoimme erikseen xx vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut yksi pitempi suhde ja senkin päättymisestä oli lähes kahdeksan vuotta silloin, kun puolisoni tapasin.

Utelemista olisi sitten se, että entä noiden välivuosien aikana tai kuinka monen kanssa olen harrastanut seksiä jne.

Vierailija
50/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aaaand NEEEEEEEEEXXTT!!

m36

Hyvä juttu, tuskin kukaan haluaisikaan seurustella luulotautisen kanssa.

Valitettavasti tämä on ihan kokemuksen kautta opittu juttu. Olen ollut tuollaisten naisten kanssa, eli ainakaan jokaisen naisen kohdalla se ei ole luulotautia. Joidenkin kohdalla voi olla, mutta nainenhan olisi välttänyt sen, jos olisi kertonut historiastaan.

Joo tästä syystä mäkin mieluusti kerron menneisyydestäni kysyttäessä, että saisin heti tietooni, jos mies on niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat voivansa määrittää toisen ihmisen about koko ihmisarvon, jos tällä on sattunut olemaan irtosuhteita. Sellaiseen suhteeseen en ikimaailmassa haluaisi, eli molemmat voittaa. Enkä muuten ole ikinä pettänyt, en ole vuosiin harrastanut irtosuhteita enkä pelkää sitoutua. Eli nämä menneisyyden muutamat irtosuhteet eivät todellakaan määritä käytöstäni millään tavoin, mutta jos niille haluaa antaa sellaisen merkityksen, niin se mies ei ole minua varten, simppeliä.

Vierailija
51/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin ottaa 20-30kg ylipainoisen, mt-ongelmaisen, kouluttamattoman naisen, no problem, mutta eläimiinsekaantujanainen on aivan totaalinen turn-off, kuin kytkimestä. Ghostaan tällaiset jämänaiset Tinderissä joka kerta, ilman poikkeuksia. Siksi haluan tietää.

Onko tämä siis useinkin vastaan tuleva riski siellä Tinderin maailmassa, että naisella olisi eläimiinsekaantumista taustalla, ja  miten se ilmenee? Kysyt suoraan, ja nainen on vastannut suoraan, että joo?

Vierailija
52/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikuiset ihmiset yleensä keskustelevat keskenään. Jossain panosuhteessa ei niin väliä, mutta sellaisessa tuskin lienee epäilystäkään kumppanin menneisyydestä.

Keskustelemme paljon. Keskustelemme myös entisistä avioliitoistamme. Niin ja nyt sen muistan: olen kyllä kertonut myös, mihin ensimmäinen seurustelusuhteeni 70-luvulla päättyi (vakavaan liikenneonnettomuuteen). Kerroin sen siksi, että puolisoni ymmärtäisi, miksi olen arka liikenteessä etenkin tietyissä tilanteissa. Mutta eipä meistä kumpikaan ole kokenut tarpeelliseksi käydä läpi seurusteluhistoriaansa vuosikymmenilta 1970-2010. Miten käydä, kun ei enää muista itsekään eikä tunnistaisi kyseisiä ihmisiä vaikka vastaan tulisivat? Ja ennen kaikkea: miksi?

Vierailija
53/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yksityiskohtaisesti olette kertoneet?

Olen ollut kerran hyvin mustasukkaisen miehen kanssa suhteessa ja siksi mietin jatkossa esim hälytysmerkkejä. En jaksaisi enää kokea kuulustelua tästä asiasta.

Eksän kanssa kuohui yli kun vuoden suhteen jälkeen hänelle tuli hirveä tarve kysellä montako minulla nyt on varmasti ollut, mitä tein niiden kanssa, monta kertaa, millaisia olivat, olenko varma että ei ole ollut enemmän jne jne jne. Juoksen kyllä kauas pois jos ikinä alkaa tuollainen tenttaus seurustelukumppanilta.

Omilta kumppaneilta (3 kpl elämän aikana) olen kysynyt monta seksikumppania heillä oli ennen minua ja eksistä tuli usein suhteen edetessä puhuttua vaihtelevassa määrin. En seurustelisi/hyppäisi sänkyyn sellaisen kanssa joka on maannut puolen kaupungin kanssa.

Vierailija
54/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin vakavat seurustelusuhteet, mutta lyhyet Tinder-seksisuhteet jättäisin kertomatta.

Vierailija
55/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin ottaa 20-30kg ylipainoisen, mt-ongelmaisen, kouluttamattoman naisen, no problem, mutta eläimiinsekaantujanainen on aivan totaalinen turn-off, kuin kytkimestä. Ghostaan tällaiset jämänaiset Tinderissä joka kerta, ilman poikkeuksia. Siksi haluan tietää.

Ja ajattelet että he ottaisivat sinut jos vaan antautuisit? 😂

Vierailija
56/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aaaand NEEEEEEEEEXXTT!!

m36

Mustasukkaiset nyt ovat luku erikseen.

Tämä palsta on täynnä sairaan mustasukkaisia ihmisiä. Se on tullut ilmi aika monessa keskustelussa. Täällä ollaan mustasukkaisia asioista tyyliin:”toinen kehui jotain näyttelijää, hymyili vastaantulijalle, puhui jollekkin vastakkaisen sukupuolen edustajalle baaritiskillä hakiessaan juomia...” Sekä miehet että naiset tällä palstalla on tällaisia. Ehkä se on joku suomalaisten tyyppivika. Jokatapauksessa, tässä asiassa en ehkä ottaisi kovin vakavasti neuvoja mitä täällä annetaan. Sairaiden ihmisten neuvoja. Oma puoliso on samaan aikaan jossain tehotarkkailussa ja salakuuntelussa.

Vierailija
57/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO jos siellä on gambian reissuja ja muita etelän hetelmiä niin ei kiitos.

joku raja sentään.

Vierailija
58/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että suhdehistoria hahmottuu ilman erillistä kertomistakin. En ole esim. uusien ystävien kanssa varsinaisesti puhunut mistään suhdehistoriasta, mutta kyllä silti se on tullut esiin erilaisten muistojen kautta. Esim. "olin ensimmäisen kerran festareilla ensimmäisen poikaystävän kanssa" tai "joo, Ranska on kiva maa, oon kans käynyt siellä joskus opiskeluaikana - mä en osaa ranskaa, mutta onneks silloisella poikaystävällä oli ranska sivuaineena", "sen jälkeen kun erottiin Pekan kanssa, oon ollut kolmisen vuotta sinkkuna" tms. Olisi jotenkin minusta tosi outoa, jos ei kumppanin elämä tulisi kaikilta osin tutuksi. Ihan samalla laillahan muistoja ja elämänvaiheita eri anekdoottien ja keskustelujen yhteydessä kertoessa käy ilmi lemmikit, sukulaiset, aiemmat harrastukset, yms.  Ja toki tapailuvaiheessa on ihan normaalia small talk -henkisesti kertoa jotain perusasioita, tyyliin kuinka pitkään ollut sinkkuna ja mitä sitä ennen oli, esim. "asuttiin silloisen kumppanin kanssa viisi vuotta yhdessä" tai "pari pitkää suhdetta, joista viimeisimmän kanssa asuttiin yhdessä".

Mitä tauteihin tulee, niin fiksua olisi ennen uutta suhdetta käydä testeissä, tai sitten viimeistään sen suhteen alussa. Mutta luottamukseenhan tällaisetkin perustuu.

Vierailija
59/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uuden kumppanin pitäisi tietää yhtään mitään? Menneisyys on menneisyyttä eikä sillä ole merkitystä millainen lapsuus oli, millaisen koulutuksen on hankkinut, miten paljon on ryypännyt, valehdellut, varastanut, tapellut ja nainut. Jotkut au-lapsetkin voi hukata eikä niiden kanssa tarvitse olla tekemisissä.

Itse en kerro uudelle kumppanille ikinä mitään menneisyydestä, enkä halua tietää hänenkään. En kerro mitään entisistä asuinpaikoista, enkä tosiaan opiskeluista, en myöskään aiemmista työpaikoista. Edesmenneitä sukulaisia en mainitse enkä kerro mitään lapsuudesta tai teinivuosista. Epäolennaista tietoahan ne ovatkin. Eletään hetkessä, ja eihän suhteessa paljon tarvi turhia höpötellä - pääasia että on joku. Seksikin hoituu kun ei turhaan mietitä sitä eikä turhia puhuta siitä.

Vierailija
60/79 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei ole sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa, on parempi olla yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän