Miksi hoikkuus on miehille niin tärkeää?
Sain valtavasti huomiota miehiltä ollessani hoikka 60kg (olen 170 pitkä). Nyt lievästi ylipainoisena 80kg kukaan ei lähesty. En olisi koskaan ikinä päästänyt itseäni lihomaan jos olisin ymmärtänyt miten tärkeä asia hoikkuus on miehille. Mutta mietin, miksi näin on. Miksi se hoikkuus on niin valtavan tärkeää miehille?
Kommentit (515)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luontaisesti ihminen on aina hoikka, mutta nyt ylensyömisestä ja herkuttelusta tullut muotia+ liikunnan vastustaminen kaikilla tekosyillä.
Tämä on selvästi jonkun ääliömiehen komnentti, joka ei tiedä asiasta hölkäsen åökäystä. Todella harva ihminen on luonnostaan hoikka. Tämä on erittäin vaikea tila ylläpitää. Esimerkiksi Naomi Campbell joka on malli pysyy hoikkaa noin 1000 kcal dieetillä ja ankaralla paastolla. Normaalipainoinen naisen päivittäinen kalorintarve on noin 2000kcal.
Jos tuo on miesten ihanne, niin pitkälle tunkkinsa. Hyvin tulen toimeen ilman miehiä loppuelämän. Ja jos mies vaatii naiselta tuota, niin sitten miehen täytyy yttää Hunksilta ja tehdä sama työ sen asian eteen. Ihan yhtä helppoa kuin kituuttaa 1000kcal dieetillä
Normaalipainoisen toimistotyöntekijämiehen päivittäinen kalorintarve, on n 2000kcal. Ei naisen.
Tuo 2000 kcal on noin keskiverto kalorintarve naisella, vaihtelee vajaasta 2000 jopa 2500-riippuen mitä tekee työksi ja iästä. Mutta sanoisin että melko keskiverto.
T. Ravitsemusterapeutti
No ei tosiaan ole. Itse lihon 2000kcal/vrk ja 1600kcal pitää nipin napin painon samana. Työ on suht raskasta varasto/tuotanto/myymälä-comboa jossa ei istuta ikinä. Tähän päälle vielä koiran kanssa lenkkeilyä reilu tunti rivakasti ja toinen tunti "viestejä haistellen" ihan joka ikinen päivä. Kalorien pitää olla reilusti alle 1500 että laihdun.
161/84 40+
Ja sinähän olet juuri se keskiverto?
Nimim. kulutus 3000kcal ja toimistötyöläinen.
Hoikkuus kertoo hedelmällisyydestä, nuorekkuudesta, hyvinvoinnista ja itsekurista. Herkuttelu- ja ylipainoepidemian aikana jälkimmäinen on erityisen arvostettua.
On tasan kaksi paikkaa joihin ylimääräistä painoa saa keräytyä ilman että se on turn-off: peffa ja reidet. Osa miehistä pitää tästä "thicc"-vartalotyypistä. Syy miksi pyöreä peffa ja vahvat reidet miellyttävät, on sekä hedelmällisyys että hyväkuntoisuus.
Ylimääräinen rasva vatsassa, vyötäröllä, käsissä, kasvoissa, jne - on yleensä turn-off. Ja yleensä kun naisella on enemmän ikää, rasva alkaa keräytyä hormonitoiminnan muutoksien johdosta vähemmän edullisiin paikkoihin.
Mitä tulee kauneusihanteisiin, kauneusihanne ei ole koskaan ollut sama asia kuin se mistä miehet pitävät. Minun nuoruudessani kauneusihanne oli 80-luvun lopun kuplavuosien jäljiltä hyvin hoikka, iso takapuoli oli jotain mitä arvosteltiin. Esimerkiksi koulukaverilla oli nykypäivän instagram-vartalo, kiitos geenien ja nuoruuden. Se että tytön takamusta arvosteltiin ei todellakaan tarkoittanut sitä etteivätkö pojat olisi siitä salaa tykänneet. Sama pätee toiseen ääripäähän, eli nälkävuosien pullukkanaisiin. Se saattoi olla ihanne, mutta todennäköisesti enemmistö miehistä olisi suosinut kapeampaa vyötäröä.
Ja sitten kysymys ap:lle.
Sinunsta on siis huono asia jos miehet suosivat hoikkia naisia. Siis puhutaan asiasta johon pystyy vaikuttamaan, ja joka vaikuttaa positiivisesti terveyteen.
Naisten vastaava kriteerikö - siis pituus - on parempi? Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lievästi ylipainoisena". Minä olen lievästi ylipainoinen, 169cm/67kg. Jos olet 170cm ja painat 80kg, olet lihava. Johan tuossa on lähes 15kg ylimääräistä.
Tuossa on vain 8kg ylimääräistä. 80kg/170cm on ylipainoinen, ei lihava (yleisesti lihavana pidetään BMI>30).
Sehän riippuu ihan omasta ruumiinrakenteesta mikä on se oma normipaino. Ei tuo bmi-taulukko tarkoita sitä että n 20 kilon haarukassa kaikki painot olisi jokaiselle samanpituiselle normaaleita vaan sitä, että 170 senttinen voi olla ruumiinrakenteestaan riippuen normaalipainoinen sekä 54 kiloisena että 72 kiloisena, mutta ei sitä että yksi ja sama ihminen on molemmissa painoissa omassa normipainossaan. Kaikin puolin kevytrakenteiselle, sirolle ja pitkäraajaiselle tuo 54 kiloa on oikeinkin hyvä normipaino (ja 72 kiloa ihan selkeästi liikaa), mutta raskastekoinen, vanttera ja lyhytraajainen taas on vielä oikeinkin sopusuhtainen 72 kiloisena ja olisi 54 kiloisena alipainoinen..
Ei kai nyt kukaan kuvittele ihan oikeasti, että normaalipainoinen ihminen voi lihoa parikymmentä kiloa (54->72) ja olla edelleen normaalipainoinen? Tai lihoa reilun 30 kiloa (54->86) ja olla edelleen ihan vain lievästi ylipainoinen mikä ei edes vielä näy?
Outo kommentti. Olin teininä 170cm 52kg, nyt 63kg ja ihan perushoikka olen nyt. Vyötärö 65cm. En minä mikään pullero olisi tästä 7kg isompana. Vähän tuhti ja ylipainon rajalla toki. Mutta normaalipainoinen silti.
Ja olen siis vartaloltani hentorakenteinen, muutkin sanoneet niin.
Läski pömppömaha on naisella aivan järkyttävä. 100% turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luontaisesti ihminen on aina hoikka, mutta nyt ylensyömisestä ja herkuttelusta tullut muotia+ liikunnan vastustaminen kaikilla tekosyillä.
Tämä on selvästi jonkun ääliömiehen komnentti, joka ei tiedä asiasta hölkäsen åökäystä. Todella harva ihminen on luonnostaan hoikka. Tämä on erittäin vaikea tila ylläpitää. Esimerkiksi Naomi Campbell joka on malli pysyy hoikkaa noin 1000 kcal dieetillä ja ankaralla paastolla. Normaalipainoinen naisen päivittäinen kalorintarve on noin 2000kcal.
Jos tuo on miesten ihanne, niin pitkälle tunkkinsa. Hyvin tulen toimeen ilman miehiä loppuelämän. Ja jos mies vaatii naiselta tuota, niin sitten miehen täytyy yttää Hunksilta ja tehdä sama työ sen asian eteen. Ihan yhtä helppoa kuin kituuttaa 1000kcal dieetillä
Normaalipainoisen toimistotyöntekijämiehen päivittäinen kalorintarve, on n 2000kcal. Ei naisen.
Tuo 2000 kcal on noin keskiverto kalorintarve naisella, vaihtelee vajaasta 2000 jopa 2500-riippuen mitä tekee työksi ja iästä. Mutta sanoisin että melko keskiverto.
T. Ravitsemusterapeutti
No ei tosiaan ole. Itse lihon 2000kcal/vrk ja 1600kcal pitää nipin napin painon samana. Työ on suht raskasta varasto/tuotanto/myymälä-comboa jossa ei istuta ikinä. Tähän päälle vielä koiran kanssa lenkkeilyä reilu tunti rivakasti ja toinen tunti "viestejä haistellen" ihan joka ikinen päivä. Kalorien pitää olla reilusti alle 1500 että laihdun.
161/84 40+
Joko liikut todella paljon, tai olet läski. Joten miksi argumentoit valheellisesti? Ehkä olet jopa mies jolla lihasmassaa, vielä enemmän valheellista argumentointia.
Se kertoo siitä että pitää huolta itsestään.
Et pitäny kun päästit ittes lihoomaan.
Valtava hehtaariperse on jotenkin pelottava. Mies tuntee itsensä pikkumulkkuseksi ja epävarmaksi. Halut siinä menee. Mutta eihän sinulla ole kuin 10kg liikaa.
Sama pätee naisiin.
Kun mieheni alkoi saada vatsaa noin 35 vuotiaana, kehoitin menemään kuntosalille ja jättämään oluen.
Ei viitsinyt, joten kun paino oli 98 kg, menin seksilakkoon.
Kummasti toimi kannustimena laihtumiseen.
Hikoileva lihakasa lakanoissa on epämiellyttävä on se nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee naisiin.
Kun mieheni alkoi saada vatsaa noin 35 vuotiaana, kehoitin menemään kuntosalille ja jättämään oluen.
Hikoileva lihakasa lakanoissa on epämiellyttävä on se nainen tai mies.
Minä valitsin laardin.
t. onnellinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä jo, eikä mikään materiaalinen tee onnelliseksi? Miten palkita itsensä laihtumaan? Huomiotakaan en oikeastaan kaipaa ja minulla on ympärillä kaikkea mitä tarvitsen.
Laihtumiseen pitää on tarve. Minulla ei näköjään ole sitä.
Lihavuus on suojakuori. Edellisessä parisuhteessa olin onneton ja lihoin viisitoista kiloa. Lihavuus oli epäsopivan kumppanin työntämistä pois.
Nuorempana ylimääräiset kilot olivat turva. Sain omaa rauhaa ja tilaa oman nahkani sisällä.
Paitsi että et saa, kun tälläkin palstalla aina miehet muistavat kertoa että läskeiltä kannattaa pillua pyytää kun laskin pitäisi olla otettu että kelpaa runkkuoatjaksi ja läskit eivät saa kieltäytyä
Tämä palsta on tämä palsta ;) Ei kukaan niin normaalielämässä sano suoraan. Mutta minua on kyllä käytetty aika paljon hyväksi, joten siinäkään mielessä en ole saanut onnistumisen kokemuksia ulkonäön takia. Tarkoitan hyväksikäytöllä yhden yön juttuja, jossa olen ihastunut, mutta mies onkin sitten torjunut myöhemmin. Jotkut noista kokemuksista ovat olleet aika kipeitä. Siitä sitten olen ajatellut, että ei hoikkuudesta ole mitään hyötyä, saan vain siipeeni. Kuitenkin sitä toivoo, että ihminen näkisi sisimmän ja ulkoinen ei olisi se merkittävin.
Se, että uskaltaa näyttäytyä rumana ja lihavana, on myös eräänlaista narsismin kuorimista. Narsistinen kuori tekee onnettomaksi ja estää nauttimasta elämän kauneudesta. Lihomisessa on kyse irtipäästämisestä.
Niin. Minusta on vaan ollut ikävä huomata, miten suurin osa miehistä on todella pinnallisuus- tärkein asia naisessa on ulkonäkö ja seksuaalinen viehättävyys. Luonteella ja sillä "sisäisellä kauneudella" ei ole mitään väliä. Todella pintaliidolla mennään, jos mahanakjaroilla on väliä, mutta kun on. Naiset eivät ole in pinnallisia. Toivoisin olevani lesbo tai edes bi, koska olen kyllästynyt miehiin ja niiden pinnallisuutern
Mä en ole huomannut kyllä samaa, suurimmalle osalle miehistäkin luonteella ja sisäisellä kauneudella on väliä. Ei asia ole joko tai, vaan molemmat.
Miehet vaan ei joka viestiin laita disclaimeriä, että muutkin ominaisuudet merkkaa, kun kysytään ulkonäöstä ja sitä, onko sillä väliä.
Näin ajattelen itsekin naisena. Miehet on suoraviivaisempia kertomaan asioita, mikä ei tarkoita sitä, että he olisivat yhtään vähemmän pinnallisempia. Tietty osuus sekä miehistä että naisista on hyvin pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä. Sen jälkeen seuraa suuri osuus niitä, jotka esimerkiksi mieltävät hoikkuuden viehättäväksi ominaisuudeksi, mutta jotka enempi arvostavat hoikkuuden takaa löytyviä arvoja ja elämäntapaa, mutta ennen kaikkea painottavat sisäisen maailman tärkeyttä. Pieni osuus on sellaisia, joille riittää viehättyäkseen pelkästään se, mitä pään sisällä liikkuu.
Vaikka tuntuu aina vaikealta kehua omaa vartaloa hyväksi, niin minulla on sellainen. Olen hoikka tiimalasi ja harrastanut liikuntaa (sali) useampia vuosia. Jo ilman salia minulla olisi keskimääräistä hoikkaa naista parempi vartalo muotojen vuoksi. Osa miehistä kuolaa kieli pitkällä, tervehtii, tulee puhumaan, vilkuttaa, iskee silmää jne (ne pinnalliset), iso joukko miehistä ei kiinnitä huomiota tai ei ainakaan näytä sitä ja pieni osa varmasti jopa tuomitsee minut tyhjäpääksi vartaloni perusteella. Jos vain ajattelisin sitä pientä ensimmäistä joukkoa, käsitykseni kaikista miehistä olisi todella huono. Onneksi suurimmalle osalle olen ihan vain pelkkää ilmaa, sillä heillä on tärkeämpää ajateltavaa kuin ventovieraan naisen vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee naisiin.
Hikoileva lihakasa lakanoissa on epämiellyttävä on se nainen tai mies.Minä valitsin laardin.
t. onnellinen mies.
Se on onnellinen mies jonka nainen lähtee vapaaehtosesti ilman tappelua. ---> olut kaapista, sohvalle, jalat pöydälle ja hyvä leffa pyörimään. Voi pojat, se vasta on elämää.
Tulee vaan aika hiljasta aluks kun kukaan ei nalkuta mutta siihen tottuu äkkiä eikä myöskään herkut häviä enään mystisesti kaapista vaikka ei niitä kukaan ole syöny
Jos kerta se paino on miehille noin turn off aina, niin tällä logiikalla miehille joille se ei ole ongelma pitäisi olla suorastaan runsaudenpula naisista. Tästä päästäänkin todellisuuteen, joka ei kyllä vastaa tätä käsitystä, ei ole pahemmin kiinnostuneita naisia näkynyt..
M37
nimenomaan toi skaala on aika laaja, et esim mä oon ollu normaalipainonen 65 kilosena ja 53 kilosena. tosta yli tai ali alkaa mennä jo laihuushäiriöisen taikka lihavan näköseks. :D
Yksi tosikokemus omasta elämästä: 38-vuotiaana hylkäsin ehkäisyn ja siitä puolentoista vuoden kuluttua minulla ja miehelläni oli vauva, ilman minkäänlaista lääkärin apua. Olin n. 167 cm ja raskautuessani 70-71 kg, useimpien palstalaisten mielestä varmaan suorastaan epäterveellisen läski... No, vauvan synnyttyä sitten tutustuin itseäni vuotta nuorempaan äitiin, jolla samanikäinen vauva. Hän oli liikuntayrittäjä, todella pitkä ja hoikka nainen, jolla läskiä ei grammaakaan, BMI:tä en arvalle, mutta todella pieni. Oli aviomiehensä kanssa käynyt hedelmöityshoidoissa kuusi vuotta ennen kuin raskaus natsasi... Eli meneekö tosiaan kaikkien mielestä hoikkuus ja hedelmällisyys yksi yhteen?
ei lihavuus kaikkia haittaa, jos on vaan siis ilonen ja positiivinen yms ja täytyy myös meikata ja laittautua. Jos on lihava, niin piirteet monesti hukkuu ja uskon että siks osa miehistä tykkää laihoista koska niillä on yleensä piirteet paremmin esillä... joillain lihavilla pysyy hyvin ns muodot kasassa, ja toisilla ei ja sit jos ei vielä meikkaa tai muuten korosta mitään niin ei välttämättä miehet kiinnostu. :D toki on myös niitä miehiä joille runsaat muodot on plussaa tyyliin viis naamastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ravitsemusterapeutti
161/84 40+
Joko liikut todella paljon, tai olet läski. Joten miksi argumentoit valheellisesti? Ehkä olet jopa mies jolla lihasmassaa, vielä enemmän valheellista argumentointia.
Liikun paljon.
Enkä väitä olevani keskiverto.
siis kyllähän rasvavarastot AUTTAA raskautumaan. :) Estrogeeniki lisääntyy painon myötä, tottakai ennemmin pyöreä ku hoikka tulee raskaaks, tässä en tarkota sairaalloista lihavuutta. Ei nainen muuten vaan esim liho raskausaikana monia kymmeniä kiloja, vaan lihoaa just siks että se on parempi vauvalle ja äidille.
itekki tullu raskaaks tosta noin vaan 88 kilosena. ku taas keskeytetyllä *****llä hoikkana en tullut. tossa tulin keskeytetyllä ja lihavana.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Lihavuus yhdistyy:
-elämänhallinnan vaikeuksiin ja oppimisvaikeuksiin
-hajuun
-mahdollisesti huonompaan suuhygieniaan ja huonompikuntoisiin hampaisiin
-ylimääräiseen vessa-asiointiin
-hengästymiseen ja verkkaisuuteen
Lisäksi lihavan naisen alapää voi alkaa muistuttaa pihvikimpaletta, jonka rinnalla miehen oma varustus näyttää vaatimattomalta; ei tule miehekäs olo.
Toki kaikki noista ei toteudu samalla tavalla kaikkien kohdalla, mutta nuo ovat niitä mielikuvia, jotka vähentävät lihoneiden suosiota alitajuisten juttujen lisäksi.
Pihvikimpaletta? Millaisia naisia sä oot pannu?
Noin ajattelee ehkä mies, jonka varustus on keskimääräistä vaatimattomampi?
Siksi, kun se on normaalin ja terveen naisen normaali olotila ja merkki. Möhömahainen akka EI OLE sen enempää normaalissa tilassa kuin terve, ei päästään varsinkaan eikä mistään muualtakaan.