Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin surulliseksi Tarja Halosen haastattelusta Helsingin Sanomissa

Vierailija
16.05.2020 |

HS 16.5.2020: "En ole koskaan ollut mikään kaunotar, eikä minua ole kehuttu erityisen viehättäväksi. Olin enemmän ihminen kuin nainen, ja minut nähtiin juristina ja poliitikkona."

Ihan kamalaa miten naiset tuohon aikaan ovat systemaattisesti joutuneet häivyttämään omaa sukupuoltaan vaikuttaakseen urallaan uskottavilta. Sääliksi käy.

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tekee surulliseksi se kun Tavja-parka ei vieläkään tajua että hänestä tuli presidentti nimenomaan sen vuoksi koska hän on nainen. Aivan kuten Obamasta koska hän on musta ja Pekka pääsi toiselle kierrokselle koska hän on hmo.

Halonen kouluttautui, hankki ilmeisesti sukunsa ensimmäisenä korkeakoulututkinnon ja tuli lopulta valituksi Suomen presidentiksi. Oletko sinä itse koskaan pysähtynyt miettimään sitä mitä olet saanut aikaan elämässäsi ja mitä olisit voinut saavuttaa, jos olisit tehnyt toisenlaisia valintoja? :D

Tarja voi olla sukunsa ensimmäinen mutta ei se tarjasta tee poikkeuksellista koska korkeakoulututkintoja on suoritettu jo kauan ennen tarjan syntymää. Tarjan ikäluokassa esim. tätini oli oman sukunsa ensimmäinen ja ei ollut mitenkään erikoinen tapaus edes omassa lukiossaan. Oman suvun ensimmäinen (josta minä tiedän) suoritti omansa 1800-luvulla mutta ei se minun mahdollisten saavutuksieni arvoa nosta eikä laske. 

Vierailija
82/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halonen nousi presidentiksi nimenomaan naiseutensa takia. Vastaehdokkaana kun oli sellainen henkilö kun Sauli Niinistö. Halosen kommunistitausta ja stasin kätyrinä toimiminen lakaistiin maton alle kun piti saada naispuolinen presidentti maallemme. Ja saihan hän ajettua läpi sitten monia itäistä naapuria hyödyttäviä asioita, räikeimpänä maamiinakielto, jolla taattiin neuvostopanssarien esteetön kulku Suomen puolelle. 

Kiitos vinkistä. Täytyypä tarkistaa seuraavissa vaaleissa löytyisikö joku hyvä kommunistitaustan omaava Stasin kätyri, jolle annan ääneni. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maamiinoilla siis suojataan ja estetään panssarimiinojen purkaminen.

Vierailija
84/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tekee surulliseksi se kun Tavja-parka ei vieläkään tajua että hänestä tuli presidentti nimenomaan sen vuoksi koska hän on nainen. Aivan kuten Obamasta koska hän on musta ja Pekka pääsi toiselle kierrokselle koska hän on hmo.

Ai Esko Ahosta olisi tullut parempi pressa? Voi Jonne kun ei todellakaan :D

Esko Aho on tehnyt kyllä Suomen eteen paljon paljon enemmän positiivista kuin Halonen ikinä.  Aho pelasti Suomen pahimmasta lamasta ikinä ja on tehnyt erinomaista työtä senkin jälkeen. Mm. Nokian Bridge-ohjelma on pitkälti Ahon käden jälkiä.

Halosen-Tuomiojan kausi jäädytti Suomen suhteet mm. USAhan pitkäksi aikaa.

Vierailija
85/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kokenut itseäni sukupuolettomaksi, joten haastattelu on hämmentävää luettavaa.

Selvästikin.

Minä taas ymmärrän Halosta ihan sujuvasti, mutta en tajua olemassaoloa jossa identiteetin ominaisuuksista edes top vitosessa on "nainen".

On se mulla listalla, mutta edellä on niin paljon muuta tärkeämpää.

Lisäksi tuntuu että nämä feminiinisyyden ja Naiseuden painottajat usein eivät pidä kaltaisiani yhtään minään. He omivat koko naiseuden käsitteen itselleen ja kaltaisilleen, ja tekevät taas minun kaltaisteni elämästä hankalaa pyristelyä vastavirtaan.

Mitä tärkeämpää? Valkoihoinen? Suomalainen? Oikeakätinen? Kristitty? Mikä kaikki tulee ennen sukupuolta?

"--edellä on niin paljon muuta tärkeämpää." Etkä silti keksi yhden yhtä esimerkkiä niistä tärkeämmistä asioista? 🤔

Vierailija
86/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen kouluttautui, hankki ilmeisesti sukunsa ensimmäisenä korkeakoulututkinnon ja tuli lopulta valituksi Suomen presidentiksi. Oletko sinä itse koskaan pysähtynyt miettimään sitä mitä olet saanut aikaan elämässäsi ja mitä olisit voinut saavuttaa, jos olisit tehnyt toisenlaisia valintoja? :D

Tarja voi olla sukunsa ensimmäinen mutta ei se tarjasta tee poikkeuksellista koska korkeakoulututkintoja on suoritettu jo kauan ennen tarjan syntymää. Tarjan ikäluokassa esim. tätini oli oman sukunsa ensimmäinen ja ei ollut mitenkään erikoinen tapaus edes omassa lukiossaan. Oman suvun ensimmäinen (josta minä tiedän) suoritti omansa 1800-luvulla mutta ei se minun mahdollisten saavutuksieni arvoa nosta eikä laske. 

Mutta kuinkas niiden omien henkilökohtaisten saavutustesi laita?

Vierailija
87/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kokenut itseäni sukupuolettomaksi, joten haastattelu on hämmentävää luettavaa.

Selvästikin.

Minä taas ymmärrän Halosta ihan sujuvasti, mutta en tajua olemassaoloa jossa identiteetin ominaisuuksista edes top vitosessa on "nainen".

Lisäksi tuntuu että nämä feminiinisyyden ja Naiseuden painottajat usein eivät pidä kaltaisiani yhtään minään. He omivat koko naiseuden käsitteen itselleen ja kaltaisilleen, ja tekevät taas minun kaltaisteni elämästä hankalaa pyristelyä vastavirtaan.

Mitä tärkeämpää? Valkoihoinen? Suomalainen? Oikeakätinen? Kristitty? Mikä kaikki tulee ennen sukupuolta?

Ton sitten sait irti tekstistäni?

En koe tarpeelliseksi selittää itseäni tämän enempää kaltaisellesi. Tämäkin taisi olla jo liikaa.

Vierailija
88/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tädistäsi Suomen tasavallan presidenttiä?

Vierailija
89/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin.

"--edellä on niin paljon muuta tärkeämpää." Etkä silti keksi yhden yhtä esimerkkiä niistä tärkeämmistä asioista? 🤔

Minun tärkeät ominaisuuteni ovat tärkeitä minulle mutta eivät tämän keskustelun aiheelle.

Vierailija
90/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin.

Ton sitten sait irti tekstistäni?

En koe tarpeelliseksi selittää itseäni tämän enempää kaltaisellesi. Tämäkin taisi olla jo liikaa.

Ei kannata osallistua keskusteluihin, ellei osaa avata ajatuksiaan. Älykön rooli taitaa ainakin top5-listaltasi puuttua.

Vierailija
91/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kunnioitan Halosta. Olen itse kauniisti sanottuna epäviehättävä nuori nainen, lappilainen ystäväni luonnehti kerran "visto akka". Olen hyväksynyt kohtaloni ja todennut, että asiaosaaminen menee ulkonäön edelle vielä tänäkin päivänä.

Naiset eivät koe minun olevan minkäänlainen uhka ja suhtautuminen on aivan erilaista kuin kauniisiin naisiin. Sovin paremmin joka paikkaan. En miellä itseäni ensisijaisesti naiseksi itsekään, vaan ihmiseksi.

Olen vielä nuori, mutta en usko ainakaan kauniimmaksi tästä enää muuttuvani.

N18

Toiset vaatimattoman näköiset nuoret voivat ikääntyessään saada ryhtiä, karismaa, mikä tekee heistä kiinnostavia. Samoin ulkoisesti sievä/kaunis/komea voi omilla elintavoillaan ja muilla valinnoillaan olla jopa luotaantyöntävä. Kannattaa kehittää henkistä pääomaansa, oli lähtötilanne mikä hyvänsä. Ulkonäöllä ei koko elämää pötkitä, hyvä jos sinne puoliväliin.

Vierailija
92/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että nuo alt.right-pellesivustoilta löytyvät ”argumentit” ja ”identiteetit” tuovat merkityksellisyyttä naisvihaajan muutoin tyhjää täynnä olevaan elämään. Niitä toistelemalla hänkin pääsee kokemaan sitä kaikille tärkeätä yhteenkuuluvuutta.

En pidä Tarja Halosta varsinaisesti naisvihaajana, vaikka hän toisinaan sellaisia argumentteja esittikin.

Vierailija
93/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että ihmiset, joilla on ollut aika vähän annettavaa muille ja ympäristölleen, usein jauhavat sukulaistensa ja tuttaviensa saavutuksista ja vähättelevät muiden tekemisiä. Ja loppujen lopuksi se oma saamattomuus ja epäonnistumiset ovat aina joidenkin toisten syytä.

Vierailija
94/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valtamedia ei kirjoita eduskunnan käytävillä punalippuineen marssivista ja laulavista Neuvostoliittoa ihailevista ja DDRn hyväksi vakoilevista stasin kätyreistä?Miksiköhän?

Vierailija
95/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen haastattelu. Oliko tämä alun lainaus Halosen suoraa vttuilua Sanna Marinille? Tarja ei ilmeisesti pidä Sannaa pätevänä vaan että päässyt pääministeriksi vain ulkonäkönsä takia.

Vierailija
96/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta juuri sen takia hän menestyikin. Sama Merkelillä.

Pätevyys edellä.

Merkel on jotenkin pohjattoman surullisen oloinen olemukseltaan. Toki työssään ehdottoman pätevä, mutta silti hänestä tulee sellainen vaikutelma kuin hän pyörittelisi päässään sitä ajatusta, että tässäkö tämä elämä todellakin nyt oli?

Vierailija
97/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen nousi presidentiksi nimenomaan naiseutensa takia. Vastaehdokkaana kun oli sellainen henkilö kun Sauli Niinistö. Halosen kommunistitausta ja stasin kätyrinä toimiminen lakaistiin maton alle kun piti saada naispuolinen presidentti maallemme. Ja saihan hän ajettua läpi sitten monia itäistä naapuria hyödyttäviä asioita, räikeimpänä maamiinakielto, jolla taattiin neuvostopanssarien esteetön kulku Suomen puolelle. 

Kiitos vinkistä. Täytyypä tarkistaa seuraavissa vaaleissa löytyisikö joku hyvä kommunistitaustan omaava Stasin kätyri, jolle annan ääneni. :D

Ei löydy, kun ne ajat on jo menneet. Olitpa hauska. Sen sijaan meillä on kovasti ihannoitu pääministeri, jonka poliittinen tavoite on sosialismi. Ja on siis nainen. Siitä sitten uusi presidentti meille, Ylen vasurisiiven avustuksella. 

Vierailija
98/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen haastattelu. Oliko tämä alun lainaus Halosen suoraa vttuilua Sanna Marinille? Tarja ei ilmeisesti pidä Sannaa pätevänä vaan että päässyt pääministeriksi vain ulkonäkönsä takia.

Voi olla. Marin tuntuu hoitavan hommansa hyvin. Tyylikäs edustaminen tuntuu sujuvan siinä kuin Ranskan presidentilläkin.

Vierailija
99/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy, kun ne ajat on jo menneet. Olitpa hauska. Sen sijaan meillä on kovasti ihannoitu pääministeri, jonka poliittinen tavoite on sosialismi. Ja on siis nainen. Siitä sitten uusi presidentti meille, Ylen vasurisiiven avustuksella. 

Missä näin on sanottu? Minulta on täysin mennyt ohi, että Marin olisi sosialismia maahan ajamassa. Taidat keksiä omiasi.

Vierailija
100/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan naiset ovat joutuneet vielä nykyistä enemmän todistelemaan osaamistaan ollakseen uskottavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan