Miksi naiset kuvittelevat että elämä miehenä olisi helpompaa?
Miksi naiset aina kuvittelevat että elämä miehenä olisi helpompaa?
Yleensä korostetaan sitä kuinka ei tarvitsisi panostaa ulkonäköön tai pysytellä hoikkana.
No kieltämättä. Vatsakkuus olisi sallitumpaa, eikä olisi tarvetta meikata. Toki mikäli sattuisit olemaan lyhyt, hintelä, kapeaharteinen tai pallovatsainen (kaikki miehet eivät ole vähän ylipainoisina ihanan seksikkäitä nallekarhuja - toim. huom)...ulkonäköön panostamisesta ei juuri olisi hyötyä. Se olisi ulkonäön osalta game over sitten.
Toinen argumentti on että miehet saavat kaveripiireissä enemmäna arvostusta sosioekonomisen aseman, jämäkkyyden, rohkeuden, aloitekyvyn ja kunnianhimon ansiosta. Totta. Mutta helposti unohtuu että kyseisiä ominaisuuksia sitten vaaditaan myös, muuten olet saamaton nössö. Kuinka moni teistä on piinkova uranainen tai vuoria valloittava extreme-seikkailija? Nainen voi olla rohkea ja jämäkkä, mutta toisin kuin miehen, naisen ei ole pakko olla. Väittäisin että enemmistö naisita ei pärjäisi miehinä kovinkaan hyvin.
Muistan dokumentin jossa varsin miehekkäällä olemuksella ja luonteellakin siunattu toimittajanainen kokeili elämää miehenä. Mieheksi tekeytyneeltä naiselta odotettiin jatkuvasti rohkeutta, kovuutta ja aloitteellisuutta - niin työlämässä kuin treffeilläkin. Nainen myös tajusi kuinka kilpailullinen miesten maailma oikeasti on; miehet oikeasti kisaavat siitä kuka hoitaa vaaratilanteen ja kerää miespisteet haaviinsa. Niin sosioekonomisesti kuin sosiaalisissa tilanteissakin, kaikki eivät voi olla huipulla samanaikaisesti. Kokeilu päättyi mielisairaalaan suorituspaineiden ollessa liikaa.
Itse pääsisin tuhatkertaisesti helpommalla naisena. Kukaan ei kyselisi miksei ole ammatillista kunnianhimoa, tai miksi en halua ottaa treffeillä ohjia käsiin niin kuin miehen kuuluu. Voisin kompensoida geneettisiä puutteita treenaamalla takamusta salilla ja panostaa tyyliin. Ei tarvitsisi kilpailla toisia vastaan siitä kuka saa ylennyksen tai kuka hoitaa jämäkästi ekana sen juopon pois seurueen naisia häiritsemästä.
Pointtina vaan se että kolikossa on kaksi puolta. Se kun sanotaan että "mies saa olla oma itsensä", tarkoittaa sitä vain jos mies sattuu olemaan se miehekkyyden lokeroon mahtuva laatu-uros. Jos ei ole, on mies arvoton.
t. alemman tason mies
ps. saa alapeukuttaa.
Kommentit (94)
Ei jaksa näitä olkiukkoja. en minä ainakaan kuvittele yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä olisi kivaa että ei olisi rasvapalloja rintakehässä ärsyttämässä, voisi pissiä missä huvittaa ilman että pitää pyllistellä ja uskaltaisi kävellä iltaisin yksin ulkona.
Entäs sitten vanhempana kun alkaisi olemaan eturauhasvaivoja ja potenssiongelmia?
Ja oletko ihan varma että uskaltaisit? Kieltämättä vaara tulla raiskatuksi olisi vähäisempi, mutta riski saada turpaansa joltain känniörveltäjältä/steroidihirmulta/huumeidenkäyttäjältä olisi paljon suurempi.
Ruoho on aina vihreämpää....
Keskittykää jo olemassa olevaan!
Ei tarvitsisi kuntouttaa lantionpohjalihaksia ja käydä vatsaleikkauksessa kursimassa erkaantuneet vatsalihakset yhteen, jotta pidätyskyky palautuu ja selkä ei enää vaivaisi. Kaikki vain siksi, että tuli oltua raskaana ja synnytettyä maailmaan uusi ihminen. Se vasta raskasta olikin se raskaana oleminen kaikkine vaivoineen ja timmi treenattu kroppa katosi kuin tuhka tuuleen. Toisaalta ihanat kivualiaat kuukautiset ovat riesana ellet ole raskaana. Tosin sukulaiset utelevat onko pulla taas uunissa, kun vatsa pullottaa erkauman vuoksi. Teininä joutui miehen tekemän rikoksen kohteeksi, hyvä kun 10 vuodenkaan jälkeen uskaltaa yksin kulkea hämärällä missään. Juopot vihelteli perään kun oli lapsi, joskus vieläkin. Koulussa pojat haukkuivat laudaksi ja finninaamaksi, jota kukaan ei tule koskaan haluamaan. Pitäisi jaksaa käydä töissä, kasvattaa lapsi, harrastaa liikuntaa, meikata, näyttää hyvältä ja miellyttää miestä ettei se vaihda 20-vuotiaaseen.
On kyllä helppoa olla nainen.
En ole koskaan kuullut kenenkään naisen väittävän miehillä olevan helpompaa ulkonäön tai hoikkuuden takia! Ainakin minun tuntemani naiset ajattelevat miehillä olevan helpompaa siksi että miehillä on enemmän vapaa-aikaa. Itse olen ratkaissut asian elämällä sinkkuna. En ole koskaan ollut parisuhteessa. Sinkkunaisilla on yhtä paljon vapaa-aikaa kuin miehillä. Parisuhteessa elävät naiset ovat orjia.
N31
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi kuntouttaa lantionpohjalihaksia ja käydä vatsaleikkauksessa kursimassa erkaantuneet vatsalihakset yhteen, jotta pidätyskyky palautuu ja selkä ei enää vaivaisi. Kaikki vain siksi, että tuli oltua raskaana ja synnytettyä maailmaan uusi ihminen. Se vasta raskasta olikin se raskaana oleminen kaikkine vaivoineen ja timmi treenattu kroppa katosi kuin tuhka tuuleen. Toisaalta ihanat kivualiaat kuukautiset ovat riesana ellet ole raskaana. Tosin sukulaiset utelevat onko pulla taas uunissa, kun vatsa pullottaa erkauman vuoksi. Teininä joutui miehen tekemän rikoksen kohteeksi, hyvä kun 10 vuodenkaan jälkeen uskaltaa yksin kulkea hämärällä missään. Juopot vihelteli perään kun oli lapsi, joskus vieläkin. Koulussa pojat haukkuivat laudaksi ja finninaamaksi, jota kukaan ei tule koskaan haluamaan. Pitäisi jaksaa käydä töissä, kasvattaa lapsi, harrastaa liikuntaa, meikata, näyttää hyvältä ja miellyttää miestä ettei se vaihda 20-vuotiaaseen.
Aika harvalla naisella on noin kamalaa. Kenties psyyke?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään naisen väittävän miehillä olevan helpompaa ulkonäön tai hoikkuuden takia! Ainakin minun tuntemani naiset ajattelevat miehillä olevan helpompaa siksi että miehillä on enemmän vapaa-aikaa. Itse olen ratkaissut asian elämällä sinkkuna. En ole koskaan ollut parisuhteessa. Sinkkunaisilla on yhtä paljon vapaa-aikaa kuin miehillä. Parisuhteessa elävät naiset ovat orjia.
N31
Varmasti tuollaiseen johtopäätökseen tulee jos kysyy asiaa pelkästään naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Miehenä:
-vähemmän kavereita ja tuttuja
-kukaan ei ikinä kehu eikä kukaan tule pyytämään numeroa tai kysymään kahville
-ei saa työpaikkoja ulkonäön takia
-ketään ei kiinnosta ongelmasi
-suurempi todennäköisyys joutua väkivaltarikoksen uhriksi
-jos teet lapsia niin erossa sinusta tulee pelkästään elareiden maksaja
-vaikeampi saada parisuhdetta koska vaihtoehtoja ei ole tarjottimella
-sinun odotetaan lähestyvän naisia ja maksavan treffeillä (ja sinun täytyy myös tietää että näin on ilman että kukaan kertoo)
-huonommat arvosanat koulussa (esimerkiksi käytöksestä et voi saada parempaa arvosanaa kuin 8)
-et voi puhua tunteista koska ketään ei kiinnosta
hihii mutta miehethän voivat pissata puskiin ja käydä illalla ulkona
Nuohan pätee naisiin aivan yhtä hyvin. Itse olen nainen ja samaistuin lähes täysin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä alatiesynnytyksen kirouksia, ja julkisen sairaanhoidon. Ikävää kyllä, toivottavasti toivut. Kuukautisista pääset eroon vaikka hormonikierukalla, niistä on turha kärsiä.
En koe että miehenä olis muuten helpompaa, mutta jotenkin tuntuu että miehelle sallitaan epäsosiaalisuus hiukan paremmin. Että jos 40-v mies sanoo "Taidan muuttaa Lappiin ja ryhtyä erakoksi" se hyväksytään paremmin kuin jos nainen sanoo noin.
Miksi kuvittelet, että se ei olisi? Jos olet mies, sinulla ei ole kokemusta naisena olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
KORVIEN VÄLIÄ!
Vierailija kirjoitti:
Miehenä:
-sinun odotetaan lähestyvän naisia ja maksavan treffeillä (ja sinun täytyy myös tietää että näin on ilman että kukaan kertoo)
-huonommat arvosanat koulussa (esimerkiksi käytöksestä et voi saada parempaa arvosanaa kuin 8)
Lähes jokainen väitteesi on täyttä paskaa!
"-vähemmän kavereita ja tuttuja"
Miehillä on enemmän kavereita ja tuttuja kuin naisilla.
"-kukaan ei ikinä kehu eikä kukaan tule pyytämään numeroa tai kysymään kahville"
Minua ei ole kukaan koskaan kehunut. Yhden kerran elämäni aikana on pyydetty puhelinnumeroa. Olen nainen.
"-ei saa työpaikkoja ulkonäön takia"
Naisetkaan eivät saa työpaikkoja ulkonäön takia.
"-ketään ei kiinnosta ongelmasi"
Naisten ongelmat kiinnostavat vielä vähemmän.
"-suurempi todennäköisyys joutua väkivaltarikoksen uhriksi"
Tuo on totta, mutta voit välttää sen pysymällä pois pimeiltä kujilta.
"-jos teet lapsia niin erossa sinusta tulee pelkästään elareiden maksaja"
Mies saa naista helpommin huoltajuuden, jos on hoitanut lasta edes neljäsosaakaan siitä mitä nainen.
"-vaikeampi saada parisuhdetta koska vaihtoehtoja ei ole tarjottimella"
Normaaleilla naisillakaan ei ole vaihtoehtoja tarjottimella. Eri asia on missitasoiset nuoret kaunottaret, mutta heitä on vähän, ja komeat miehet ovat ihan yhtä hyvässä asemassa kuin missit.
"-sinun odotetaan lähestyvän naisia ja maksavan treffeillä (ja sinun täytyy myös tietää että näin on ilman että kukaan kertoo)"
Lähestyminen on totta, mutta siinä on se etu että saat itse valita ketä lähestyt. Naiset eivät saa lähestyä, heidän on vain tyydyttävä siihen mieheen joka lähestyy.
"-huonommat arvosanat koulussa (esimerkiksi käytöksestä et voi saada parempaa arvosanaa kuin 8)"
Sukupuoli ei vaikuta käytösnumeroon. Arvosanat päättää oppilas itse. Olin tyttö, ja paras käytösnumeroni on 8. Huonoin 5.
"-et voi puhua tunteista koska ketään ei kiinnosta"
Naisten vaaditaan olevan kiinnostuneita miesten tunteista. Naisten omista tunteista ei ole kiinnostunut kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä:
Olen nainen ja minulla on tasan nolla kaveria. Miten sinulla voi olla vähemmän?
Ei ole minuakaan kukaan kehunut tai kahville pyytänyt.
Epäilen vahvasti, että sokea työnantajani ei valinnut minua töihin ulkonäönperusteella.
Mihin tilastoon perustat väkivaltarikollisuus-väitteen?
Yksikään tuntemani eronnut mies ei ole pelkästään elareiden maksaja. Suurimmalla osalla viikko-viikko-systeemi eli tasan yhtä paljon lapsiaikaa kuin naisella. Se on miehen oma vika, jos ei lapsiaan suostu tapaamaan.
JOS pääsisin treffeille en todellakaan oleta miehen maksavan. On minulla omaakin rahaa.
Hyvinkin monilla pojilla on käytös enemmän kuin 8. Jos hölmöilee, ei tietenkään ole oli sitten tyttö tai poika.
Minua kiinnostaisi hyvinkin paljon kuulla sinun tunteistasi. Kerro ihmeessä.
Miehellä on helpompaa koska:
laukeat aina seksin aikana
ei tarvi laittaa hiuksia
ei tarvi meikata
ei ole kuuukautisia
ei tarvi synnyttää
ei yleensä tule suonikohjuja eikä korkkareista vaivaisenluita
ei tarvi kulkea tiukoissa minihameissa eikä huojua korkkareissa, eikä sitä odoteta
ei kuvitella että kuljet kilometritolkulla juuri niissä korkkareissa
ei arvostella jos tissit roikkuu
ei tarvi suunnitella ruokarytmejä, siivouspäiviä, pyykkipäiviä, vaatteiden silitystä, ym ym
ei tarvi värjätä pois ensimmäisiä harmaita
ei tarvi sheivata joka jumalan päivä
voi kusasta minne huvittaa
aamusuihkusta voi sännätä samannäköisenä bussiin
voi paneskella eikä tarvi hätäillä raskaustestin kanssa
Kannattaa laittaa viitteitä oheen, jos käyttää niitä. Et varmaankaan tarkoittanut "Self-made man"-kokeilua, jossa amerikkalainen journalisti Norah Vincent tekeytyi mieheksi 18 kuukauden ajaksi. Tästä on kirja olemassa ja siinä ei päädytty mielisairaalaan.
Kummallakin sukupuolella on omat haasteensa. Voit samalla tavalla miettiä kuinka naiset keskenään kilvan meikkaavat, etsivät aina vaan uudempia ja hienompia vaatteita, käyvät kampaajilla yms, parhaassa tapauksessa hankkivat silikonit rint oihinsa alemmuudentunteen takia ja ollakseen taas kauniimpia ja parempia ja hyväksytympiä. Nainen on usein epävarma itsestään ja kelpaavuudestaan.
Nainen on se, joka kantaa perheessä vastuun siitä, että asiat hoituvat ajallaan: ruokailut, lasten vaatteiden ostamiset, harrastusten ajoittamiset, lasten herättämiset ja ennen kaikkea näiden synnyttämiset sekä ruokinnan ensimmäisten elinvuosien tai -kuukausien aikana.
Ei naiselle ole helppoa olla rohkea kaikissa tilanteissa ja ymmärtää sanatonta viestintää. Ei naisten väliset suhteet ole sen helpompia, kuin miesten väliset suhteet. Naiset juoruavat ja puhuvat sontaa kaikista niistä naisista, jotka eivät ole paikalla samaan aikaan. Naisvaltaiset työpaikat ovat suo lesta.
Itse ainakin jännitän miesten seurassa hyvin usein: ovat isompia, kovempi äänisiä enkä ymmärrä aina miten heidän kanssaan pitäisi toimia.
Muistan lapsena ajatelleeni, että haluaisin olla mieluummin mies, mutta en kuitenkaan, kun joutuivat pelaamaan jääkiekkoa ja se oli pelottavaa. Nyt, jos olisin mies olisin yrittänyt hankkiutua tilanteeseen, jossa olisin saanut suurperheen. Nyt naisena ei ole yhtään lasta: en varmasti synnytä enkä ole raskaana.
Olen seurannut oman miesystäväni elämää ja olemista kavereidensa kanssa. Ei heillä ole mitään kilpailua ja pätemistä missään. Ovat ihan rennosti ja juttelevat.... moottoreista ja muusta t o s i kiinnostavasta. Ei ole tarvinnut daameja juosta sankarina pelastamaan. Olen monesti ajatellut, että olen itse meistä se ns miehekkäämpi: otan vastuuta asioista ja teen tärkeät päätökset. Mies nostelee multasäkkejä ja kaivaa lapiolla monttuja pensaille yms. mihin tarvitaan voimaa ja vaihtaa autoihin renkaat.
Summa summarun meillä kaikilla on omat haasteemme.
Ai niin, lisäys, miehiä harvoin ahdistellaan toiveella panna kakkoseen ja se asia pitäisi korjata! Tasa-arvon nimissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Varmasti tuollaiseen johtopäätökseen tulee jos kysyy asiaa pelkästään naisilta.
En ole kysynyt mitään keneltäkään. Kylähän sen naisten huonon aseman parisuhteessa näkee ja kuulee kysymättäkin. Tutkitustikin parisuhdenaisilla on vähemmän vapaa-aikaa kuin miehillä.
N31
Siinä mielessä olisi kivaa että ei olisi rasvapalloja rintakehässä ärsyttämässä, voisi pissiä missä huvittaa ilman että pitää pyllistellä ja uskaltaisi kävellä iltaisin yksin ulkona.