Miksi hoikkuus on miehille niin tärkeää?
Sain valtavasti huomiota miehiltä ollessani hoikka 60kg (olen 170 pitkä). Nyt lievästi ylipainoisena 80kg kukaan ei lähesty. En olisi koskaan ikinä päästänyt itseäni lihomaan jos olisin ymmärtänyt miten tärkeä asia hoikkuus on miehille. Mutta mietin, miksi näin on. Miksi se hoikkuus on niin valtavan tärkeää miehille?
Kommentit (515)
Olin nuorena hoikka/alipainoinen. Miehet eivät jättäneet rauhaan. Viimeisen neljän vuoden aikana painoa on tullut n 20kg ja bmi on 27. Voin sanoa, että treffipyynnöt ovat loppuneet kuin seinään.
Mun ongelma hoikkana oli se, että miehet halusivat seurustella mun kanssani lähinnä mun ulkonäön takia. Ei niitä kiinnostanut oppia oikeasti tuntemaan mua. Luulin, että lievä ylipaino korjaisi tilanteen. Not so, sillä samankokoiset miehet eivät kiinnostu. Mikäli haluaisin suhteen, niin pitäisi kai laihduttaa. Mutta jotenkin nuo saamani kokemukset miehistä ja niiden pinnallisuudesta ei oikein motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kysymys ap:lle.
Sinunsta on siis huono asia jos miehet suosivat hoikkia naisia. Siis puhutaan asiasta johon pystyy vaikuttamaan, ja joka vaikuttaa positiivisesti terveyteen.
Naisten vastaava kriteerikö - siis pituus - on parempi? Millä tavalla?
Pituuden suosimiselle on biologiset perusteet. Normaalipainon suosimiselle yhtä lailla.
Nykymies vaatii että nainen on hyvin laiha. Se on biologian vastaista.Jep. Esimerkiksi ammattiurheilijanaisilla on erittäin yleistä ettei kuukautisia tule tai ne on hyvin epäsäännölliset. Kuukautishäiriöt altistavat esimerkiksi lapsettomuudelle, osteoporoosille jne. Ne teidän kuolaamat fitnessnaiset kärsivät monet myös kilpirauhasongelmista diettaamisensa jälkeen.
Kaikista sairainta ettei lasten ja nuorten valmennuksessa välttämättä edes puhuta koko kuukautisasiasta. Ja edelleen nykypäivänä saatetaan kannustaa laihduttamiseen tai pitää hyvänä että kuukautiset jäävät pois. Siihen on ihan biologinen syy miksi samanpituisella ja samanpainoisella miehellä ja naisella on noin 10% ero rasvaprosentissa. Ja harvalla naisella se rasva on pelkästään palloina rinnoissa, vaan monilla on rasvaa myös pakaroissa, yläreisissä, lantiolla, alavatsassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei lihavuus kaikkia haittaa, jos on vaan siis ilonen ja positiivinen yms ja täytyy myös meikata ja laittautua. Jos on lihava, niin piirteet monesti hukkuu ja uskon että siks osa miehistä tykkää laihoista koska niillä on yleensä piirteet paremmin esillä... joillain lihavilla pysyy hyvin ns muodot kasassa, ja toisilla ei ja sit jos ei vielä meikkaa tai muuten korosta mitään niin ei välttämättä miehet kiinnostu. :D toki on myös niitä miehiä joille runsaat muodot on plussaa tyyliin viis naamastakaan.
No ole siinä sitten iloinen ja positiivinen kun oma ylipaino vtuttaa niin ettei veri kierrä. Koko ajan on tukala ja tympääntynyt olo, maha on tiellä ja kaikki vaatteet vttu kinnaa ja puristaa.
Kun vaan saisi nämä extrat huitsin vttuun niin mielialakin kohenisi kummasti ja kas, sitten sitä olisi iloinen ja positiivinen vaikka ei enää edes tarvitsisi kun kroppa olisi kuosissa..
Kyllähän kilot saa pois, jos itsekuri ja tahtotila riittää. Maailma on pullollaan esimerkkejä hyvinkin paljon laihduttaneista ja isojakin elämänmuutoksia tehneistä ihmisistä, joten tekosyitä on oikeastaan turha edes etsiä. Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. :)
Jos on oikeasti ylipainoa, niin laihduttaminen on yleensä kohtuullisen helppoa jos ei ole esimerkiksi kilpirauhasongelmia, kortisonilääkitystä tai masennuslääkitystä jne. Jos on jo valmiiksi normaalipainossa, niin laihduttaminen on oikeasti todella vaikeaa, kun on jo valmiiksi pienet kalorit ja niistä joutuu vielä entisestään supistamaan. Itselläni jokainen laihdutusyritys on päättynyt sokerin ahmintaan, jotenkin menetän kontrollin täysin. Homma pysyy paremmin kasassa, kun sallin itselleni pienen pehmeyden eikä koko valveillaoloaika mene joko nälkäisenä olemiseen, syömisen ajatteluun tai ruokaan liittyviin pakkoajatuksiin. Myös niillä paljon laihduttaneilla kaikilla hidastuu laihtuminen merkittävästi siinä vaiheessa kun ollaan jo normaalipainon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tosikokemus omasta elämästä: 38-vuotiaana hylkäsin ehkäisyn ja siitä puolentoista vuoden kuluttua minulla ja miehelläni oli vauva, ilman minkäänlaista lääkärin apua. Olin n. 167 cm ja raskautuessani 70-71 kg, useimpien palstalaisten mielestä varmaan suorastaan epäterveellisen läski... No, vauvan synnyttyä sitten tutustuin itseäni vuotta nuorempaan äitiin, jolla samanikäinen vauva. Hän oli liikuntayrittäjä, todella pitkä ja hoikka nainen, jolla läskiä ei grammaakaan, BMI:tä en arvalle, mutta todella pieni. Oli aviomiehensä kanssa käynyt hedelmöityshoidoissa kuusi vuotta ennen kuin raskaus natsasi... Eli meneekö tosiaan kaikkien mielestä hoikkuus ja hedelmällisyys yksi yhteen?
Ajattelitko tarinasi kumoavan tilastolliset todennäköisyydet?
Vierailija kirjoitti:
Mietin että voiko tämä olla jokin alitajuinen, naisen hedelmällisyyteen liittyvä asia. Lihavuushan vaikuttaa naisen hormonitoimintaan. Lihava nainen ei ole niin hedelmällinen. Tosiaan joku primitiivinen juttu, jota mies ei edes tiedosta.
Jos mennään todella runsaaseen ylipainoon niin vaikuttaa varmasti hedelmällisyyteen, mutta esim. aloittajan kaltainen 170cm ja 80kiloa painava nainen taas raskautuu helpommin kuin 50kiloinen, erityisesti jos rasvaa on alakropassa. Siittiö valkkaa hyvän ja ravinteikkaan kasvualustan, ei liian heikkoa, jolla ei ole vararavinnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meillä on ravintoa yllinkyllin. Hoikkuus osoittaa itsehillintää.
Silloin kun on ollut ravinnosta pulaa, pullukka oli hot.Lihavuus oli joskus vaurauden merkki, mutta ei se koskaan ole ollut viehättävä piirre naisessa.
Minkä sitten ajattelet olleen paleoliittisten
venuspatsaiden tarkoitus?Minkä itse? Arkkityyppisen äitihahmon? (Ei varmaan ainakaan edustanut mitään oman aikansa r*nkkufantasioita)
Ne olivat mahtavien jumalattarien kuvia. Kiven työstäminen oli sen verran vaivalloista niillä työkaluilla, että tuskinpa niitä patsaita Jallun tai Raton korvikkeiksi tehtiin.
Savesta tehtiin. Ei ollut työkaluja kiven muotoilemiseen. Savinen kurvipatsas oli aikansa tähtityttö, patsaan kanssa mentiin hoitamaan hommat.
Äskeinen keskustelija juuri väitti, ettei lihavuus naisessa ole koskaan ollut viehättävää.
Niinpä niin. Teini-ikäisten hoikkien ja nättien tyttöjen kanssahan vain ne lapset tehtiin vastentahtoisesti kun muuten kuolattiin sellaisia turboahdettuja läskitätejä. Uskoo ken tahtoo.
Eiköhän lapsia ole tehty kaikkien niiden alle vaihdevuosi-ikäisten naisten kanssa, jotka ovat kyenneet eläviä lapsia synnyttämään ja imettämään. Vararasva oli lapsen henkivakuutus.
Menee vähän ohi, mutta silti samaa; evoluutiotutkijat ovat kanssasi eri mieltä; ovatpa mm sitä mieltä etteivät vanhemmat naiset kykene yleisesti synnyttämään nykypäivänä, koska ihminen on jalostunut sellaiseksi, koska vanhempien naisten kanssa ei olla haluttu lisääntyä ihmisen pitkän evoluution aikana.
Kannattaa hetkeksi pysähtyä pohtimaan, kuinka luonnonvalinta toimii, ennen kuin esittää tällaisia ”jalostumisteorioita”.
Itsestänikin vaikutti hiukan omituiselta, mutta ei ole omaa keksintöäni:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/taman-kokee-jokainen-nainen-ja-se-on-m…
Klickbait-otsikoitu höttöjuttu, jonka pääasiallinen sisältö on tutkijoiden erimielisyys.
Itse uskon, että vaihdevuodet ovat kehittyneet vaarallisten raskauksien plus pitkään kehittyvien ja hoitoa vaativien lasten myötä. Enemmän lapsia jää henkiin, jos heillä on elossa oleva äiti heitä kasvattamassa vielä vuosien päästäkin. Myös isoäidistä on arveltu olevan lapsen turvallisuudelle ja kehitykselle hyötyä.
Olen tietoinen noista useimmista teorioista, ja esittämäsi on toki kaunis, mutta joidenkin tutkijoiden mielestä epärealistinen. Eikä tuo laittamani suinkaan ole ainoa linkki, jossa tuo teoria on elänyt, oli myös suomalaisissa tiedejulkaisuissa. Itse uskon, että se on lähinnä totuutta jo pelkästään sen perusteella miten paljon miehet järjestään janoavat nuorta naista kaikkialla maailmassa - etenkin primitiivisimmissä kulttuureissa sitä ei edes yritetä peitellä(itsekin juttelen aiheesta aina väliajoin noiden kebabien pyörittelijöiden kanssa asioidessa). Tai sen puutteessa ainakin nuoren näköistä naista(hoikka, hento, timmi jne).
Ei tässä teoriassa ole mitään kaunista eikä epärealistista. Eikä tämä mitenkään poissulje sun havaintoja, päinvastoin esittää vain erilaisen ja realistisemman syy-seuraussuhteen. Evoluutio ei yleensä hankkiudu eroon mistään, jos siitä ei ole aktiivisesti selvää haittaa. Naisen hedelmällisyyden loppuminen viittaa siihen, että loppuun asti jatkuvasta hedelmällisyydestä olisi siis jotain haittaa. Ja onhan siitä - se jättäisi enemmän orpoja lapsia. Ihmislasten (suurten aivojen vuoksi) poikkeuksellisen hidas kehitys tarvitsee elossa olevaa äitiä pitämään heistä huolta. Ihmisten lisääntymisstrategia ei niinkään ole tuhannen nopeasti omilleen lähtevän jälkeläisen tuottaminen, vaan muutaman, joihin panostetaan pitkään ja suhteessa paljon.
Katukuvan perusteella juuri naisen elintavat näyttäisivät periytyvän jälkeläisille.
Googlasin hiljattain yhden ex-työkaverin kun törmäsin hänen kommenttiinsa netissä. Uudesta kuvasta en meinannut tunnistaa! Kasvot olivat turvonneet kuin pullataikina ja kroppakin näytti hankkineen reilusti lisäkiloja. Tämä vain yhdessä vuodessa. Ennen oli kuuma. Nyt kauhea täti. Aivan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä jo, eikä mikään materiaalinen tee onnelliseksi? Miten palkita itsensä laihtumaan? Huomiotakaan en oikeastaan kaipaa ja minulla on ympärillä kaikkea mitä tarvitsen.
Laihtumiseen pitää on tarve. Minulla ei näköjään ole sitä.
Parempi terveys? Enemmän elinvuosia? Paremmat veriarvot? Pienenpi riski saada syöpä? (sokeri auttaa syöpäsvaimen kasvamisessa) Jos joudutaan operoimaan eli leikkaamaan niin on helpompi tehdä tämä kun edessä ei ole tonni tolkulla läskiä. Toipuminen leikkauksesta helpompaa. Liikuntaelimet pysyy paremmassa kunnossa vuosi (esim nivelet). On se kyllä ihme että ihmiset eivät näe nenäänsä pidemäälle....
Naiset oli tosi kauniita ja hoikkia ennen 1960-luvulla (minihameet!) ja vielä 1970-luvullakin. Sitten alkoi pulkistuminen ja tässä sitä nyt ollaan, suurin osa on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset oli tosi kauniita ja hoikkia ennen 1960-luvulla (minihameet!) ja vielä 1970-luvullakin. Sitten alkoi pulkistuminen ja tässä sitä nyt ollaan, suurin osa on ylipainoisia.
Hei Älä viitsi. Miehet ovat ihan yhtä läskejä kuin naisetkin.
En tätä ole itse keksinyt, vaan lukenut. Kuulemma tutkitusti ovat hedelmällisimpiä naiset, joilla on hoikka vyötärö ja rinnanympärys/lantio suunnilleen yhtä leveät. Siis kropan suhteet ovat ratkaisevat. Suuri ylipainoisuus heikentää hedelmällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Katukuvan perusteella juuri naisen elintavat näyttäisivät periytyvän jälkeläisille.
Miehet ovat läskimpiä kuin naiset, eli tämän perusteella ja miesten huonomman terveyden ja alhaisemman eliniän perusteella se "periytyvyys" tulee miehiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei lihavuus kaikkia haittaa, jos on vaan siis ilonen ja positiivinen yms ja täytyy myös meikata ja laittautua. Jos on lihava, niin piirteet monesti hukkuu ja uskon että siks osa miehistä tykkää laihoista koska niillä on yleensä piirteet paremmin esillä... joillain lihavilla pysyy hyvin ns muodot kasassa, ja toisilla ei ja sit jos ei vielä meikkaa tai muuten korosta mitään niin ei välttämättä miehet kiinnostu. :D toki on myös niitä miehiä joille runsaat muodot on plussaa tyyliin viis naamastakaan.
No ole siinä sitten iloinen ja positiivinen kun oma ylipaino vtuttaa niin ettei veri kierrä. Koko ajan on tukala ja tympääntynyt olo, maha on tiellä ja kaikki vaatteet vttu kinnaa ja puristaa.
Kun vaan saisi nämä extrat huitsin vttuun niin mielialakin kohenisi kummasti ja kas, sitten sitä olisi iloinen ja positiivinen vaikka ei enää edes tarvitsisi kun kroppa olisi kuosissa..
Kyllähän kilot saa pois, jos itsekuri ja tahtotila riittää. Maailma on pullollaan esimerkkejä hyvinkin paljon laihduttaneista ja isojakin elämänmuutoksia tehneistä ihmisistä, joten tekosyitä on oikeastaan turha edes etsiä. Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. :)
Jos laihduttaminen olisi helppoa, niin ei meillä mitään ylipaino-ongelmaa olisikaan. Ja sen lisäksi monen mielestä itse laihduttaminen on paljon helpompaa kuin tuloksen säilyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
En tätä ole itse keksinyt, vaan lukenut. Kuulemma tutkitusti ovat hedelmällisimpiä naiset, joilla on hoikka vyötärö ja rinnanympärys/lantio suunnilleen yhtä leveät. Siis kropan suhteet ovat ratkaisevat. Suuri ylipainoisuus heikentää hedelmällisyyttä.
Ei se läskimaha miestenkään hedelmällisyyttä paranna vaan huonontaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen melipide kirjoitti:
Vaikka nainen olisi painoindeksin mukaan normaalipainoinen (esim. BMI 23-24), niin alitajuisesti ajattelen, että seurustelun aloitettettuaan/naimimisisin mentyään lysähtää sohvalle TV:n ääreen ja lihoo nopeasti, varsinkin jos suhteessa kitkaa tms. stressiä esim.työ tms. Niin paljon vastaavia kohtaloita on ystäväpiirissä (ja sitten vetäytyvät monesti vielä omiin oloihinsa ja lihominen pahenee, säälittää). Hoikat vaan on seksuaalisesti ja muutenkin viehättävämpiä.
Ja hoikat pysyy hoikkina?
Vai lasketko tässä sen varaan, että jos ne lihoo, niin ovat vielä normaalipainoisia?
Arvioisin, että BMI 18-20 nainen pysyy todennäköisemmin hoikkana kuin BMI 23-24 nainen.
Noilla tosi hoikilla on vaarana että tipahtavat anoreksian pauloihin. Tiedäthän että anoreksia on mt-sairaus ja sen kanssa eläminen on helvatasta, se on todella rankkaa elämää läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa perheessä se on nimenomaan mies joka ei mitään hiton pupunruokaa nassuta.
Läski mies on kamala. Hyi helvetti.....man-boobsit ja kaljamaha ja sitten siihen semmoinen pieni pili, jota ei nää sieltä roikkuvan läskimahan alta
En minäkään huolisi ylipainoisia miestä. Ei herätä mitään seksuaalisia haluja
Jep. Esimerkiksi ammattiurheilijanaisilla on erittäin yleistä ettei kuukautisia tule tai ne on hyvin epäsäännölliset. Kuukautishäiriöt altistavat esimerkiksi lapsettomuudelle, osteoporoosille jne. Ne teidän kuolaamat fitnessnaiset kärsivät monet myös kilpirauhasongelmista diettaamisensa jälkeen.