Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ns. paskaduuneja surkealla palkalla tekevät ihmiset saavat motivaatiota tehdä työtään?

Vierailija
17.05.2020 |

Paskaduunit ovat usein vielä vuorotyötä, ja niissä vaarantaa terveytensä (ainakin pitkässä juoksussa)
Palkat ovat jotain aivan surkeaa tyyliin 10e/h bruttona, joka ei juurikaan työttömän tukia voita...Ainakaan jos asuu pk-seudulla. Joka päivä saa olla väsyneenä ja valmistautua seuraavaan päivään, ja tulot riittävät ainoastaan hengissä pysymiseen ja asioiden (esim. vuokra-asunto, auto) ylläpitoon.

Asuntolainaa on huonoilla tuloilla vaikea saada, kumppanista puhumuttakaan (ainakin jos olet mies)
Kaikki valuu elämiseen, ja olet jatkuvasti väsynyt tehdäksesi mitään muuta. Pysyt hengissä, mutta et oikeasti pääse "elämään"
Vaikka tekisit pitkänkin uran paskahommissa, ei eläkkeesti silti suuresti poikkeasi takuueläkkeestä (laskettu on). Ja todennäköisesti ainakin jokin paikkasi olisi paskahommasta (esim. siivoaminen) niin rikki, että elämä olisi lähinnä kipuilua.

Olen siis pitkäaikaistyötön jolla ei muuta koulutustakaan ole kuin lukio, ja yritän psyykata itseäni "normalisoitumaan" ja hakeutumaan työelämään. Tietenkään minulle ei ole muuta kuin näitä huonoimpia töitä tarjolla, enkä vain onnistu näkemään järkeä miksi minä menisin näihin "paskahommiin"

Minä siis haluaisin haluta töihin, mutta en vain osaa motivoida itseäni. Voitteko te auttaa minua?
Mistä te muut saatte motivaation tehdä paskahommia vuodesta toiseen (ja ehkä vielä nauttia siitä?)

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä vaikka siinä paskaduunissa, saat helpommin uuden työn kuin jos olet työtön. Tämä motivoi. Aina voi vaihtaa työpaikkaa mutta työttömänä on vaikeaa saada se työ !

Vierailija
102/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huono puoli paskaduunareiden töissä on se, että niidenkin pienestä verokertymästä elätetään kirjavaa joukkoa erilaisia luusereita.

Niin, todennäköisesti sinäkin olet vain osa "koneistoa" ja pidät suurimmalta osin turhan koneiston rattaita pyörimässä koska "niin kuuluu" tehdä.

Todennäköisesti sinun olemassaololle ei ole hirveästi syitä sinä vain satuit syntymään tälle planeetalle ja saamaan kaiken "valmiina" ja koet että niin kuuluu olla ihmisoikeuksia myöten.

Mutta enhän minä tiedä vamaksi, saattaahan sinun tarinallasi olla tarkoitus mitä epäilen syvästi. Loppujen lopuksi aika harva täällä maanpäällä on ansainnut olemisensa. Eniten ne jotka ovat tehneet maailmasta paremman paikan elää ja opettaneet meitä mitä on elämä ja miten luonto toimii ja ihminen siinä.

Luuserien vertaistukiryhmän aiheena tänään on siis jonkinlaisen koneiston pelon eli auktoriteettikammon kääntäminen omassa päässä merkitykselliseksi ihmisyydeksi osana luontoa. Buah.

Suomeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kyllä minun mielestäni "paskaduunini" 1800€ kuussa on paljon parempi kuin ~1000€ jonka saisin työttömänä.

Oma motivaationi tosin tulee enimmäkseen siitä, että opiskelen sivussa melko hyvin työllistetylle ja palkatulle alalle.

Kestäisinkö nykyistä työtä vuosia, kuten työpaikalle jämähtänyt talon porukka? En helvetissä.

Vierailija
104/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae opiskelemaan?? Ite teen sitä paskaduunia koska on pakko. Ja on se mukavampaa kuin masentua työttömänä kun ei tee mitään.

Vierailija
105/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huono puoli paskaduunareiden töissä on se, että niidenkin pienestä verokertymästä elätetään kirjavaa joukkoa erilaisia luusereita.

Niin, todennäköisesti sinäkin olet vain osa "koneistoa" ja pidät suurimmalta osin turhan koneiston rattaita pyörimässä koska "niin kuuluu" tehdä.

Todennäköisesti sinun olemassaololle ei ole hirveästi syitä sinä vain satuit syntymään tälle planeetalle ja saamaan kaiken "valmiina" ja koet että niin kuuluu olla ihmisoikeuksia myöten.

Mutta enhän minä tiedä vamaksi, saattaahan sinun tarinallasi olla tarkoitus mitä epäilen syvästi. Loppujen lopuksi aika harva täällä maanpäällä on ansainnut olemisensa. Eniten ne jotka ovat tehneet maailmasta paremman paikan elää ja opettaneet meitä mitä on elämä ja miten luonto toimii ja ihminen siinä.

Luuserien vertaistukiryhmän aiheena tänään on siis jonkinlaisen koneiston pelon eli auktoriteettikammon kääntäminen omassa päässä merkitykselliseksi ihmisyydeksi osana luontoa. Buah.

Suomeksi?

Miksi pitäisi olla auktoriteetti? mielestäni ne on vähä-älyisten höpötyksiä jotta saadaan porukka pysymään "ruodussa".  ja kyllä, nimenomaan osana luontoa ja ihmisyyttä. maailmassa on aivan turhaa työtä ja turhia ihmisiä jotka eivät tuo tälle planeetalle mitään hyvää. Nämä ns."luuserit" voivat olla enempi ihmisiä kuin sinä ja omalla "aikaansaamattomuudellaan" saada paljon enemmän aikaan kuin sinä vääntäessäsi jotain "paska" duunia vain koska haluat olla osa porukkaa ja tarvitset jonkun rytmin elämääsi koska mielesi ei kestä epäjärjestystä saatikka sitä että ajattelisit itse asioita.

Vierailija
106/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi henkilökohtainen moraali ja ylpeys. Ihmiset, joiden mielestä on olemassa paskaduuneja, ovat surkimuksia. Jokainen, joka kantaa vastuun itsestään ja elämästään on arvokas.

Vierailija
107/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestin ainakin sillä, että odotin miljoonaperintöä. Olin muutenkin rikas, eli olen saanut lahjaksi oman asunnon, mutta eihän se palkkaa maksa, jos jossain asuakin pitää.

Myös se auttoi, että syy paskaan duuniin oli oma masennus, joka ei ole itsen syy, eli olisi ollut todella vaikeaa valita muunlaistakaan työtä.

Tavallaan kiitos sen perinnön paskaduunin tekeminen on tavallaan aina ollut minulle kuitenkin vain valinta, ei pakko. Mitään omaisuutta sillä ei tarvinnut kerätä, eikä kyetä mihinkään säästämään ja silti on sama elintaso kuin monella parempipalkkaisella.

Lisäksi osaa paskatöistä voi tehdä osa-aikaisena, jolloin ei ketuta niin paljon.

Perintö on nyt saatuna, ja paska työ vaikuttaa entistä vähemmän paskalta, koska en ole siihen sidoksissa, jos ei huvita.

Siis eihän siitä varsinaisesti nauti, mutta... saan vapaa-aikaa sillä tähän hetkeen riittävästi, että teen osa-aikaa.

Vierailija
108/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua motivoi henkilökohtainen moraali ja ylpeys. Ihmiset, joiden mielestä on olemassa paskaduuneja, ovat surkimuksia. Jokainen, joka kantaa vastuun itsestään ja elämästään on arvokas.

Aika tyhmästi sanottu, koska ihminen on arvokas töistään riippumatta. Olet tyhmä, mutta sen huomaa asenteestakin. Orjien perillinen.

Vierailija
109/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi?

Miksi pitäisi olla auktoriteetti? mielestäni ne on vähä-älyisten höpötyksiä jotta saadaan porukka pysymään "ruodussa".  ja kyllä, nimenomaan osana luontoa ja ihmisyyttä. maailmassa on aivan turhaa työtä ja turhia ihmisiä jotka eivät tuo tälle planeetalle mitään hyvää. Nämä ns."luuserit" voivat olla enempi ihmisiä kuin sinä ja omalla "aikaansaamattomuudellaan" saada paljon enemmän aikaan kuin sinä vääntäessäsi jotain "paska" duunia vain koska haluat olla osa porukkaa ja tarvitset jonkun rytmin elämääsi koska mielesi ei kestä epäjärjestystä saatikka sitä että ajattelisit itse asioita.

Itsekeskeisen luuserin sanoja, ei muuta. Tuollainen yletön heittomerkkien käyttö kertoo lähinnä muuten siitä miten aliarvioit muiden kykyä ajatella itsenäisesti.

Vierailija
110/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmästi sanottu, koska ihminen on arvokas töistään riippumatta. Olet tyhmä, mutta sen huomaa asenteestakin. Orjien perillinen.

Mun mielestä paskaduunia tekevä ihminen on arvokkaampi kuin sinä. 

Vierailija
111/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi?

Itsekeskeisen luuserin sanoja, ei muuta. Tuollainen yletön heittomerkkien käyttö kertoo lähinnä muuten siitä miten aliarvioit muiden kykyä ajatella itsenäisesti.

Nuo kaikki hipsukat ovat muuten turhia. Toisilla on tapana kylvää niitä.

Vierailija
112/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä minun mielestäni "paskaduunini" 1800€ kuussa on paljon parempi kuin ~1000€ jonka saisin työttömänä.

Oma motivaationi tosin tulee enimmäkseen siitä, että opiskelen sivussa melko hyvin työllistetylle ja palkatulle alalle.

Kestäisinkö nykyistä työtä vuosia, kuten työpaikalle jämähtänyt talon porukka? En helvetissä.

Ymmärrän sun olevan turhautunut mutta älä ole silti ilkeä niitä kohtaan joilla ei ole muuta.

Vierailija
113/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet töissä vaikka siinä paskaduunissa, saat helpommin uuden työn kuin jos olet työtön. Tämä motivoi. Aina voi vaihtaa työpaikkaa mutta työttömänä on vaikeaa saada se työ !

Se on pieni vähemmistö joka niistä paskaduuneista pääsee etenemään.

Varsinkin jos on aapeen kaltainen kouluttamaton pitkäaikaistyötön.

Vierailija
114/145 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tartte olla sadistisen työkkärin pompoteltavana eikä osallistua mihinkään "kaikki me ollaan pupuja, jonoon vetämään edessä olevaa hännästä" - työelämän itsetuntokursseille

Tuo olisikin jotain aivan sietämätöntä.

Vierailija
115/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
116/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
117/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
118/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 vuokra stadissa, jonka kela maksaa asumistukena ja tt-tukena. Satasen kuussa saan lääkkeisiin, kotivakuutukseen ja sähköön. 800 netto. 500 netto työttömyyskorvaus. 1300/kk.

1800 brutto miinus verot. 1500.

Mun "palkka" ois 200 netto kuussa. 50e viikko. Kympin päivä. Laske Sinä tuntipalkkani?

Vierailija
119/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Kyllä se aina kotona läsimisen voittaa. On tähän asti ainakin voittanut. En vaan pystyis piereskelemään kotona vuosikausia, jos saumaa töihin on.

Vierailija
120/145 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjuus on voimattomuutta. Työssäkäyvä ei ole voimaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi