Miksi hoikkuus on miehille niin tärkeää?
Sain valtavasti huomiota miehiltä ollessani hoikka 60kg (olen 170 pitkä). Nyt lievästi ylipainoisena 80kg kukaan ei lähesty. En olisi koskaan ikinä päästänyt itseäni lihomaan jos olisin ymmärtänyt miten tärkeä asia hoikkuus on miehille. Mutta mietin, miksi näin on. Miksi se hoikkuus on niin valtavan tärkeää miehille?
Kommentit (515)
Miehen melipide kirjoitti:
Vaikka nainen oliisi painoindeksin mukaan normaalipainoinen (esim. BMI 23-24), niin alitajuisesti ajattelen, että seurustelun aloitettettuaan/naimimisisin mentyään lysähtää sohvalle TV:n ääreen ja lihoo nopeasti, varsinkin jos suhteessa kitkaa tms. stressiä esim.työ tms. Niin paljon vastaavia kohtaloita on ystäväpiirissä (ja sitten vetäytyvät monesti vielä omiin oloihinsa ja lihominen pahenee, säälittää). Hoikat vaan on seksuaalisesti ja muutenkin viehättävämpiä.
Ja miehetkö eivät sitten parisuhteen myötä liho ja plöslydy!?!? Saa vaatia naiselta että pysyy hoikkaa, mutta kyllä miehenkin pitää pysyä kuosissa. Niin monta tapausta olen ympärilläni nähnyt että nainen pysyy kuosissa ja miehestä tulee läski plösl sohvaperunanainen. Kyllä tikisdä oleva mies on seksuaalisesti ja muutenkin paljon viehättävämpiä. Itseänne saatte miehet syyttää kun seksi parisuhteessa vähenee. Ei kaljamahaa herätä seksuaalisia haluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä jo, eikä mikään materiaalinen tee onnelliseksi? Miten palkita itsensä laihtumaan? Huomiotakaan en oikeastaan kaipaa ja minulla on ympärillä kaikkea mitä tarvitsen.
Laihtumiseen pitää on tarve. Minulla ei näköjään ole sitä.
Lihavuus on suojakuori. Edellisessä parisuhteessa olin onneton ja lihoin viisitoista kiloa. Lihavuus oli epäsopivan kumppanin työntämistä pois.
Nuorempana ylimääräiset kilot olivat turva. Sain omaa rauhaa ja tilaa oman nahkani sisällä.
Paitsi että et saa, kun tälläkin palstalla aina miehet muistavat kertoa että läskeiltä kannattaa pillua pyytää kun laskin pitäisi olla otettu että kelpaa runkkuoatjaksi ja läskit eivät saa kieltäytyä
Tämä palsta on tämä palsta ;) Ei kukaan niin normaalielämässä sano suoraan. Mutta minua on kyllä käytetty aika paljon hyväksi, joten siinäkään mielessä en ole saanut onnistumisen kokemuksia ulkonäön takia. Tarkoitan hyväksikäytöllä yhden yön juttuja, jossa olen ihastunut, mutta mies onkin sitten torjunut myöhemmin. Jotkut noista kokemuksista ovat olleet aika kipeitä. Siitä sitten olen ajatellut, että ei hoikkuudesta ole mitään hyötyä, saan vain siipeeni. Kuitenkin sitä toivoo, että ihminen näkisi sisimmän ja ulkoinen ei olisi se merkittävin.
Se, että uskaltaa näyttäytyä rumana ja lihavana, on myös eräänlaista narsismin kuorimista. Narsistinen kuori tekee onnettomaksi ja estää nauttimasta elämän kauneudesta. Lihomisessa on kyse irtipäästämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan hoikka, ei laiha, nainen nyt mukavampi silmälle kuin sellainen jolla makkarat ja rinnat roikkuu.
Sama miehissä ja naisissa.
En usko että monikaan mies laihoista tykkää, eikä kovinkaan lihaksikkaista.
Ei miehessä iske mikään ruipelo tai laiheliini tai mikään läski. Miehen pitää olla sporttinen ja lihaksikas. Mutta ei mikään bodarimöhkäke- ne on kamalia. Sikspäkki pitää miehellä olla
En ymmärrä miten kaikki miehet eivät pyri tuiho. Ei se nyt niin vaikeaa ole ruokavalio kuntoon ja sopivasti treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä jo, eikä mikään materiaalinen tee onnelliseksi? Miten palkita itsensä laihtumaan? Huomiotakaan en oikeastaan kaipaa ja minulla on ympärillä kaikkea mitä tarvitsen.
Lihavuus on suojakuori. Edellisessä parisuhteessa olin onneton ja lihoin viisitoista kiloa. Lihavuus oli epäsopivan kumppanin työntämistä pois.
Nuorempana ylimääräiset kilot olivat turva. Sain omaa rauhaa ja tilaa oman nahkani sisällä.
Paitsi että et saa, kun tälläkin palstalla aina miehet muistavat kertoa että läskeiltä kannattaa pillua pyytää kun laskin pitäisi olla otettu että kelpaa runkkuoatjaksi ja läskit eivät saa kieltäytyä
Tämä palsta on tämä palsta ;) Ei kukaan niin normaalielämässä sano suoraan. Mutta minua on kyllä käytetty aika paljon hyväksi, joten siinäkään mielessä en ole saanut onnistumisen kokemuksia ulkonäön takia. Tarkoitan hyväksikäytöllä yhden yön juttuja, jossa olen ihastunut, mutta mies onkin sitten torjunut myöhemmin. Jotkut noista kokemuksista ovat olleet aika kipeitä. Siitä sitten olen ajatellut, että ei hoikkuudesta ole mitään hyötyä, saan vain siipeeni. Kuitenkin sitä toivoo, että ihminen näkisi sisimmän ja ulkoinen ei olisi se merkittävin.
Se, että uskaltaa näyttäytyä rumana ja lihavana, on myös eräänlaista narsismin kuorimista. Narsistinen kuori tekee onnettomaksi ja estää nauttimasta elämän kauneudesta. Lihomisessa on kyse irtipäästämisestä.
Minulle itsensä rakastamisen opettelu on ollut sitä, että olen oppinut rakastamaan itseäni minkälaisena vain. Ihan konkreettisesti on pitänyt antaa painon nousta ja testata näin omia rajojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nainen oliisi painoindeksin mukaan normaalipainoinen (esim. BMI 23-24), niin alitajuisesti ajattelen, että seurustelun aloitettettuaan/naimimisisin mentyään lysähtää sohvalle TV:n ääreen ja lihoo nopeasti, varsinkin jos suhteessa kitkaa tms. stressiä esim.työ tms. Niin paljon vastaavia kohtaloita on ystäväpiirissä (ja sitten vetäytyvät monesti vielä omiin oloihinsa ja lihominen pahenee, säälittää). Hoikat vaan on seksuaalisesti ja muutenkin viehättävämpiä.
Ja miehetkö eivät sitten parisuhteen myötä liho ja plöslydy!?!? Saa vaatia naiselta että pysyy hoikkaa, mutta kyllä miehenkin pitää pysyä kuosissa. Niin monta tapausta olen ympärilläni nähnyt että nainen pysyy kuosissa ja miehestä tulee läski plösl sohvaperunanainen. Kyllä tikisdä oleva mies on seksuaalisesti ja muutenkin paljon viehättävämpiä. Itseänne saatte miehet syyttää kun seksi parisuhteessa vähenee. Ei kaljamahaa herätä seksuaalisia haluja
Kyllä, sama koskee tietenkin myös miehiä. Kirjoitin asiasta miehen näkökulmasta
Joo, sikspäkki ja leveät hartiat miehellä. Nam. Ikävä, jos tommosen hunksin kanssa aloittaisi seurustelun ja kohta sulla on kaljamaha sihvaperuna. Ikävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minusta on vaan ollut ikävä huomata, miten suurin osa miehistä on todella pinnallisuus- tärkein asia naisessa on ulkonäkö ja seksuaalinen viehättävyys. Luonteella ja sillä "sisäisellä kauneudella" ei ole mitään väliä. Todella pintaliidolla mennään, jos mahanakjaroilla on väliä, mutta kun on. Naiset eivät ole in pinnallisia. Toivoisin olevani lesbo tai edes bi, koska olen kyllästynyt miehiin ja niiden pinnallisuutern
Vierailija kirjoitti:
Tämä ikuinen läski-keskustelu loppuisi kuin seinään jos laihdutus olisi helppoa. Sen jälkeen emme näkisi yhtään ylipainoista missään. Kukaan ei ole omasta tahdostaan ylipainoinen vaikka kuinka väittäisi.
Verrattuna ikään: kaikki keski-ikäiset antaisivat mitä vaan että voisivat olla jälleen parikymppisiä. Ylipaino on kuin vanhuus. Siinä ei ole mitään hyvää verrattuna nuoruuteen ja hoikkuuteen.
Alku on totta, jatko ei. En missään hlvtn nimessä haluaisi olla enää nuori. Hoikempi ehkä haluaisin olla mutta en pidä sitä enää niin tärkeänä. Nuoruus on selkeästi yliarvostettua. Olla aina vain nuori, tavata aina vain uusia miehiä...entä sitten? Oravanpyörähän tuo on. Mitä iloa on pelkästä iskemisestä ja nussimisesta? Uudelleen ja uudelleen. Onko muille kelpaaminen niin tärkeää? (Enkä nyt puhu niille joilla ei ole onnea löytää yhtäkään kumppania.)
Mutta täällä kun lueskelen niin en voi kuin olla tuhannesti kiitollinen että elin nuoruuteni 30v sitten. Tuntuu että silloin oltiin vielä normaaleja. Olen itse ollut aina hiukan ylipainoinen mutta seuraa sain, tosin en etsinyt koskaan pelkkää seksiä koska pelkkä paneminen ei ole kiinnostanut. En koskaan saanut miehiltäni yhtään ikävää huomautusta ulkonäöstäni.
"Miksi hoikkuus on miehille niin tärkeää?"
Naisille miehen ulkonäköasiat ja hoikkuus ovat vähintään yhtä tärkeitä, nykyään jopa tärkeämpiä. Suosituimpia ovat nämä huumeiden käyttäjän näköiset lommoposket tyyliin Johnny Depp. Pitää röökata ja elää kahvilla että saa leukaperät lommolle, tai treenata ihan sikana, kuten joku Cristiano Ronaldo. Samaa ulkonäkökeskeistä haikailua, jossa otetaan mitä saadaan oman markkina-arvon mukaisesti, mutta lähes jokainen pulskakin haaveilee noista hoikista kaunokaisiista tai lommoposkisista komistuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minusta on vaan ollut ikävä huomata, miten suurin osa miehistä on todella pinnallisuus- tärkein asia naisessa on ulkonäkö ja seksuaalinen viehättävyys. Luonteella ja sillä "sisäisellä kauneudella" ei ole mitään väliä. Todella pintaliidolla mennään, jos mahanakjaroilla on väliä, mutta kun on. Naiset eivät ole in pinnallisia. Toivoisin olevani lesbo tai edes bi, koska olen kyllästynyt miehiin ja niiden pinnallisuutern
naiset on ihan yhtä pinnallisia. Se vaan peittyy vähän niiden miljoonan muun kriteerin alle.
Vaikka nainen olisi painoindeksin mukaan normaalipainoinen (esim. BMI 23-24), niin alitajuisesti ajattelen, että seurustelun aloitettettuaan/naimimisisin mentyään lysähtää sohvalle TV:n ääreen ja lihoo nopeasti, varsinkin jos suhteessa kitkaa tms. stressiä esim.työ tms. Niin paljon vastaavia kohtaloita on ystäväpiirissä (ja sitten vetäytyvät monesti vielä omiin oloihinsa ja lihominen pahenee, säälittää). Hoikat vaan on seksuaalisesti ja muutenkin viehättävämpiä.
Ja hoikat pysyy hoikkina?
Vai lasketko tässä sen varaan, että jos ne lihoo, niin ovat vielä normaalipainoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että se tärkeä asia ei ole hoikkuus, vaan vyötärö-lantiosuhde, joka tosin on hoikilla ja nuorilla todennäköisemmin kohdillaan.
Tämä on ihan sama asia kuin miksi naisille miehen pituus ja hiukset päässä on tärkeää. Kertovat että mies on viriili ja vahva ja alfauros. Lyhyt, hintelä ja harvahiuksinen mies ei voi koskaan olla alfa
esimerkiksi Joe Rogan ja Jason Statham on lyhyitä ja kaljuuntuneita mutta laskisin silti alfamiehiksi.
Höhöhö. Siellä taas joku äijä sanoo että nämä äijät on alfamiehiä. Ei se niin mene. Statham ainakin on sellainen kalju turpea salimöykky mitä naiset inhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole huomannut kyllä samaa, suurimmalle osalle miehistäkin luonteella ja sisäisellä kauneudella on väliä. Ei asia ole joko tai, vaan molemmat.
Miehet vaan ei joka viestiin laita disclaimeriä, että muutkin ominaisuudet merkkaa, kun kysytään ulkonäöstä ja sitä, onko sillä väliä.
Ap:lle: en tiedä miksi, mutta en ole kiinnostunut harrastamaan seksiä lihavan naisen kanssa. Siksi en ole kiinnostunut heistä myöskään parisuhdemielessä.
M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että se tärkeä asia ei ole hoikkuus, vaan vyötärö-lantiosuhde, joka tosin on hoikilla ja nuorilla todennäköisemmin kohdillaan.
Tämä on ihan sama asia kuin miksi naisille miehen pituus ja hiukset päässä on tärkeää. Kertovat että mies on viriili ja vahva ja alfauros. Lyhyt, hintelä ja harvahiuksinen mies ei voi koskaan olla alfa
esimerkiksi Joe Rogan ja Jason Statham on lyhyitä ja kaljuuntuneita mutta laskisin silti alfamiehiksi.
Höhöhö. Siellä taas joku äijä sanoo että nämä äijät on alfamiehiä. Ei se niin mene. Statham ainakin on sellainen kalju turpea salimöykky mitä naiset inhoaa.
Mitä ihmettä höpiset, Statham on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nainen olisi painoindeksin mukaan normaalipainoinen (esim. BMI 23-24), niin alitajuisesti ajattelen, että seurustelun aloitettettuaan/naimimisisin mentyään lysähtää sohvalle TV:n ääreen ja lihoo nopeasti, varsinkin jos suhteessa kitkaa tms. stressiä esim.työ tms. Niin paljon vastaavia kohtaloita on ystäväpiirissä (ja sitten vetäytyvät monesti vielä omiin oloihinsa ja lihominen pahenee, säälittää). Hoikat vaan on seksuaalisesti ja muutenkin viehättävämpiä.
Vai lasketko tässä sen varaan, että jos ne lihoo, niin ovat vielä normaalipainoisia?
Arvioisin, että BMI 18-20 nainen pysyy todennäköisemmin hoikkana kuin BMI 23-24 nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja vaan totesi ettei kalju ja lyhyt voi olla mitenkään alfa mutta sehän ei ulkonäköä katso alfana oleminen vaan sellaista äijämäistä ja uskottavaa olemusta. Ei muuten löytyisi Stathamille ja Bruce Willisille pääosarooleja toimintaelokuvista. Salimöykyt ovat myös usein alfoja kuten The Rock ja iso-Arska.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Mitä laihempi olen ollut, sitä parempi vienti. Nyt kun BMI on 23 olen käytännössä näkymätön. Ja ei, en ole omenavartaloinen.
Miksi alapeukut? Tottahan tämä on. Päärynävartalo ei kelpaa, vaikka olen muutoin sporttinen. Muutama kiloa sitten oli ihan eri tavalla vientiä esim tinderissä. Nyt kelpaisin vain itseäni yli 10 vuotta vanhemmille kaljamahaukoille, ei kiitos. Mielummin olen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioisin, että BMI 18-20 nainen pysyy todennäköisemmin hoikkana kuin BMI 23-24 nainen.
Hmmmm. Tämä on ehkä harmi kuulla siksi että laihdutan parhaillani ja olen juuri saavuttanut bmin 24. Olen hyvin ylpeä saavutuksestani ja koen oloni kauniiksi ja seksikkääksikin ekaa kertaa vuosiin. Aion myös jatkaa treenausta ja olla ensi vuonna vieläkin paremman näköinen ja kuntoinen. Siispä jos joku näkee minut nyt ja tuomitsee lihavaksi/tulevaisuudessa lihovaksi, no, metsään menee. Jos hän tutustuisi minuun vähän ja kuulisi tarinani, tietäisi mikä on todellinen tilanne. Mutta ei siinä mitään, vapaushan vallitsee kaikille tässä asiassa.
Sama pätee miehiin.