Työtön mitä ajattelet siitä että duunaria verotetaan ankarasti?
Se pienipalkkainen duunari maksaa ensin ansiotuloveroa, sitten se maksaa asumisesta vera, sitten se maksaa aina alvit, sitten se duunari maksaa autoilusta kalliita veroja.. Pienipalkkainen duunari on köyhä koska verotus on liian kovaa.
Tukia pitää leikata,yleltä pitää leikata ja valtion pitää leikata kunnolla menoja jotta verotus kevenisi tulevaisuudessa. Työtön sinä saat rahaa yhteiskunnalta.
Kommentit (42)
Ei kiinnosta muiden elämä, elän omaa elämää.
Työtön 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuesta menee vero 20 %, samansuuruisesta ansiotulosta menisi alle 3%
Se koko työttömyystuki maksetaan verorahoista eli 100% tukirahoista on valtion pussista. Duunari saa palkan ja antaa siitä palkasta osan valtiolle veroina.
Ei veroteta. 1990-luvulla verotettiin vielä ankarammin.
Noit ylityö tulojen verotukset voisi pienentää. Kun raataa ja vielä oman vuoron lisäksi tekee toisen tai toista työtä ei siitä kyllä enää saa rangaista. On pakko tehdä kun joku sairastuu tai puuttuu tai joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Totta. En ymmärrä nykyistä voivotusta veroista, koko ajan on verotus keventynyt. Nykytilanteessa pitäisi jo vähän korottaa.
"Apua voi joutua odottamaan kohtalokkaan kauan, kun työttömänä oleva sopimuspalokuntalainen ei lähdekään pelastuskeikalle."
Eipä meillä veroteta tuloveroa ammatin mukaan, vaan taulukosta katsotaan suoraan paljonko on verotettavaa tuloa ja vero on sen mukainen.
Työttömyyskorvauksesta menee veroa 25 %.
On muutakin ajateltavaa kuin joidenkin verotus. Who cares ?
vai menee työttömyystuesta 20 prossaa veroa.minäpä maksan palkasta 40.siitä se maksetaan sohvallasi makoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En ymmärrä nykyistä voivotusta veroista, koko ajan on verotus keventynyt. Nykytilanteessa pitäisi jo vähän korottaa.
Nykyään maksetaan isoa eläkemaksua niin sen takia ei voi korottaa veroja.
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Lisäksi verot.
No enpä minä ehdi tuollaisia miettimään kun olen niin kiireinen työtön täällä Pattayan lämpimässä syleilyssä. Tänäänkin niin upea päivä rantsulla ja hieronnassa ja upeiden naisten seurassa. Ruokakin on niin taivaallisen hyvää sopii paremmin työttömän kukkarolle kuin ne suomen suolaiset hinnat....ai mitä sä se ap kysyikään?
Silleen sekä työttömänä ja pienipalkkaisena työllisenä kahdenvuoden sisään olleena, työttömänä veroprosentti on 20%. Pienipalkkaisena määräaikaisena tuloveroprosenttini oli 1%
Tiedän ja toivon teidänkin ymmärtävän, että jos määräaikainen työ sijoittuu kolmelle kuukaudelle vuonna 2023 ja kolmelle kuukaudelle 2024 tuloveroprosentti voi todellakin olla !%.
Uskokaa tai älkää. Ihan sama mulle.
Vierailija kirjoitti:
vai menee työttömyystuesta 20 prossaa veroa.minäpä maksan palkasta 40.siitä se maksetaan sohvallasi makoilu.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Ja 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Duunarien huonojen elintapojen seuraamuksetkin maksetaan veroista. Duunarin palkoilla ja elintavoilla ei nettoveronmaksajaksi nousta.
Teeppä sitten asialle jotain jos kykenet. Siihen asti voit ruikuttaa ja tihrustaa niin paljon kuin haluat. Itse olen välillä töissä ja välillä työtön ja minun puolestani kaikki on ok. Minun veroistani voi maksaa sinunkin työttömyytesi ja kulusi enkä minä katkeroidu.
Kokoomuksen trolli väittää taas olevansa Pattayalla. Oikeesti on Vantaan Korsossa.
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Työttömyystuesta menee vero 20 %, samansuuruisesta ansiotulosta menisi alle 3%