Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ns. paskaduuneja surkealla palkalla tekevät ihmiset saavat motivaatiota tehdä työtään?

Vierailija
17.05.2020 |

Paskaduunit ovat usein vielä vuorotyötä, ja niissä vaarantaa terveytensä (ainakin pitkässä juoksussa)
Palkat ovat jotain aivan surkeaa tyyliin 10e/h bruttona, joka ei juurikaan työttömän tukia voita...Ainakaan jos asuu pk-seudulla. Joka päivä saa olla väsyneenä ja valmistautua seuraavaan päivään, ja tulot riittävät ainoastaan hengissä pysymiseen ja asioiden (esim. vuokra-asunto, auto) ylläpitoon.

Asuntolainaa on huonoilla tuloilla vaikea saada, kumppanista puhumuttakaan (ainakin jos olet mies)
Kaikki valuu elämiseen, ja olet jatkuvasti väsynyt tehdäksesi mitään muuta. Pysyt hengissä, mutta et oikeasti pääse "elämään"
Vaikka tekisit pitkänkin uran paskahommissa, ei eläkkeesti silti suuresti poikkeasi takuueläkkeestä (laskettu on). Ja todennäköisesti ainakin jokin paikkasi olisi paskahommasta (esim. siivoaminen) niin rikki, että elämä olisi lähinnä kipuilua.

Olen siis pitkäaikaistyötön jolla ei muuta koulutustakaan ole kuin lukio, ja yritän psyykata itseäni "normalisoitumaan" ja hakeutumaan työelämään. Tietenkään minulle ei ole muuta kuin näitä huonoimpia töitä tarjolla, enkä vain onnistu näkemään järkeä miksi minä menisin näihin "paskahommiin"

Minä siis haluaisin haluta töihin, mutta en vain osaa motivoida itseäni. Voitteko te auttaa minua?
Mistä te muut saatte motivaation tehdä paskahommia vuodesta toiseen (ja ehkä vielä nauttia siitä?)

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Kyllä se aina kotona läsimisen voittaa. On tähän asti ainakin voittanut. En vaan pystyis piereskelemään kotona vuosikausia, jos saumaa töihin on.

Älä ihmeessä lähde kotoa ainakaan harrastamaan mitään.

Älä myöskään tee pieniä puhdetöitä tuttaville, joista 200-400 netto kuussa.

Esim. muutamat kaverien kuskaamiset autoillaan, lapsenvahtihommat, lumityöt ja kauppareissut on ehdottomasti turhaa toimintaa, kun voi olla vaan kotona?

Kyllä paskaduunissa on edelleen varmasti mukavampaa?

Vierailija
122/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin luomaan ihmissuhteita, siitä saa sisältöä ja mielenkiintoa. Lisäksi ajatus, että tämä on vaihe. Usko Jumalaan tuo sen, että jokaisella asialla on tarkoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunissa kirvesmiehenä ei ole tarvinnut olla työttömänä. Oma talo ja mersu pihalla.

Vierailija
124/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paskaduunarien alinta kastia, eli hoitaja. Ihan oudosti, paskaduunilla on oma asunto maksettu. Autokin löytyy, ei audi eikä mersu, mutta pieni toyota. Ihan onnellinen ihminen olen.

Vierailija
125/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaduunissa kirvesmiehenä ei ole tarvinnut olla työttömänä. Oma talo ja mersu pihalla.

Ei ole enää paskaduunia noilla palkoilla.

Vai vanha rantamökki ilman sähköjä ja 70-luvun dieselmersun rähjä?

Vierailija
126/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää paskaduunia noilla palkoilla.

Vai vanha rantamökki ilman sähköjä ja 70-luvun dieselmersun rähjä?

Paskaduunihan on kaikkea muuta,kuin akateemista? Amikset eivät voi rikastua?

Vierailija
127/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on peter pan, joka ei kasva aikuiseksi. Jos hän voisi, hän istuisi äitinsä ruokapöytään ja maksattaisi isällään menonsa. En voi arvostaa. Onnea elämään surkeilla tuloilla ja lopussa takuueläkkeellä. Muuta et saa! Kukaan nainen ei innostu persaukisesta laiskasta idiootista.

Vierailija
128/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin otsikon ja vastaus on, etten enää saa revittyä motivaatiota yhtään mistään vaan mun kiintiö paskaduuneja on tullut täyteen. Itseasiassa nuo jatkuvat/toistuvat paskaduunit on aiheuttaneet sen, että mun kiintiö koko työelämää kohtaan on alkanut tulla täyteen.

Pitäkää vttu tunkkinne.

N42

Vierailija
129/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden kuluttua ap kyselee täällä: miksi tavallinen mies ei kelpaa naisille?? Yhtenä monien joukossa. Ehkä sitten kannattaa vilkaista tilinsä saldoa ja miettiä sitä.

Vierailija
130/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen paskaduunarien alinta kastia, eli hoitaja. Ihan oudosti, paskaduunilla on oma asunto maksettu. Autokin löytyy, ei audi eikä mersu, mutta pieni toyota. Ihan onnellinen ihminen olen.

No kyllä se alin kasti on myyjät.

131/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

En pidä ihmisinä yksilöitä, jotka tekevät rahasta duunia. He ovat parhaimmassa tapauksessa robotteja.

Muuten vain tavallisiin h$r$oihin rinnastettavia = myyvät itseään/työsuoritustaan rahaa vastaan.

Vierailija
132/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt fiksusti päätelmiä työnteko huonolla palkalla ei todellakaan kannata esim.jos mitään ei jää säästöön. Työnteko ei kannata alle 2600e bruttopalkalla . Jos teet 40 vuotta töitä 2600 e palkalla eläkkeessi olisi 1560 siitä verot jää noin 1350e asut vuokralla 600e kk, sähkö 50ekk ,lääkkeet 50ekk eli jää 650e joka on 150e enemmän kuin toimeentulotuki.

Se on oikeastaan ihan sama saatko minimi kansaneläkettä ,voit hakea toimeentulotukea jonka jälkeen jää 500e.

Voit motivoida itseäsi ajattelemalla,että teet paska duuneja ,jotta jollain toisella menee silloin hyvin.

Et saa ajatella noin kapinallisesti ,vaan sinun pitää ajatella ,että teet yhteistä hyvää.

Jos kaikki huonopalkkaiset ajattelisi noin,niin mistä yritykset sitten saisi halpatyövoimaa?

Ei tämmöisiä asioita saa tuoda julki, se saattaa täyttää kansan kiihotuksen merkit. Kaikkien on tajuttava oma paikkansa .Jotkut lampaita toiset leijonia.

Vierailija
133/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kannatakaan, jos ei saa tarpeeksi unta, ja jos ei ole toivoa että se johtaa johonkin parempaan. Itsellä alkoi aikoinaan unilääkekierre lyhyestä vartijan pestistä. Potkut koeajalla oli sittenkin hyvä juttu.

Vierailija
134/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden kuluttua ap kyselee täällä: miksi tavallinen mies ei kelpaa naisille?? Yhtenä monien joukossa. Ehkä sitten kannattaa vilkaista tilinsä saldoa ja miettiä sitä.

Olen tehnyt paskaduundeja koko työurani. Pankkitilini saldo on aikuisten maailmassa taskurahoja.

Vierailija
135/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jollain on pakko elättää itsensä ja rahoittaa ne kivat asiat elämässä.

Mitkä kivat asiat? Pienimmillä palkoilla eletään kädestä suuhun, eikä mistään "kivoista" asioista voi puhua, kun keskitytään hengissä pysymiseen ja siihen että on katto pään päällä.

Et ilmeisesti tiedä mitä on olla oikeasti pienituloinen.

Minä ainakin tiedän. Erosin exästä kun opiskelin, kolme pientä lasta. Opintotukea en enää saanut, koska opintotukikuukaudet olivat loppu. Silloin oikeasti elin kädestä suuhun, joskus oli muutama euro rahaa viikonlopun ruokiin. Siksi olen aina kiitollinen kun pystyn palkkapäivänä maksamaan kaikki laskut ja joskus ostamaan vaikka jonkun kodinkoneenkin kun vanha hajoaa, pidän sitä luksuksena. Edelleen olen pienituloinen.

Vierailija
136/145 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskut, lapset ja joku sisäinen juttu että töitä on tehtävä, vaikka miten v*tuttaisi.

Laskuihin saa kelasta rahaa.

Ja sitten sitä rahaa vasta saakin, kun lapsia tulee

Höpö höpö.

Vierailija
137/145 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Paskaduuni' ei tee ihmisestä paskiaista mutta tuollaiset mielipiteet tekevät. Sinut ap pitäisi jättää kokonaan paskaduuneja tekevien ihmisten työsuorituksia vaille. Ehkä jossain kohtaa huomaisit että paskaduunarit pitävät yhteiskunnan pystyssä ja pyörät pyörimässä. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
138/145 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta sekä työttömyydestä että "paskaduunista." Työttömänä oli hirveää ja rahaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen. Päivisin tuli katsottua surkeita tv-sarjoja ja vuorokausirytmi oli sekaisin.

Pääsin kauppaan töihin. Siistiä, suht helppoa sisähommaa. Suurin osa asiakkaista ja työkavereista kivoja. Rahaa jäi käteen puolet enemmän pakollisten menojen jälkeen. Oli varaa hommata auto ja käydä parin kuukauden välein viikonloppureissussa.

Siinä on ollut mulle ihan tarpeeksi motivaatiota. En koe olevani paskaduunissa vaikka suurimman osan asenne tuntuisi olevan, että kaupan työntekijät ovat pohjasakkaa. Hintalaatusuhde työn vaativuudessa ja palkassa on mun mielestä tosi kohdillaan. Ainakin vapaaehtoisesti lapsettomalle, pienellä paikkakunnalla asuvalle ihmiselle ketä ei edes kiinnostaisi reissut Thaimaahan, katumaasturit ja suuret omakotitalot.

Vierailija
139/145 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
140/145 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassamyyjän työssä ainut mahdollinen motivaatio on raha. Kaupassa on huono palkka (harjoittelija noin 8€/h ja työntekijä noin 9-12€/h) ja erittäin epämukavat työajat. Kassatyö on yksitoikkoista ja haasteetonta. Osa asiakkaista käyttäytyy epäasiallisesti ja töykeästi kassamyyjiä kohtaan. Osa asiakkaista käyttäytyy suorastaan vi##umaisesti kaupan henkilökuntaa kohtaan. Pahimpia ovat iäkkäät, elämäänsä kyllästyneet asiakkaat. Vanhat, aina naama norsunv##ulla kulkevat miehet ja naiset ovat epäkohteliaita ja röyhkeitä.

Toivon kaupan alalle verkkokaupan räjähdysmäistä kasvua ja kassatoimintojen nopeaa automatisointia. Käteisestä rahasta pitäisi luopua tai periä käteisen rahan käytöstä maksu. Toivon henkisesti ja fyysisesti raskaan kassatyön loppumista. Itsepalvelukassa on hyvä alku. Toinen hyvä uudistus on Kerää ja skannaa-palvelu. Asiakas ottaa kaupan sisääntuloportilla skannerin käteensä, skannaa itse ostoksensa ja maksaa ne maksukortilla. 

Kaupan henkilökunta voisi opiskella YTK:n ansiosidonnaisella päivärahalla mukavampiin ja paremmin palkattuihin töihin!