Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin
Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Eilen täällä oli ketju, että miksi kukaan ei pukeudu persoonallisesti nykyään. No tämän takia.
Työ- ja muu suorituselämä imee niin paljon voimia, että monella ei riitä enää paukkuja persoonalliseen pukeutumiseen. Eikä suomalainen halua erottua massasta. Ei ilmapiiri kannusta itseilmaisuun, hassutteluun, naisellisuuteen, riskien ottoon. Turvallisen tuttua sen olla pitää. Monelle pukeutuminen on ihan pakkopullaa. Kunhan nyt jotenkin arjesta selviää. Ja kenelle sitä näyttäisi edes hyvältä? Ketä kiinnostaa?
Houkutellaanko fiksut miehet luokse pukeutumisella? Meikillä? Hajuvesillä? Vai olemalla korostetun vaatimaton?
Mulla on mennyt tämä oppitunti ihan ohi.
Ehkäpä ne ovat sen täti-ihmisen omia vanhoja vaatteita, joita hän on käyttänyt 80-luvulta asti.
Olisiko se niin että 70-80-ja vielä alun 90-luvuilla nuoruutensa viettäneet oppi peittämään taka-ja etupuolensa ja rintavarustuksensa. no kesä oli asia erikseen. mutta ei julkisesti liikuttu housuissa/farkuissa jossa alapää soi kiristävistä farkuista. ei omia kalleuksiaan esitelty niitä pidettiin bimboina tai hutsuina jotka näytti itseensä vähän enemmän. mitä tulee mummolookkiin niin kauluspaita on ihan paras ei liimaannu kuumalla ihoon kiinni ja on se hienoa että vaatteissa on aitoja materiaaleja, villahame ihana ja villahousut. no nykymuodissa on sentään pipot ja hanskat.
Nykyisiä nuorisovaatteita ei siis saa käyttää, eikä myöskään sellaisia vaatteita jotka ovat olleet käytössä tädin omassa nuoruudessa, koska joku mieltää nekin nuorisovaatteiksi. Jälkimmäiset ovat kuitenkin oikeasti tätivaatteita, joten eivätkö ne ap logiikan mukaan ole nimenomaan suositeltavia (esim. bändipaidat)? Jos viestini kuulostaa hämärältä, se johtuu koko ketjun hämäryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana näky, kun 70+ nainen on farkut ja t-paita päällä ja rintsikatkin vielä täysin istuvat. Muu olemus myös huoliteltu, hyvinleikattu lyhyt tukka ja vähän huulipunaa.
Oletko aloittaja, lihava?Lihavilla naisilla on kumma tapa moittia muiden ulkonäköä.
Kroppansa perusmallia ei saa valita. Moni ei ole elämässään solakka, saati laiha. Harvempi oikeasti näyttää mallimaisen laihalta Suomessa, ei tarvitse mennä kuin Ranskaan ja Italiaan ja sinne suuntaan, niin johan näyttää eriltä. Moni on pieni, mutta myös luontaisen siro, miehetkin.
Sitten on vielä se, että jotkut oikein vielä kuivuvat, pienenevät iän myötä. Geeneillä on taatusti jotain tekemistä näiden asioiden kanssa.
Minustakin on kivan näköistä, kun maailmalla näkee huoliteltuja vanhempia naisia. Ei ylitällättyjä, mutta jotenkin hauskasti iästään piittaamattomia. Kieltämättä joku huulipuna tai vastaava pieni yksityiskohta sopii ikääntyneelle, kun muu on vähäeleistä. Siinä on tyyliä, ettei luule olevansa nuori mutta ei tee iästä vankilaa itselleen.
Mä oon vissiin setä. Käytän mukavaksi kokemiani vaatteita töissä. Huppari, farkut ja tennarit on sellaisia. Kauluspaidat ovat saatanasta. Työhaastattelussa tein poikkeuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla oltiin sitä mieltä, että farkut eivät sovi yli 20-vuotiaalle.
Landella vai? Mun äidillä on ollut farkut 70-luvulla. Ja monella muulla aikuisella silloin.
Minun äidillä oli farkut jo 50-luvulla. Mutta nyt hän on täti-ihminen ja luopunut farkuista. Siirtynyt collareihin. Ne on helpommat yli 80-vuotiaalle vähän huonosti liikkuvalle.
Taitaa täti-ihmisen ikäistä ap:ta vaan harmittaa, kun tämä henkilö ei ole tätiytyneen näköinen, toisin kuin ap. Kamoon, kuka jaksaa pohtia tällaisia. Kannattaa keskittyä vaan omaan suoritukseen ja elämään!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs 50 v Pippa Laukka? Onko hän irvokas?
https://www.is.fi/viihde/art-2000006508479.html
Irvokasta on Pippan tekoripset: massiivi kasa muovia silmäluomiin kiinnitettynä. Myös mustiksi suditut silmäluomet irvokkaat. Vaalealla naisella aivan erityisen irvokasta. Ja viisikymppisellä muovitukka ponnarina - irvokasta.
Ja kokonaisuuden irvokkuus korostuu kun on alansa terveys ja hyvinvointi.
ei sovi airalle minihame. tukka on kuin tarhapöllö jolla peruukki päässä.
siinä näkee naisen logiikan jos jalat kuivat ohuet korput niin mini päälle vaan. typerä kun tavoittelee ikuista nuoruutta.
kyllä muumio on muumio
näillä tädeillä vielä tussu kostuu ja ovat halukkaita mukava paneskella. kateelliset panettelevat kateuttaan
Mehän pidetään päällä ihan mitä halutaan, eikä tällaiset teinikitisijät asiaa muuta 😁Toisten ulkonäöstä valitus se vasta säälittävää onkin. Live and let live.
Tää ketju on irvokas. Ehkä tän palstan ketjuista irvokkain. Ketä ikinä oottekin, niin tykkään teistä AV-palstailijat. You make my day!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla oltiin sitä mieltä, että farkut eivät sovi yli 20-vuotiaalle.
Landella vai? Mun äidillä on ollut farkut 70-luvulla. Ja monella muulla aikuisella silloin.
Eihän ne parikymppiset farkkuja käyttäneet tietenkään itse ajatelleet että farkut ei sovi enää iän karttuessa vaan se vanhempi ikäpolvi, jossa naiset käytti hametta ja paitapuseroa. Kannattaa myös muistaa että 1900-luvun alussa syntyneet naiset eivät käyttäneet housuja lainkaan. Naisten housujen käyttö saattoi olla jopa syynä teloitukseen 1918 kansalaissodassa.
Jos taas ajatellaan meitä 70-luvulla syntyneitä niin me ollaan käytetty farkkuja ja T-paitoja koko ikämme ja varmasti käytetään vielä kasikymppisinäkin. Se on meille se tavallisin pukeutumistapa kun taas omat isovanhemmat käyttivät vanhuksina vastaavasti samantyylisiä vaatteita kuin nuorenakin, esim. naisilla hameet ja huivit.
Mun äiti on 70+ ja mä olen 50. Äiti käytti yleensä housuja. Hametta käytti harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.
Tilasit emp:ltä
oksensin juuri suuhuni
ja loput prismasta
Oletko räväkkä..pinkki kouvolatukka?
...Suurin osa. ...ostaa....vaatteensa..marketeista.........Nykyään. ..
Aion tänään pukea yli 10 vuoteen eka kertaa farkut, itse asiassa strech-farkut kokoa S. Olen 48 v ja edelleen mallimitoissa 171/55-56. Eli mikä ongelma muilla? Itselleni suurin ongelma on farkut laittaa, kun jo yli 10 vuotta käyttänyt vartalonmukaisia mekkoja.
Olenko täti-ihminen pelkästään ikäni vuoksi? Vartaloni on paremmassa kunnossa kuin suurimman osan parikymppisistä. Pitääkö niiden 15-25 v pukeutua toppeihin ja tiukkoihin housuihin, kun kaikki pursuaa joka puolelta yli?
Vastaan itse. No pitää, jos ne 15-25 v haluavat pukeutua niin. Sama meillä vanhemmilla. Pukeudumme kuin haluamme.
epä-täti
Täytän 40v. Käytän aina tiukkoja legginssejä, yläosana kaunis toppi/tunika tai joku ihana väljähkö pusero. Miksi mun pitäisi piilottaa hyvä vartalo jonkun tanttamaisen teltan alle?
Täytän kohta 58 vuotta. Treffailen ja jokainen mies on sanonut, että olen paljon nuoremman näköinen ja kroppani on ollut aina petite. Ostan vaatteeni yleensä Zarasta, Mangosta tai Sisley'stä, eli voin olla joko tyylikäs, nuorekas tai rento. Miksi pitäisi muuttaa tyyliä vain sen takia, että vanhenee? Oma äitini osti ekat farkut n. 80- vuotiaana. Tiedän, että olen paljon nuorekkaampi, kuin suurin osa nuoremmista ympärilläni.
Näin. Olisi se hirveää elää ajassa/kulttuurissa, jossa nainen ehdollistetaan miellyttämään miehen silmää jonnekin vanhuuden rajoille asti. Tuon jotenkin vielä tekisin, jos miehet vastaavasti arvostaisivat naisiaan ja kohtelisivat näitä hyvin. Nykyinen ilmapiiri ei innosta tipan vertaa tälläytymiseen, siis naisellisuuden korostamiseen.
Ideaalissa maailmassa tykkäisin näyttää 60-70-luvun naiselta hameineen ja saapikkaineen. Nyt maastoudun geneeriseen sporttityyliin. Saapahan olla rauhassa.