Koska pääsee taas etelään?
käsittämätöntä, että ihmiset eivät halua tukahduttaa koronaa Suomesta ja elää täällä hyvää elämää. Käsittämätöntä, että
edelleen, vaikka ilmastonmuutos on jo näkyvä asia, niin ihmiset haluavat sitä vain edistää lentämällä ja kuluttamalla kiinakrääsää minkä kerkiävät. Jos näiltä kysyy miksi te teette tämän? He vastaavat: ”On vaan pakko päästä etelän lämpöön!!! Suomessa on niin kylmää ja junttia!!! Ja uudet biksut on saatava joka kesä kolmena eri versiona!!!”
Ettekö te voi muuttaa kokonaan sinne etelän lämpöön jos Suomi ei kelpaa?
Kommentit (34)
Samaa mieltä, muuttakaa pysyvästi Afrikkaan te jotka lämpöä kaipaatte.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006511039.html
Ole hyvä, olin juuri lukemassa tuota juttua. Eli kohta pääsee. Ei, en halua muuttaa etelään ennen kuin eläkeläisenä, koska en voi siellä tehdä työtäni. Ja ei, en mene sinne aurinkoa ottamaan vaikka ilmasto onkin merkittävä asia lomakohteen valinnalleni (tulevana kesänä mahdollisesti etelän sijaan suuntaan Lofooteille, jos Pohjoismaiden rajat avautuvat). Ja ei, en osta kiinakrääsää vaan käytän rahani ostamisen sijaan nimenomaan matkustamiseen. Bikineitä en käytä, uimapukuakin vain uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset matkustavat muunkin kuin lämmön takia.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jokainen fiksu ihminen kyllä siirtää ulkomaanmatkustelujaan toistaiseksi hamaan tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä, olin juuri lukemassa tuota juttua. Eli kohta pääsee. Ei, en halua muuttaa etelään ennen kuin eläkeläisenä, koska en voi siellä tehdä työtäni. Ja ei, en mene sinne aurinkoa ottamaan vaikka ilmasto onkin merkittävä asia lomakohteen valinnalleni (tulevana kesänä mahdollisesti etelän sijaan suuntaan Lofooteille, jos Pohjoismaiden rajat avautuvat). Ja ei, en osta kiinakrääsää vaan käytän rahani ostamisen sijaan nimenomaan matkustamiseen. Bikineitä en käytä, uimapukuakin vain uimahallissa.
Kiitos. Onneksi tuon jutun mukaan ei Suomesta juuri kesällä matkustella .
Sinne pääsee vaikka heti. Mitä sitä täällä kyselet. Lentoja löytyy, rajoja voi ylittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jokainen fiksu ihminen kyllä siirtää ulkomaanmatkustelujaan toistaiseksi hamaan tulevaisuuteen.
Mikään muu syy kuin välttämätön on hyväksyttävää tästä lähin. Esim jos jossain muussa maassa pystytään tehdä joku sairauteen liittyvä leikkaus paremmin kuin Suomessa.
Muut syyt ovat täysin tuomittavia! Toivon että tästä tulee uusi normaali! Ja sosiaalisesti paheksuttavaa jos ihminen matkustaa!!! Sosiaalinen paine on paras tapa muuttaa asioita! Kohta toivottavasti kukaan ei enää kehtaa puhua ääneen lomamatkahaaveistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu syy kuin välttämätön on hyväksyttävää tästä lähin. Esim jos jossain muussa maassa pystytään tehdä joku sairauteen liittyvä leikkaus paremmin kuin Suomessa.
Muut syyt ovat täysin tuomittavia! Toivon että tästä tulee uusi normaali! Ja sosiaalisesti paheksuttavaa jos ihminen matkustaa!!! Sosiaalinen paine on paras tapa muuttaa asioita! Kohta toivottavasti kukaan ei enää kehtaa puhua ääneen lomamatkahaaveistaan.
Korjaan tuon alun kirjoitusvirheen. Eli mikään muu syy kuin välttämätön ei ole hyväksyttävää.
Nro 6, tiedät kai, että Suomen kansalaisella on aina oikeus palata Suomeen? Tälläkin hetkellä.
Olisi kiva tietää, mikä sinua estää matkustamasta, köyhyys vai rohkeuden puute. Kateus on joka tapauksessa ihan hillitöntä meitä matkustavia kohtaan.
Tänä kevänä en todennäköisesti pääse "etelään" mutta jouluna menen sitten toiselle puolen maailmaa, kun kerran kesän matkarahat säästyvät. Ja erittäin todennäköisesti Baltian maihin pääsee jo tänä kesänäkin, uskoisin että myös muut Pohjoismaat avaavat rajansa ainakin muille Pohjoismaille.
Nyt olisi ihana päästä jonottamaan lentoaseman lähtöselvitykseen, jotta pääsisi edelleen jonottamaan jonkun aiemmin kaupunkina tunnetun turistiteemapuiston ylihintaisia ja kelvottomia palveluita tuhansien muiden kanssa. Sitten voisi ottaa kuvia itsestää erilaisten matkaoppaista tuttujen kohteiden edessä tuhansien muiden tavoin ja jakaa niitä eteenpäin.
Varasin jo lennot Madeiralle lokakuuksi, siellä odottaa huoneisto, jossa nyt(6kk)on lissabonilainen eläkeläispari.
Mikäs siellä on ollessa, kaunista, vehreää ja sopiva lämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon toivot Suomen sitten lähettävän apurahoja niihin maihin joissa ajaudutaan pahaan lamaan, kun suurin tulolähde ( turismi) katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Nro 6, tiedät kai, että Suomen kansalaisella on aina oikeus palata Suomeen? Tälläkin hetkellä.
Olisi kiva tietää, mikä sinua estää matkustamasta, köyhyys vai rohkeuden puute. Kateus on joka tapauksessa ihan hillitöntä meitä matkustavia kohtaan.
Tänä kevänä en todennäköisesti pääse "etelään" mutta jouluna menen sitten toiselle puolen maailmaa, kun kerran kesän matkarahat säästyvät. Ja erittäin todennäköisesti Baltian maihin pääsee jo tänä kesänäkin, uskoisin että myös muut Pohjoismaat avaavat rajansa ainakin muille Pohjoismaille.
Kateus???? Anteeksi sanoitko kateus???
Luuletko, että tavallisella ihmisellä ei ole varaa ostaa jotain tavallista canarian reissua???
Eiköhän tässä ole vähän suuremmista arvokysymyksistä kysymys!
Minulle merkkaa ilmastoasiat, enkä halua myöskään yhtään enempää kärvistellä eristyksissä sen takia, että joku itsekäs ihminen haluaa päästä etelän lämpöön ja tuoda sieltä taas uudelleen jonkun helvetinmoisen kulkutautiepidemian!
Mikä siinä, että toiset haluaa etelänlämpöön niin kaihertaa joitain ihmisiä? Kateus, rahanpuute, junttius? Ei se että sinä et pidä jostain tarkoita sitä, että se pitää kieltää kaikilta. Tajuatko miten moni maa ja sen jo muutenkin köyhät ihmiset on riippuvaisia matkailusta? Miten monelta jo nyt on mennyt elinkeino kun rajat kiinni. Miten monta sukupolvea saattaa olla riippuvaisia yhdestä hotellista, ravintolasta tai turistikaupasta.
Oletko itse koskaan käynyt missään tallinnaa edempänä? Ymmärrätkö että ihmisillä on erilaisia tarpeita? Toisille riittää kotopihalla kökkiminen ja lähikuppilassa kaljanjuonti perjantai-iltaisin. Toiset haluaa kokea elämässään uusia paikkoja, elämyksiä, tavata erilaisia ihmisiä yms.
Ja jotkut, kuten minä. Oikeasti pidän auringosta ja lämmöstä. Jota suomessa on hyvin hyvin harvoin. Toki kotimaanmatkailua suosin varsinkin talvikaudella. Mutta varmaan lappiin menokin on hyi hyi sun mielestä.
Pitääkö koko elämän olla aina samaa tasapaksua suorittamista?
Itse jos pelkäät elää niin kukaan ei estä sinua olemasta kotona ja lähtemästä minnekkään. Katso kun toisten pitää ihan käydä töissä, jopa altistaen itsensä ja elää kuten ennenkin vaikka olisi mikä korona.
En tarvitse Kiina-krääsää enkä uusia biksujakaan. Etelän rannoille kuitenkin lähden heti kun se on mahdollista ilman karanteeneja kunmassakaan päässä. Suomessa kesän säät on ihan liian epävakaat jotta voisi olla varma että voi viettää rantaelämää ja nauttia lämmöstä. Eikä ole sitä omaa mökkiäkään missä viettää lomaa. Suomen kyliä ja kaupunkeja on tullut koluttua jo ihan riittämiin. Olen todennut ettei täällä ole ihan rannikkoseudun lisäksi mitään mihin haluaisin aidosti lomiani tuhlata. Jos olisi takuut siitä että lomalla paistaa aurinko ja lämpötila pysyttelee vähintää 25 asteessa Hanko kyllä riittäisi oikein hyvin, mutta en ota riskiä jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi ihana päästä jonottamaan lentoaseman lähtöselvitykseen, jotta pääsisi edelleen jonottamaan jonkun aiemmin kaupunkina tunnetun turistiteemapuiston ylihintaisia ja kelvottomia palveluita tuhansien muiden kanssa. Sitten voisi ottaa kuvia itsestää erilaisten matkaoppaista tuttujen kohteiden edessä tuhansien muiden tavoin ja jakaa niitä eteenpäin.
Ja tämä on ainut tapa matkustaa? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus???? Anteeksi sanoitko kateus???
Luuletko, että tavallisella ihmisellä ei ole varaa ostaa jotain tavallista canarian reissua???
Eiköhän tässä ole vähän suuremmista arvokysymyksistä kysymys!
Minulle merkkaa ilmastoasiat, enkä halua myöskään yhtään enempää kärvistellä eristyksissä sen takia, että joku itsekäs ihminen haluaa päästä etelän lämpöön ja tuoda sieltä taas uudelleen jonkun helvetinmoisen kulkutautiepidemian!
Tajuat kai, ettei sinun öyhötyksesi vaikuta millään tavalla meidän muiden matkailuhaluihin? Teet joka päivä avauksen aiheesta ja joka päivä vastaan aikovani lähteä maailmalle viimeistään jouluna ja jo sitä ennen lähimaihin.
Oikeastiko kuvittelet, että jonakin päivänä kirjoitankin, että "Kiitos, olet saanut minut miettimään asioita ja olen päättänyt lopettaa matkustelun"? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
No sinäpäs olet hyvä ihminen!
Tämä!!!