Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IP Osoite selvitettiin

Vierailija
18.05.2020 |

Sain bannit yhdelle sivulle niin hävettää jos ne tietää nyt mun nimenki

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä piruilin eräälle "bisnesmiehelle", Vauvalla ja Murolla.

Sitten yhtenä päivänä tein Facebook-tunnukset. Vähän ajan kuluttua tänä herra oli vieraillut Facessani. Ja mulle ei ole Suomessa ystäviä, enkä ollut käynyt Facessa ketään etsimässä. Ja Facen olin avannut vain muutaman kerran.

Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin että herra on tehnyt tutkintapyynnön ja poliisi selvittänyt ip-osoitteita?

Tämän kirjoittaja ei siis ole ap.

Vierailija
22/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda reitittimen MAC osoite niin saat uuden IP:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tietää mitkä asiat sua ovat kiinnostaneet ja on löytänyt tuon nimen historiastasi. Siksi se sitä suosittelee. Mullekin suosittelee suunnilleen kaikkia vauvapalstalla keskusteltuja tyyppejä vaikka asun 10 000 kilometrin päässä Suomesta eikä mulla ole muuta yhteyttä suomalaisiin kuin tämä vauvapalsta ja iltalehti. 

Oli uusi kännykkä, uusi suomalainen liittymä. Ei juuri ollut muuta hakuhistoriaa kuin Nordea ja poliisi ja ulkoministeriö ja Lufthansa.

Vierailija
24/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti nettioperaattoreiden työntekijätkin seikkailee vauvapalstalla ja voivat helposti halutessaan tarkistaa IP:n perusteella (mikäli oman firman asiakas) että kukahan se siellä oikein trollailee.

Vierailija
25/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja Puolustusministeriön kyberturvayksikkö pystyy selvittämään.

Vierailija
26/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti nettioperaattoreiden työntekijätkin seikkailee vauvapalstalla ja voivat helposti halutessaan tarkistaa IP:n perusteella (mikäli oman firman asiakas) että kukahan se siellä oikein trollailee.

Eikä ole edes vaikeaa.

Vierailija
27/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tämä nyt on keskusteltu useaan otteeseen ja faktat voi itse hakea. Pelko pois persiistä:)

Vierailija
28/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tämä nyt on keskusteltu useaan otteeseen ja faktat voi itse hakea. Pelko pois persiistä:)

Mä olen tuo joka kirjoitti viestin numero 4. Pelästyin todella, koska mies sai lyhyen tuomion mutta on jo vapaa ja tietää nimeni.

Vierailija
29/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten yhtenä päivänä tein Facebook-tunnukset. Vähän ajan kuluttua tänä herra oli vieraillut Facessani. Ja mulle ei ole Suomessa ystäviä, enkä ollut käynyt Facessa ketään etsimässä. Ja Facen olin avannut vain muutaman kerran.

Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin että herra on tehnyt tutkintapyynnön ja poliisi selvittänyt ip-osoitteita?

Huono provo. Mistä muka tiesit että "vieraillut Facessasi"? Ei siellä ole mitään keinoa nähdä kuka profiiliasi availee.

Face ilmoitti että saatat tuntea ihmisen P.H. Hän oli siis ainoa ihminen Suomesta jota face ehdotti että "saatat tuntea P.H"n. Creepyä. Onko muuta vaihtoehtoa kuin rikosilmoitus? Ehdotuksia?

En ole tämän jälkeen käyttänyt Facea.

Ehkei ÄO:si riitä hahmottamaan nykyajan maailmaa, mutta Facebook voi ehdottaa ihmisiä mm. Google-hakuhistoriasi ja selainhistoriasi perusteella. Annat tähän luvan rekisteröityessäsi ja hyväksyessäsi käyttöehdot.

Eli kyseessä ei ole musta magia tai kyseisen henkilön "tutkintapyyntö poliisille jolla selvittänyt IP-osoitteesi".

Kyllä poliisi tarvitsee syyttäjän päätöksen.

Vierailija
30/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, kuka facessasi vierailee? Vai jättikö hän sinulle viestin?

Vierailija
31/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minulle ilmestyi gmailiin/sosiaaliset verkostot kohtaan facen ilmoitus että saatan tuntea henkilön XX. Gmail-osoite, kännykkä ja liittymä olivat kaikki uusia. Ei ollut mitään hakuhistoriaa, kännykkä oli mulla kotona, en vienyt sitä töihin, kauppaan, kaupungille. Mulla ei ole ollut Suomessa mitään sosiaalisia verkostoja. Face-tunnukset ensimmäistä kertaa käytössä.

Vierailija
32/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei hätää. Kun olet normaali ja ärsyttävän normaali, kukaan ei kiinnostu sinun IP:stä.

Facebookia en minä lataa ikinä. Juurikin tämän seuraamisen takia. Ei oo vaan järkeä.

Vierailija
33/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Ainoastaan sivuston ylläpitäjä tai poliisi voi noita tietoja selvittää ja poliisikin vain silloin, jos on kyseessä rikos.

Vierailija
34/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei näe yhtään mistään; facebook arpoo ne henkilöt muilla tekijöillä, jotka myös ovat aikojen saatossa vaihtuneet (yhteiset kaverit, ryhmät tai tykätyt sivut ilmeisesti vaikuttavat, mutta kyseiset henkilöt eivät ole välttämättä ikinä käyneet fb-sivullasi).

Ja Facebookissa näkyvät julkinen-merkinnän tiedot ovat julkisia. Se on siinä mielessä sama jos nettisivun tekisit ja laittaisit itsestäsi kuvia - sivullesi saisi mennä vapaasti niitä katselemaan, jos jotakin se kiinnostaisi ja jos et olisi sitä estänyt.

Vierailija
35/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sellaisen olen huomannut, että jos itse etsiskelen jotain nimeä, niin se mun oma etsiskelyni voisi vaikuttaa mahdollisesti (tosin sekään ei ole varmaa).

Mutta facebookin julkinen puoli on vapaata katseltavaa kaikille netin käyttäjille niiden julkinen-merkinnällä olevien tietojen osalta. Kannattaa piilottaa ne tiedot tai poistua Facebookista kokonaan, jos pelottaa, että vieras ihminen sivullesi eksyisi.

Vierailija
36/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedetään mutta on laitonta ja ilmoitus pomolle jos huomaa.

Vierailija
37/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme sekoilua täällä. Mistä se sen IP:n muka näkisi? Jos "operaattorin työntekijä" selailee vauvapalstaa, niin hänellä on ihan sama käyttöliittymä kuin sinulla ja minulla. Vaikka sattuisitkin olemaan operaattorin asiakas, niin että operaattori pystyy yhdistämään nimesi (tai oikeammin katuosoitteesi ja/tai laitteesi) IP-osoitteeseen, niin ei hän tiedä mistä IP:stä mikäkin viesti on kirjoitettu. Ainoastaan foorumin ylläpitäjä tietää tämän.

Aloittajalle tiedoksi, että ihan sama vaikka laite on uusi, olet vanhalla laitteellasi ollut kuitenkin kirjautunut vaikka mille tileille (esim. android-puhelimella google-tilille). Näiden tietojen perusteella face osaa tarjota sinulle henkilöä, josta olet aiemmin ollut kiinnostunut.

Vierailija
38/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minulle ilmestyi gmailiin/sosiaaliset verkostot kohtaan facen ilmoitus että saatan tuntea henkilön XX. Gmail-osoite, kännykkä ja liittymä olivat kaikki uusia. Ei ollut mitään hakuhistoriaa, kännykkä oli mulla kotona, en vienyt sitä töihin, kauppaan, kaupungille. Mulla ei ole ollut Suomessa mitään sosiaalisia verkostoja. Face-tunnukset ensimmäistä kertaa käytössä.

Facebook ja gmail ehdottaa sinulle ihmisiä sinun oman kiinnostuksen mukaan. Eli itse olet joskus jossakin kirjoittanut kyseisen henkilön nimen googleen tai sanonut sen ääneen. Googlehan myös nauhoittaa puhetta. Ja joskus tarkoittaa vaikka vuosia sitten. Siksi minä olen kieltänyt kaikkien sovellusten mikrofonien käytön ja googlaan vain incognitona, poistan välillä kaikki evästeet ja en todellakaan käytä facebookkia, enkä anna mitään synkronointitietoja tai muutakaan.

Kannattaa tutustua siihen miten paljon google ja facebook kerää meistä tietoa. Taisi yle-areenassakin olla ohjelma niistä joskus, harmi ettei ole enää. Kaikki tieto on heille arvokasta ja sinä olet se kauppatavara.

Jos jonkun mielestä tämä on foliohattuilua, niin saa olla sitä. En vain pidä siitä, että olisin jonkun firman materiaalia ja kaikki käyttäytymiseni netissä alistettavissa algoritmeille ja maailmani muokattavissa niiden mukaan.

Vierailija
39/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme sekoilua täällä. Mistä se sen IP:n muka näkisi? Jos "operaattorin työntekijä" selailee vauvapalstaa, niin hänellä on ihan sama käyttöliittymä kuin sinulla ja minulla. Vaikka sattuisitkin olemaan operaattorin asiakas, niin että operaattori pystyy yhdistämään nimesi (tai oikeammin katuosoitteesi ja/tai laitteesi) IP-osoitteeseen, niin ei hän tiedä mistä IP:stä mikäkin viesti on kirjoitettu. Ainoastaan foorumin ylläpitäjä tietää tämän.

Aloittajalle tiedoksi, että ihan sama vaikka laite on uusi, olet vanhalla laitteellasi ollut kuitenkin kirjautunut vaikka mille tileille (esim. android-puhelimella google-tilille). Näiden tietojen perusteella face osaa tarjota sinulle henkilöä, josta olet aiemmin ollut kiinnostunut.

Joo se on ärsyttävää, että androidin käyttäjä on pakotettu googletiliin. Kannattaa välillä luoda uusi tili kun hankkii uuden puhelimen.

Vierailija
40/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tietää mitkä asiat sua ovat kiinnostaneet ja on löytänyt tuon nimen historiastasi. Siksi se sitä suosittelee. Mullekin suosittelee suunnilleen kaikkia vauvapalstalla keskusteltuja tyyppejä vaikka asun 10 000 kilometrin päässä Suomesta eikä mulla ole muuta yhteyttä suomalaisiin kuin tämä vauvapalsta ja iltalehti. 

Mutta sepä vasta onkin creepyä, että facebook taatusti ehdottaa myös sua sille tyypille kaveriksi. Eli kiinni jäit. Ihan ilman ip osoitteiden urkkimistakin.