Koulutetut naiset eivät löydä puolisoa, koska keskiluokassa on suurempi osa naisia ja miehiä taas on yliedustettuna työläisluokassa.
Kaikki tietenkin haluavat pariutua oman luokkansa sisällä tai enintään ylöspäin.
Naiset ovat jo niin paljon koulutetumpia, että tasaveroisia miehiä ei vaan riitä kaikille.
Kommentit (135)
Kannattanee sitten pariutua ennen kuin ylikouluttaa itsensä.
Kun on tukevasti aviossa ja lapsiakin, niin ei varmaan haittaa vaikka mies ei enää opiskele vaan tienaa rahat elämiseen perheelle.
Minulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa ja koko aikuisen elämäni ole pyörinyt akateemisesti koulutettujen ihmisten kanssa. On minulle luontevaa vaati myös puolisoltani akateemista koulutusta. Jos elämänpiiri on kovin erilainen, voi olla, että ei löydy kosketuspintaa tai kiinnostusta toisen juttuihin. Mistä ne 40+ ei akateemiset edes puhuu? En ole kokenut vaikeaksi löytää korkeakoulutettua miestä. En ole koskaan edes onnistunut seurustelemaan miesten kanssa, joilla ei olisi väitöskirja tehtynä.
Ja vielä kun me duunarinaisetkin viedään niitä korkeammin koulutettuja miehiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kannattanee sitten pariutua ennen kuin ylikouluttaa itsensä.
Kun on tukevasti aviossa ja lapsiakin, niin ei varmaan haittaa vaikka mies ei enää opiskele vaan tienaa rahat elämiseen perheelle.
Tai miesten kannatta kouluttautua pitkälle, jotta maailmankuvakin laajenee ja mahdollisuudet elämässä lisääntyvät - myös naismahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kun me duunarinaisetkin viedään niitä korkeammin koulutettuja miehiä ;)
No ei nyt kuitenkaan duunarit eli raskaan ruumiillisen työn tekijät. Esim sairaanhoitaja ei ole duunari.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset akateemiset naiset pintapuolisine sivistyksineen ei minulle edusta keskiluokkaa.
Luokat eivät ole mutua.
Taisi olla taas jonkun miehen aloitus? Koulutuksella ei ole väliä, kunhan mies on älykäs ja huumorintajuinen. Niin, eikä tietenkään per su. N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt kuitenkaan duunarit eli raskaan ruumiillisen työn tekijät. Esim sairaanhoitaja ei ole duunari.
Lasken amiksen käyneet duunareiksi. Sellainen olen ja mieheni on huomattavasti korkeammin koulutettu.
Käsienheiluttelija naiset luulet, että yhteiskunnassa riittää kaikille käsienheilutteluvirkoja johon vaaditaan 9 vuoden yliopistotasoinen "ihmistutkimus" tms. sontalappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset älykkönaiset haukkumassa ihmisiä koulutuksen perusteella paskapalstalla.
Todellista sivistyneisyyttä, älykkyyttä ja mahtavat arvot ja maailmankatsomus.
Ei jeesus mitä pellejä.
Minä kirjoitin tänne, että minulle on aina ollut
selvää että haluan akateemisen miehen. Onko se toisten ihmisten haukkumista?Jos sanoisin että haluan kyömynenäisen miehen, haukkuisinko nykerönenäisiä?
Oletko todellakin akateeminen ihminen? Hukkaan on mennyt sinussakin yhteiskunnan rahat.
Ylimielisyytesi on kuvottavaa, ja toivon sydämeni pohjasta että elät elämäsi ilman miestä.
Tai vähintäänkin yhtä narsistisen ja typerän miehen kanssa, kunhan vain on akateeminen
Olen pahoillani, mutta minulla on mukava ja hyväsydäminen mies.
Sinultakin haluaisin kysyä, miksi tämä koulutusasia ilmeisesti on se ainoa asia, jonka suhteen ei saisi osoittaa toivomuksia puolisoaan valitessa.
Ei tuo hänelle ollut ongelma vaan tarkoitti varmaan sitä, että akateemisuus ei voi olla ainoa kriteeri parisuhdetta hakevalle jos muut kriteerit täyttyy. Muussatapauksessa tuo on vain tyhmää ja nainen omaa hyvät mahdollisuudet jäädä yksin.
mies52v
”...akateemisuus ei voi olla ainoa kriteeri parisuhdetta hakevalle jos muut kriteerit täyttyy...”
Tässä esimerkki siitä, miksi formaalin logiikan hallinta helpottaa keskustelua.
Matemaattisen ja filosofisen (formaalin) logiikan välinen täsmällinen rajanveto on osoittautunut ongelmalliseksi, mutta selviä kulttuurillisia eroja on.
mies52v
Pieni korjaus. Yllä olevan lauseen oikea lähde on Wikipedia, ei ”mies52v”. Sitä, miksi hän haluaa esittää sen omanaan, ei tarina kerro.
Totta. Normaalikeskustelu palstalle ei yleensä vedetä mitään typeriä "kirjakielen ja filosofian ajatuksia"..ihan sama kuin sinä vedit.:D
mies52v
Käyhän katsomassa sieltä Wikipediasta seuraavaksi yleisimmät argumentointivirheet.
Ei kiinnosta. kauan sulla meni ennenkuin sulle selvisi mitä tarkoitin matemaattisen...ei viittitä elvistellä. Tuo on typerää
mies52v
Alkoi taas isot kirjaimet ja välimerkit tippua ”mies52v:n” kyydistä kun niin kovasti höyryää. Ehkä ei kannata kehuskella nopeudellaan, jos kirjoittaa mitä sattuu.
Koulutus rajoittavana tekijänä on ihan höpöä. Syyt löytyvät muualta. Lähipiirin 30v akateemisista miehistä useampi on sinkkuna kuin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se mies voi olla työläisluokasta? Mulla on hyvä fiksu mies, jolla ei ole korkeakoulututkintoa. Minulla puolestaan on. En ymmärrä, mitä hemmetin väliä jollain tutkinnolla on parinvalinnassa.
Juuri näin. Minä ja mieheni olemme molemmat akateemisia ja oletin, että lapsemme menevät lukioon jne. Esikoinen menikin ammattikouluun, vaikka älliä olisi riittänyt muuhunkin. Voin sanoa, että ajattelutapani on muuttunut täysin. Poikani ei ole yhtään sen tyhmempi kuin ennenkään ja opiskelee hyvin työllistävää alaa. Muistikuvani omasta nuoruudestani on, että vain tyhmät menivät amikseen ja nyt en voi kuin hävetä omia ennakkoluulojani.
Tässä on kyllä se että korkeakoulutettu on duunari mikäli ei työskentele omassa firmassaan.
Onko kyse sittenkin vain rahasta? Olettaako akateemiset naiset, että alemmalla koulutustasolla olevat miehet tienaavat automaattisesti vähemmän, kuin korkeasti koulutetut naiset?
Täälläkin on usein kirjoiteltu siitä, että merkittävästi eri tulotasoilla parisuhteessa elävät kokevat eriarvoisuutta, kun paremmin tienaava porskuttaa rahoillaan menemään, ja toinen on peeaa..
Persaukiset akateemiset naiset pintapuolisine sivistyksineen ei minulle edusta keskiluokkaa.