Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ns. paskaduuneja surkealla palkalla tekevät ihmiset saavat motivaatiota tehdä työtään?

Vierailija
17.05.2020 |

Paskaduunit ovat usein vielä vuorotyötä, ja niissä vaarantaa terveytensä (ainakin pitkässä juoksussa)
Palkat ovat jotain aivan surkeaa tyyliin 10e/h bruttona, joka ei juurikaan työttömän tukia voita...Ainakaan jos asuu pk-seudulla. Joka päivä saa olla väsyneenä ja valmistautua seuraavaan päivään, ja tulot riittävät ainoastaan hengissä pysymiseen ja asioiden (esim. vuokra-asunto, auto) ylläpitoon.

Asuntolainaa on huonoilla tuloilla vaikea saada, kumppanista puhumuttakaan (ainakin jos olet mies)
Kaikki valuu elämiseen, ja olet jatkuvasti väsynyt tehdäksesi mitään muuta. Pysyt hengissä, mutta et oikeasti pääse "elämään"
Vaikka tekisit pitkänkin uran paskahommissa, ei eläkkeesti silti suuresti poikkeasi takuueläkkeestä (laskettu on). Ja todennäköisesti ainakin jokin paikkasi olisi paskahommasta (esim. siivoaminen) niin rikki, että elämä olisi lähinnä kipuilua.

Olen siis pitkäaikaistyötön jolla ei muuta koulutustakaan ole kuin lukio, ja yritän psyykata itseäni "normalisoitumaan" ja hakeutumaan työelämään. Tietenkään minulle ei ole muuta kuin näitä huonoimpia töitä tarjolla, enkä vain onnistu näkemään järkeä miksi minä menisin näihin "paskahommiin"

Minä siis haluaisin haluta töihin, mutta en vain osaa motivoida itseäni. Voitteko te auttaa minua?
Mistä te muut saatte motivaation tehdä paskahommia vuodesta toiseen (ja ehkä vielä nauttia siitä?)

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pienituloisuus varmaan vaikuttaa itsetunnon kautta. On vaikeaa löytää sellaista kumppania, joka olisi henkisesti samalla taajuudella. Mutta kuka tietää, ehkä pienituloisuudessa oleva stigma vähenee tulevaisuudessa, kun meitä on yhä enemmän kuka mistäkin syystä. Itse en katso toista ihmistä enää tulotason kautta, vaan elämänasenteen.

Naisen tulot eivät juurikaan vaikuta hänen mahdollisuuksissaan löytää kumppani.

Naiselle miehen tulot ovat asia numero yksi. Jos ei mies tienaa, ei hän ole naiselle mitään.

T: pienituloinen ikisinkkumies 36v

Vierailija
62/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Teen nk. paskaduunia kolmivuorossa palkalla, joka ei hyvinäkään kuukausina nouse koskaan yli kahden tonnin. Yleensä käteen jää noin 1500 e. Motivoin itseni sillä, että tilanne on väliaikainen ja valmistuttuani pääsen kiinni virka-ajalla tapahtuvaan työskentelyyn ja parempaan palkkaan.

Sulla tilanne on väliaikainen, mutta jotkut joutuvat tekemään paskahommia vuosikymmeniä....miten he kaivavat motivaation?

Vaihtoehtona olisi rutiköyhänä eläminen sossutuilla. Nyt mulla ei sentään koskaan ole tarvinnut laskea mihin rahat riittää ruokakaupassa. Mutta en tietenkään osta mitään naudanpaistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huono puoli paskaduunareiden töissä on se, että niidenkin pienestä verokertymästä elätetään kirjavaa joukkoa erilaisia luusereita.

Tossa yhessä vaiheessa Prismaan haettiin myyjää 30h/viikko sopparilla. Laskeskelin että vaikka tekisin pelkkää iltaa niin saisin silti Kelalta parikymppiä enemmän asumistukea kuin mitä veroihin olisi mennyt. Tähän pohjautuen argumenttisi on sysipaska.

Vierailija
64/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huono puoli paskaduunareiden töissä on se, että niidenkin pienestä verokertymästä elätetään kirjavaa joukkoa erilaisia luusereita.

Tossa yhessä vaiheessa Prismaan haettiin myyjää 30h/viikko sopparilla. Laskeskelin että vaikka tekisin pelkkää iltaa niin saisin silti Kelalta parikymppiä enemmän asumistukea kuin mitä veroihin olisi mennyt. Tähän pohjautuen argumenttisi on sysipaska.

Olet siis ylpeästi luuseri. Elämä on valintoja. Toiset on luusereita ja toiset ei.

Vierailija
65/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Teen nk. paskaduunia kolmivuorossa palkalla, joka ei hyvinäkään kuukausina nouse koskaan yli kahden tonnin. Yleensä käteen jää noin 1500 e. Motivoin itseni sillä, että tilanne on väliaikainen ja valmistuttuani pääsen kiinni virka-ajalla tapahtuvaan työskentelyyn ja parempaan palkkaan.

Sulla tilanne on väliaikainen, mutta jotkut joutuvat tekemään paskahommia vuosikymmeniä....miten he kaivavat motivaation?

Vaihtoehtona olisi rutiköyhänä eläminen sossutuilla. Nyt mulla ei sentään koskaan ole tarvinnut laskea mihin rahat riittää ruokakaupassa. Mutta en tietenkään osta mitään naudanpaistia.

Naudan sisäpaisti tarjouksessa 9,90/kg. CM, Tampere.

Vierailija
66/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai teen paskatyötä (: olen koulun keittäjä, palkka on juurikin tuo 10€/tunti. Parhainta työssäni ovat hyvä työporukka, lapset ja pysyn hyvässä fyysisessä kunnossa kun radan päivät pitkät. Ei tarvitse salilla käydä! Pidän siitä että työlläni on tarkoitus, vaikka kouluruokaa ei yleensä arvostetakkaan.

Paljon onnellisempi olen näin kuin työttömänä. Pelkkä kotona makaaminen masentaa, eikä sillon olisi rahaa tehdä yhtään mitään. Kai nämä paskaduunit ovat jonkunlainen kutsumus ammatti.

Vierailija
67/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommuunista huone, tai vuokraat jonkun asuntoauton edullisesti. Pikkuhiljaa säästät pesämunan asuntoa varten.

Vierailija
68/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena tein paskaduuneja, sitten vähän parempaa. Ymmärsin vihdoin, etten tuhlaa elämääni työntekoon, että voi ostella vaikka huonekaluja. Nyt työttömänä tuun ihan hyvin toimeen, etelässä matkaan joka vuosi. Harrastan ja pidän terveyttä yllä kaikin puolin. Mies pitää huolta, että kaikki sujuu hyvin. En halua enää töihin, joka antaa vain palkan.

Vierailija
69/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ylpeästi luuseri. Elämä on valintoja. Toiset on luusereita ja toiset ei.

Jos työnteko vie enemmän rahaa kuin tuo niin mitä järkeä siinä on. Mä omaa pienipalkkaisya paskaduuniani vain rahan vuoksi. En tarvitse sitä henkisen hyvinvointini vuoksi.

Vierailija
70/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut motivaatio että pääsee ansiosidonnaiselle.

Joka on paskapalkalla yhtä pieni kuin työkkärit, asumistuki ja tt-tuki -combo.

Yksinasuvalle.

Vierailija
71/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen ihmisluonnetta tutkinut niin vaikka kaikki ns luuserit ja heikot katoaisi yht'äkkiä maapallolta pois niin ei menisi kauaa kun te "voittajat" etsisitte joukostanne ne heikoimmat yksilöt ja kaataisitte niiden päälle saavillisen paskaa. Henkinen hyvinvointinne on riippuvainen siitä, että pystytte alistamaan, halveksumaan ja nöyryyttämään toisia nostaen itsenne muiden yläpuolelle muita halveksuen ja/tai rahoillanne leijuen. Todellisia voittajia. Ainaskaan en ole heikkoegoinen kuspää. Sellaiseksi synnytään joten onneksi olkoon. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on ja sekös sinua vtuttaa hehehehee.

Vierailija
72/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiseen hiileen me kaikki puhalletaan. Toiset vaan puhaltaa vähän lujempaa jotta ansaitsevat vajaa satatonnia kuussa.

Eli duunarit puhaltaa porvarin hiileen, josta nousseella liekillä lämmittää elämäänsä.

Vierailija
73/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toi nyt mitään edullista 10-13€ tuntipalkalla oleville ole. Laittaa miettimään ostatko lihaa joka maksaa sun brutto tuntipalkan verran. Sika-nauta jauhelihaa ja kanaa/broileria saa jollain4-6€ kg.

Vierailija
74/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kai teen paskatyötä (: olen koulun keittäjä, palkka on juurikin tuo 10€/tunti. Parhainta työssäni ovat hyvä työporukka, lapset ja pysyn hyvässä fyysisessä kunnossa kun radan päivät pitkät. Ei tarvitse salilla käydä! Pidän siitä että työlläni on tarkoitus, vaikka kouluruokaa ei yleensä arvostetakkaan.

Paljon onnellisempi olen näin kuin työttömänä. Pelkkä kotona makaaminen masentaa, eikä sillon olisi rahaa tehdä yhtään mitään. Kai nämä paskaduunit ovat jonkunlainen kutsumus ammatti.

Onnittelut, olet maailman ensimmäinen joka pysyy kauhaa kääntämällä paremmassa kunnossa kuin salilla käyjät:-)

Vierailija
75/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pienituloisuus varmaan vaikuttaa itsetunnon kautta. On vaikeaa löytää sellaista kumppania, joka olisi henkisesti samalla taajuudella. Mutta kuka tietää, ehkä pienituloisuudessa oleva stigma vähenee tulevaisuudessa, kun meitä on yhä enemmän kuka mistäkin syystä. Itse en katso toista ihmistä enää tulotason kautta, vaan elämänasenteen.

Naisen tulot eivät juurikaan vaikuta hänen mahdollisuuksissaan löytää kumppani.

Naiselle miehen tulot ovat asia numero yksi. Jos ei mies tienaa, ei hän ole naiselle mitään.

T: pienituloinen ikisinkkumies 36v

Please miksi joka keskustelussa pitää alkaa jauhaa tätä kilttis paskaa. Olet sinkku ihan jostain muusta syystä kun tuloistasi, mutta miellummin syytät naisia kuin tutkiskelet itseäsi.

T: Nainen joka tienaa 5000€/kk ja mieheni tienaa alle 2000€

Vierailija
76/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, olet maailman ensimmäinen joka pysyy kauhaa kääntämällä paremmassa kunnossa kuin salilla käyjät:-)

Kyllä siellä paljon muutakin tehdään kuin kauhaa käännettään :D kato vaikka Armanin Pohjantähden alla jakso aiheesta niin saat vähän perspektiiviä.

Vierailija
77/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiseen hiileen me kaikki puhalletaan. Toiset vaan puhaltaa vähän lujempaa jotta ansaitsevat vajaa satatonnia kuussa.

Eli duunarit puhaltaa porvarin hiileen, josta nousseella liekillä lämmittää elämäänsä.

Porvari palkitsi duunarit venymisestä vaatimalla tes neuvotteluissa luopumista ylityö korvauksista. Älkää uskoko että porvari tuntee mitään oikeutta tai kohtuutta.

Vierailija
78/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pakko. Kukaan ei laskujani puolestani maksa. Ei ole koskaan maksanut. T. Netto 1700 e/kk

Vierailija
79/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toi nyt mitään edullista 10-13€ tuntipalkalla oleville ole. Laittaa miettimään ostatko lihaa joka maksaa sun brutto tuntipalkan verran. Sika-nauta jauhelihaa ja kanaa/broileria saa jollain4-6€ kg.

Meille ostettiin, pidän edullisena. Kilosta syö monta kertaa. Tosin mulle ruoka on rakas harrastus eikä siitä ole tarvinnut tinkiä, edes niinä laina- ja lapsiperhevuosina. Mun palkkani oli 13,02/h. -9

Vierailija
80/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pakko. Kukaan ei laskujani puolestani maksa. Ei ole koskaan maksanut. T. Netto 1700 e/kk

Opiskelijanakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi