Sivut

Kommentit (280)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo yleistäkin laittaa kermavaahtoa ilman mitään makeutusta kakun päälle???

Kermavaahdon päälle tulee yleensä jotain makeaa. Johan siinä tippuu hampaat suusta, kun makean kermavaahdon päällä on kasa makeita karkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvä kermakakku on parasta.  Juuri sellaisen teen ens viikolla    kun pidetään koululaisille päättäjäiset täällä meillä. Kun ei niillä ole edes kevätjuhlaa eikä suvivirttä lauleta.  Laitetaan nauhoja ja paperilyhtyjä pihapuihin. Siis mummolan pihalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä kermakakku on parasta.  Juuri sellaisen teen ens viikolla    kun pidetään koululaisille päättäjäiset täällä meillä. Kun ei niillä ole edes kevätjuhlaa eikä suvivirttä lauleta.  Laitetaan nauhoja ja paperilyhtyjä pihapuihin. Siis mummolan pihalla.

Joo, mutta tee vähän modernimpi. Ei sokerikakkupohjaa, ei banaania ja hilloa väliin, ei kuohukermaa päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta tee vähän modernimpi. Ei sokerikakkupohjaa, ei banaania ja hilloa väliin, ei kuohukermaa päälle.

Mikäs kermakakku se on, jos ei ole kermaa päällä.
Mutta joo, meillä oli mansikkakakkuja 80-luvulla, siis päällä kermaa ja mansikoita. Muitakin marjoja joskus,, esim lakkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpykakku on mielestäni kasaria.

Jaa, mulle se on ehdotonta ysäriä, koska silloin lähettinä työskennellessä piti aina hakea erään tunnetun konditorian käpykakku, kun meillä töissä oli vieraita. Siis käpykakku joka kerta! 😂

Käpykakut oli in jo 70-luvulla, muistan, että mummi toi sellaisen tuliaiseksi, kun täytin 8v vuonna -71

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nonparelleja tai raastinraudalla tehtyä suklaamurua. Päälle purkkipersikoita tai viinirypäleen puolikkaita.

Mä teen tällasia edelleen. Kunnon kermakakku. Kyllä se kelpaa hyvin. Jos haluun erikoisempaa, haen leipomosta, en viitsi opetella eri täytekakkulajeja.

Vierailija

Miksi mansikka-banaanikakku olisi nykyään jotenkin noloa? Tai yleensä kermakakku? Meidän kesäperinteisiin kuuluu mansikkakermakakku. Banaanin tilalla välissä kylläkin vanilja- tai sitruunarahkaa.

Vierailija

Hei nyt ihan oikeasti, millaisia ovat nykyajan täytekakut? Olen jo vanha mummo, enkä muita tiedä kuin nuo sokerikakkupohjaiset kerrostetut kermakakut.

Vierailija

Meillä laitettiin usein banaania väliin, tai siis tosiaan sitä pannaania (tää oli hyvä :-D), kostutus jollain mehulla muistaakseni, mut mitähän se oli? Saattoi olla jotain pakastimesta otettujen mansikoiden sulanutta mehuakin? 

Päälle laapittiin kermavaahtoa, koristeltiin viinirypäleiden puolikkailla, kiiwin siivuilla, suklaanapeilla, kettukarkkien viipaleilla, juustoraastimella raastetulla suklaarouheella.

Sit joskus oli niitä pinkkejä ja vihreitä koristelugeelejä, millä pystyi kirjoittaan jotain. Ne maistuikin hyvälle mun mielestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo yleistäkin laittaa kermavaahtoa ilman mitään makeutusta kakun päälle???

Painajaiset on tehty siitä että isket hampaasi ihanaan kermakakkuun - ja vaahto onkin öklöttävää makeuttamatonta kermavaahtoa. Kermavaahto makeutetaan vanilliinisokerilla.

Vierailija

Eikö 80-luvulla enää ollut suklaakuorrutusjauheita? En muista mitä siihen jauheen sekaan laitettiin - vettä varmaan - mutta 70-luvulla teimme aina vain suklaakuorrutettuja kakkuja.  

Vierailija

En edes tiennyt että tuo oli joku kasarikakku. Teen sellaisen aina itse ja rakastan sitä. Mitä te muut sitten laitatte kermakakun sisään jos ei banaania ja mansikkahilloa?

Vierailija

Ja mä kun luulin et vaan meidän äiti teki kasarilla banaani/mansikkahillo kermakakkuja. Seka mehulla kostutettiin ja sokerikakku pohja paistettiin usein pellillä. Kermavaahtoo reilusti päälle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat