Ihmiskunta ei tunne yhtä ainoata tartuntatautia joka olisi kadonnut ilman rokotetta - miksi korona katoaisi tänä kesänä kuten väitetään
Meillehän kerrotaan nyt joka päivä että korona melkein tukahdutettu ja se katoaa kokonaan kesään mennessä.
Kommentit (44)
Ai jaa, missä niitä jumppia ja joogia on järjestetty. Kukaan normaali siis normaali ihminen, ei kättele koronan aikana, eik flunssa-aikanakaan.
Useat hierojat lopettivat vastaanoton kokonaan.
Mutta mitäpä siitä, jos oletkin noin tehnyt, ole iloinen siitä, ettei virus ole tarttunut.
Katsos, kaikkilla ei yhtä onnellisesti ole käynyt.
Jos itse välttyy taudilta, ei se tarkoita sitä, että kaikki muutkin välttyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjantauti 100 vuotta sitten, oliko rokote?
Yksi teoria on että Espanjantauti ei kadonnut minnekkään vaan laantui harmittomaksi flunssaksi ja kiertää edelleen keskuudessamme.
Jos koronakin laantuu flunssaksi ja jää kiertoon, niin onhan se silloin tavallaan "kadonnut". Kadonnut sellaisena kuin millaisena sen tunnemme.
Suurin osahan niistä on kadonnut ihan ilman rokotteita, joka on hyvin tuore keksintö. Joskin olosuhteet ovat olleet ihan toiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teoria on että Espanjantauti ei kadonnut minnekkään vaan laantui harmittomaksi flunssaksi ja kiertää edelleen keskuudessamme.
Jos koronakin laantuu flunssaksi ja jää kiertoon, niin onhan se silloin tavallaan "kadonnut". Kadonnut sellaisena kuin millaisena sen tunnemme.
Influenssa ei milloinkaan muutu flunssaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpillakin on paljon kivoja teorioita. Oletko hänen heimolaisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaistakin spekulaatiota on jossain alkuvaiheessa sanottu, että tämä covid-19 kiertää jonkin aikaa täällä maapallolla, ja sitten se muuttuis tavallisen kausi-influenssan vai oliko jopa flunssan kaltaiseksi. Nyt ei enää kauheasti tästä puhuta, mutta jossain ihan muutama päivä sitten joku biologi sanoi, että tämä korona voi kuivua pois, Tarkoittaneeko sitten samaa?
Sitten taas eilen sanottiin hesarissa, että jos on sairastantut jonkun flunssan, siitäkin on voinut jo jäädä meille elimistöön korona-virusta, joka osaltaan voisi olla syy siihen, että vakavasti sairastuneita ei meillä niin paljoa ole. Mutta, miksi se ei sitten toimi muissa maissa, vrt. esim. USA? Löytyikö koronavirusta elimistöstä, joka kuitenkaan ei osoittautunut olevan covid-19?
Tässä esimerkki kommentista, jossa on ymmärretty väärin asiat. Muut koronavirukset aiheuttavat tavallista flunssaa ja sairastetuista flunssista jää elimistöön vasta-aineita, ei virusta. Toinen kysymys on, kuinka paljon näistä vasta-aineista on hyötyä, voi olla ettei ole. Yhdysvalloissa suurempi osa on sairastunut koronaan kuin Suomessa, siksi myös kuolleita on enemmän.
Ok, kiitos oikaisusta, olikin juuri sitä vasta-ainetta. Ne tutkijat olivat kuitenkin sitä mieltä, että voi olla, että on ollut apua koronaan. En mene väittämään, kun en itse ole tutkija.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osahan niistä on kadonnut ihan ilman rokotteita, joka on hyvin tuore keksintö. Joskin olosuhteet ovat olleet ihan toiset...
Ja toisaalta pelätään ikiroudan sulamista, että sieltä niitä herää uudestaan henkiin... viruksia ja bakteereita.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä jos se on niin helposti tarttuvaa, niin esim. kauppojen hlökunta ei ole juurikaan sairastunut? Oliko se jotain alle 100 tapausta k- ja s-ryhmässä yhteensä ja hlökuntaa kuitenkin yhteensä jotain yli 80 000.
Minä oon käynyt jumpassa ja joogassa viikottain, tavannut päivittäin ihmisiä työni parissa, käynyt tavallista enemmän kaupoissa, kampaajalla, hierojalla, luontaishoidoissa, kyläilemässä. Olen kätellyt, halannut ja pessyt käsiä ihan vaan normaalisti, en käytä käsidesiä, en suojaudu mitenkään. Ja terve olen. Niin kuin kaikki tuttavat, asiakkaat, sukulaiset, naapurit.
En usko enää, että on mitään ihmeellistä tautia olemassakaan.
On vaikea uskoa, että noin tyhmiä ihmisiä on edes olemassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SARS katosi.
Tämä on SARS....
Tämä on covid19
SARS kuolleisuuskin oli noin 10%
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä jos se on niin helposti tarttuvaa, niin esim. kauppojen hlökunta ei ole juurikaan sairastunut? Oliko se jotain alle 100 tapausta k- ja s-ryhmässä yhteensä ja hlökuntaa kuitenkin yhteensä jotain yli 80 000.
Minä oon käynyt jumpassa ja joogassa viikottain, tavannut päivittäin ihmisiä työni parissa, käynyt tavallista enemmän kaupoissa, kampaajalla, hierojalla, luontaishoidoissa, kyläilemässä. Olen kätellyt, halannut ja pessyt käsiä ihan vaan normaalisti, en käytä käsidesiä, en suojaudu mitenkään. Ja terve olen. Niin kuin kaikki tuttavat, asiakkaat, sukulaiset, naapurit.
En usko enää, että on mitään ihmeellistä tautia olemassakaan.
Missäpä olet käynyt jumpassa ja joogassa...:D
Lisäksi 1500-luvun sweating sickness tuli ja katosi ilman rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi 1500-luvun sweating sickness tuli ja katosi ilman rokotetta.
Jep. Se tosin kulkee nykyään nimellä menopaussi.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa varsinainen asiantuntija. Esimerkiksi espanjalainen katosi kuten , myöhemmin aasialainen. Lepraan ja ruttoon ei ole vieläkään rokotetta mutta ne ovat lähes joka maasta silti hävinneet.
Ruttoon on kyllä olemassa rokote, mutta sillä on pahoja sivuvaikutuksia, ja teho on lyhytaikainen, 1-2 vuotta.
Koska ruttobakteeri kiertää jatkuvasti luonnonvaraisissa jyrsijöissä ja kykenee säilymään maaperässä kymmeniä vuosia, ruttoa ei voida koskaan tuhota kokonaan.
Suomessa otetaan aika tunnollisesti influenssarokotteita, sekin voi olla asasyy maamme lievempään kuolleisuuteen ja tautimuotoon.
Influenssien määrä on kasvanut vuosi vuodelta samaa tahtia influenssarokotemäärien kanssa :) makes me wonder... ;)
Covidiin kuolleiden määrästä valehdellaan maailmalla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa varsinaine
n asiantuntija. Esimerkiksi espanjalainen katosi kuten , myöhemmin aasialainen. Lepraan ja ruttoon ei ole vieläkään rokotetta mutta ne ovat lähes joka maasta silti hävinneet.
Lähes ei tarkoita että olisi hävinnyt kokonaan
Influenssaa ja flunssaa aiheuttavat eri virukset.