Paras tapa suhtautua kumppanin ex-hoitoon joka kiukuttelee minulle?
"Hoito" otsikossa rumahkosti sanottu, anteeksi siitä. Aloitimme nykyisen kumppanin kanssa kevyen tapailusuhteen muutama vuosi sitten, sitten suhde syveni rakkaudeksi ja sitoutuneeksi parisuhteeksi. Tapailuvaiheessa meillä molemmilla oli satunnaisia muita säätöjä myös, mielestäni tämä on normaalia, tärkeää on olla rehellinen kaikille osapuolille ja suhtautua sensitiivisesti mutta rehellisesti ihmisten tunteisiin. Nyt olemme olleet tässä sitoutunut parisuhde -vaiheessa jo parisen vuotta (ei säätöjä muiden kanssa) jaeräs näistä kumppanin aiemmista seksikumppaneista suhtautuu minuun halveksuvasti ja ainakin jossain määrin vihamielisesti. Miten minun kannattaisi suhtautua häneen kun jossain tilanteissa olemme samoissa bileissä tai tapahtumissa? Olenko kuin en huomaisi? Vittuilenko takaisin? Sanonko aikuismaisen coolisti että huomaan hänen kiukkuisuutensa mutta en mielelläni itse osallistu tällaisiin leikkeihin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En tekisi mitään. Ja tuollainen vihanpito kertoo kyllä sen, että mies on käyttäytynyt huonosti tuota naista kohtaan. Luultavasti vedättänyt suakin.
En usko että olisi käyttäytynyt huonosti. Kuten kerroin niin alkuun mekin vain tapailtiin ja mies oli koko ajan täysin rehellinen ja avoin minulle. En usko että hän jossain muussa seurassa olisi ollut petollinen valehtelija tms. Tiedän että ihmiset ihastuvat toisiin ihmisiin ja kaikella todennäköisyydellä nainen on ollut aikanaan ihastut mieheeni ja toivonut enemmän kuin mitä sitten tapahtui, mutta hänen paha mielensä ei liity minuun millään tavalla minkä lisäksi koko jutusta on nyt vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tekisi mitään. Ja tuollainen vihanpito kertoo kyllä sen, että mies on käyttäytynyt huonosti tuota naista kohtaan. Luultavasti vedättänyt suakin.
En usko että olisi käyttäytynyt huonosti. Kuten kerroin niin alkuun mekin vain tapailtiin ja mies oli koko ajan täysin rehellinen ja avoin minulle. En usko että hän jossain muussa seurassa olisi ollut petollinen valehtelija tms. Tiedän että ihmiset ihastuvat toisiin ihmisiin ja kaikella todennäköisyydellä nainen on ollut aikanaan ihastut mieheeni ja toivonut enemmän kuin mitä sitten tapahtui, mutta hänen paha mielensä ei liity minuun millään tavalla minkä lisäksi koko jutusta on nyt vuosia aikaa.
No ihan miten vaan. Itse näen asian eri tavalla. Tsemppiä.
Joillain naisilla on sellainen tyyli missä mies on lapanen ja nainen johtaa.
Kuvittelee sinut "vieneen" hänen miehen.
Siksi käyttäytyy noin.
Sil voi olla mustasukkaisuutta, joka ei varmaan vähene vaikka jututtaisit aiheesta. Mitä mieltä kumppanisi on tilanteesta? Voitteko välttää tilanteita joissa joudut vihamielisten kommenttien kohteeksi? Tollanen on uuvuttavaa ja joskus ajaa ihan paranoidiksi kun tilanteet voi olla älyttömiä, pelkkää mulkoilua ja tuhahtelua ja pilkallisia loukkauksia.
Jos kumppanisi ymmärtää ja tukee sua, voitte ehkä suunnitella miten tilanteessa olisi mukavinta toimia tai olisiko mahdollista varmistaa ettette joudu noihin tilanteisiin.
Tuo älyttömyys juuri on se pahin juttu! Kun periaatteessa näen mitä on meneillään mutta siihen on niin outo ruveta puuttumaan ilman että itse vaikuttaa sekavalta. Kumppani ymmärtää hyvin ja on pahoillaan, mutta en odota hänen ratkaisevan ongelmaa, en osaa kuvitella aikuista ihmistä käskyttämässä toista aikuista ihmistä että hei nyt sun täytyy alkaa käyttäytymään.