Ihmiskunta ei tunne yhtä ainoata tartuntatautia joka olisi kadonnut ilman rokotetta - miksi korona katoaisi tänä kesänä kuten väitetään
Meillehän kerrotaan nyt joka päivä että korona melkein tukahdutettu ja se katoaa kokonaan kesään mennessä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi 1500-luvun sweating sickness tuli ja katosi ilman rokotetta.
Tuo 1500-luvun tauti on influenssa, joka on silloin siirtynyt todennäköisesti karjasta ihmiskuntaan ja ollut vaivanamme siitä asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä jos se on niin helposti tarttuvaa, niin esim. kauppojen hlökunta ei ole juurikaan sairastunut? Oliko se jotain alle 100 tapausta k- ja s-ryhmässä yhteensä ja hlökuntaa kuitenkin yhteensä jotain yli 80 000.
Minä oon käynyt jumpassa ja joogassa viikottain, tavannut päivittäin ihmisiä työni parissa, käynyt tavallista enemmän kaupoissa, kampaajalla, hierojalla, luontaishoidoissa, kyläilemässä. Olen kätellyt, halannut ja pessyt käsiä ihan vaan normaalisti, en käytä käsidesiä, en suojaudu mitenkään. Ja terve olen. Niin kuin kaikki tuttavat, asiakkaat, sukulaiset, naapurit.
En usko enää, että on mitään ihmeellistä tautia olemassakaan.
On vaikea uskoa, että noin tyhmiä ihmisiä on edes olemassa...
Jos yksi koronan oireista olisi ollut paiseita naamassa niin olisi tamakin tati istunut kiltisti kotona. Mista han tietaa etta ei ole oireeton viruksen levittaja ja kylvaa karsimysta ymparilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ruttoon mitään rokotetta ole.
Rutto osataan nykyään hoitaa lääkkeillä. Lääkitys pitää kuitenkin aloittaa riittävän nopeasti oireiden ilmaannuttua.
Keskiajalla se kuitenkin tukahdutettiin. Kokonaan se ei pois mennyt, vaan on olemassa vieläkin. Epidemia kuitenkin meni ohi.
Nykyään ruttoon sairastuminen on erittäin harvinaista.
Niin, rutto hoidetaan antibiooteilla. Kyseessä on bakteeri-infektio.
Suomen alueella on ollut ruttoepidemia viimeksi 1700-luvun alussa. Venäjällä oli ruttoepidemia myös 1700-luvun lopussa, mutta Ruotsi (jonka osana Suomen alue tuolloin oli) laittoi Venäjän vastaisen rajansa kiinni. (On ne ruotsalaisetkin joskus osanneet.) Eli meidän viimeisin ruttoepidemiamme on ollut paljon keskiajan jälkeen, mutta myös paljon ennen antibioottien keksimistä.
Hankkisit jo apua tuohon pakkomielteesesi