Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi huutaa aivan koko ajan?

Vierailija
18.05.2020 |

Kyse on vähän yli kaksivuotiaasta, joka huutaa aivan koko ajan. Ei siis itke, vaan se on sellaista huutamisäänellä tapahtuvaa kitinää. Lapsi saa joka päivä paljon kehuja ja syliä ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä, mutta sylissäkin kitisee ja yhdessä leikkiessä vain huutaa ja kitisee. Tätä on jatkunut jo muutaman kuukauden. On päiviä, joissa ei ole kuin joku satunnainen viisiminuuttinen ilman sitä huutoa. Lapsi on perusterve, nukkuu ok ja syö ok. Meistä vanhemmista kumpikaan ei enää jaksa tätä loputonta huutoa, johon ei tunnu vaikuttavan mikään. Olen itse siinä pisteessä, että kyyneleet on vain omissa silmissä koko ajan. Miksi lapseni huutaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa.

Vierailija
2/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ola kipuja? Oletteko puhuneet neuvolassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin neuvolaan asiasta.

Vierailija
4/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko lapsi, mitä sanoo kun kysyy syytä.

Vierailija
5/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, veisin tutkimuksiin. Ei välttämättä fyysistä vikaa löydy mutta jotain muuta.

Vierailija
7/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ootte nenät kiinni kännykässä niin vuorovaikutustahan se on vailla. Osaako edes puhua?

Minun lapseni eivät tehneet noin. Luin heille paljon satuja ääneen ja välillä romaanejakin. Oppivat varhain puhumaan, lukemaan ja kirjoittamaan niin ei ollut tarvetta kitistä.

Neuvolakin kannattaisi käydä kuulovikojen ja autismin poissulkemiseksi.

Vierailija
8/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko lapsi, mitä sanoo kun kysyy syytä.

Puhuu jonkun verran, mutta ei osaa vastata kysyttäessä muuta kuin sanoo mitä sillä hetkellä haluaa. Eli ei kerro miksi huutaa sen sijaan että sanoisi mitä haluaa. Eli huutaminen liittyy tilanteisiin, joissa haluaa jotain, mutta ei sano mitä haluaa vaan huutaa vain. Sitten kun kovin kysyy, että mitä huudat, niin sanoo. Mutta olen kysynyt joka päivä joka kerta jo pari kuukautta eikä tilanne muutu. Ap

Vierailija
9/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suolisto normaali, onko neurologia normaali.

Vierailija
10/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ootte nenät kiinni kännykässä niin vuorovaikutustahan se on vailla. Osaako edes puhua?

Minun lapseni eivät tehneet noin. Luin heille paljon satuja ääneen ja välillä romaanejakin. Oppivat varhain puhumaan, lukemaan ja kirjoittamaan niin ei ollut tarvetta kitistä.

Neuvolakin kannattaisi käydä kuulovikojen ja autismin poissulkemiseksi.

Hyvä, että sinun lapsesi ei olleet tällaisia. Minun nyt on. Vaikka luen hänelle paljon, olen lukenut vauvasta asti. Puhun hänen kanssaan koko ajan paljon. En ole nenä kännykässä, ja puhelut hoidan hänen nukkuessa, joten ei joudu edes kärsimään siitä, että äiti on puhelimessa. Lapsen kuulo on ok eikä neuvola epäile autismia. Neuvola sanoo, että lapsi on ok, mutta hänellä on hankala temperamentti. Ap

Vierailija
11/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ja kokemusta on suurperheen verran sekä työn puolesta. 2v on useimmiten innokas ja utelias kun perusasiat ovat kunnossa, toki ajoittain uhmaa. Yleisimmät syyt ovat väsymys, nälkä tai muu epämukavuus mikäli vuorovaikutusta ja virikkeitä on tarpeeksi. Entä onko lapsella selkeät rajat vai kontrolloiko asioita huutamalla? Jatkuva hyysääminen voi myös johtaa kitinään, eli tuossa iässä lapsen on myös saatava harjoitella itse tekemistä ja myös sitä pettymistä. Nukkuuhan tarpeeksi, mikä on päivärytminne?

Vierailija
12/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie päiväkotiin mokoma draama queen. Oppii huomioimaan muutkin.

Vierailija
13/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin neuvolaan enkä ihmettelisi täällä. Täältä ei kirjoitella lähetteitä tutkimuksiin.

On syytä huoleen. Voimia.

Vierailija
14/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna soittaisin neuvolaan enkä ihmettelisi täällä. Täältä ei kirjoitella lähetteitä tutkimuksiin.

On syytä huoleen. Voimia.

Olemme olleet neuvolassa. Heidän mukaan lapsi on ok, mutta hankala temperamentti. Ap

Vierailija
15/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on lapsi?

Vierailija
16/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lapsen ikäkausiin kuuluu monenmoista käytöstä ja uhmaa.

Luultavasti menee ohi yhtä nopeasti kun on tullutkin.

Ikä parantaa monet ongelmat ja uusia tulee.

Vierailija
17/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia että lapsi huutaa koko ajan. En laskisi pois syndroomia.

Vierailija
18/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako älyllistä tekemistä? Ehkä hän on tylsistynyt

Vierailija
19/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko annat huutaa tai viet varhaiskasvatettavaksi. Päiväkodissa saa ainakin aihetta huutamiseen.

Vierailija
20/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako älyllistä tekemistä? Ehkä hän on tylsistynyt

Älyllistä? On palapelejä, kirjoja, legoja ja muita rakennusjuttuja, kyniä ja paperia. Joita tehdään yhdessä tai saa tehdä yksinkin jos haluaa. Ap