Miten ns. paskaduuneja surkealla palkalla tekevät ihmiset saavat motivaatiota tehdä työtään?
Paskaduunit ovat usein vielä vuorotyötä, ja niissä vaarantaa terveytensä (ainakin pitkässä juoksussa)
Palkat ovat jotain aivan surkeaa tyyliin 10e/h bruttona, joka ei juurikaan työttömän tukia voita...Ainakaan jos asuu pk-seudulla. Joka päivä saa olla väsyneenä ja valmistautua seuraavaan päivään, ja tulot riittävät ainoastaan hengissä pysymiseen ja asioiden (esim. vuokra-asunto, auto) ylläpitoon.
Asuntolainaa on huonoilla tuloilla vaikea saada, kumppanista puhumuttakaan (ainakin jos olet mies)
Kaikki valuu elämiseen, ja olet jatkuvasti väsynyt tehdäksesi mitään muuta. Pysyt hengissä, mutta et oikeasti pääse "elämään"
Vaikka tekisit pitkänkin uran paskahommissa, ei eläkkeesti silti suuresti poikkeasi takuueläkkeestä (laskettu on). Ja todennäköisesti ainakin jokin paikkasi olisi paskahommasta (esim. siivoaminen) niin rikki, että elämä olisi lähinnä kipuilua.
Olen siis pitkäaikaistyötön jolla ei muuta koulutustakaan ole kuin lukio, ja yritän psyykata itseäni "normalisoitumaan" ja hakeutumaan työelämään. Tietenkään minulle ei ole muuta kuin näitä huonoimpia töitä tarjolla, enkä vain onnistu näkemään järkeä miksi minä menisin näihin "paskahommiin"
Minä siis haluaisin haluta töihin, mutta en vain osaa motivoida itseäni. Voitteko te auttaa minua?
Mistä te muut saatte motivaation tehdä paskahommia vuodesta toiseen (ja ehkä vielä nauttia siitä?)
Kommentit (145)
teen paskatyötä firmassa jonka piti omasta mielestään olla suomen paras työpaikka vuonna 2020 :P
toisin kävi,siitä tehtiin suomen paskin työpaikka...eli posti.
harkitsen kanssa vakavasti jättäytymistä työttömäksi,sen verran alkaa mielenterveyden päälle käymään tuo paikka.kiitän luojaani ettei ole tullut velkaa tai lapsia hankittua,huomattavasti helpompi jättäytyä työelämästä pois :)
M45
Olen hyvä työssäni, tykkään työstäni, ilman työpanostani ei yhteiskunta pärjäisi ja siitä maksetaan myös pientä palkkaa. Ja duunikaverit on mukavia.
En mä tiedä mikä olisi järkevämpi tapa käyttää elämäänsä. Lokkeilla yhteiskunnan ja/tai sukulaisten rahoilla? Mistä nämä lokkeilijat saavat elämälleen tarkoituksen?
Hoitotyö lähes kaikissa muodoissaan (kotihoito, vanhainkoti, hoitokoti, hoivakoti, terveyskeskuksen vuodeosasto, palvelutalo, terveyskeskus, sairaala jne.) on pa##aduunia. Suuri osa hoitajista on elämäänsä kyllästyneitä, juoruilevia vanhoja naisia, jotka eivät pääse mihinkään muualle töihin. Hoitoalalla on surkea työilmapiiri.
Hoitajien kohokohta työpäivän aikana on, kun saa kohdella ilkeästi ja kiusata opiskelijaa, keikkalaista tai sijaista. Sisältöä hoitajien työpäiviin tuovat myös kahvituvassa ja kansliassa istuminen, juoruilutauot ja internetissä roikkuminen iltapäivälehtiä lukien ja oman älypuhelimen vahtaaminen. Välillä haetaan ns. "omaa lomaa" eli tekaistua sairauslomaa. Ei ole yllätys, että aina samat ihmiset ovat "sairauslomalla". Tekosairaat ihmeparantuvat nopeasti ja jopa matkustelevat.
Paskaduunissa annat isonosan palkastasi rikkalle riistäjälle ja kuitenkin joudut sossun luukulle joten paskaduuni on äärimmäinen solvaus itseäsi kohtaan.
Hauskat työkaverit. Paskainen työ on yhteinen vihollinen, joka yhdistää enemmän kuin mikään muu.