Pettäjä ja kolmas osapuoli, kuka "väistää" yhteisissä tilaisuuksissa
En tiedä miten otsikkoon olisi lyhyesti asian muotoillut.
Mieheni petti minua parhaan kaverinsa siskon kanssa. Yritän antaa anteeksi, hän on hyvä isä lapsillemme, ollut hyvä puoliso tätä lukuunottamatta, haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, tämä keskustelu ei nyt käsittele pettämistä. Käymme terapiassa ja työstämme asiaa.
Minulle ihan ehdottoman tärkeältä tuntuu se, että hän ei ole enää missää tekemissä tämän naisen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä, ei olla koskaan ystäviä oltukaan, mutta ollaan tavattu juhlissa ja miehen harrastuksen parissa satunnaisesti joten tunnen hänet kyllä.
Mieheni ja paras ystävänsä harrastavat samaa moottoriurheilulajia. Lähipiiri viettää jonkin verran aikaa sitten kisoissa katsomossa ja varikolla, kun odotteluaikaa on paljon. Tänä kesänä kisoja on peruttu, mutta mietin jo tulevia tapahtumia. Tämä kaverin sisko on monesti mukana katsomassa kisoja. En halua, että hän viettää entiseen tapaan aikaa tauoilla ja kisoissa samassa porukassa. En tietenkään voi häntä kieltääkään. Mieheni ei voi jäädä pois tuosta yhteisestä hengailuajasta, kun koko muu porukka kuluttaa aikaa ja valmistautuu siellä ajoihin.
Onko ainoa vaihtoehto jäädä itse pois kisoista jatkossa? Seurata kisoja yksin muualla? Lapset viihtyy hyvin varikolla, mutta en voi jättää heitä sinne ilman että olen paikalla, ovat sen verran pieniä että pitää valvoa, toki isossa porukassa on aina useita silmäpareja katsomassa lasten perään, mutta en mielestäni voi jättää heitä siellä täysin muiden vastuulle. Mies ei tietenkään voi koko ajan heistä huolehtia tauoillakaan, saati ajojen aikana.
Tuntuu todella epäreilulta, että minä en voi enää osallistua kannustusjoukkoihin tai joudun viettämään aikaa tämän naisen kanssa samassa seurueessa.
Ei tämä nyt se suurin ongelma tässä koko tapauksessa ole, mutta tuntuu ylivoimaisimmalta, että joudun kohtaamaan hänet tai itse luopumaan miehen harrastuksessa mukana olosta. En näe mitään ratkaisua tähän, tätä osaa tässä p*skassa ei voi parantaa tai rakentaa uudelleen vaan jää pysyväksi vaikka saisimmekin suhteemme muuten korjattua.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin AP:n sijassa niin, että 1) Lopettaisin parisuhdeterapian. Jos terapiaa tarvitaan, kummallekin oma terapia. 2) Ottaisin aikalisän suhteessa. Muuttaisin vaikka hetkeksi muualle ja mies saisi miettiä asioita + itsekin miettisin omalla osaltani. 3) Jos haluaisin jatkaa suhdetta, odottaisin mieheltä selkeätä viestiä siitä, että hän on tarvittaessa valmis tekemään uhrauksia, jotta suhde voi jatkua. Miehen uhraukset a) harrastuksen lopettaminen jos muu ei auta, b) miehen julkinen anteeksipyyntö tai katumuspuhe (paikalla ainakin miehen paras kaveri + todistaja ja tietenkin AP) ja selkeä viesti, että 1) minä ja perhe olemme ykkösiä ja nainen ei kuulu perheen elämään millään tavalla. Jos mies vielä pettäisi, se olisi saman tien ero. Jos taas en haluaisi jatkaa miehen kanssa, ottaisin eron normaalisti ja menisin ero-ryhmään ja ehkä vielä terapiaankin.
Mitä pahaa se paras kaveri ja todistaja ovat tehneet, että joutuvat todistamaan tuollaista draamaa?
En todellakaan haluaisi kuunnella tuollaisia katumuspuheita vaan liukenisin paikalta hyvin nopeasti. Eri asia, jos kaveri haluaa asiasta puhua ihan privaatisti ja tarvitsee mielipidettä, mutta en todellakaan sekaantuisi tuollaiseen julkiseen soppaan muuten.
Tämä! Suurin osa ihmisistä ei halua tulla vedetyksi mukaan toisten ihmisten draamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sellainen ajatusvirhe, että toivot, että asiat palaisivat ennalleen.
Vaan se ei ole mahdollista. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Entiseen ei ole paluuta. Sen odottaminen on epärealistista.
Tämä! Kruunaa koko ketjun ja kiteyttää sen mitä ap varmaan sisimmässään toivoo. Juuri näin se on, mikään ei palaa ennalleen tällaisten tapahtumien jälkeen. Ei luottamus, eikä rakkaus. Nämä suhteeseen jääjät ovat yleensä näitä joilta puuttuu rohkeus ottaa vastuu omasta tulevaisuudestaan. Vedotaan siihen mitä joskus oli. Huom. OLI.
Vähintä mitä mies voisi tehdä on pyytää tätä naista pysymään ainakin tietyn ajan pois. On täysin inhimillIstä että ainakin jonkun aikaa toivot tämän henkilön poissaoloa. Fiksu ihminen toki tajuaisi tämän itse, mutta toisaalta fiksu ihminen ei sekaantuisi perheelliseen...
Vierailija kirjoitti:
Vähintä mitä mies voisi tehdä on pyytää tätä naista pysymään ainakin tietyn ajan pois. On täysin inhimillIstä että ainakin jonkun aikaa toivot tämän henkilön poissaoloa. Fiksu ihminen toki tajuaisi tämän itse, mutta toisaalta fiksu ihminen ei sekaantuisi perheelliseen...
Siis että mitä? Miksi tämä toinen nainen olisi jotenkin enemmän velvollinen pysymään poissa paikalta kuin esimerkiksi ap:n mies?
Vierailija kirjoitti:
Minä petin lasten jalkapallovalmentajan kanssa ja lopetin kiinni jäämisen jälkeen lasten harrastuksen. En enää kehdannut mennä kentän laidalle, kun miehen vaimo skitsoili tapahtuneesta. Eräät vaan ei kestä, kun mies löytää paremman.
Tunne siitä, että on parempi (ja nuorempi) kuin joku toinen nainen, vaimo. Ah, mikään ei hivele naisen itsetuntoa samoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis että mitä? Miksi tämä toinen nainen olisi jotenkin enemmän velvollinen pysymään poissa paikalta kuin esimerkiksi ap:n mies?
Ei kai hän ole velvollinen, mutta voi mies silti pyytää. Näin hän osoittaa empatiaa vaimoaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin vastaavassa tilanteessa ap:n kanssa, mutta yhteiset tapahtumat olivat työelämän tilaisuuksien puitteissa.
Minä tiesin olevani vahva. Joten yhteisissä tilaisuuksissa oli aina paras minäni esillä ja koska olin ”asemaltani ylempänä” tätä toista, auttoi se osaltaan minua tervehtimään häntä kohteliaasti, mutta sen jälkeen käänsin selkäni ja hän oli kuin ilmaa minulle. Pienoisen halveksuntani hän saattoi aistia, en tiedä. Ja näissä tilaisuuksissa mieheni ei viereltäni väistynyt, kiitos siitä hänelle.Eli huoraava miehesi sysäsi kaiken pazkan toisen naisen niskaan ja sinä kiittelet häntä siitä? Vtu mikä sankari.
Juu kyllä tässä tilanteessa menisi munkin sympatiapisteet sille toiselle naiselle. Naista ylemmässä asemassa olevan petetty vaimo kyykyttäisi alemmassa asemassa ollutta ja pettäjämies heiluttaisi nöyränä koirana vieressä häntäänsä. Hyi olkoon, mikä pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hän ole velvollinen, mutta voi mies silti pyytää. Näin hän osoittaa empatiaa vaimoaan kohtaan.
Mutta ei kai tuollaisella miehellä ole mitään oikeutta alkaa toiselta naiselta tuollaista pyytämään? Antaisi vaikutelman naurettavan nöyristelevästä raukasta, joka ei kykene itse kantamaan vastuuta, vaan kaataa sen naisten niskaan.
Jokkis - tuo autourheilun mutasarja. Bensalenkkarimiehesi tulee pettämään jatkossakin.
Jos pystyt anteeksiantoon niin silloinhan toisen naisen läsnäolo ei haittaa.
Kenenkään ei ole syytä väistellä vaan elää elämäänsä kuten tahtoo.
Itse en kyennyt anteeksiantoon vaan käskin miehen muuttamaan pois kahden viikon sisällä ja niin tekikin. Muutti takaisin lapsuuskotiinsa kun oli niin laiska hakemaan asuntoa.
Olin todella vihainen miehelle ja myös sille naiselle. Petetyksi tuleminen ja parisuhteen päättyminen oli rankin kokemus josta toipuminen vei aikaa kolmisen vuotta. Meillä oli kaksi pientä lasta tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan naurettavaa pyytää toista pysymään pois paikalta. Hän osoittaa empatiaa pysymällä itse pois sieltä.
Pettäjistä sanon, että harvoin se jää siihen yhteen kertaan tai yhteen ihmiseen jonka kanssa pettää.
Ensimmäistä kertaa pettäminen parisuhteessa olevalle on vaikeinta, sen jälkeen se ei tuota päänvaivaa. Sitä haluaa pitää vain hauskaa ja saada hyvää seksiä. Hyvää seksiä voi olla kotonakin mutta sen lisäksi saa jännitystä ja vaihtelua.
Harkitse vielä tarkkaan haluatko olla petturin kanssa.
Tiedän vastaavanalisen tapauksen moottoriurheilupiireistä ja siinä tapauksessa tämä petetty nainen on miestään palvova ja läheisriippuvainen. Mies tietää tasan varmasti ettei nainen jätä ja jatkaa sivusuhteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kai tuollaisella miehellä ole mitään oikeutta alkaa toiselta naiselta tuollaista pyytämään? Antaisi vaikutelman naurettavan nöyristelevästä raukasta, joka ei kykene itse kantamaan vastuuta, vaan kaataa sen naisten niskaan.
Mitä sitten, jos se ap:n oloa helpottaa? Sehän on tärkeintä. Ei miehen tarvitse eikä pidäkään osoittaa mitään sympatiaa tälle toiselle naiselle.
Miten ihmeessä sen toisen naisen pitäisi tehdä mitään muutoksia? Mistä hän on tiennyt, onko AP:lla ja hänen miehellään esim. avoin suhde tai ero alkamassa? Syyllinen on miehesi ja hänen pitää ratkaisut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos se ap:n oloa helpottaa? Sehän on tärkeintä. Ei miehen tarvitse eikä pidäkään osoittaa mitään sympatiaa tälle toiselle naiselle.
Pysyköön itse pois sieltä varikolta, jotta helpottaisi vielä enemmän ap:n oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisen naisen kuitenkin pitäisi osoittaa empatiaa pettäjän vaimolle? :D Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää kenelle? Petetylle itselleen ja pettäjälle jossain määrin. Mutta miksi tämä nainen haluaisi helpottaa petetyn vaimon tuskaa? Ja tämän luuserimiehen, joka kumartelisi siinä välissä kahteen suuntaan?
Joo joo, siksi että on ollut paha ihminen ja saisi hävetä ja hyi hyi. Empatiaa ei vain herätetä sillä, että tuomitaan toinen nainen ja päästetään ukko seuraamuksitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petin lasten jalkapallovalmentajan kanssa ja lopetin kiinni jäämisen jälkeen lasten harrastuksen. En enää kehdannut mennä kentän laidalle, kun miehen vaimo skitsoili tapahtuneesta. Eräät vaan ei kestä, kun mies löytää paremman.
Tunne siitä, että on parempi (ja nuorempi) kuin joku toinen nainen, vaimo. Ah, mikään ei hivele naisen itsetuntoa samoin!
Juuri tämä on se kesken jäänyt oidipaalivaihe. Pieni tyttö halusi isän rakkauden, mutta isä rakasti äitiä, kuten kuuluukin. Tyttö ei pystynyt selviämään narsistisesta loukkauksesta, vaan jää kantamaan ikuista kakkosen sijaa ja toistaa traumaansa aina uudestaan. Haluaa voittaa ykkösen ja joskus voittaakin, mutta trauma on niin syvällä, että se ei lähde pois vaikka voittaisi kaikki maailman vaimot. Sitäpaitsi jos saisikin miehen itselleen, niin se muuttuisi tavalliseksi mieheksi, jossa ei ole enää mitään jännää, koska varastettu rakkaus onkin aivan arkista. Niinpä vaurioinen kakkonen siirtyy uuteen kohteeseen. Ja leikki on jännää niin kauan kuin saa tuntea sydämessään, että "ähäkutti senkin vaimomateriaaliykkönen, etpä tiedä mitä teen sun aarteen kanssa".
Eikö tämä nyt ole yksi pettämisen mukana tulevista sivujuonista. Sitä toista osapuolta kuin omaa siippaakin joutuu näkemään uudestaan ja uudestaan.
Se on se jatkuva muistutus siitä mitä tapahtui. Senpä takia harvempi ihminen suostuu antamaan anteeksi pettämisen.
Mitä pahaa se paras kaveri ja todistaja ovat tehneet, että joutuvat todistamaan tuollaista draamaa?
En todellakaan haluaisi kuunnella tuollaisia katumuspuheita vaan liukenisin paikalta hyvin nopeasti. Eri asia, jos kaveri haluaa asiasta puhua ihan privaatisti ja tarvitsee mielipidettä, mutta en todellakaan sekaantuisi tuollaiseen julkiseen soppaan muuten.