Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoako tytölle jotain karvankasvusta

Vierailija
17.05.2020 |

Nyt sataa ihan varmasti paskaa päälle mutta kysyn mielipiteitä silti. Ei, en ole porvoosta, ihan Pk-seudulta.

Tyttö on nyt 12v. Olen aina ollut sitä mieltä että minä en mihinkään hänen ulkomuotoonsa puutu koskaan kunhan on puhdas, terve, normaalipainoinen jne jne perusasiat kunnossa (on muuten 165cm/49kg jos sillä nyt mitään väliä on, kuukautiset ovat alkaneet). Mutta tyttöraukalla on vanhempiensa geenit: olen itse karvainen, isänsä on hyvin karvainen. Tulos = todella karvainen tyttö. Lisää tähän ruskeat hiukset = runsaat karvat näkyvät todella todella hyvin.

Tyttö jo itse on halunnut päästä viiksikarvoistaan eroon joten niitä on käyty sokeroimassa paikassa jonka tiedän hyväksi. Oli joutunut niistä kuulemaan naljailua koulussa joten tottakai sitten jos tyttö haluaa niin ne sokeroidaan pois.

Mutta niin asiaan. Voiko mitenkään kauniisti, ja lapsen minäkuvaa vaurioittamatta, puhua muusta karvoituksesta? Nyt siis puhutaan todella vahvasta karvasta. Kainalokarvat ovat todella pitkät ja tuuheat. Tursuavat kainaloista Jopa vatsa on täynnä karvaa. Jaloissa todella vahvat karvat. No käsivarsissa myös.

Kesä on tulossa ja se tietenkin vaikeuttaa tilannetta. Tosiaan aina ajattelin että en koskaan tällaisiin höpöhöpö asioihin puutu mutta onhan tuo nyt ikävän näköistä. Valitettavasti. Ja pystyn jo vanhempana ymmärtämään että jos viiksikarvoista tuli sanomista niin kyllä näihinkin puututaan ja tulee ikäviä kommentteja. Vatsan aluetta ei toki näy kun vasta toppibikinit päällä. Mutta siis tytöllä on jo täysin aikuista naista vastaava tumma todella vahva karvoitus iästään huolimatta. Kuinka monella aikuisella naisella edes on vatsa täynnä karvaa? No minulla (jos en sokeroisi sitä) mutta ei kaiketi monella muulla. Huokaus.

Mietin siis annanko äitinä asian olla enkä sano mitään. Karvat saavat tursuta vaikka tiedän että siitä tulee aika lailla varmuudella ivallisia kommentteja ja tyttö sitten suree niitä. Vai sanonko jotain etukäteen, pahoitan luultavasti tytön mielen myös, mutta hän ei saa ulkopuolisilta ivallisia kommentteja kun (ehkä) menee sokerointiin näiden muidenkin alueiden osalta.

Nyt puhutaan siis näin vahvan tyylisestä karvoituksesta:

https://readtiger.com/img/wkp/en/Abdominal_hair_of_an_adolescent..jpg

(Ei yhtä kiharaista karvaa vatsassa mutta yhtä vahvaa ja näkyvää kylläkin)

https://assets.teenvogue.com/photos/58d96f56110a9827ef313a2a/master/pas…

(Tämä on hyvinkin 100% lähellä sitä minkälainen karva tytöllä on)

Oikeasti huolettaa ettätuolla karvoituksella liikkuessa saa ikäviä kommentteja. Mutta jos sanon jotain niin sekin varmasti tuntuu tytöstä pahalta. Eli lose - lose situation.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehkä menisin ihan tavallisen kauppareissun yhteydessä vertailemaan höyliä, vahausliuskoja yms. ja katselisin niitä pidemmän aikaa, samalla seuraisin tytön reaktiota. Jos tyttö vaikuttaisi kiinnostuneelta, kysyisin, haluaako hän hyllystä jotain, mutta jos hän katselisi sillä aikaa ihan muualle, niin jatkaisin muina miehinä ostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla