Haluaisin tehdä kasarikakun siis kasaritäytekakun - Mitä siihen tulee?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinimarmeladi ja kermavaahto täytteeksi, kostutus keltaisella jaffalla. Päälle reilusti kermavaahtoa, säilykehedelmiä ja nonparelleja.
Silloin kermavaahto vielä pysyi vaahtona kakussa eikä sulanut niin kuin nykykermat.
Teen melkein aina kermakakun, eikä mitään sulamisongelmaa ole ollut, vaikka käytän kermavaahtoa täytteissäkin runsaasti. Kannattaa vaahdottaa kunnolla...
Sokerikakkupohja, väliin jauheesta tehtyä vaniljakastiketta ja banaania, päälle kermavaahtoa ja suklaanappeja. Ihana kakku, mutta taitaa olla pikemminkin 70-lukulainen.
Juustokakut taisi syrjäyttää nuo kermakakut. Ja kaikenmaailman valmisratkaisut. Muistaako kukaan että 80-luvulla olisi ollut miljoonaa eri makurahkaa lähikaupassa, tai jotain aromivahventeita? Niitä kai käytetään tänäpäivänä. Itse en löytänyt tuorejuustoja kuin vasta tällä vuosituhannella lähimarketista. Mitähän ihmiset olisivat miettineet jostain makukermavaahdoista 80-90-luvulla?
Meillä oli usein kinuski-kermakakkua tai mansikkakakkua kesällä. Välissä oli mansikkahilloa ja banaania, reunoille oli pursotettu kermavaahtoa ja päällä joko mansikoita tai itse keitettyä kinuskia.
Vierailija kirjoitti:
Ihania kasarihedelmähillokakut muuten ovat, mutta banaanimössö on ällöttävää, sehän muuttuu ruskeaksi mätämössöksi.
Meillä laitettiin banaanin sekaan sitruunamehua joka esti sen muuttumisen tummaksi mössöksi.
Kyllä amerikkalainen juustokakku paistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että tuo oli joku kasarikakku. Teen sellaisen aina itse ja rakastan sitä. Mitä te muut sitten laitatte kermakakun sisään jos ei banaania ja mansikkahilloa?
Vaalea kakkupohja taitaa olla vähän out nykyään ellei tehdä nimenomaan mansikkakakkua. Kai niissä käytetään jotain tuorejuustokreemejä ja ties mitä jugurttia ja soseita joita on vaan kuohkeutettu jollain. Itse teen vain juustokakkuja mutta kyllä nuo "lapsuuden maut" kin kelpaa kunhan banaanikerroksessa on hyvä kostutus ja kermaa.
Meillä mies eikä lapset syö rahka tuorejuusto tms kakkuja. Kermakakku on herkkua sekä jädekakku. Jos haluan herkutella juustokakulla, ostan palan itselleni. Mutta perheelle teen kermakakun.
Kasari, ei kattila. Kasari, ei siis kattila
Niin minkälaisia täytekakkuja te nykyään sitten teette? 😄 Kyllä meillä edelleenkin laitetaan väliin mansikkahilloa ja banaania ja minä laittaisin päälle hedelmiä tai marjoja , mutta lapset haluavat omiin kakkuihinsa karkkia. Ja tietenkin kermavaahtoa. Tällaisia viritelmiä on syöty niin sukulaisten kuin lasten kavereidenkin synntäreillä. Miehen kakun väliin laitan lakkahilloa, näin täytettiin lapsuudenkodissanikin aikuisten kakut.
Marja- ja hedelmäkermakakut on ihania, mutta ei banaanimössö! Jos pakko laittaa banaania, niin siivuja sitten. Se mössö on kuvottavaa! 🍌🍰
Banaanin pitää olla vähän ylikypsää. Nykyisin inhoan banaania täytekakussa...
Muista laittaa jännittävän eksoottisia kiivisiivuja, mutta paperinohuita vain etteivät vieraat pelästy uutuutta liikaa.
Tää on jotain snobbailua ;) nää perinteiset on just hyviä.
Kakun väliin lötköjä pakastemansikoita ja mätää banaania. Kostutus limsalla tai mehulla. Kuorrutus sokeroitua kermavaahtoa. Koristellaan pakastemansikoilla nonparelleilla.
Jos haluat oikein repäistä, teet vielä uunijäätelöäkin. Ainakin meillä se oli parhainta hienoutta kahdeksankymmentäluvulla.
En laita banaania, koska se tummuu todella nopeasti ja on hirmu ruman näköistä sen jälkeen, vaikka maistuukin hyvälle. Jo mummovainaa (s. 1912) aikoinaan opetti tämän joskus 70-luvulla :D
Soseutan persikkaa vaalean, kolmeen osaan leikatun kakkupohjan väliin. Kostutan tietysti kakkupohjan mehulla leikkaamisen jälkeen. Sit kermat päälle ja koristeluun viinirypäleitä, karkkeja ja Dr Oetkereita.
Ai niin hyi. Älä unohda mauttomia karambolasiivuja kakun päältä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo yleistäkin laittaa kermavaahtoa ilman mitään makeutusta kakun päälle???
Ripaus vaniljasokeria tai sokerittomasti vaniljauutetta tms riittää.
Koristeeksi myös kiivihedelmää 😋
Vaalea kakkupohja taitaa olla vähän out nykyään ellei tehdä nimenomaan mansikkakakkua. Kai niissä käytetään jotain tuorejuustokreemejä ja ties mitä jugurttia ja soseita joita on vaan kuohkeutettu jollain. Itse teen vain juustokakkuja mutta kyllä nuo "lapsuuden maut" kin kelpaa kunhan banaanikerroksessa on hyvä kostutus ja kermaa.