Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette, jos avoimena ei ole yhtään teidän alan työpaikkaa?

Vierailija
11.09.2024 |

Ja olette lähettäneet kaikkiin teitä kiinnostaviin paikkoihin avoimen työhakemuksen saamatta töitä tai edes vastauksia. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Arto Satonen hommaa työpaikkoja. Viestiä Artolle! 

Vierailija
2/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työpaikka pitäisi olla väkisin johonkin tiettyyn alaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanvaihto.

Vierailija
4/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole oman alan töitä, sitten tehdään sellaisia töitä, joita on. Itse teen sivuhommina siivousta vaikka olen korkeasti koulutettu ja omankin alan töitä teen.

Vierailija
5/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan avoimia hakemuksia.

Vierailija
6/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mielikuvitus kuvittelemaan kyseistä tilannetta. 

Vierailija
7/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisit vaan ap omiin asioihin välillä.

Vierailija
8/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, on todella hyödyllistä kouluttaa konetekniikan insinööri 40000-50000€ hinnalla + opintotuet päälle ja sitten kun hän on 10 vuodessa maksanut asuntolainastaan puolet niin pakottaa hänet nuorten ensimmäisiin kesätyöpaikkoihin (siivous, kassatyöt, hoiva-avustajat yms). Samalla tämä konetekniikan insinööri ei voi muuttaa muualle, koska vaimolla on työ kotipaikkakunnalla ja lapsilla kaverit ja muut lähisukuverkostot samalla paikkakunnalla. Ei vaan onnistu ja on moraalisesti väärin rikkoa perhe ja lasten sosiaaliset suhteet tuollaisessa tilanteessa.

T. Minä ja puolisoni ollaan onnellisesti vakiduuneissa työvoimapula-alalla

Vierailija
9/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan töiden tekemistä nykyisessä työpaikassani.

Vierailija
10/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap siis hakenut kaikkia suomen tietyn alan työpaikkoja, vaan vain lähettyviltä ja siellä sinun asuinseuduillasi ei ole alan töitä? Itse muuttaisin sinne missä oman alan työpaikkoja on,

Jos taas oman alan työpaikkoja ei ole missään suomessa, niin hakisin sitten sellaisia työpaikkoja, joissa vaatimukset eivät ole se, että on alan koulutus, voivat olla vähemmän vaativia yms. Kunhan pääsisi töihin.

Tai lähtisin uudelleen opiskelemaan.

Vierailija
11/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun on opiskellut vuosikausia, toki haluaisi päästä sellaisiin ansioihin mitä korkeakoulututkinto mahdollistaa tai edes jotain sinne päin. Sellaisiin hommiin lähes aina edellytetään alan koulutusta ja työkokemusta. 

Vierailija
12/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on todella hyödyllistä kouluttaa konetekniikan insinööri 40000-50000€ hinnalla + opintotuet päälle ja sitten kun hän on 10 vuodessa maksanut asuntolainastaan puolet niin pakottaa hänet nuorten ensimmäisiin kesätyöpaikkoihin (siivous, kassatyöt, hoiva-avustajat yms). Samalla tämä konetekniikan insinööri ei voi muuttaa muualle, koska vaimolla on työ kotipaikkakunnalla ja lapsilla kaveritv ja muut lähisukuverkostot samalla paikkakunnalla. Ei vaan onnistu ja on moraalisesti väärin rikkoa perhe ja lasten sosiaaliset suhteet tuollaisessa tilanteessa.

Minä en ole koskaan sitonut itseäni sellaiseen asiaan kuin perhe. Enkä ole sitonut itseäni myöskään kapeaan osaamisen sektoriin. Mitä kapeamman sektorin ihminen osaa sitä riippuvaisempi hän on valtakoneistosta. 

Vierailija
13/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä mikä on aloittajan tausta, koulutus tai ala, niin on vaikea antaa tarkempia neuvoja. Korkeakoulutetun tapauksessa mahdolliset työnantajat voivat karsastaa jos CV:ssä on esim. siivousta. Se voi antaa kuvan että työnhakija on epätoivoinen tai ei sitoudu omaan alaansa. Eikä siivouksella työtätekevä elä.

Vierailija
14/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on todella hyödyllistä kouluttaa konetekniikan insinööri 40000-50000€ hinnalla + opintotuet päälle ja sitten kun hän on 10 vuodessa maksanut asuntolainastaan puolet niin pakottaa hänet nuorten ensimmäisiin kesätyöpaikkoihin (siivous, kassatyöt, hoiva-avustajat yms). Samalla tämä konetekniikan insinööri ei voi muuttaa muualle, koska vaimolla on työ kotipaikkakunnalla ja lapsilla kaverit ja muut lähisukuverkostot samalla paikkakunnalla. Ei vaan onnistu ja on moraalisesti väärin rikkoa perhe ja lasten sosiaaliset suhteet tuollaisessa tilanteessa.

Mitä järkeä on opiskella konetekniikan insinööriksi kun työpaikka on kuitenkin ihan sama kuin minulla amiksella ja palkka täsmälleen sama vajaa 4000€kk. Olen minäkin maksanut puolet omakotitalosta 10 vuodessa.

Vierailija
15/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä mikä on aloittajan tausta, koulutus tai ala, niin on vaikea antaa tarkempia neuvoja. Korkeakoulutetun tapauksessa mahdolliset työnantajat voivat karsastaa jos CV:ssä on esim. siivousta. Se voi antaa kuvan että työnhakija on epätoivoinen tai ei sitoudu omaan alaansa. Eikä siivouksella työtätekevä elä.

Aloitus oli yhtä totta kuin raamattu. 

Vierailija
16/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elää. 

- siivooja

Vierailija
17/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun on opiskellut vuosikausia, toki haluaisi päästä sellaisiin ansioihin mitä korkeakoulututkinto mahdollistaa tai edes jotain sinne päin. Sellaisiin hommiin lähes aina edellytetään alan koulutusta ja työkokemusta. 

Muista että pelkkä koulutus ei lisää palkkaa senttiäkään. Itse olen ihan amis ja töihin menin 19 vuotiaana heti armeijan jälkeen. Siellä on tehtaassa yli puolet jos minkälaista insinööriä samoissa hommissa. Sama palkka parikymppiä tunti. Minä vain olen tienannut vuosikausia kauemmin. Sitten eri jos työ vastaa koulutusta.

Vierailija
18/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole oman alan töitä, sitten tehdään sellaisia töitä, joita on. Itse teen sivuhommina siivousta vaikka olen korkeasti koulutettu ja omankin alan töitä teen.

Mukava kuulla, että kaltaisiasi sisukkaita ja joustavia ihmisiä vielä on.

Vierailija
19/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään sitä sosiaalista verkostoa joka on luotu, kysellään sitä kautta kavereilta, josko olis töitä jossain. Kirjoitellaan avoimia hakemuksia, soitellaan ja kysellään työpaikkoja, muitakin kuin oman alan paikkoja.

Pakko, koska on se velvoitehaku, nimittäin jos on työvoimatoimiston kirjoissa ja hakee työttömyyskorvauksia.

Vierailija
20/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että pelkkä koulutus ei lisää palkkaa senttiäkään. Itse olen ihan amis ja töihin menin 19 vuotiaana heti armeijan jälkeen. Siellä on tehtaassa yli puolet jos minkälaista insinööriä samoissa hommissa. Sama palkka parikymppiä tunti. Minä vain olen tienannut vuosikausia kauemmin. Sitten eri jos työ vastaa koulutusta.

Olet väärässä. Usein koulutus nostaa palkkaa, vaikka tekisi samaa hommaa. Ja sittenhän on suuremmat mahdollisuudet edetä vielä parempiin ansioihin. Ehkä juuri siinä tehtaassa missä sinä olet ei tämä toteudu, mutta kyllä se on yleistä. Työnantajat haluaa koulutettua väkeä ja siitä palkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi