Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäjä ja kolmas osapuoli, kuka "väistää" yhteisissä tilaisuuksissa

Vierailija
22.05.2020 |

En tiedä miten otsikkoon olisi lyhyesti asian muotoillut.

Mieheni petti minua parhaan kaverinsa siskon kanssa. Yritän antaa anteeksi, hän on hyvä isä lapsillemme, ollut hyvä puoliso tätä lukuunottamatta, haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, tämä keskustelu ei nyt käsittele pettämistä. Käymme terapiassa ja työstämme asiaa.

Minulle ihan ehdottoman tärkeältä tuntuu se, että hän ei ole enää missää tekemissä tämän naisen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä, ei olla koskaan ystäviä oltukaan, mutta ollaan tavattu juhlissa ja miehen harrastuksen parissa satunnaisesti joten tunnen hänet kyllä.

Mieheni ja paras ystävänsä harrastavat samaa moottoriurheilulajia. Lähipiiri viettää jonkin verran aikaa sitten kisoissa katsomossa ja varikolla, kun odotteluaikaa on paljon. Tänä kesänä kisoja on peruttu, mutta mietin jo tulevia tapahtumia. Tämä kaverin sisko on monesti mukana katsomassa kisoja. En halua, että hän viettää entiseen tapaan aikaa tauoilla ja kisoissa samassa porukassa. En tietenkään voi häntä kieltääkään. Mieheni ei voi jäädä pois tuosta yhteisestä hengailuajasta, kun koko muu porukka kuluttaa aikaa ja valmistautuu siellä ajoihin.

Onko ainoa vaihtoehto jäädä itse pois kisoista jatkossa? Seurata kisoja yksin muualla? Lapset viihtyy hyvin varikolla, mutta en voi jättää heitä sinne ilman että olen paikalla, ovat sen verran pieniä että pitää valvoa, toki isossa porukassa on aina useita silmäpareja katsomassa lasten perään, mutta en mielestäni voi jättää heitä siellä täysin muiden vastuulle. Mies ei tietenkään voi koko ajan heistä huolehtia tauoillakaan, saati ajojen aikana.

Tuntuu todella epäreilulta, että minä en voi enää osallistua kannustusjoukkoihin tai joudun viettämään aikaa tämän naisen kanssa samassa seurueessa.

Ei tämä nyt se suurin ongelma tässä koko tapauksessa ole, mutta tuntuu ylivoimaisimmalta, että joudun kohtaamaan hänet tai itse luopumaan miehen harrastuksessa mukana olosta. En näe mitään ratkaisua tähän, tätä osaa tässä p*skassa ei voi parantaa tai rakentaa uudelleen vaan jää pysyväksi vaikka saisimmekin suhteemme muuten korjattua.

Kommentit (434)

Vierailija
201/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä petin lasten jalkapallovalmentajan kanssa ja lopetin kiinni jäämisen jälkeen lasten harrastuksen. En enää kehdannut mennä kentän laidalle, kun miehen vaimo skitsoili tapahtuneesta. Eräät vaan ei kestä, kun mies löytää paremman.

Tunne siitä, että on parempi (ja nuorempi) kuin joku toinen nainen, vaimo. Ah, mikään ei hivele naisen itsetuntoa samoin!

Juuri tämä on se kesken jäänyt oidipaalivaihe. Pieni tyttö halusi isän rakkauden, mutta isä rakasti äitiä, kuten kuuluukin. Tyttö ei pystynyt selviämään narsistisesta loukkauksesta, vaan jää kantamaan ikuista kakkosen sijaa ja toistaa traumaansa aina uudestaan. Haluaa voittaa ykkösen ja joskus voittaakin, mutta trauma on niin syvällä, että se ei lähde pois vaikka voittaisi kaikki maailman vaimot. Sitäpaitsi jos saisikin miehen itselleen, niin se muuttuisi tavalliseksi mieheksi, jossa ei ole enää mitään jännää, koska varastettu rakkaus onkin aivan arkista. Niinpä vaurioinen kakkonen siirtyy uuteen kohteeseen. Ja leikki on jännää niin kauan kuin saa tuntea sydämessään, että "ähäkutti senkin vaimomateriaaliykkönen, etpä tiedä mitä teen sun aarteen kanssa".

Tuskinpa on kovin yleistä yrittää rikkoa tahallaan toisten suhteita. Vehtailin itse varatun kanssa, mutta en ajatellut vaimoa. En tiennyt edes hänen nimeään, eikä kiinnostanut. Mies sanoi alussa, ettei ole etsimässä suhdetta. 

Vierailija
202/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ap:nä pystyisi tohon. Ottaisin lapset ja vaihtaisin maisemaa. Aloittaisin alusta niin ei tarvitsisi katkeroitua ja olla itku kurkussa siellä lasten kanssa nöyryytettävänä.

Mies sit tulis perässä jos tahtois tai jäis sinne. Sais valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoriurheilu 😂 mahdatte olla maalaisjuntteja

Vierailija
204/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tapauksessa mies vapaaehtoisesti ilmoitti lopettavansa kaikki ”harrastukset” eli ns. poikien reissut, risteilyt yms. Laittoi myös näille naisille viestin, missä ilmoitti toivovansa, ettei ikinä enää kuule heistä mitään tai joudu heitä näkemään.

Vierailija
205/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastaavassa tapauksessa mies vapaaehtoisesti ilmoitti lopettavansa kaikki ”harrastukset” eli ns. poikien reissut, risteilyt yms. Laittoi myös näille naisille viestin, missä ilmoitti toivovansa, ettei ikinä enää kuule heistä mitään tai joudu heitä näkemään.

Ja tällaisen miehen halusit laittaa "lintuhäkkiin"?

Vierailija
206/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällaisen miehen halusit laittaa "lintuhäkkiin"?

En tiedä vielä, asian käsittely on kesken. Mutta minua helpottaa kyllä se, että hän vapaaehtoisesti tarjoutui näin helpottamaan oloani ja haluamaan aktiivisesti muutosta.

Vierailija
207/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että joutui kuitenkin panemaan.

Vierailija
208/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet antanut pettämisen anteeksi miehellesi, mutta et tälle toiselle naiselle (joka on ilmeisesti vapaa)? 

Vierailija
209/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näille naisille"!!! Niitä siis oli useampi? Ja taatusti tulee olemaan lisää. Ei se luonne siitä muutu, että poistaa muikkeleiden tiedot. Kyllä niitä kauniita naisia petturin maailmaan mahtuu...

Vierailija
210/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein vaikuta siltä, että pettäminen olisi vielä loppuun käsitelty. Ehkä sinun kannattaisi mennä johonkin terapiaan puhumaan. Jos et pääse asiasta oikeasti yli, niin suhteellanne tuskin on tulevaisuutta tai ainakin tuo juttu tulee aina hiertämään välejänne. Eihän elämästänne mitään tule, jos joudut miettimään tuollaisia, että et voi mennä jonnekin tai mies ei voi mennä jonnekin missä se nainen on. Kuulostaa tosi hankalalta, vaikka sinänsä on tietysti ymmärrettävää että sinusta tuntuu tuolta. Yksi mahdollisuus on, että ajan kuluminen auttaa eikä naisen kohtaaminen tunnu enää myöhemmin niin vaikealta, mutta siihen voi mennä pitkä aika...

Vierailija
211/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei ap:n mies arvosta puolisoaan ollenkaan. Ei häntä tietenkään haittaa että hänen panokaverinsa pyörii edelleen hänen ympärillään, seksiähän voi saada lisääkin! En ymmärrä, miten hän edes kehtaa olettaa että hän voi jatkossakin pyöriä harrastuksessaan normaalisti ja pakottaa ap kohtaamaan tämä nainen uudelleen ja uudelleen.

Anteeksi että sanon tämän, mutta älä hyvä ihminen jää tuon miehen luo. Jos miehesi rakastaisi sinua, hän pitäisi huolen siitä ettei näkisi tuota naista enää koskaan.

Vierailija
212/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sulla on nyt n. vuosi aikaa prosessoida tapahtunut kunnolla ennen kuin tilanne on oikeasti päällä. Minusta sinä et ole tehnyt mitään väärää, menet paikalle niin kuin aina ennenkin. Mitä pidemmällä oma anteeksiantoprosessisi on, sitä helpompi mahdollinen tuleva kohtaamisenne on. Jos se nainen on paikalla, voit tehvehtiä ja ottaa etäisyyttä. Jos hän lähestyy sinua, voit sanoa suoraan että hänen suhteensa mieheesi on loukannut sen verran syvästi, että et toistaiseksi halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Ei draamaa, ainoastaan neutraali totuus. Muuten puhut muista asioista muiden kanssa.

Kunhan menet paikalle selvin päin etkä järjestä mitään naurettavaa myötähäpeäkohtausta, tappelua tai toisaalta yliampuvaa mieheesi ripustautumisnäytöstäkään.

Vierailija
213/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä petin lasten jalkapallovalmentajan kanssa ja lopetin kiinni jäämisen jälkeen lasten harrastuksen. En enää kehdannut mennä kentän laidalle, kun miehen vaimo skitsoili tapahtuneesta. Eräät vaan ei kestä, kun mies löytää paremman.

Tunne siitä, että on parempi (ja nuorempi) kuin joku toinen nainen, vaimo. Ah, mikään ei hivele naisen itsetuntoa samoin!

Juuri tämä on se kesken jäänyt oidipaalivaihe. Pieni tyttö halusi isän rakkauden, mutta isä rakasti äitiä, kuten kuuluukin. Tyttö ei pystynyt selviämään narsistisesta loukkauksesta, vaan jää kantamaan ikuista kakkosen sijaa ja toistaa traumaansa aina uudestaan. Haluaa voittaa ykkösen ja joskus voittaakin, mutta trauma on niin syvällä, että se ei lähde pois vaikka voittaisi kaikki maailman vaimot. Sitäpaitsi jos saisikin miehen itselleen, niin se muuttuisi tavalliseksi mieheksi, jossa ei ole enää mitään jännää, koska varastettu rakkaus onkin aivan arkista. Niinpä vaurioinen kakkonen siirtyy uuteen kohteeseen. Ja leikki on jännää niin kauan kuin saa tuntea sydämessään, että "ähäkutti senkin vaimomateriaaliykkönen, etpä tiedä mitä teen sun aarteen kanssa".

Ei tuollainen ole mahdollista. Tällä palstalla sanotaan aina, että kaikki rakastavat lastaan enemmän kuin kumppaniaan. Joten miten pikkutyttö voisi jäädä kakkoseksi?

Vierailija
214/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut ap tämän naisen kanssa tapahtuneesta kuinka se satuttanut ja mitä toivot jatkon suhteen?

Vierailija
215/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olet antanut pettämisen anteeksi miehellesi, mutta et tälle toiselle naiselle (joka on ilmeisesti vapaa)? 

En ole AP, mutta vastaan kuitenkin. Miksi ihmeessä pitäisi antaa anteeksi sille toiselle naiselle? Ei ikinä!

Vierailija
216/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mises vastaavassa tilanteessa lopetti välienpidon kolmanteen pyörään kokonaan kun muutama vuosi tapahtuneen jälkeen illanvietoissa kerroin tapahtuneesta miehen kavereille. Hetken mies mussutti sitä ettei olisi halunnut kaveriensa tietävän mutta onpahan nykyisin juoksunsa juossut ja asettunut aloilleen

Vierailija
217/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mises vastaavassa tilanteessa lopetti välienpidon kolmanteen pyörään kokonaan kun muutama vuosi tapahtuneen jälkeen illanvietoissa kerroin tapahtuneesta miehen kavereille. Hetken mies mussutti sitä ettei olisi halunnut kaveriensa tietävän mutta onpahan nykyisin juoksunsa juossut ja asettunut aloilleen

Miksi halusit tuollaisen miehen pitää? Ihan varmasti hän on sinun kanssasi, kun ei ole parempaakaan saatavilla. 

Vierailija
218/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole AP, mutta vastaan kuitenkin. Miksi ihmeessä pitäisi antaa anteeksi sille toiselle naiselle? Ei ikinä!

Jos ei pysty antamaan sille naiselle anteeksi, niin miten voisi antaa sille miehelle anteeksi? Hänhän on pettänyt tietoisesti juuri sinut, valinnut olla välittämättä juuri sinun tunteistasi, vaikka on väittänyt rakastavansa juuri sinua. Kyllä olisi paljon enemmän syytä olla vihainen sille miehelle. Ymmärtän toki, jos kummallekaan ei pysty antamaan anteeksi.

-ohis

Vierailija
219/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku antaa tuollaiselle miehelle anteeksi, kun tuo mies kuitenkin eniten loukkaa.

Vierailija
220/434 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näkisin että tässä on nyt vastakkain avioliitto ja harrastus. Kumpi on tärkeämpi?

Koin itse lievemmän version tästä kuviosta, kun hirveän eron ja sen jälkeen suoranaisen kiusaamisen (hän oli todella ilkeä minulle) jälkeen kävin samaa pientä lukiota kuin ex-poikaystäväni ja uusi tyttöystävänsä. Minun piti muka näyttää kaikille, kuinka voin nousta asian yläpuolelle ja käyttäytyä asiallisesti. Se oli ihan perseestä, minun olisi pitänyt vaihtaa koulua. Ei ikinä enää tuommoista pakotettua asiallisuutta exien eikä vihaamiesten kanssa.

En keksi silti ratkaisua. Laita miehesi sanomaan tuolle naiselle, ettei saavu paikalle, tai pikemminkin miehesi kaveri sanoo siskolleen että pysyy poissa. Keksikää joku uusi harrastus. Minä en menisi nöyryyttämään itseäni sinne.

Ei tämä miehen kaverin siskon tarvitse jäädä omasta elämästään paitsi. Se on mies joka petti, ja se on mies joka jää pois harrasteesta.